IMGW ... temat dla politykow/poslow

Data: 2010-05-22 19:09:00
Autor: Tomy M.
IMGW ... temat dla politykow/poslow
Oczekiwałem odpowiedzi więc ją otrzymałem o dziwo już
10 maja 2010:
Niestety brak mi doświadczenia w "walce a aparatem władzy"
wydaje mi się że jeżeli ktoś za coś pląci to ma nad tym
jakąś kontrolę ... ale nie w Polsce :-)

Dzień dobry Panu,

Wobec postawionych przez Pana pytań pragnę uprzejmie poinformować, że Minister Finansów, a w konsekwencji nasz Departament nie finansuje Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej.
Prawdą natomiast jest, że w ustawie budżetowej na rok 2010 zostały ujęte środki w formie dotacji w części budżetowej 22- Gospodarka wodna, dział 710 – Działalność usługowa, rozdział 71019 – Państwowa służba hydrologiczno-meteorologiczna w kwocie 20 mln 620 tys. zł.
Kwota ta w całości została zaplanowana przez Ministra Ochrony Środowiska dla IMiGW, a nie przez MF we wspomnianej części budżetowej 22 – Gospodarka wodna, której on (MOŚ) jest dysponentem z uwagi na fakt , iż  „Minister właściwy do spraw gospodarki wodnej sprawuje nadzór nad działalnością Prezesa Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej oraz Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej.”

Na Pańskie skonkretyzowane pytanie nie jestem w stanie odpowiedzieć. Gdyby to MinFin przekazywał dotację dla IMiGW wtedy z pewnością wiedziałbym czego się od niego (IMiGW) w ramach udzielonej dotacji wymaga.
Nie potrafię też wskazać do czego IMiGW jest w ramach tak udzielonej dotacji jest „zobligowane” jak Pan to określił, w tym w jakim zakresie ma udostępniać dane.

Ze strony internetowej www.imgw.pl
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej (IMGW) jest jednostką badawczo-rozwojową utworzoną na mocy uchwały nr 338/72 Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1972 r. w sprawie połączenia Państwowego Instytutu Hydrologiczno-Meteorologicznego z Instytutem Gospodarki Wodnej, działającą na podstawie ustawy z dnia 25 lipca 1985 r. o jednostkach badawczo-rozwojowych (tekst jednolity Dz.U. nr 44/91, poz. 194 i nr 107, poz. 464 z późniejszymi zmianami). Nadzór nad Instytutem sprawuje Minister Środowiska.

IMGW ... temat dla politykow/poslow