IKE

Data: 2012-02-13 21:49:10
Autor: michalis
IKE
Witam,

warto siÄ™ Ĺ‚adować z wiÄ™kszÄ… kasÄ… w IKE? Brzmi obiecujÄ…co ale jakÄ… mam pewność ĹĽe rzÄ…d kiedyĹ› nie poĹ‚oĹĽy Ĺ‚apy na tych pieniÄ…dzach? Nigdy nie wiadomo co bÄ™dzie np. za te 20-30 lat i czy jakiĹ› kolejny pseudo liberaĹ‚   nie postanowi zaĹ‚atać tymi pieniÄ™dzmi dziury budĹĽetowej? Mam powaĹĽne wÄ…tpliwoĹ›ci.

Ale co w zamian w takim razie? Gdzie regularnie odkładać jakieś drobne kwoty (kilkaset zł/msc) aby na starość starczyło chociaż na jakiś browar przed telewizorem ;).

Pozdro

Data: 2012-02-13 15:43:46
Autor: witek
IKE
On 2/13/2012 2:49 PM, michalis wrote:
Witam,

warto się ładować z większą kasą w IKE? Brzmi obiecująco ale jaką mam
pewność że rząd kiedyś nie położy łapy na tych pieniądzach? Nigdy nie
wiadomo co będzie np. za te 20-30 lat i czy jakiś kolejny pseudo liberał
nie postanowi załatać tymi pieniędzmi dziury budżetowej? Mam poważne
wątpliwości.

Niewarto.

Data: 2012-02-13 21:03:08
Autor:
IKE
rachunek oszczędno¶ciowy w małym banku spółdzielczym

Data: 2012-02-13 22:29:32
Autor: Liwiusz
IKE
W dniu 2012-02-13 21:49, michalis pisze:
[...]

IKE, czy IKZE? W obu przypadkach średnio warto, ale nie z powodu "łapy liberała", bo akurat środki stamtąd można w każdej chwili wypłacić i wydaje się, że zrobi się to zawsze szybciej, niż sejm uchwali ustawę je nacjonalizującą (choć, kto wie... ;), tylko z tego powodu, że tak długotrwałe oszczędzanie w tak ograniczone instrumenty, w dodatku tylko w narodowej walucie, to nie jest dobry pomysł.

--
Liwiusz

Data: 2012-02-13 15:44:55
Autor: witek
IKE
On 2/13/2012 3:29 PM, Liwiusz wrote:

IKE, czy IKZE? W obu przypadkach średnio warto, ale nie z powodu "łapy
liberała", bo akurat środki stamtąd można w każdej chwili wypłacić i
wydaje siÄ™, ĹĽe zrobi siÄ™ to zawsze szybciej, niĹĽ sejm uchwali ustawÄ™ je
nacjonalizującą (choć, kto wie... ;), tylko z tego powodu, że tak
długotrwałe oszczędzanie w tak ograniczone instrumenty, w dodatku tylko
w narodowej walucie, to nie jest dobry pomysł.

O ile nie odbędą się ciche konsulatacje społeczne, po których na szybko zostanie uchwalona ustawa zabraniająca wypłat.

Data: 2012-02-13 21:47:48
Autor:
IKE
w tak ograniczone instrumenty, w dodatku tylko w narodowej walucie, to nie jest dobry pomysl.

a w jakie instrumemty warto wg kolegi zainwestować?

Data: 2012-02-13 22:50:32
Autor: Liwiusz
IKE
W dniu 2012-02-13 22:47, klientpolskiegobanku.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
w tak ograniczone instrumenty, w dodatku tylko
w narodowej walucie, to nie jest dobry pomysl.

a w jakie instrumemty warto wg kolegi zainwestować?

Na ten temat się nie wypowiem :)

--
Liwiusz

Data: 2012-02-13 22:51:25
Autor: RobertS
IKE

[...]

witam
korzystam z IKE od kilku lat i uwaĹĽam, ĹĽe warto.
Przede wszystkim w każdej chwili można się wycofać - to nie jest kasa zamrożona na 20-30 lat. Jak się znudzi, rząd będzie chciał "podłożyć świnię" lub wystąpią jakieś inne okoliczności to likwiduję konto i zabieram kasę...

Oszczędzałem w IKE inwestującym w fundusze i mam zadowalającą stopę zwrotu, ale mam zamiar zrobić transwer na lokatę bankową. Już za kilka dni ruszy nowa oferta i będzie można wyciągnąć 9% w skali roku na LOKACIE bankowej. Oprocentowanie będzie gwarantowane przez 10 lat (później można skasować konto lub zrobić transwer do innego IKE)!

No i jak, ciekawa propozycja? Muszę się zapoznać ze szczegółami, ale jeżeli ktoś zainteresowany to zapraszam na priva.

RobertS

Data: 2012-02-13 14:40:15
Autor: eisenberg
IKE
On 13 Lut, 22:51, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> [...]

witam
korzystam z IKE od kilku lat i uważam, że warto.
Przede wszystkim w każdej chwili można się wycofać - to nie jest kasa
zamrożona na 20-30 lat. Jak się znudzi, rz±d będzie chciał "podłożyć
¶winię" lub wyst±pi± jakie¶ inne okoliczno¶ci to likwiduję konto i
zabieram kasę...

Oszczędzałem w IKE inwestuj±cym w fundusze i mam zadowalaj±c± stopę
zwrotu, ale mam zamiar zrobić transwer na lokatę bankow±. Już za kilka
dni ruszy nowa oferta i będzie można wyci±gn±ć 9% w skali roku na
LOKACIE bankowej. Oprocentowanie będzie gwarantowane przez 10 lat
(póĽniej można skasować konto lub zrobić transwer do innego IKE)!

No i jak, ciekawa propozycja? Muszę się zapoznać ze szczegółami, ale
jeżeli kto¶ zainteresowany to zapraszam na priva.

RobertS

"będzie można wyci±gn±ć 9% w skali roku na LOKACIE bankowej.
Oprocentowanie będzie gwarantowane przez 10 lat". Uff! Nie wiem
dlaczego, ale tak jako¶ natychmiast przypomniały mi się lokaty w Banku
Staropolskim z lat 90-tych

Data: 2012-02-14 22:06:17
Autor: RobertS
IKE

[...]

a jaki widzisz zwi±zek?
RobertS

Data: 2012-02-14 13:27:56
Autor: eisenberg
IKE
On 14 Lut, 22:06, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> [...]
> Oprocentowanie będzie gwarantowane przez 10 lat". Uff! Nie wiem
> dlaczego, ale tak jako¶ natychmiast przypomniały mi się lokaty w Banku

a jaki widzisz zwi±zek?

Obejrzałem sobie tu http://www.bankier.pl/fo/kredyty/components/elw/index..html?id=2
m. in. stawki WIBOR za różne okresy i po prostu nabrałem nieufno¶ci..
Niemniej życzę powodzenia

Data: 2012-02-15 22:11:02
Autor: Borys Pogoreło
IKE
Dnia Mon, 13 Feb 2012 22:51:25 +0100, RobertS napisał(a):

Oszczędzałem w IKE inwestuj±cym w fundusze i mam zadowalaj±c± stopę zwrotu, ale mam zamiar zrobić transwer na lokatę bankow±. Już za kilka dni ruszy nowa oferta i będzie można wyci±gn±ć 9% w skali roku na LOKACIE bankowej. Oprocentowanie będzie gwarantowane przez 10 lat (póĽniej można skasować konto lub zrobić transwer do innego IKE)!

 Ta, wła¶nie dostałem spam o tym z open finance. Cała tajemnica wyja¶niona
jest mał± czcionk± na dole:

 "1. Dotyczy wariantu III, który stanowi poł±czenie Inydywidulanego Konta
Emerytalnego, Rachunku Konto Optymalne i Planu Oszczędno¶ciowego Better
Future (długoterminowy program inwestycyjno - oszczędno¶ciowy ze składk±
regularn±. Systematycznych wpłat w zadeklarowanej wysoko¶ci dokonuje się co
miesi±c. Kapitał jest inwestowany w funduszach inwestycyjnych). "

 I na tym temat możemy zakończyć.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-02-15 22:36:53
Autor: RobertS
IKE

[...]

ale można też wzi±ć IKE bez ww. planu oszczędno¶ciowego, o tym również przeczytałe¶?

RobertS

Data: 2012-02-15 23:13:41
Autor: Borys Pogoreło
IKE
Dnia Wed, 15 Feb 2012 22:36:53 +0100, RobertS napisał(a):

  I na tym temat możemy zakończyć.

ale można też wzi±ć IKE bez ww. planu oszczędno¶ciowego, o tym również przeczytałe¶?

 Tak, ale przy tych warunkach "9% na 10 lat" jest odno¶nik własnie do tego
tekstu. Bez pakowania się w plan oszczędzania oferta zapewne nie będzie
odstawać specjalnie od rynkowej. Z czego¶ trzeba sfinansować to
oprocentowanie.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-02-15 23:22:32
Autor: RobertS
IKE

[...]

jeżeli chcesz "gołe" IKE to oprocentowanie jakie¶ 5,3%, czy jaki¶ bank daje aktualnie na koncie oszczędno¶ciowym takie oprocentowanie?

można wpłacać i wypłacać bez ograniczeń (nie masz tylko jednej bezpłatnej wypłaty w miesi±cu jak to zwykle na KO jest), nie możesz tylko przekroczyć w 2012 r. kwoty wpłaty w wysoko¶ci 10.578 zł

zła oferta?

RobertS

Data: 2012-02-15 23:24:58
Autor: RobertS
IKE
W dniu 2012-02-15 23:22, RobertS pisze:

[...]

co więcej, który bank zagwarantuje oprocentowanie na KO na okres 5/10 lat? wszędzie oprocentowanie jest zmienne...

RobertS

Data: 2012-02-16 14:46:51
Autor: eisenberg
IKE
On 15 Lut, 23:24, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
W dniu 2012-02-15 23:22, RobertS pisze:

co więcej, który bank zagwarantuje oprocentowanie na KO na okres 5/10
lat? wszędzie oprocentowanie jest zmienne...

http://www.aliorbank.pl/pl/klienci_indywidualni/konta_oszczednosciowe/konto_oszczednosciowo_emerytalne

Formuła mi się nie podoba - wolałbym zamiast stałej stopy % np.
¶redni± stopę inflacji za poprzednie półrocze * wskaĽnik 105%. Albo
¶redni± rentowno¶ć 3-miesięcznych bonów skarbowych * 110% - tak
obliczano rentowno¶ć pierwszych obligacji trzyletnich z 1992r.

Data: 2012-02-13 22:49:36
Autor: Krzysztof
IKE

Użytkownik "michalis" <michalis@pentricos.com> napisał w wiadomo¶ci news:jhbt06$def$1node2.news.atman.pl...
Witam,

warto się ładować z większ± kas± w IKE? Brzmi obiecuj±co ale jak± mam pewno¶ć że rz±d kiedy¶ nie położy łapy na tych pieni±dzach? Nigdy nie wiadomo co będzie np. za te 20-30 lat i czy jaki¶ kolejny pseudo liberał nie postanowi załatać tymi pieniędzmi dziury budżetowej? Mam poważne w±tpliwo¶ci.

Ale co w zamian w takim razie? Gdzie regularnie odkładać jakie¶ drobne kwoty (kilkaset zł/msc) aby na staro¶ć starczyło chociaż na jaki¶ browar przed telewizorem ;).

Oprocentowanie rachunkow IKE jest czesto nizsze niz dobrych lokat po obelkowaniu, wiec jaki sens z tego korzystac? Dodatkowo oszczedzanie tylko w jednej walucie jaka jest PLN jest obarczone duzym ryzykiem, ze nasze oszczednosci moga sporo stopniec w przypadku zapasci naszej rodzimej waluty. Jedynie co mi przychodzi do glowy, to jak ktos uzywa IKE jako rachunek maklerski i inwestuje na gieldzie, to wtedy faktycznie osiagajac wieksze zyski nie dzieli sie z fiskusem, ale na gieldzie nie zawsze sie tylko zarabia- takze to rozwiazanie nie jest tez takim latwym instrumentem dla kazdego.

Data: 2012-02-14 07:56:11
Autor: Jacek
IKE
Ja sie nie będe rozpisywał.

      EDO0720
8% bez belki. Można trafić gożej ale nie gożej niż 5,5%

Data: 2012-02-14 02:34:12
Autor: eisenberg
IKE
On 14 Lut, 07:56, "Jacek" <Ja...@box43.pl> wrote:
Ja sie nie będe rozpisywał.

      EDO0720
8% bez belki. Można trafić gożej ale nie gożej niż 5,5%

Kupuj±c na IKE to zgoda. "gorzej"!!

Data: 2012-02-14 11:57:49
Autor: Jacek
IKE
Kupuj±c na IKE to zgoda. "gorzej"!!

Racja.

Data: 2012-02-14 09:53:08
Autor: witrak()
IKE
michalis <michalis@pentricos.com> wrote on 2012-02-13_21:49
[...]

jakiĹ› browar przed telewizorem ;).

Sporej części osób "wszystko kojarzy sie z d..."

Jak OFE są pod władzą rządów (dowolnych aktualnych) i sejmu, to od
razu IKE teĹĽ. A dlaczego nie lokaty bankowe ? Albo polisy
ubezpieczeniowe ?

IKE zależy od rządzących tylko w jeden sposób - mogą zlikwidować
ulgę podatkową przy wypłacie. Reszta jest sprawą pomiędzy
instytucją prowadzącą IKE a właścicielem i trzeba by sporego
zamachu na własność prywatną, aby na *zgromadzonych już*
pieniądzach położyć łapę... Ale wtedy to i lokaty nie byłyby
bezpieczne, ani zapewne pieniądze w pończochach.

witrak()

Data: 2012-02-14 05:13:12
Autor: eisenberg
IKE
On 14 Lut, 09:53, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:

IKE zależy od rz±dz±cych tylko w jeden sposób - mog± zlikwidować
ulgę podatkow± przy wypłacie. Reszta jest spraw± pomiędzy
instytucj± prowadz±c± IKE a wła¶cicielem i trzeba by sporego
zamachu na własno¶ć prywatn±, aby na *zgromadzonych już*
pieni±dzach położyć łapę... Ale wtedy to i lokaty nie byłyby
bezpieczne, ani zapewne pieni±dze w pończochach.

To akurat (mam nadzieję) nie grozi, gdyż rz±d doczekałby się
zbiorowego pozwu od uczestników OFE i musiałby przegrać. IMHO
należałoby wcze¶niej wprowadzić jaki¶ "stan wyższej konieczno¶ci"
zawieszaj±cy prawa obywatelskie. Rz±d może zrobić co¶ innego - np..
zlikwidować możliwo¶ć jednorazowej wypłaty zgromadzonych w OFE ¶rodków
przez uczestnika, zastępuj±c to "kroplówk±" (analogicznie jak wypłaty
z FUS). A resztę ¶rodków opodatkować, nazywaj±c to "opłat± za
zarz±dzanie".

Data: 2012-02-15 08:49:24
Autor: Jarek Andrzejewski
IKE
On Tue, 14 Feb 2012 05:13:12 -0800 (PST), eisenberg <eisenberg@neo.pl>
wrote:

To akurat (mam nadzieję) nie grozi, gdyż rz±d doczekałby się
zbiorowego pozwu od uczestników OFE i musiałby przegrać. IMHO

no, przegrałby. I co dalej?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-02-15 00:45:53
Autor: eisenberg
IKE
On 15 Lut, 08:49, Jarek Andrzejewski <ptja...@gmail.com> wrote:
On Tue, 14 Feb 2012 05:13:12 -0800 (PST), eisenberg <eisenb...@neo.pl>
wrote:

>To akurat (mam nadzieję) nie grozi, gdyż rz±d doczekałby się
>zbiorowego pozwu od uczestników OFE i musiałby przegrać. IMHO

no, przegrałby. I co dalej?

Nic dalej. Po prostu do tego nie dojdzie. Zamiast tego wprowadzi się
"kroplówkowe" wypłaty z OFE a reszta posłuży do łatania dziur. Na
jaki¶ czas problem będzie rozwi±zany. A co potem? A niech się martwi
następny rz±d! Zreszt± zacytuję twórcę współczesnej "ekonomii" - "W
długim terminie wszyscy będziemy martwi"

Data: 2012-02-14 10:18:09
Autor: Jacek
IKE
Sporej części osób "wszystko kojarzy sie z d..."
IKE majÄ… sporo zalet
- wypłata od 60 lat (emerytura od 100)
- brak belki
- brak podatku dochodowego od wypłat (w IKZE jest)
- niskie prowizje
- lepsze wyniki niz OFE (np IKE Obligacje ;)

Data: 2012-02-14 10:36:31
Autor: witrak()
IKE
Jacek <Jacek@box43.pl> wrote on 2012-02-14_10:18
[...]

Pewnie. Ale skoro są lepsze od OFE i różna od OFE (oprócz tego, że
służą temu samemu celowi), to czemu wszystkim kojarzą się z...

witrak()

Data: 2012-02-14 15:19:30
Autor: maruda
IKE
W dniu 2012-02-14 09:53, witrak() pisze:

[...]

Zapominasz, że ten nierząd za przykładem ECB w każdej chwili może dodrukować dowolną ilość biletów pomniejszając w ten sposób ich wartość (jak to dziś Vincent zgrabnie powiedział "zwiększając płynność"). I co im zrobisz?

--
DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-02-14 15:59:15
Autor: Jacek
IKE
I co  im zrobisz?

Obligacje indeksowane inflacjÄ… ?

Data: 2012-02-14 07:36:39
Autor: eisenberg
IKE
On 14 Lut, 15:59, "Jacek" <Ja...@box43.pl> wrote:
> I co  im zrobisz?

Obligacje indeksowane inflacj± ?

Tak, tylko w PLN czy denominowane w EUR?

Data: 2012-02-14 16:44:24
Autor: maruda
IKE
W dniu 2012-02-14 16:36, eisenberg pisze:
On 14 Lut, 15:59, "Jacek"<Ja...@box43.pl>  wrote:
I co  im zrobisz?

Obligacje indeksowane inflacj± ?

Tak, tylko w PLN czy denominowane w EUR?

A kto zabroni temu nierz±dowi powiedzieć, że inflacji nie było?

--
Dziękuję. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-02-14 17:03:57
Autor: witrak()
IKE
maruda <maruda@null.com> wrote on 2012-02-14_16:44
W dniu 2012-02-14 16:36, eisenberg pisze:
On 14 Lut, 15:59, "Jacek"<Ja...@box43.pl>  wrote:
I co  im zrobisz?

Obligacje indeksowane inflacjÄ… ?

Tak, tylko w PLN czy denominowane w EUR?

A kto zabroni temu nierządowi powiedzieć, że inflacji nie było?

No i chrzanisz, choć może o tym nie wiesz: piszesz "ten rząd"
zamiast rzÄ…d...

:-P

witrak()

Data: 2012-02-15 08:51:28
Autor: Jarek Andrzejewski
IKE
On Tue, 14 Feb 2012 15:59:15 +0100, "Jacek" <Jacek@box43.pl> wrote:

I co  im zrobisz?

Obligacje indeksowane inflacj± ?

A jak zmusisz MinFina, żeby wyemitował takie obligacje, skoro jego
_celem_ jest ograbienie obywateli przy pomocy inflacji. A poza tym:
wskaĽniki inflacji też s± "płynne" (w USA np. wyrzucili z nich paliwo
i żywno¶ć, "bo ceny były za bardzo płynne"). Będzie jak za komuny: co
prawda chleb podrożał, ale lokomotywy staniały i inflacja wynosi 0 :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-02-15 22:19:35
Autor: Rafał
IKE
A jak zmusisz MinFina, żeby wyemitował takie obligacje, ]

A weĽ ty lepiej spójrz na 10-latki EDO. Co mi tam, spójrz na czterolatki.

--
Raf

Data: 2012-02-16 09:22:25
Autor: Jarek Andrzejewski
IKE
On Wed, 15 Feb 2012 22:19:35 +0100, Rafał <adres@moj.invalid> wrote:

A jak zmusisz MinFina, żeby wyemitował takie obligacje, ]

A weĽ ty lepiej spójrz na 10-latki EDO. Co mi tam, spójrz na czterolatki.

spojrzałem
http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=listy_ed88&samSession=5c9bc42ccb9c4ed429e739b48075a682

no faktycznie, indeksowane wskaĽnikiem ustalanym przez GUS.

Warto wspomnieć (za http://www.stat.gov.pl/bip/56_PLK_HTML.htm), że:

Art. 23.

1.    Centralnym organem administracji rz±dowej wła¶ciwym w sprawach
statystyki jest Prezes Głównego Urzędu Statystycznego wykonuj±cy swoje
zadania przy pomocy służb statystyki publicznej.
2.    Nadzór nad Prezesem Głównego Urzędu Statystycznego sprawuje
Prezes Rady Ministrów.

Art. 24.

1.    Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego powołuje Prezes Rady
Ministrów spo¶ród osób wyłonionych w drodze otwartego i
konkurencyjnego naboru. Prezes Rady Ministrów odwołuje Prezesa
Głównego Urzędu Statystycznego.

Poza tym: państwo i tak może po prostu odmówić spłaty obligacji, choć
wcale nie poczuwa się do bankructwa.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-02-16 11:31:27
Autor: witrak()
IKE
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2012-02-16_9:22

Poza tym: państwo i tak może po prostu odmówić spłaty obligacji, choć
wcale nie poczuwa siÄ™ do bankructwa.

Dobrze siÄ™ poczuwasz ? ;-)

witraK()

Data: 2012-02-16 13:37:45
Autor: Jarek Andrzejewski
IKE
On 16 Lut, 11:31, "witrak()" <wit...@hotmail.com> wrote:
Jarek Andrzejewski <ptja...@gmail.com> wrote on 2012-02-16_9:22

> Poza tym: państwo i tak może po prostu odmówić spłaty obligacji, choć
> wcale nie poczuwa się do bankructwa.

Dobrze się poczuwasz ? ;-)

A niby przedwojenne obligacje to PL spłaciła co do grosika?

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-02-16 23:01:01
Autor: witrak()
IKE
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@googlemail.com> wrote on 2012-02-16_22:37
[...]

Bo ja wiem ?
A kościołowi zwróciła ? Z nawiązką ?
A powinna PL zwrócić gminom żydowskim ?
A w Warszawie powinno się zwracać w naturze ?

witrak()

Data: 2012-02-17 09:04:55
Autor: Jarek Andrzejewski
IKE
On Thu, 16 Feb 2012 23:01:01 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

[...]

A ko¶ciołowi zwróciła ? Z nawi±zk± ?
A powinna PL zwrócić gminom żydowskim ?
A w Warszawie powinno się zwracać w naturze ?

"a u was bij± Murzynów".
Była prosta kwestia: moje twierdzenie, że [polskie] "państwo odmówiło
spłaty swoich obligacji", a potem Twoja w±tpliwo¶ć. Po co to zbaczanie
z tematu?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-02-17 10:54:39
Autor: witrak()
IKE
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2012-02-17_9:04
wrote:

[...]

"a u was bijÄ… MurzynĂłw".
Była prosta kwestia: moje twierdzenie, że [polskie] "państwo odmówiło
spłaty swoich obligacji", a potem Twoja wątpliwość. Po co to zbaczanie
z tematu?

To była tylko sygnalizacja wątpliwości co do zasadności twojego
pytania. Żadnej odpowiedzi nie udzieliłem. Przecież wszędzie są
pytajniki...

Więc w imię uczciwości argumentacji bądź łaskaw wycofać się z tego
zarzutu ;-)

witrak()

Data: 2012-02-17 11:45:39
Autor: Jarek Andrzejewski
IKE
On Fri, 17 Feb 2012 10:54:39 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

Była prosta kwestia: moje twierdzenie, że [polskie] "państwo odmówiło
spłaty swoich obligacji", a potem Twoja w±tpliwo¶ć. Po co to zbaczanie
z tematu?

To była tylko sygnalizacja w±tpliwo¶ci co do zasadno¶ci twojego
pytania. Żadnej odpowiedzi nie udzieliłem. Przecież wszędzie s±
pytajniki...

nie rozumiem, jak± w±tpliwo¶ć co do pytania o spłatę obligacji
sygnalizujesz pytaniem o co¶ zupełnie innego.
A moje pytanie (o to czy PL spłaciła obligacje) było retoryczne, bo
wiadomo, że czę¶ć zniszczyła, a spłaty innej czę¶ci odmówiła.

Więc w imię uczciwo¶ci argumentacji b±dĽ łaskaw wycofać się z tego
zarzutu ;-)

zarzutu zbaczania z tematu? OK, niech Ci będzie. Wróć więc do tematu
obligacji i odmowy ich spłaty i będzie "zgoda, aBóg na to rękę poda".
A temat gmin wyznaniowych porusz może jednak w innym w±tku.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-02-17 11:57:19
Autor: witrak()
IKE
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2012-02-17_11:45
A temat gmin wyznaniowych porusz moĹĽe jednak w innym wÄ…tku.

Nie poruszałem go. Odniosłem się tylko do jednego jego aspektu -
wspólnego dla wszystkich moich (też retorycznych) pytań: braku
rozwiÄ…zania.

witrak()

Data: 2012-02-17 12:07:41
Autor: Jarek Andrzejewski
IKE
On Fri, 17 Feb 2012 11:57:19 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

Odniosłem się tylko do jednego jego aspektu -
wspólnego dla wszystkich moich (też retorycznych) pytań: braku
rozwi±zania.

raczej rzekłbym: Twojego prze¶wiadczenia, że nie ma rozwi±zania.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-02-17 14:25:12
Autor: witrak()
IKE
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2012-02-17_12:07
wrote:

Odniosłem się tylko do jednego jego aspektu -
wspólnego dla wszystkich moich (też retorycznych) pytań: braku
rozwiÄ…zania.

raczej rzekłbym: Twojego przeświadczenia, że nie ma rozwiązania.

Znowu to Jarkowe czytanie:-)
Ja nie napisałem, że rozwiązanie nie istnieje. "Brak (jest)
rozwiÄ…zania" = "Nikt nie ma rozwiÄ…zania."
To jest znacznie słabsze stwierdzenie, bo nie oznacza, że wiadomo,
iĹĽ rozwiÄ…zanie nie istnieje - co mi imputujesz.

A co do meritum - jestem _przeświadczony_, że rozwiązania
wszystkich tych kwestii istniejÄ… i nawet niektĂłrzy je znajÄ… :) ale
nie chcą ich zaakceptować, tylko rżną głupa...

witrak()

Data: 2012-02-17 15:05:26
Autor: Jarek Andrzejewski
IKE
On Fri, 17 Feb 2012 14:25:12 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

A co do meritum - jestem _prze¶wiadczony_, że rozwi±zania
wszystkich tych kwestii istniej± i nawet niektórzy je znaj± :) ale
nie chc± ich zaakceptować, tylko rżn± głupa...

ja odnoszę to samo wrażenie, gdy negujesz rozwi±zania wolnorynkowe.
I pewnie pozostaniemy przy tych prze¶wiadczeniach jeszcze jaki¶ czas.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-02-17 15:14:41
Autor: witrak()
IKE
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2012-02-17_15:05
On Fri, 17 Feb 2012 14:25:12 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:
ja odnoszÄ™ to samo wraĹĽenie, gdy negujesz rozwiÄ…zania wolnorynkowe.
I pewnie pozostaniemy przy tych przeświadczeniach jeszcze jakiś czas.

Dokładniej "rozwiązania, które Ty uważasz za jedynie słuszne
wolnorynkowe".

witrak()

Data: 2012-02-16 16:25:48
Autor: eisenberg
IKE
On 16 Lut, 09:22, Jarek Andrzejewski <ptja...@gmail.com> wrote:

Poza tym: państwo i tak może po prostu odmówić spłaty obligacji, choć
wcale nie poczuwa się do bankructwa.

"Spłata zobowi±zań z tytułu wyemitowanych obligacji ma pierwszeństwo
przed wszystkimi innymi zobowi±zaniami państwa" - cytuję z pamięci.
Tak mniej więcej brzmiał który¶ tam artykuł z Ustawy o obligacjach, na
podstawie której emitowano obligacje skarbowe od roku 1992r. Potem
mamy Ustawę o finansach publicznych i Art. 95 ust. 6 który brzmi
dosłownie:
"Skarb Państwa odpowiada całym maj±tkiem za zobowi±zania wynikaj±ce z
wyemitowanych
lub wystawionych skarbowych papierów warto¶ciowych"

Czytałem Rothbarda, mam zreszt± wiele sympatii dla "Austriaków", a
wrogiem projektu pod nazw± EURO jestem od pocz±tku jego istnienia.
Niestety nie mogę przyj±ć anarchokapitalizmu. Rothbard (Mises zreszt±
też) traktował państwo w kategoriach represywnych, a społeczeństwo
jako zbiór jednostek bez podziału na narody. Tymczasem narody istniej±
(i oby jak najdłużej!), a państwo to narzędzie realizacji interesów
narodowych, które nie zawsze s± tożsame z interesami jednostki. Skoro
mamy interesy narodowe to także sprzeczno¶ci w interesach z innymi
narodami. I państwo jako główne narzędzie ich obrony. A skoro państwo
to również jaki¶ minimalny etatyzm.  Wydaje mi się, że ciężko byłoby
żyć traktuj±c państwo w każdym calu jak wroga czy złodzieja i bez
jakiego¶ minimum zaufania do jego instytucji. Dlatego wcze¶niej
oprotestowałem sugestię, że państwo po prostu położy ordynarnie i po
prostacku łapę na OFE. Będzie to robić, ale "po trochu" i w białych
rękawiczkach i zasugerowałem jak. I Mises i Rothbard byli wielkimi
ekonomistami, ale jako my¶liciele polityczni s± dla mnie nie do
przyjęcia

Data: 2012-02-16 23:59:57
Autor: eisenberg
IKE
Oczywi¶cie w powyższym wpisie chodzi o IKE a nie OFE

Data: 2012-02-17 09:09:02
Autor: Jarek Andrzejewski
IKE
On Thu, 16 Feb 2012 16:25:48 -0800 (PST), eisenberg <eisenberg@neo.pl>
wrote:

[...]

piękne słowa...
A tu czyny:
http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/71785,rzad-zapomnial-o-miliardowym-dlugu.html
http://www.polityka.pl/rynek/gospodarka/258166,1,przedwojenne-obligacje.read
http://www.rp.pl/artykul/211863,421106_Ile_sa_warte_dawne_obligacje.html
http://info.wyborcza.pl/temat/wyborcza/obligacje+przedwojenne

rękawiczkach i zasugerowałem jak. I Mises i Rothbard byli wielkimi
ekonomistami, ale jako my¶liciele polityczni s± dla mnie nie do
przyjęcia

i to jest piękno ¶wiata: pogl±dy s± jak d* - każdy ma swoje :-)
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2012-02-17 00:43:03
Autor: eisenberg
IKE
On 17 Lut, 09:09, Jarek Andrzejewski <ptja...@gmail.com> wrote:

piękne słowa...
A tu czyny:http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/71785,rzad-zapomnial-o-mi...http://www.polityka.pl/rynek/gospodarka/258166,1,przedwojenne-obligac...http://www.rp.pl/artykul/211863,421106_Ile_sa_warte_dawne_obligacje.htmlhttp://info.wyborcza.pl/temat/wyborcza/obligacje+przedwojenne

Sprawa obligacji przedwojennych to nie jest skandal, tylko co¶ za co
powinien być pluton egzekucyjny. Oznacza zerwanie ci±gło¶ci państwa
("rz±d robotniczo-chłopski nie będzie płacił długów państwa
burżuazyjnego"). Przecież daleki jestem od apologii, natomiast miałem
na my¶li państwo "normalne" lub je¶li wolisz "cywilizowane".

i to jest piękno ¶wiata: pogl±dy s± jak d* - każdy ma swoje :-)

Fakt ;))

Data: 2012-02-16 22:26:30
Autor: Rafał
IKE
Poza tym: państwo i tak może po prostu odmówić spłaty obligacji, choć
wcale nie poczuwa się do bankructwa.

Psychozę też idzie leczyć i co z tego?

--
Raf

Data: 2012-02-14 21:30:31
Autor: blackue
IKE
On pon, 2012-02-13 at 21:49 +0100, michalis wrote:
[...]

Dla mnie IKE nie sluzy do inwestycji, jest to wehikul czasu dla kapitalu
(ochrona przed inflacja). Uzywam do tego IKE obligacji. Obecnie mam 2%
ponad inflacji, wiec zysk kiepski, ale nie trace.
Obligacje PL to ryzyko oczywiscie, bo przeciez ofe czy I filar oparty
jest o skarb panstwa. ALe gdzie nie ma ryzyka?

Ale co w zamian w takim razie? Gdzie regularnie odkładać jakieś drobne kwoty (kilkaset zł/msc) aby na starość starczyło chociaż na jakiś browar i
przed telewizorem ;).

Pozdro

Osobiscie inwestuje ok 5% dochodu w ike, co mi da po moich sym dodatkowe
300-350 zl (przy zalozeniu ze bede zyl 15 lat na emeryt) na piwo
starczy;]

Bo to jest 300 zl ktore jest warte obecnie, czyli w przyszlosci wyplata
wieksza, ale wartosc obecna.

IKE nie jest dla mnie inwestycja.

pozdrawiam

IKE