ING OKO i Fundusze z PSI Kumulacja

Data: 2009-07-30 14:36:00
Autor: Marcin
ING OKO i Fundusze z PSI Kumulacja
Witam,

Dwa tygodnie temu zdecydowałem się na program funduszy ING pt. PSI Kumulacja
(z różnych powodów, ale świadomie ten właśnie produkt).
W placówce ING pracownik doradził mi, żebym otworzył sobie darmowe konto OKO,
a dzięki temu, będę miał dostęp online i możliwość nabywania funduszy z OKO -
wszystko miało być bezpłatnie.
Oprócz tego zapewniano mnie, że będę mógł ustalić stałe zlecenia nabycia z OKO
do PSI kumulacja, itp.
Jak wszystko się aktywowało, to okazało się, że:
1) stałych zleceń nabycia nie można zdefiniować z OKA - ale to pikuś
2) że naliczyły mi się spore opłaty (190zł) - zrobiłem 20 przelewów do
funduszy ING
W dodatku tych opłat zupełnie nie widać - nawet do tej pory (a pierwsze
nabycie było 23.07) nie ma ich, znalazłem tylko pozycję "Prowizje" i "Saldo
dostępne" -190zł.
Wkurzyłem się, dzisiaj w oddziale złożyłem pisemną reklamację. Napisałem, że
pracownik wprowadził mnie w błąd, itp, itd.

Ale teraz zajrzałem do TOiP i widzę coś takiego:
3.4. Realizacja przelewu z Otwartego Konta Oszczędnościowego w PLN
złożonego w ING BankOnLine na rachunki prowadzone w ING Banku
Śląskim, do których Klient posiada uprawnienie i zostały
udostępnione w ramach jednego identyfikatora ING BankOnLine
-- - bez opłat

Jak rozumielibyście rachunki, do których klient posiada uprawnienia i zostały
udostępnione w ramach jednego identyfikatora ING?

Moje dwa programy PSI Kumulacja widzę po zalogowaniu za pomocą tego samego
identyfikatora, mam do nich uprawnienia...

Bank uważa pewnie, że właścicielem rachunku jest fundusz, ale w TOiP nie jest
podane, że mam być właścicielem, ale mieć uprawnienia...

Jak myślicie: czy ING Bank Śląśki uzna moją reklamację? Jakie macie
doświadczenia z tym bankiem?

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2009-07-30 14:41:25
Autor: Marcin
ING OKO i Fundusze z PSI Kumulacja - blad banku?
Zastanawiam sie jeszcze, czy moja reklamacja byla ok, bo dopiero teraz
doczytalem TOiP.
Ja zareklamowalem, poniewaz wprowadzil mnie w blad pracownik ich banku (co
wydaje mi sie, ze jest wystarczajacym powodem, ale byc moze trudne do
udowodnienia). Ale widac, ze punkt 3.4 TOiP jest tez niedoprecyzowany - moze w
zamierzeniu zakup funduszy nie mial byc obarczony oplatami (bo to ten sam id
klienta), a system je mimo wszystko nalicza?

Data: 2009-07-30 17:26:44
Autor: MarekZ
Użytkownik "Marcin" <mwlodarc@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h4sb4g$qn8$1inews.gazeta.pl...

Jak myślicie: czy ING Bank Śląśki uzna moją reklamację? Jakie macie
doświadczenia z tym bankiem?

Ja uważam, że ING stosując się sztywno do TOiP powinien odrzucić tę reklamację. Niemniej jednak jako że doświadczenia z ING w kwestiach reklamacyjnych mam bardzo dobre, to kto wie.

Data: 2009-07-30 17:54:47
Autor: Marcin
MarekZ <brak@adresu.pl> napisał(a):
Ja uważam, że ING stosując się sztywno do TOiP powinien odrzucić tę reklamację.

Dlaczego tak uwazasz?
Pomijajac juz wprowadzenie w blad przez pracownika banku, to zapis:
"na rachunki prowadzone w ING Banku
Śląskim, do których Klient posiada uprawnienie i zostały
udostępnione w ramach jednego identyfikatora ING BankOnLine"
dlaczego mialby nie uwzgledniac wplat na PSI zalozone online z tego samego
konta co OKO?

Data: 2009-07-30 20:38:01
Autor: Kamil Kosiński
ING OKO i Fundusze z PSI Kumulacja
Zwróć uwagę, że mylisz dwie kwestie. Opłatę za sam przelew i opłatę za  wypłatę z rachunku OKO. Piewrsza dotyczy samego elektronicznego transferu  pieniędzy, druga zmniejszenia stanu konta OKO. Z całego opisu sytuacji i  tabeli opłat ING jasno wynika, że za przelewy nie płaciłeś. Od 23 lipca  dokonałeś za to aż 2o przelewów, czyli 20 razy zmniejszyłeś stan środków  na OKU. Za pierwszą taka operację nie zapłaciłeś nic, ale ponieważ ne masz  konta osobistego w ING a tylko OKO za każdą następną (czyli 19) operację  płaciłeś 10 zł. Zapłaciłbyś tyle nawet wybierając pieniądze w gotówce. OKO  nie jest kontem osobistym/ROR-em tylko kontem oszczędnościowym i jak w  wielu innych bankach oferuje lepsze oprocentowanie (w przypadku OKA dośc  mierne, ale to inna sprawa) w zamian za ograniczenia w wypłatach.

Data: 2009-07-30 19:07:11
Autor: Marcin
Kamil Kosiński <k.kosinski@i.tak.dalej> napisał(a):
Zwróć uwagę, że mylisz dwie kwestie. Opłatę za sam przelew i opłatę za  wypłatę z rachunku OKO. Piewrsza dotyczy samego elektronicznego transferu  pieniędzy, druga zmniejszenia stanu konta OKO.

Poczekaj, ale gdzie znalazles takie rozroznienie na sam przelew i oplate za
wyplate?
Wlasnie przegladam TOiP i widze tam:

Pkt 3.4.
"Realizacja przelewu z Otwartego Konta Oszczędnościowego w PLN
zło&#348;onego w ING BankOnLine na rachunki prowadzone w ING Banku
Śląskim, do których Klient posiada uprawnienie i zostały
udostępnione w ramach jednego identyfikatora ING BankOnLine
bez opłat"

Pkt 3.5.
"Wypłata gotówki z rachunku / realizacja przelewu z rachunku
Otwartego Konta Oszczędnościowego w PLN zło&#348;onego w oddziale
ING Banku Śląskiego (przelew z potwierdzeniem) lub w systemach
bankowości elektronicznej na rachunki prowadzone w ING Banku
Śląskim lub na rachunki w innych bankach, z wyłączeniem pkt. 3.4"

i tutaj pojawiaja sie informacje o pierwszej wyplacie/przelewie i o kolejnych
i jest rowniez uzaleznienie oplaty od posiadania ROR.

i to praktycznie wszystko co mozna znalezc w TOiP

Dlatego - jak pisalem: pomijajac nawet to co mowiono mi w oddziale jak
otwieralem OKO i PSI - to dyskusyjna moim zdaniem kwestia jest czy nabycie
jednostek uczestnictwa w programach udostepnionych w ramach jednego
identyfilatora ING BankOnLine podchodzi pod punkt 3.4 czy 3.5 TOiP

Poza tym te nabycia robilem jako nabycie jednostek, a nie przelew na dowolne
konto z dowolnym tytulem (wiem, ze technicznie jest to tez przelew, ale
operacja wyglada inaczej - mogloby to wlasnie sugerowac, ze poruszam sie w
obrebie wlasnych rachunkkow)

Data: 2009-07-30 21:25:34
Autor: Kamil Kosiński
Dnia 30-07-2009 o 21:07:11 Marcin <mwlodarc.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

I to jest właśnie to. Moim zdnaiem jest to napisane jasno i klarownie.

Data: 2009-07-30 19:57:14
Autor: Marcin
ING OKO i Fundusze z PSI Kumulacja
Kamil Kosiński <k.kosinski@i.tak.dalej> napisał(a):
I to jest właśnie to. Moim zdnaiem jest to napisane jasno i klarownie.

Jasno i klarownie? chyba zartujesz
Piszesz o tym, ze OKO jest rachunkiem oszczednosciowym i ze za wyzsze
oprocentowanie (powiedzmy) jest pewnego rodzaju blokada na wyplaty z tego
rachunku. Ale tak nie jest - zgodnie z TOiP moglbys zrobic i 1000 przelewow
miesiecznie na inne wlasne konto w ING (np. na ROR).
Teraz w/g mnie jest jasne i klarowne czy PSI Kumulacja jest rachunkiem, czy nie.
A jak byloby z rachunkiem do splaty karty kredytowej?
A rachunkiem maklerskim?
Itp, itd.

A z innej beczki: nawet jesli nie uznaja tej reklamacji, to w TOiP nie
znalazlem zadnych kar za ujemne saldo, oprocentowania zadluzenia na OKO, itp.
Czy znaczy to, ze te 190zl bede w ostatecznosci mogl uregulowac w momencie,
gdy bede rezygnowal zupelnie z PSI, np. za 15 lat?

Data: 2009-07-30 22:31:36
Autor: u

Użytkownik "Marcin" <mwlodarc.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
Jasno i klarownie? chyba zartujesz

Wszystko było i jest zawiłe.

rachunku. Ale tak nie jest - zgodnie z TOiP moglbys zrobic i 1000
przelewow
miesiecznie na inne wlasne konto w ING (np. na ROR).

Tylko na ROR lub inne własne OKO.

Teraz w/g mnie jest jasne i klarowne czy PSI Kumulacja jest rachunkiem,
czy nie.

Nie jest rachunkiem własnym

A jak byloby z rachunkiem do splaty karty kredytowej?

Też opłata

A rachunkiem maklerskim?

Też opłata

[...]

Zapytaj wielu ludzi. Rzeczywiście nie ma w opłatach takiego przypadku, czyli
chyba mogą cię cmoknąć, jeśli zapomnisz o tym koncie na zawsze, zamykając
je, zanim regulamin zmienią.

Data: 2009-07-31 06:16:22
Autor:
u <u@wx.yz> napisał(a):
Zapytaj wielu ludzi. Rzeczywiście nie ma w opłatach takiego przypadku, czyli
chyba mogą cię cmoknąć, jeśli zapomnisz o tym koncie na zawsze, zamykając
je, zanim regulamin zmienią.

Myślisz, że udałoby się zamknąc OKO z ujemnym saldem? Obawiam się, że będą
opory... --

Data: 2009-07-30 23:07:17
Autor: u
ING OKO i Fundusze z PSI Kumulacja

Użytkownik "Marcin" <mwlodarc.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h4stuq$4mm$1inews.gazeta.pl...
w TOiP nie znalazlem zadnych kar za ujemne saldo,

Zobacz 1 sierpnia pozycję: Odsetki od zadłużenia

Data: 2009-07-31 06:13:58
Autor: Marcin
u <u@wx.yz> napisał(a):
Zobacz 1 sierpnia pozycję: Odsetki od zadłużenia

Myślisz, że się pojawi? Jeśli tak, to chyba znów złożę reklamację, bo takiej
pozycji w TOiP nigdzie nia ma...

A myślałem, że wszystko będzie proste i logiczne... do tej pory nie musiałem
reklamować niczego w bankach, no może poza kilkukrotnym reklamowaniem prowizji
w mBanku (bankomat na Okęciu wypłacający w euro). mBank ciągle ściągał mi 10zł
prowizji, a to był inny bankomat w Polsce, a nie poza, więc powinno być 5zł.
Oczywiście reklamacje za każdym razem uznawali.
Ok, ale to było 5zł, a nie 190zł...

Data: 2009-07-31 08:34:16
Autor: MK
"Marcin" <mwlodarc.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:h4u236$qn1$1inews.gazeta.pl...
u <u@wx.yz> napisał(a):

[...]

Gdybys wyplacil 20 razy to byloby wiecej... A tak z ciekawosci, bo to mnie intryguje od rozpoczecia watku... jaki jest cel robienia 20 przelewow w ciagu 14 dni? Czy ta umowa jest podobna to tych telekomunikacyjnych na liczbe doladowan? ;)

MK

Data: 2009-07-31 07:06:36
Autor: Marcin
MK <macka@interia.pl> napisał(a):
[...]

Nie :-) Ja po prostu odkladam jakies nieduze kwoty co miesiac, tak na
przyszlosc dla dzieci. Do tej pory robilem to w SFI mBanku, ale poniewaz mam
dwojke dzieci, mam jakies swoje oszczednosci, wiec nie chcialem, aby mieszlao
mi sie wszystko w jednym worku.
Dlatego wybralem 2x PSI Kumulacja. A tutaj aby miec podglad interentowy i aby
latwo i BEZPLATNIE robic przelewy do tych funduszy, to poradzono mi OKO - ze
bede tam wplacal, a OKO samo i za darmo rozdysponuje pieniadze pomiedzy
wybrane przeze mnie fundusze.
Okazalo sie, ze ani OKO nie potrafi samo tak rozdzielac, ani nie jest to za
darmo. Dlatego jestem na maksa wkurzony na ING i ich pracownikow.
Dlaczego 20 przelewow? Bo wybralem 5 funduszy, mam dwa PSI i wplacilem to co
mialem juz odlozone wczesniej plus to co zamierzalem wplacic "za lipiec".

Data: 2009-07-31 07:32:25
Autor: xbartx
Dnia Fri, 31 Jul 2009 07:06:36 +0000, Marcin napisał(a):

Nie :-) Ja po prostu odkladam jakies nieduze kwoty co miesiac, tak na
przyszlosc dla dzieci. Do tej pory robilem to w SFI mBanku (...)

Chcesz dla swoich dzieciaków, coś uzbierać dając kasę "analitykom" z funduszy? No ja Cię proszę, litości!

Data: 2009-07-31 08:59:40
Autor: Marcin
ING OKO i Fundusze z PSI Kumulacja
xbartx <bart@hashzero.net> napisał(a):
Chcesz dla swoich dzieciakow, cos uzbierac dajac kase "analitykom" z funduszy? No ja Cie prosze, litosci!

Dlaczego uwazasz, ze to zly pomysl? Zakladajac, ze nie mam az tyle wolnego
czasu, aby sledzic dokladnie rynek i cala GPW, to fundusze inwestycyjne wydaja
sie jakims sensownym kompromisem.
A co ty robisz/robilbys?

Data: 2009-07-31 05:20:29
Autor: Tomasz [Bubon]
ING OKO i Fundusze z PSI Kumulacja

A co ty robisz/robilbys?

Jezeli chcesz regularnie inwestowac w fundusze to zainteresuj się
funduszami w mBanku - Supermarket Funduszy Inwestycyjnych.
Tam nie ma żadnych opłat za nabywanie i umarzanie jednostek. Nie ma
narzuconego minialnego okresu inwestowania, możesz kupowac za ile
chcesz i kiedy chcesz.
Dodatkow, możesz ustawic stałe zlecenie zakupu jednostek uczestnictwa
(np. automatyczny comiesięczny zakup za np. 100 zł)

Do SFI potrzebne jest darmowe eKonto.
Więcej tutaj: http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/sfi/#tabs=1

Data: 2009-07-31 12:02:09
Autor: xbartx
Dnia Fri, 31 Jul 2009 08:59:40 +0000, Marcin napisał(a):

[...]

Ja po prostu jestem sceptycznie nastawiony do wszelkiego rodzaju funduszy z "profesjonalnymi analitykami", że o np OFE już nawet nie wspomnę, aby sobie ciśnienia nie podnosić - to jest wyciąganie kasy od ludzi i nic więcej, gdzie na końcu się może okazać, że "pro-anale" tak się dzielnie starali, że prawie nic nie zostało z powierzonych oszczędności.
Jeżeli nie masz czasu sam się troszczyć o swoje pieniądze (w sensie ich inwestycji), to lepiej szukaj po prostu najlepszej oferty lokaty/konta oszczędnościowego - zysk masz stały i pewny a np elastyczność w przypadku KO eurobanku wspaniałą i podejrzewam, że w rozrachunku 10 letnim zarobisz niewiele mniej niż jakiś fundusz.

Data: 2009-08-03 09:37:30
Autor: Marcin
u <u@wx.yz> napisał(a):
Zobacz 1 sierpnia pozycję: Odsetki od zadłużenia

Nic sie nie pojawilo, zadnych odsetek.
Ok, czekam na odpowiedz z ING, a w najgorszym wypadku oddam im te 190zl za 15
lat. --

Data: 2009-08-03 18:31:36
Autor: Pete
W dniu 03.08.09 11:37, Marcin pisze:
u<u@wx.yz>  napisał(a):
Zobacz 1 sierpnia pozycję: Odsetki od zadłużenia

Nic sie nie pojawilo, zadnych odsetek.
Ok, czekam na odpowiedz z ING, a w najgorszym wypadku oddam im te 190zl za 15
lat.

SięTobiewydaje. Ze 3 wezwania do zapłaty, jeden wyjazd windykacyjny i zrobi się zaległość > 300PLN. Wpiszą Cię do BIK-u i masz z głowy jakiekolwiek kredyty do czasu uregulowania zadłużenia....

--
Pete

Data: 2009-08-04 12:22:18
Autor: Marcin
ING OKO i Fundusze z PSI Kumulacja

Data: 2009-08-04 16:56:13
Autor: Pete
W dniu 04.08.09 14:22, Marcin pisze:
Pete<nobody@nowhere.com>  napisał(a):
SięTobiewydaje. Ze 3 wezwania do zapłaty, jeden wyjazd windykacyjny i
zrobi się zaległość>  300PLN. Wpiszą Cię do BIK-u i masz z głowy
jakiekolwiek kredyty do czasu uregulowania zadłużenia....

Ale skoro nie ma w TOiP zadnej wzmianki o zadluzeniu i oprocentowaniu ujemnego
salda, to chyba nie maja jak?

Jestes pewien ze nie maja?
Jesli nawet oprocentowanie niedozwolonego debetu jest na 0%, to i tak oplaty windykacyjne moga sobie zapewne pobierac praktycznie dowolnie.

--
Pete

Data: 2009-07-30 17:36:42
Autor: u
[...]

"Zapomniał" marketoid doradzić jednoczesne otwarcie: Konto z Lwem Direct ?

Data: 2009-07-31 06:09:46
Autor: Marcin
u <u@wx.yz> napisał(a):
"Zapomniał" marketoid doradzić jednoczesne otwarcie: Konto z Lwem Direct ?

Pewnie zapomniał, choć chyba widział, że nie dam się wkręcić i wiem czego chcę.

Ok, rozumiem, że marketoida może ukrywać pewne informacje, może doradzać mi
złe rozwiązania, bo od tego ma prowizje (ostatnio spotykałem takich co krok,
bo te PSI są tak naprawdę odkładaniem dla dzieci, a tu wszyscy wokół próowali
wcisnąc mi polisy inwestycyjne z olbrzymimi opłatami),
ale marketoid nie może wprowadzać mnie w błąd i obiecywać funkcjonalności,
których nie ma, albo mówić o operacjach, które kosztują 10zł, że są bezpłatne.

Z drugiej strony pewnie nie robił tego celowo, funkcjonalności produktu pewnie
nie znał do końca, a zapis w TOiP zrozumiał zapewne tak samo jak ja. --

Data: 2009-08-21 08:28:48
Autor: Marcin
ING OKO i Fundusze z PSI Kumulacja
ING uznało moją reklamację, zwróciło 190zł, przeprosiło...

nie będę już więcej eksperymentował, ale zastanawiam się, czy zrobili taki
miły gest, czy rzeczywiście dopatrzyli się niejasności w TOiP?

--

ING OKO i Fundusze z PSI Kumulacja