IKE

Data: 2014-04-22 23:36:41
Autor: niko
IKE
Witam

Z powodu malejącej atrakcyjności oferty IKE-obligacje postanowiłem przeanalizować aktualne oferty IKE (banki, DM). Wyniki mojej analizy znajdują się na http://blackue.net/opracowania/ike/ike.html

Uwagi mile widziane.

Pozdrawiam
niko

Data: 2014-04-23 01:11:19
Autor: Tomasz Chmielewski
IKE
On Tue, 22 Apr 2014 23:36:41 +0200
niko <ketjow@blackue.net> wrote:

Witam

Z powodu malejącej atrakcyjności oferty IKE-obligacje postanowiłem przeanalizować aktualne oferty IKE (banki, DM). Wyniki mojej analizy
znajdujÄ… siÄ™ na http://blackue.net/opracowania/ike/ike.html

Uwagi mile widziane.

Na tym tle dosc ciekawa oferte ma SK bank:

http://skbank.pl/pl/oferty/dla_ciebie/rachunki_oszczednosciowe/ike-270.html

Lp. Rodzaj rachunku Oprocentowanie zmienne
1. Indywidualne Konto Emerytalne 6,40 %

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2014-04-23 19:18:12
Autor: niko
IKE
On 23.04.2014 02:11, Tomasz Chmielewski wrote:>
> Na tym tle dosc ciekawa oferte ma SK bank:
>
> http://skbank.pl/pl/oferty/dla_ciebie/rachunki_oszczednosciowe/ike-270.html
>
> Lp. Rodzaj rachunku Oprocentowanie zmienne
> 1. Indywidualne Konto Emerytalne 6,40 %

Dziękuję za wiadomość. Zaktualizowałem tabelkę i opracowanie.

Szkoda, ĹĽe oferty BS sÄ… tak bardzo rozproszone.

Pozdrawiam

Jan Mayen

Data: 2014-04-23 21:47:05
Autor: Krzysztof
IKE

UĹĽytkownik "niko"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:5357f5d5$0$2373$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Chyba jedyna oferta bankowego IKE warta zainteresowania, inne ktore podales w tabeli ponizej 3% nie maja sensu, gdyz zwykle lokaty mozna poszukac na 3,6-3,7%, ktore po podatku dadza ok 3% netto.

Data: 2014-04-23 22:33:02
Autor: niko
IKE
On 23.04.2014 21:47, Krzysztof wrote:> Chyba jedyna oferta bankowego IKE warta zainteresowania, inne ktore podales w
> tabeli ponizej 3% nie maja sensu, gdyz zwykle lokaty mozna poszukac na 3,6-3,7%,
> ktore po podatku dadza ok 3% netto.

Na to wyglÄ…da. W sumie dwie oferty Millenium (4%/0,81=4,9%) i SKb (6,4/0,81=7,9%).

W pewnym momencie przy odnawianiu obligacji zauważyłem, że to się robi bez sensu gdy obniżyli marże z 3 na 1,5%.

Tak myślę albo jeden z tych banków. Tylko SKb mi osobiście nie po drodze bo najbliżej 300km ;] ale...

I też tak myślę nad obligacjami korp...

JM

Data: 2014-04-23 22:52:07
Autor: Krzysztof
IKE
I też tak myślę nad obligacjami korp...

-- -- -- -- -- -- -- --
To juz zupelnie inna bajka i inne ryzyko..., dla operujacych duza gotowka, ktorzy moga zroznicowac posiadane obligacje korporacyjne  ma to sens. Moim zdaniem dla indywidualnych- jest to obarczone duzym ryzykiem, bo wystarczy jedna 'wtopa' na kapitale i bedziesz mial mniej niz na lokatach bankowych. Obligacje korporacyjne  duzych przedsiebiorst np Orlenu chyba na ok. 5% sa porownywalne z lokatami bankowymi. np w  SKB na 36-m dostanie jeszcze ok. 6% nie ponoszac ryzyka przy kwotach gwarantowanych przez BFG. Zeby to mialo sens trzeba szukac firm gorzej postrzeganych przez rynek, ktore beda dawac co najmniej 7%, ale i tak moim zdaniem nie da sie tego stosowac jako alternatywe dla lokat, tylko w przypadku posiadania wiekszego kapitalu, jako dywersyfikacje swoich inwestycji.

Data: 2014-04-23 23:39:29
Autor: RobertS
IKE

I też tak myślę nad obligacjami korp...

JM

mam od 2 lat, na początku było ok. 11% w skali roku, teraz jakieś 7-8%, zyski wypłacane co kwartał

kupiłem w formie UFK, bo jakoś nie czułem się na siłach aby kupić na IPO lub coś wybrać na catalyst...

RobertS

Data: 2014-05-02 00:53:15
Autor: Zibo
IKE
W dniu ¶roda, 23 kwietnia 2014 23:39:29 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:
> I też tak my¶lę nad obligacjami korp...

> JM

mam od 2 lat, na pocz±tku było ok. 11% w skali roku, teraz jakie¶ 7-8%, zyski wypłacane co kwartał

kupiłem w formie UFK, bo jako¶ nie czułem się na siłach aby kupić na IPO lub co¶ wybrać na catalyst...

-- pozdrawiam

RobertS

A jak tu wygl±daj± gwarancje?
Jak korporacje splajtuj± traci się wszystko?

Data: 2014-04-25 00:56:59
Autor: MrMrooz
IKE
W dniu ¶roda, 23 kwietnia 2014 02:11:19 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
Na tym tle dosc ciekawa oferte ma SK bank:
http://skbank.pl/pl/oferty/dla_ciebie/rachunki_oszczednosciowe/ike-270.html
Lp. Rodzaj rachunku Oprocentowanie zmienne
1. Indywidualne Konto Emerytalne 6,40 %
Tylko płatne, 2 PLN/miesi±c. No i kapitalizacja roczna.

Pozdrawiam
Michał M

IKE