ING Business - zmiany TOiP

Data: 2019-02-18 13:54:08
Autor: WAM
ING Business - zmiany TOiP
1 marca 2019 roku wprowadzimy zmiany w Tabeli opłat i prowizji.

Wprowadzamy:
- opłatę 300 zł w sytuacji, kiedy klient nie przekaże w terminie
określonym przez bank dokumentu, który potwierdza wykonanie
zobowiązania wynikającego z umowy (kredytu, wieloproduktowej,
dyskontowej, zlecenia lub prawnego zabezpieczenia wierzytelności).
Opłatę będziemy pobierać od 1 lipca 2019,
- opłatę za przygotowanie przez bank projektu umowy rachunku
powierniczego lub escrow w przypadku, gdy podpisanie umowy nie
dochodzi do skutku,
- opłatę za przygotowanie dokumentacji i obsługę operacyjną w związku
ze zmianami organizacyjnymi po stronie klienta.

Podwyższamy opłaty za:
- wpłatę bilonu (powyżej 500 sztuk). 30 zł za każde 500 sztuk bilonu,
- złożenie zlecenia wystawienia lub zmiany gwarancji w formie
papierowej (do 300 zł),
- złożenie zlecenia otwarcia lub zmiany akredytywy w formie papierowej
(do 300 zł),
- wystawienie gwarancji w formie innej niż e-gwarancja (do 300 zł),
- awizację akredytywy poza systemem ING Business (o dodatkowe 100 zł),
- pozostałe zmiany warunków gwarancji /promesy dla formy innej niż
e-gwarancja (o dodatkowe 150 zł),
- zlecania blokady na formularzu własnym klienta (min. 150 zł),
- wejście do poczekalni Priority Pass (z 27 USD do 32 USD),
- realizację kolejnej dyspozycji uruchomienia, udostępnienia i
uruchomienia kredytu i aneksu do tej dyspozycji złożonej papierowo (do
300 zł),
- realizację dyspozycji spłaty kredytu złożonej papierowo (do 300 zł),
- przekazanie w formie papierowej dokumentu, który potwierdza, że
zobowiązanie wynikające z umowy kredytowej zostało wykonane (do 300
zł).

Dodatkowo ujednolicamy opłatę za pośrednictwo w przekazaniu
komunikacji przy gwarancji krajowej z opłatą za pośrednictwo przy
gwarancji zagranicznej w wysokości 200 zł.
Wszystkie zmiany znajdziesz na naszej stronie www.ingbank.pl w Tabeli
opłat i prowizji
https://www.ing.pl/dokumenty-fis-i-korporacji/tabela-oplat-prowizji
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2019-02-18 14:01:46
Autor: Kamil Jońca
ING Business - zmiany TOiP

WAM <nospam@nowam.nopl.pl> writes:

1 marca 2019 roku wprowadzimy zmiany w Tabeli opłat i prowizji.

[...]
https://www.ing.pl/dokumenty-fis-i-korporacji/tabela-oplat-prowizji

Gdzie to było? Bo ja nic nie dostałem?
KJ
Just give Alice some pencils and she will stay busy for hours.

Data: 2019-02-18 15:09:38
Autor: WAM
ING Business - zmiany TOiP
On Mon, 18 Feb 2019 14:01:46 +0100, kjonca@poczta.onet.pl (Kamil
Jońca) wrote:

[...]

Po zalogowaniu do ingbusinessonline w górnej części, nad wykazem
rachunków.

WAM

Data: 2019-02-18 15:13:25
Autor: Kamil Jońca
ING Business - zmiany TOiP

Jońca) wrote:

[...]

Ale rozumiem, że to nie dotyczy DG?
KJ

The only way to amuse some people is to slip and fall on an icy pavement.

Data: 2019-02-18 15:56:04
Autor: WAM
ING Business - zmiany TOiP
On Mon, 18 Feb 2019 15:13:25 +0100, kjonca@poczta.onet.pl (Kamil
Jońca) wrote:

[...]

Zmiany widziałem w ingbusiness. Czy w innych segmentach też są - nie
wiem.

WAM

Data: 2019-02-18 07:40:42
Autor: Dawid Rutkowski
ING Business - zmiany TOiP
W dniu poniedziałek, 18 lutego 2019 15:55:31 UTC+1 użytkownik WAM napisał:

>Ale rozumiem, że to nie dotyczy DG?
Zmiany widziałem w ingbusiness. Czy w innych segmentach też są - nie
wiem.

Hmmm, to DG i/lub fizole korzystają sobie z akredytywy, i innych takich ciekawostek z tego komunikatu, tak w ramach zabicia czasu?

Data: 2019-02-18 17:06:32
Autor: Kamil Jońca
ING Business - zmiany TOiP
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

> [...]

Hmmm, to DG i/lub fizole korzystają sobie z akredytywy, i innych takich ciekawostek z tego komunikatu, tak w ramach zabicia czasu?

Nie wiem czy korzystają, ale widziałem "spore" DG[1], i wierzę, że
mogliby.
KJ
[1] - nie, nie wiem dlaczego nie zmienili formy.
--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Wisdom is rarely found on the best-seller list.

Data: 2019-02-19 01:12:57
Autor: Dawid Rutkowski
ING Business - zmiany TOiP
W dniu poniedziałek, 18 lutego 2019 17:09:09 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> [...]

Nie wiem czy korzystają, ale widziałem "spore" DG[1], i wierzę, że

Bardziej to było do WAM - takie podprogowe pytanie, czy grupę naprawdę czyta aż tak wielu korzystających z ing business? Choć kto wie, może tak.
A w TOiP ING dla DG są w ofercie takie ciekawostki jak akredytywa?

Co do dużych DG - to jeszcze trzeba sprawdzić, jak bogaty jest ten prowadzący - może się okazać niezłym nędzarzem, za to bardzo kochanym przez rodzinę - dom żony, samochód córki (albo odwrotnie, bo "odżonić" się nie jest zbyt trudno, ale "odcórczyć" się praktycznie nie da), nawet ten garnitur, co na sobie ma, to pożyczony (podobno powstał jakiś serwis do pożyczania sobie - zapewne za opłatą - "markowych" ciuchów na godziny - fuj).

Inna sprawa, po co takie hocki robić, jeśli spółkę z o.o. można sobie założyć mając 5k (a w niektórych przypadkach i mniej) - no, może jeden kłopot, że takie 5k głupio w mailach może wyglądać.
Bo już taka duża DG to i tak się na uproszczone formy opodatkowania nie załapie - a w sp. z o.o. można się zatrudnić jako prezes na 1/16 etatu i jeszcze na ZUSie oszczędzić.
Czy może jednak sp. z o.o. ma jakieś inne wady, o których nie wiem?

Data: 2019-02-19 10:46:45
Autor: Kamil Jońca
ING Business - zmiany TOiP
[...]

To nie do mnie pytanie. :) IMO chodzi o 'funkcjonowałem tak do tej pory,
to po co zmieniać;

KJ

You will visit the Dung Pits of Glive soon.

Data: 2019-02-19 22:40:01
Autor: WAM
ING Business - zmiany TOiP
On Tue, 19 Feb 2019 01:12:57 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> wrote:

Bardziej to było do WAM - takie podprogowe pytanie, czy grupę naprawdę czyta aż tak wielu korzystających z ing business? Choć kto wie, może tak.
Może nie, może tak :) Gdzieś te grupowe spółki rachunki muszą mieć.
A wątek się rozwinął ;)

WAM

Data: 2019-02-19 11:20:02
Autor: Wojciech Bancer
ING Business - zmiany TOiP
On 2019-02-18, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[1] - nie, nie wiem dlaczego nie zmienili formy.

Bo 1-os DG to najtańszy podatkowo (liniowe 19%) sposób na osobiste
dochody, a przy tym nie wymaga to wielkich wysiłków księgowych?
To tak na przykład. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-19 02:56:44
Autor: Dawid Rutkowski
ING Business - zmiany TOiP
On 2019-02-18, Kamil Jońca wrote:

[...]

> [1] - nie, nie wiem dlaczego nie zmienili formy.

Bo 1-os DG to najtańszy podatkowo (liniowe 19%) sposób na osobiste
dochody, a przy tym nie wymaga to wielkich wysiłków księgowych?
To tak na przykład. :)

"Osobiste" w znaczeniu pseudo-DG, czyli robieniu na DG tego, co powinno być robione na etacie, żeby zaoszczędzić na ZUSie i podatku?
Czy "osobiste" w znaczeniu pensji/zysku szefa/właściela dużej firmy?

Data: 2019-02-19 13:20:48
Autor: Wojciech Bancer
ING Business - zmiany TOiP
On 2019-02-19, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

[...]

Osobiste w sensie pensji/zysku szefa, którą on wykazuje na osobistym PIT i tym się wykazuje
jak chce osobiście kupić fajny dom i wziąć kredyt hipoteczny.

Jak prowadzisz 1-os DG, to poza oczywistym zagrożeniem w postaci pełnej odpowiedzialności
majątkowej masz też oczywisty zysk - płacisz 19% od (dużego) dochodu raz i masz spokój.
ZUS przy dużym dochodzie jest pomijalny, bo to ryczałt 60% od średniego wynagrodzenia.
W przypadku spółek bardzo szybko się wchodzi na 32% "osobistego" podatku, chyba że
się ostro kombinuje.

W przypadku spółki, to ona płaci CIT, ale formalnie te pieniądze są spółki.
Aby były szefa/właściciela, to musi w jakiś sposób je "zarobić", a to się wiąże
albo z podwójnym opodatkowaniem (dywidenda), albo opodatkowaniem wg skali (PIT
za świadczenie usług wobec spółki), albo kombinowaniem w stylu "a tyle na najem,
a tyle na um. o dzieło, a tyle delegacje, a tyle na to, a tyle na siamto"
i tworzeniem dziwnych struktur :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-19 04:44:32
Autor: Dawid Rutkowski
ING Business - zmiany TOiP
On 2019-02-19, Dawid Rutkowskiwrote:

[...]

> [...]

jak chce osobiście kupić fajny dom i wziąć kredyt hipoteczny.

Oczywistym jest, że DG daje zysk dla dużych przychodów w postaci liniowego podatku oraz ryczałtowego (a jednocześnie niedużego) ZUS - a jako że ZUS jest ryczałtowy to do pewnej wysokości przychodów więcej oszczędzisz na ZUSie niż na podatku.
Oczywiste jest też ryzyko odpowiedzialności całym majątkiem - i wątpię, czy ktoś na prawdziwej DG będzie chciał sobie dom na kredyt kupować - no chyba że nie ma innego wyboru niż kredyt, bo kasy nie ma, albo też nie ma nikogo, kogo "dozgonną miłość" może sobie zapewnić, rozdając cały majątek.

Szef może sobie zmniejszyć potrzebne dochody o utrzymanie (a przynajmniej mieszkanie) i samochód - choć dla dużych dochodów to zaczyna być rzeczywiście jakieś 10%.

A czy nie można połączyć zalet tych dwóch metod - czyli pracować, prowadząc DG - i tak płacić podatek i ZUS - wystawiając faktury dla swojej spółki, która ma "odpowiedzialność ograniczoną"?
I jeszcze zarobić, bo właściwie ZUS może być zapłacony przez spółkę dla prezesa na 1/16 etatu za najniższą krajową - chyba że to już przejdzie, bo od DG zawsze trzeba zapłacić ZUS, nawet jak jesteś na etacie, to nie umowa o dzieło - hmmm, a może ZUS nie trzeba, a tylko DG-ową składkę zdrowotną?

Data: 2019-02-19 19:08:48
Autor: Wojciech Bancer
ING Business - zmiany TOiP
On 2019-02-19, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

[...]

A czemuż to nie? Kredyt hipoteczny to najtańszy kredyt.
Ja mam i prawdziwą DG (freelancer/kontraktor w branży IT),
z minimalnymi kosztami (ot raz na jakiś czas laptop w leasing)
i mam mieszkanie na kredyt.

Nie wiem czy chciałbym (w przypadku posiadania takich zasobów wolnej gotówki) całość przeznazyć na jedno mieszkanie. Wydawałoby mi się to raczej
bez sensu, wolałbym albo kupić kilka (kredytując się), albo przeznaczyć
część pieniędzy na inne inwestycje.

A czy nie można połączyć zalet tych dwóch metod - czyli pracować, prowadząc DG - i tak płacić podatek i ZUS - wystawiając faktury dla swojej spółki, która ma "odpowiedzialność ograniczoną"?

A członkiem zarządu tejże spółki to jaki słup będzie? :)
Bo jak tenże sam, prowadzący DG, to specjalnie go to nie ratuje.
Przekazanie majątku na członków rodziny, to też nie zawsze ratuje
(istnieje instytucja skargi pauliańskiej).

Oczywiście istnieją osoby które w taki sposób konstruują biznesy,
że dochodzenie swoich roszczeń jest mocno utrudnione, ale z takimi
osobami po prostu nie warto robić interesów, bo prędzej czy później
źle się to dla Ciebie skończy. :)

[...]

Jak masz etat z kwotą >= min. wynagrodzenia, to w DG płacisz jedynie zdrowotne.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-19 12:08:42
Autor: Kamil Jońca
ING Business - zmiany TOiP

On 2019-02-18, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[1] - nie, nie wiem dlaczego nie zmienili formy.

Bo 1-os DG to najtańszy podatkowo (liniowe 19%) sposób na osobiste
dochody, a przy tym nie wymaga to wielkich wysiłków księgowych?
To tak na przykład. :)

Mówiąc "duże DG" miałem na myśli nie tylko obroty/przychody, ale
np. zatrudnionych "kilkudziestu" pracowników. KJ

If in any problem you find yourself doing an immense amount of work, the
answer can be obtained by simple inspection.

Data: 2019-02-19 13:22:08
Autor: Wojciech Bancer
ING Business - zmiany TOiP
On 2019-02-19, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Zatrudnienie pracownika księgowo nie jest specjalnie różne "na spółce"
czy "na DG". Dokładnie te same papiery się ma. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-19 13:40:11
Autor: Kamil Jońca
ING Business - zmiany TOiP

On 2019-02-19, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Wierzę Ci.
Tyle, że żyłem w przeświadczeniu, że przy DG odpowiada się całym
majątkiem, a przy zoo (czy podobnej) - do wysokości udziałów.
KJ

EMACS = Eight Megabytes And Constantly Swapping

Data: 2019-02-19 18:59:31
Autor: Wojciech Bancer
ING Business - zmiany TOiP
On 2019-02-19, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Członek zarządu odpowiada swoim majątkiem, aczkolwiek fakt, jest
to trudniejsze do przeprowadzenia (najpierw dochodzenie z majątku
spółki musi okazać się bezskuteczne). Art. §299 k.s.h.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-19 19:08:35
Autor: Andrzej Kłos
ING Business - zmiany TOiP
Kamil Jońca pisze:

Tyle, że żyłem w przeświadczeniu, że przy DG odpowiada się całym
majątkiem, a przy zoo (czy podobnej) - do wysokości udziałów.

"Istotą spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jest to, że za zobowiązania spółki spółka odpowiada jedynie swoim majątkiem, natomiast wspólnicy do wysokości swoich wkładów. Należy jednak zaznaczyć, że w przypadku wspólników odpowiedzialność ta nie dotyczy bezpośrednio ich sfery majątkowej. Ryzykiem jakie ponoszą jest możliwość straty wkładów lub też innych świadczeń wniesionych do spółki.

Sytuacja *może* się zmienić, gdy osoba będąca wspólnikiem jest jednocześnie członkiem zarządu spółki. - Zgodnie z artykułem 299 § 1 k.s.h. jeżeli egzekucja przeciwko spółce okaże się bezskuteczna, członkowie zarządu odpowiadają solidarnie za jej zobowiązania."

"odpowiedzialność członka zarządu *może* zostać uchylona."

Słowo klucz: może. Jeżeli spełnione były pewne warunki. Więc: sp. z o.o. nie chroni majątku wspólników/udziałowców, jeżeli są członkami zarządu - z automatu. Trzeba się postarać. I przekonać o tym sąd.

Data: 2019-02-20 08:01:11
Autor: Kamil Jońca
ING Business - zmiany TOiP
Andrzej Kłos <andy.klos@wp.pl> writes:

Kamil Jońca pisze:

[...]

Tak, to jest, jak się disklajmera nie napisze (że się o tym wszystkim
wie :) )
Niemniej jednak, zgodzisz się, że od DG jest łatwiej niż od członka
zarządu.
KJ

UNIX was not designed to stop you from doing stupid things, because that
would also stop you from doing clever things.
-- Doug Gwyn

Data: 2019-02-20 02:03:50
Autor: Dawid Rutkowski
ING Business - zmiany TOiP
W dniu środa, 20 lutego 2019 08:03:05 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Andrzej Kłos writes:

> [...]
wie :) )
Niemniej jednak, zgodzisz się, że od DG jest łatwiej niż od członka

A jakie to warunki musi spełnić członek zarządu, żeby jego odpowiedzialność została uchylona?
I kto ją ew. uchyla?
I jak się w ogóle do zarządu wchodzi i wychodzi z niego?
Jeszcze jest takie cudo jak prokurent - może on nie odpowiada?
Choć chyba nie może być zarządu składającego się wyłącznie z prokurenta, więc jakiś słup na prezesa (a w ogóle prezes jest konieczny, czy wystarczy sam członek zarządu? - w zależności oczywiście jak w KRS jest wpisany sposób reprezentacji spółki) byłby potrzebny.

To nie o to chodzi, by konstruować biznes z zamiarem fraudu, bo tutaj oprócz odpowiedzialności cywilnej wchodzi jeszcze karna, tylko żeby zbudować go jak najbezpieczniej w stosunku do ew. zdarzeń losowych - albo nadziania się samemu na nierzetelnego kontrahenta czy klienta.

A w spółce akcyjnej zarząd też ma taką ew. odpowiedzialność jak w z o.o.?
Tylko że do SA kapitał musi być większy.
Jak do z o.o. potrzebne było 50k to było to za zasięgiem większość DG, ale jak teraz jest tylko 5k to już można bardziej cywilizowaną formę nawet dla freelancerów sobie stworzyć, nie mówiąc już o kimś, kto zatrudnia pracowników.

ING Business - zmiany TOiP