ING Direct jako konto wspolne

Data: 2011-02-21 17:16:34
Autor: Darek
ING Direct jako konto wspolne
Witam

Zastanawiam sie nad zmiana konta wspolnego (ja + zona) z Multibanku (oplaty za
konto + 2 karty debetowe to ok. 20 zl/m-c) na ING Direct. Niestety nie ma tam
mozliwosci zalozenia konta wspolnego, ale jest mozliwosc ustanowienia
pelnomocnika do konta z mozliwoscia wydania karty debetowej dla niego i pelnym
dostepem internetowym.
Wada takiego rozwiazania bedzie to, ze nie ma mozliwosci wyslac przelewu z
danymi pelnomocnika, ale to jeszcze jest przeze mnie do zaakceptowania.
Inna niezbyt przyjemna rzecz, to az 3% prowizji z wyplaty z bankomatow za
granica (przy wiekszej kwocie to moze wyjsc drogo). Kursy walut przy takich
wyplatach tez chyba dalekie od tego co oferuje Polbank (ale to tez do
zaakceptowania, bo nie czesto bywam za granica).
Czy sa jeszcze jakies negatywne strony tego konta?

Z gory dzieki za opinie
Darek

Data: 2011-02-21 19:20:12
Autor: Krzysztof

"Darek " <darek12345@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:iju6li$ff5$1inews.gazeta.pl...
[...]

naprzod odpowiedz sobie na pytanie czego szukasz dokladnie? Czy musi to byc ING? Co jest najistotniejsze- cena, jakosc systemu internetowego, lokaty, gotowkowa obsluga innych walut, itp? Generalnie nie znajdziesz wszystkiego naj.... w jednej instytucji i albo musisz wybrac cos wg zadanych kryteriow albo korzystac z kilku kont w roznych bankach.

Data: 2011-02-21 19:39:37
Autor: Norbert
Dnia Mon, 21 Feb 2011 17:16:34 +0000 (UTC), Darek napisał(a):

Czy sa jeszcze jakies negatywne strony tego konta?

Jak chcesz miec karte debetowa za free to musisz co miesiac dokonac zakupu
na minimum 100 pln. Przy okazji dodam, ze odkad pojawilo sie Direct fizyczna
jakosc kart spadla dramatycznie a jeszcze zrobili je na 3 lata, wiec
bedziesz co kilka m-cy musial robic reklamacje, zeby dostac kolejna nowke.
Poza tym ING ok, konto osobiste mozna uzywac tez do dzialalnosci
gospodarczej bez kretynskich oplat jak w innych bankach.

Norbert

Data: 2011-02-21 19:04:28
Autor: Darek
[...]

Dzieki za odpowiedz.

Konto ma byc:
- dla dwoch osob, najlepiej wspolne a nie na zasadzie pelnomocnictwa
- dobry system internetowy (prosty i bezawaryjny, najlepiej bez tokena, a z
haslami jednorazowymi na sms)
- najchetniej darmowe prowadzenie, karty debetowe i darmowe wyplaty z
wszytkich bankomatow lub jakies duzej sieci

Wykorzystanie konta bedzie raczej malo intensywne, tzn. kilkanscie przelewow i
transakcji karta na miesiac, kilka wyplat z bankomatu, glownie w Polsce, ale
czasami (pewnie kilka rocznie) za granica.
I to tyle, nic wiecej nie potrzebuje.

Najchetniej to bym skorzystal z eKonta mBanku, ale nie mozna miec wspolnego,
jesli ma sie indywidualne (ktore posiadam i spelnia moje prawie wszystkie
potrzeby), a nie chce mi sie bawic w jakies pelnomocnictwa, izzykonta  itp.

Wydaje mi sie, ze ING jest dobrym wyborem. Nie podobaja mi sie jedynie kursy
za granica i prowizja 3%. Jesli jakosc kart jest niska, to jest to kolejny
minus (jak dotad w innych bankach z jakoscia kart nie mialem zadnych problemow).

Data: 2011-02-21 20:27:37
Autor: Maruda
W dniu 2011-02-21 20:04, Darek pisze:

[...]

Rok temu w ING powiedzieli mi, że Direct nie może być wspólne. Czy co¶ się zmieniło?

--
Dziękuję.    Pozdrawiam.       Ten Maruda.

Data: 2011-02-21 20:15:47
Autor: Darek
ING Direct jako konto wspolne

Rok temu w ING powiedzieli mi, że Direct nie może być wspólne. Czy co¶ się zmieniło?

Nadal Direct nie moze byc wspolny, ale jest opcja z pelnomocnictwem dla
drugiej osoby, ktora moze miec karte i dostep do konta, jednak przelewy ida
tylko z danymi wlasciciela konta, a nie pelnomocnika. --

Data: 2011-02-22 10:46:44
Autor: Maciek
ING Direct jako konto wspolne
Użytkownik "Darek " <darek12345.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ijuh5j$n27$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja mam w rodzinie takie rozwi±zanie:

- mama od dawna ma "Konto z Lwem" - 8zł/m-c za prowadzenie,
- kiedy¶ ustanowiła mnie pełnomocnikiem i gdy trzeba byo, to wypłacałem dla niej gotówkę w kasie.

- uruchomiłem jaki¶ czas temu "Direct" - bez karty, bez opłat za prowadzenie,
- uzyskałem dostęp przez Internet do swojego Direct i jednocze¶nie do konta mamy.
W ten sposób, przelewy robię albo z konta mamy, albo ze swojego - dane konta mamy albo mojego, więc to pełnomocnictwo działa tak jak chcesz. Gdy na moim koncie nie ma kasy a chcę wysłać ze swoimi danymi, to przelew wewnętrzny załatwia sprawę w sekundę.

Wad± jest te 8 zł/m-c. I gotówka w kasie banku powinna być wypłacana wła¶nie z tego rachunku, bo za Direct krzycz± opłatę 9 zł.
A karty? Mam jeszcze firmowe Direct (ale tu mam oddzielny dostęp przez Internet - tak chciałem chociaż mogłem spokojnie poł±czyć te 3 konta w jeden dostęp), gdzie ograniczeniem jest konieczno¶ć wykonania transakcji na bodajże 300 zł/m-c aby unikn±ć opłaty za kartę - 7 zł. Gdy więc chcę wypłacić kart± z rachunku mamy lub mojego directa, to znów przelew wew. załatwia sprawę w sekundę.

--
Maciek.

Data: 2011-02-21 21:02:08
Autor: Krzysztof

"Darek " <darek12345.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:ijucvr$80e$1inews.gazeta.pl...
[...]

W duzej wiekszosci twoje oczekiwania spelnia Alior, konto moze byc wspolne, jedyny koszt to 5zl/mies za karte spelniajac warunki wplywow lub depozytow.
Jezeli nie chcesz ponosic oplat za karte to pozostaja inne konta np. DBnet, ale tu mozna miec obiekcje do systemu nie w pelni on-line.

Data: 2011-02-21 20:41:00
Autor: Darek
[...]

Alior odpada, bo nie bedzie to konto glowne, czyli za karte bylaby oplata 5 +
4 zl, a za dwie karty (bo to ma byc konto dla 2 osob), to wyjdzie 18 zl/m-c.

DBnet jest calkiem ciekawa propozycja. Dzialanie w pelni online nie jest mi
koniecznie potrzebne, wiec propozycja do rozwazenia. Przewaga nad ING Direct
jest m.in. taka, ze rowniez za granica bankomaty sa bez prowizji.
Przetestowalem demo systemu na ich stronie i wyglada calkiem znosnie.
A jak z niezawodnoscia tego sytemu transakcyjnego DBnet? --

Data: 2011-02-21 21:48:51
Autor: Piotr
W dniu 2011-02-21 21:41, Darek pisze:

A jak z niezawodnoscia tego sytemu transakcyjnego DBnet?

Używam od ponad roku i jeszcze żadnej awarii nie było. Ale jest jeden inny minus DBnet'u: autoryzacja przelewów kodami TAN. Poza tym polecam.

pozdrawiam

Data: 2011-02-21 21:02:35
Autor: Darek
> [...]
Używam od ponad roku i jeszcze żadnej awarii nie było. Ale jest jeden inny minus DBnet'u: autoryzacja przelewów kodami TAN. Poza tym polecam.

Dzieki za info. A czy jesli sie zdefiniuje odbiorce (w systemie DBnet widze ze nazywaja to kontrahentem), to trzeba dodatkowo jeszcze taki przelew do niego autoryzowac kodem? Czy kody sa tylko do przelewow do odbiorcow niezdefiniowanych?

Data: 2011-02-21 22:14:29
Autor: Krzysztof

"Darek " <darek12345.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:ijujtb$3qf$1inews.gazeta.pl...
> [...]

ze nazywaja to kontrahentem), to trzeba dodatkowo jeszcze taki przelew do
niego autoryzowac kodem? Czy kody sa tylko do przelewow do odbiorcow

nawet przelewy miedzy wlasnymi rachunkami trzeba autoryzowac kodami. System nie wykonuje przelewow miedzy rachunkami wlasnymi poza godzinami pracy banku, takze mozna np. zapomniec o szybkim przeksiegowaniu z konta oszczednosciowego na ROR, gdy mamy taka potrzebe w dzien wolny lub wieczorem.
Tak to konto sie sprawdza, ale nie jako glowne, ale dodatkowe do darmowych wyplat z bankomatow.

Data: 2011-02-21 21:27:05
Autor: Darek
[...]

Ta dzialanie tylko w dni robocze nie jest dla mnie wielka wada, natomiast
gorzej z ta autoryzacja. Jesli kody trzeba wklepac przy wykonywaniu kazdego
przelewu to jest to troche uciazliwe.

Data: 2011-02-21 22:39:59
Autor: RobertS
[...]

moja rada jest taka: skoro już teraz widzisz aż TYLE wad to może powiniene¶ poszukać innego konta?

RobertS

Data: 2011-02-21 22:03:13
Autor: Darek
> [...]

> przelewu to jest to troche uciazliwe.

moja rada jest taka: skoro już teraz widzisz aż TYLE wad to może powiniene¶ poszukać innego konta?

Idealnego raczej nie znajde. Bo musialoby by byc:
1) wspolne
2) za darmo (bez warunkow o min. wplywach, transakccjach): prowadzenie, karty
debetowe, wyplaty z bankomatow w PL i za granica
3) prosty i niezawodny system transakcyjny, najlepiej z autoryzacja sms
4) dobre kursy walut za granica (to najmniej wazne, ale nie bez znaczenia)

Na razie wydaje mi sie, ze DBnet jest najblizej tego idealu, chociaz nie
spelnia do konca pkt 3 i 4.

Data: 2011-02-22 07:52:34
Autor: xbartx
ING Direct jako konto wspolne
Dnia Mon, 21 Feb 2011 21:27:05 +0000, Darek  napisaĹ‚(a):

Ta dzialanie tylko w dni robocze nie jest dla mnie wielka wada,
natomiast gorzej z ta autoryzacja. Jesli kody trzeba wklepac przy
wykonywaniu kazdego przelewu to jest to troche uciazliwe.

Po pierwsze to sprawdź czy DBnet może być wspólne, bo coś mi się wydaje, że raczej nie. Ogólnie to chyba możesz pójść w tę stronę, że założysz sobie konto tylko do wypłat z bankomatów a to co teraz masz niech zostanie do robienia przelewów. Czy w Multi jak zrezygnujesz z kart debetowych to możesz mieć konto za które nie będą pobierać od Ciebie opłaty? Jeżeli nie to proponuję wtedy założyć konto w Aliorze, bo ma naprawdę dobre www oczywiście bez karty. Do tego poszukać coś do wypłat darmowych na całym świecie - DBnet, GO/OF.
Możesz też zobaczyć na ofertę Nordea Spectrum - też jest całkiem ciekawa, albo najnowsza ofera Mille - Dobre konto.

Osobne konto do wypłat jest IMO najlepszy zabezpieczeniem przed ewentualnym skimmingiem karty debetowej i wyczyszczeniem konta. Trzymasz na nim tylko określoną kwotę do wypłat lub płatności np nie więcej niż 100/300/500 pln czyli de facto tyle ryzykujesz.

--
xbartx

Data: 2011-02-22 17:38:13
Autor: Borys Pogoreło
ING Direct jako konto wspolne
Dnia Tue, 22 Feb 2011 07:52:34 +0000 (UTC), xbartx napisał(a):

Po pierwsze to sprawdĽ czy DBnet może być wspólne, bo co¶ mi się wydaje, że raczej nie.

 Może być.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-02-21 22:23:14
Autor: Navy
ING Direct jako konto wspolne
A ja dorzucÄ™ jeszcze jednÄ… propozycjÄ™;
INTELIGO - nie mylić z INTELIGO PKO - w sumie to samo, ale nie ma jak stare dobre sprawdzone INTELIGO

Data: 2011-02-21 22:24:48
Autor: Piotr
W dniu 2011-02-21 22:14, Krzysztof pisze:

[...]

A tak mnie zastanawia, jaki jest problem że taka dyspozycja nie zostanie zaksięgowana od razu, skoro zewnętrzne przelewy i tak pójd± dopiero pierwsz± sesj± ELIXIR'u ?

pozdrawiam

Data: 2011-02-21 22:35:47
Autor: Krzysztof

"Piotr" <yyy@zapomnialem.ru> wrote in message news:ijul71$16bt$1news2.ipartners.pl...
[...]

ma to znaczenie jak np. trzymamy kase na oszczednosciowym i chcemy ja naraz przerzucic na ROR i wybrac z bankomatu a jest np. sobota. I nie chodzi tu o date ksiegowania, ale o saldo dostepne. Podobne triki w ksiegowaniu stosuje Meritum, ale tam operacje wykonuja sie od razu i zwiekszaja saldo dostepne, natomiast daty ksiegowania przesuwane sa na nastepny dzien przy wykonywaniu operacji poznym wieczorem.

ING Direct jako konto wspolne