ING mnie obrabia

Data: 2017-12-16 02:40:39
Autor: Majka
ING mnie obrabia
W 2015 wypowiedziałam umowę rachunku OKO w ING Śląskim, jednocześnie wycofałam wszystkie udzielone bankowi zgody.

Teraz, pod koniec 2017 skuszona promocją 140 zł za założenie konta wypełniłam wniosek, który nie został przyjęty. Czat i odpowiedź konsultanta: to ze względu na prowadzony już kiedyś rachunek.

Promocję sobie odpuściłam, smarkam na ich 140 zł.

Co jednak zrobić z faktem, że prosiłam o zamknięcie wszystkiego, wycofałam wszystkie zgody, wypowiedziałam umowę ramową i poprosiłam o zaprzestanie przetwarzania moich danych przez bank i firmy powiązane?

Majka

Data: 2017-12-16 04:19:08
Autor: Dawid Rutkowski
ING mnie obrabia
Albo coś zostało albo nie wykonali dyspozycji.
Pierwsze miałem ostatnio w eurobanku - po zamknięciu KK została bankowość elektroniczna i uniemożliwiała założenie konta przelewem, musiałem zamknąć w oddziale.
Drugie miała żona w nest - zamknęli konto, ale można było dalej się logować do "pustego" ST, choć umowa ramowa powinna zostać rozwiązana wraz z zamknięciem ostatniej usługi. Po reklamacji nie można się już logować, czekamy na odpowiedź listowną (na razie był tylko sms że odpowiedzieli).
Dowiedz się więc dokładnie, co tam jeszcze zostało i albo zamknij albo reklamacja (z pogrożeniem Rzecznikiem Finansowym, pomaga ;)

Data: 2017-12-16 13:53:25
Autor: cef
ING mnie obrabia
[...]

No ale co niby jest nie tak?
Przecież nawet jak rachunek jest kompletnie zamknięty, to bank przecież
nie usuwa bezpowrotnie tych danych (od razu).
I normalnie musi mieć w te dane co najmniej wgląd.
Przyjdzie jakaś policja czy inna sprawa wymagająca dostępu do tych danych,
to musi być ileś lat przechowywane (nie przetwarzane choć pewnie do celów
utrzymania danych to sie jakoś inaczej nazywa)

Data: 2017-12-16 09:05:46
Autor: Dawid Rutkowski
ING mnie obrabia
W dniu sobota, 16 grudnia 2017 13:53:27 UTC+1 użytkownik cef napisał:
No ale co niby jest nie tak?
To, że OP prosiła o zamknięcie wszystkiego.
I albo o czymś zapomniała, albo tego nie zrobili, albo mają tak zwalony system, że te dane, których przechowywania wymaga prawo, nie pozwalają założyć konta przelewem, jeśli kiedykolwiek już się klientem było.
Dlatego też pisałem, by najpierw dokładnie się dowiedzieć, co przeszkadza.
Niekoniecznie jest wina banku.
Ale forma reklamacji jest skuteczniejsza w dochodzeniu do prawdy niż czat - co nie znaczy, że w 100% skuteczna.

Data: 2017-12-16 22:24:17
Autor: cef
ING mnie obrabia
[...]

A może warunek promocji taki był, żeby być nowym klientem po raz pierwszy?

[...]

To akurat zawsze prawda. Pisemnie trudniej głupot bankowi nawciskać.

Data: 2017-12-16 22:31:40
Autor: cef
ING mnie obrabia
W dniu 2017-12-16 o 22:24, cef pisze:

Pisemnie trudniej głupot bankowi nawciskać.

:-)
Tzn bank nie wciśnie tak łatwo głupot klientowi.

Ze zdań tego gatunku zawsze przypomina mi się:
Yorki porywają jastrzębie.

Data: 2017-12-16 22:11:07
Autor: MarcinF
ING mnie obrabia
W dniu 2017-12-16 o 13:53, cef pisze:

No ale co niby jest nie tak?

Przetwarzają dane w związku z promocją. W maju 2018 zacznie obowiązywać
GDPR, więc po paru przykładnych wyrokach poszanowanie dla danych
osobowych powinno odrobinę wzrosnąć.

Data: 2017-12-17 14:31:07
Autor: Wojciech Bancer
ING mnie obrabia
On 2017-12-16, MarcinF <marfi@interia.pl> wrote:
W dniu 2017-12-16 o 13:53, cef pisze:

No ale co niby jest nie tak?

Przetwarzają dane w związku z promocją.

A myślisz, że jak wypełniasz wniosek, to nie udzielasz zgody? :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-12-17 20:43:39
Autor: MarcinF
ING mnie obrabia

A myślisz, że jak wypełniasz wniosek, to nie udzielasz zgody? :)

Założyłem że autorka nie zaczynałaby tego wątku gdyby bank posiadał
tę zgodę w chwili rozpatrywania wniosku, ale przyznaję teraz, że to
założenie może okazać się zbyt pochopne :)

Data: 2017-12-16 15:10:11
Autor: brum
ING mnie obrabia
Albo coś zostało albo nie wykonali dyspozycji.

Albo sami cos dodali. W getinie zalozyli bez mojej zgody rachunek techniczny, a jak wyszlo na jaw, to kazali wypowiedzenie zlozyc.

Data: 2017-12-16 12:39:24
Autor: Kris
ING mnie obrabia
W dniu sobota, 16 grudnia 2017 15:10:09 UTC+1 użytkownik brum napisał:
>Albo coś zostało albo nie wykonali dyspozycji.

Albo sami cos dodali. W getinie zalozyli bez mojej zgody rachunek techniczny, a jak wyszlo na jaw, to kazali wypowiedzenie zlozyc.
Ale rachunki "techniczne" to każdy bank raczej ma dla swoich klientów i na nie nie trzeba odrębnej zgody klienta.

Data: 2017-12-16 12:20:38
Autor: cef
ING mnie obrabia
W dniu 2017-12-16 o 11:40, Majka pisze:
[...]

A co niby byś chciała  zrobić?
Twoje dane do celów związanych z obsługą tego zamkniętego rachunku
i tak mogą a nawet muszą obrabiać i tego nie możesz zabronić.

Data: 2017-12-17 15:47:54
Autor: z
ING mnie obrabia
W dniu 2017-12-16 o 12:20, cef pisze:

A co niby byś chciała  zrobić?
Twoje dane do celów związanych z obsługą tego zamkniętego rachunku
i tak mogą a nawet muszą obrabiać i tego nie możesz zabronić.

Można ich oskarżyć o dyskryminację tak modną w dzisiejszych czasach ;-)

Data: 2017-12-16 13:13:32
Autor: brum
ING mnie obrabia
skuszona promocją 140 zł [...] smarkam na ich 140 zł

I dzieki temu bilans wychodzi na zero zl.

Data: 2017-12-16 22:19:32
Autor: MarcinF
ING mnie obrabia
[...]

A czy teraz przystępując do promocji przypadkiem nie wyraziłaś zgody
umożliwiającej sprawdzenie czy nie miałaś tam wcześniej rachunku?
Często promocje obwarowane są warunkami związanymi z przetwarzaniem
danych osobowych.

ING mnie obrabia