IKE

Data: 2012-02-13 22:29:32
Autor: Liwiusz
IKE
W dniu 2012-02-13 21:49, michalis pisze:
Witam,

warto się ładować z większą kasą w IKE? Brzmi obiecująco ale jaką mam
pewność że rząd kiedyś nie położy łapy na tych pieniądzach? Nigdy nie
wiadomo co będzie np. za te 20-30 lat i czy jakiś kolejny pseudo liberał
nie postanowi załatać tymi pieniędzmi dziury budżetowej? Mam poważne
wątpliwości.

Ale co w zamian w takim razie? Gdzie regularnie odkładać jakieś drobne
kwoty (kilkaset zł/msc) aby na starość starczyło chociaż na jakiś browar
przed telewizorem ;).

IKE, czy IKZE? W obu przypadkach średnio warto, ale nie z powodu "łapy liberała", bo akurat środki stamtąd można w każdej chwili wypłacić i wydaje się, że zrobi się to zawsze szybciej, niż sejm uchwali ustawę je nacjonalizującą (choć, kto wie... ;), tylko z tego powodu, że tak długotrwałe oszczędzanie w tak ograniczone instrumenty, w dodatku tylko w narodowej walucie, to nie jest dobry pomysł.

--
Liwiusz

Data: 2012-02-13 15:44:55
Autor: witek
IKE
On 2/13/2012 3:29 PM, Liwiusz wrote:

[...]

O ile nie odbędą się ciche konsulatacje społeczne, po których na szybko zostanie uchwalona ustawa zabraniająca wypłat.

Data: 2012-02-13 21:47:48
Autor:
IKE
w tak ograniczone instrumenty, w dodatku tylko w narodowej walucie, to nie jest dobry pomysl.

a w jakie instrumemty warto wg kolegi zainwestować?

Data: 2012-02-13 22:50:32
Autor: Liwiusz
IKE
W dniu 2012-02-13 22:47, klientpolskiegobanku.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
w tak ograniczone instrumenty, w dodatku tylko
w narodowej walucie, to nie jest dobry pomysl.

a w jakie instrumemty warto wg kolegi zainwestować?

Na ten temat się nie wypowiem :)

--
Liwiusz

Data: 2012-02-13 22:51:25
Autor: RobertS
IKE

[...]

witam
korzystam z IKE od kilku lat i uwaĹźam, Ĺźe warto.
Przede wszystkim w każdej chwili można się wycofać - to nie jest kasa zamrożona na 20-30 lat. Jak się znudzi, rząd będzie chciał "podłożyć świnię" lub wystąpią jakieś inne okoliczności to likwiduję konto i zabieram kasę...

Oszczędzałem w IKE inwestującym w fundusze i mam zadowalającą stopę zwrotu, ale mam zamiar zrobić transwer na lokatę bankową. Już za kilka dni ruszy nowa oferta i będzie można wyciągnąć 9% w skali roku na LOKACIE bankowej. Oprocentowanie będzie gwarantowane przez 10 lat (później można skasować konto lub zrobić transwer do innego IKE)!

No i jak, ciekawa propozycja? Muszę się zapoznać ze szczegółami, ale jeżeli ktoś zainteresowany to zapraszam na priva.

RobertS

Data: 2012-02-13 14:40:15
Autor: eisenberg
IKE
On 13 Lut, 22:51, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> [...]

witam
korzystam z IKE od kilku lat i uważam, że warto.
[...]

Oprocentowanie będzie gwarantowane przez 10 lat". Uff! Nie wiem
dlaczego, ale tak jakoś natychmiast przypomniały mi się lokaty w Banku
Staropolskim z lat 90-tych

Data: 2012-02-14 22:06:17
Autor: RobertS
IKE

[...]

a jaki widzisz związek?
RobertS

Data: 2012-02-14 13:27:56
Autor: eisenberg
IKE
On 14 Lut, 22:06, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
> [...]
> Oprocentowanie będzie gwarantowane przez 10 lat". Uff! Nie wiem
> dlaczego, ale tak jakoś natychmiast przypomniały mi się lokaty w Banku

a jaki widzisz związek?

Obejrzałem sobie tu http://www.bankier.pl/fo/kredyty/components/elw/index..html?id=2
m. in. stawki WIBOR za różne okresy i po prostu nabrałem nieufności..
Niemniej życzę powodzenia

Data: 2012-02-15 22:11:02
Autor: Borys Pogoreło
IKE
Dnia Mon, 13 Feb 2012 22:51:25 +0100, RobertS napisał(a):

[...]

 Ta, właśnie dostałem spam o tym z open finance. Cała tajemnica wyjaśniona
jest małą czcionką na dole:

 "1. Dotyczy wariantu III, który stanowi połączenie Inydywidulanego Konta
Emerytalnego, Rachunku Konto Optymalne i Planu Oszczędnościowego Better
Future (długoterminowy program inwestycyjno - oszczędnościowy ze składką
regularną. Systematycznych wpłat w zadeklarowanej wysokości dokonuje się co
miesiąc. Kapitał jest inwestowany w funduszach inwestycyjnych). "

 I na tym temat możemy zakończyć.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-02-15 22:36:53
Autor: RobertS
IKE

[...]

ale można też wziąć IKE bez ww. planu oszczędnościowego, o tym również przeczytałeś?

RobertS

Data: 2012-02-15 23:13:41
Autor: Borys Pogoreło
IKE
Dnia Wed, 15 Feb 2012 22:36:53 +0100, RobertS napisał(a):

  I na tym temat możemy zakończyć.

ale można też wziąć IKE bez ww. planu oszczędnościowego, o tym również przeczytałeś?

 Tak, ale przy tych warunkach "9% na 10 lat" jest odnośnik własnie do tego
tekstu. Bez pakowania się w plan oszczędzania oferta zapewne nie będzie
odstawać specjalnie od rynkowej. Z czegoś trzeba sfinansować to
oprocentowanie.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-02-15 23:22:32
Autor: RobertS
IKE

[...]

jeżeli chcesz "gołe" IKE to oprocentowanie jakieś 5,3%, czy jakiś bank daje aktualnie na koncie oszczędnościowym takie oprocentowanie?

można wpłacać i wypłacać bez ograniczeń (nie masz tylko jednej bezpłatnej wypłaty w miesiącu jak to zwykle na KO jest), nie możesz tylko przekroczyć w 2012 r. kwoty wpłaty w wysokości 10.578 zł

zła oferta?

RobertS

Data: 2012-02-15 23:24:58
Autor: RobertS
IKE
W dniu 2012-02-15 23:22, RobertS pisze:

[...]

co więcej, który bank zagwarantuje oprocentowanie na KO na okres 5/10 lat? wszędzie oprocentowanie jest zmienne...

RobertS

Data: 2012-02-16 14:46:51
Autor: eisenberg
IKE
On 15 Lut, 23:24, RobertS <bo...@xpostx.pl> wrote:
W dniu 2012-02-15 23:22, RobertS pisze:

co więcej, który bank zagwarantuje oprocentowanie na KO na okres 5/10
lat? wszędzie oprocentowanie jest zmienne...

http://www.aliorbank.pl/pl/klienci_indywidualni/konta_oszczednosciowe/konto_oszczednosciowo_emerytalne

Formuła mi się nie podoba - wolałbym zamiast stałej stopy % np.
średnią stopę inflacji za poprzednie półrocze * wskaźnik 105%. Albo
średnią rentowność 3-miesięcznych bonów skarbowych * 110% - tak
obliczano rentowność pierwszych obligacji trzyletnich z 1992r.

IKE