IKE vs zwyk³y rachunek maklerski

Data: 2010-05-23 21:35:34
Autor: Jan Werbiñski
IKE vs zwyk³y rachunek maklerski
Dla ma³ych sum mieszcz±cych siê w limicie rocznych wp³at widzê, ¿e IKE posiada absolutn± przewagê nad zwyk³ym rachunkiem maklerskim.
Np zak³adaj±c, ¿e mamy straty - mo¿na je chyba rozliczyæ tylko w kolejnych 3 latach, a w IKE mo¿na je rozliczyæ zawsze przy okazji wyp³aty np wiele lat pó¼niej.

Wrzucamy do jednego worka kilka ¼róde³ dochodu i p³acimy jeden podatek na koniec (lub nie p³acimy wcale o ile wytrzymamy xx lat).
Mo¿na reinwestowaæ dywidendy bez podatku. Niezap³acony podatek z dywidend czy obligacji pokrywa straty z akcji.

Istnieje spore prawdopodobieñstwo, ¿e za x lat bêdzie od dochodów kapita³owych podatek o stopie mniejszej ni¿ 19%. Np bior±c pod uwagê kontekst podatku liniowego, stóp podatkowych w innych krajach, itp.

Do kilkuletniej zabawy ma³ymi kwotami w inwestowanie widzê tutaj same zalety.
Czy mo¿e mi siê tylko wydaje i czego¶ nie zauwa¿y³em?

--
Jan Werbiñski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatna http://www.janwer.com/

Data: 2010-05-23 21:58:58
Autor: skippy
IKE vs zwyk³y rachunek maklerski

U¿ytkownik "Jan Werbiñski"

Do kilkuletniej zabawy ma³ymi kwotami w inwestowanie widzê tutaj same zalety.
Czy mo¿e mi siê tylko wydaje i czego¶ nie zauwa¿y³em?

¿e do zabawy wystarczy ka¿dy instrument

Data: 2010-05-23 22:03:34
Autor: marfi
IKE vs zwyk³y rachunek maklerski
U¿ytkownik "skippy" <atu@nie.ma> napisa³ w wiadomo¶ci news:htc1e6$m0a$1news.onet.pl...

U¿ytkownik "Jan Werbiñski"

Do kilkuletniej zabawy ma³ymi kwotami w inwestowanie widzê tutaj same zalety.
Czy mo¿e mi siê tylko wydaje i czego¶ nie zauwa¿y³em?

¿e do zabawy wystarczy ka¿dy instrument

  Np. organy w oliwie :)

--
marfi

[...]