INFORMACJA DO DRUKU VAT-24 - ale o co chodzi?

Data: 2011-03-21 22:47:32
Autor:
INFORMACJA DO DRUKU VAT-24 - ale o co chodzi?
5.Został zakupiony od osoby:
a) nie będącej podatnikiem od wartości dodanej,
b) będącej podatnikiem od wartości dodanej.
Czy ktos z szanownego grona spotkal sie z takim "wrzodem"  i wie, co w
takim przypadku  trzeba zaznaczyc?

Najlepiej punkt zgodny z prawdą. Jak kupiło się od popularnie zwanego watowca (może być nim i "osoba prywatna", i firma państwowa, podobnie jak w Polsce) zaznaczasz B. Jak osoba ta nie jest tzw. watowcem, zaznaczasz A.

Data: 2011-03-21 15:04:54
Autor: tippyland
On 21 Mar, 22:47, <sympatyczna_poczt...@amorki.pl> wrote:
> 5.Zosta zakupiony od osoby:
> a) nie b d cej podatnikiem od warto ci dodanej,
> b) b d cej podatnikiem od warto ci dodanej.
> Czy ktos z szanownego grona spotkal sie z takim "wrzodem"  i wie, co w
> takim przypadku  trzeba zaznaczyc?

Najlepiej punkt zgodny z prawd . Jak kupi o si od popularnie zwanego
watowca (mo e by nim i "osoba prywatna", i firma pa stwowa, podobnie jak w
Polsce) zaznaczasz B. Jak osoba ta nie jest tzw. watowcem, zaznaczasz A.

Z tego co wiem, to w polskim prawie podatkowym vatowcem zostaje sie po
przekroczeniu jakiegos tam progu podatkowego lub z buta, wykonujac np.
uslugi elektroniczne. Zatem sprawa rozchodzi sie o stwierdzenie, czy
niemeic byl vatowcem, czy tez nie.

No zesz kurczak..., czy to oznacza, ze znajomy w czasie zakupu mial
poprosic sprzedajacego o zeznanie podatkowe z ubieglego roku? :)

Jest to gdzies na umowie, dowodzie, itd?

Data: 2011-03-22 15:44:42
Autor: Pan Piskorz
W dniu 2011-03-21 23:04, tippyland pisze:
Z tego co wiem, to w polskim prawie podatkowym vatowcem zostaje sie po
przekroczeniu jakiegos tam progu podatkowego

Watowcem zostaje się po złożeniu zgłoszenia VAT-R.

P.

Data: 2011-03-22 17:30:48
Autor:
INFORMACJA DO DRUKU VAT-24 - ale o co chodzi?
Z tego co wiem, to w polskim prawie podatkowym vatowcem zostaje sie po
przekroczeniu jakiegos tam progu podatkowego

Watowcem zostaje się po złożeniu zgłoszenia VAT-R.

A godząc was obojga, i jeden, i drugio ma rację :)

Data: 2011-03-22 17:50:57
Autor: J.F.
INFORMACJA DO DRUKU VAT-24 - ale o co chodzi?
On Tue, 22 Mar 2011 17:30:48 +0100,  <sympatyczna_poczta_a@amorki.pl>
wrote:
Z tego co wiem, to w polskim prawie podatkowym vatowcem zostaje sie po
przekroczeniu jakiegos tam progu podatkowego

Watowcem zostaje się po złożeniu zgłoszenia VAT-R.

A godząc was obojga, i jeden, i drugio ma rację :)

Nie mam aktualnej ustawy pod reka, ale podatnikiem od wartosci dodanej
to bardzo latwo bylo zostac. A potem kary, odsetki, domiary :-)

J.

INFORMACJA DO DRUKU VAT-24 - ale o co chodzi?