ING - spreparowane potwierdzenie przelewu i zg³oszenie "incydentu"

Data: 2010-06-01 21:12:51
Autor: kamil d
ING - spreparowane potwierdzenie przelewu i zg³oszenie "incydentu"
Witam,

klient wys³a³ mi spreparowane potwierdzenie przelewu z konta w banku ING. W placówce powiedzieli, ¿e zostanie to zg³oszone jako "incydent". I tu moje pytanie: co to w³a¶ciwie znaczy? Czy dostanê jakie¶ formalne potwierdzenie, ¿e dokument zosta³ spreparowany? Jakie czynno¶ci podejmie bank w zwi±zku z takim zg³oszeniem?

Pytam, poniewa¿ panie, które przyjmowa³y zg³oszenie poprosi³y tylko o numer telefonu i moje dane. Nie by³y w stanie mi powiedzieæ co dalej bêdzie siê dziaæ w mojej sprawie.

Mam zamiar i¶æ z tym na policjê / do prokuratury, nie wiem tylko czy zrobiæ to ju¿ teraz czy czekaæ na jaki¶ odzew ze strony banku.

--
kamil d

Data: 2010-06-01 21:21:05
Autor: MarekZ
ING - spreparowane potwierdzenie przelewu i zg³oszenie "incydentu"
U¿ytkownik "kamil d" <kamil_deSpamunielubiE@tlen.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hu3m3p$4bd$1@inews.gazeta.pl...
Witam,

klient wys³a³ mi spreparowane potwierdzenie przelewu z konta w banku ING. W placówce powiedzieli, ¿e zostanie to zg³oszone jako "incydent". I
[...]
Mam zamiar i¶æ z tym na policjê / do prokuratury, nie wiem tylko czy zrobiæ to ju¿ teraz czy czekaæ na jaki¶ odzew ze strony banku.

Raczej od razu, nie ma na co czekaæ, miejmy nadziej ¿e oszustowi siê odechce.

Data: 2010-06-01 21:39:16
Autor: Kamil Joñca
kamil d <kamil_deSpamunielubiE@tlen.pl> writes:

[...]

Ja bym nie czeka³. ¦miem twierdziæ, ¿e je¶li pójdziesz sam do
prokuratury, to bank bêdzie mia³ o wiele wiêksz± motywacjê do
wyja¶nienia sprawy.

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Zanim wlaczysz komputer, zastanow sie: Czy jestes absolutnie pewien(na), ze nie

Data: 2010-06-01 22:01:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ING - spreparowane potwierdzenie przelewu i zg³oszenie "incydentu"

"kamil d" hu3m3p$4bd$1@inews.gazeta.pl

[...]

A mnie kto¶ pos³a³ na telefon token GSM z EB. ;)
Nie ¶ci±ga³em, bo to kosztuje. ;)

Na du¿± kwotê chcieli Ciê okantowaæ? :)
MZ nie tyle warto, co koniecznie trzeba zg³osiæ.
W pewnym sensie -- co bankowi do tego, ¿e kto¶ Ciê chcia³ oszukaæ?
Je¶li otrzyma³by¶ fa³szywy banknot, poszed³by¶ z nim na policje czy
do ,,mennicy''? ;) Tak, wiem -- nie mennica ,,bije'' banknoty, ale
drukarnia. ;)

Data: 2010-06-01 23:45:03
Autor: kamil d
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
MZ nie tyle warto, co koniecznie trzeba zg³osiæ.

To dla mnie oczywiste tyle, ¿e to temat na inn± grupê ;)

[...]

Jasne, ¿e masz racjê ale w wypadku podrobienia potwierdzenia istnieje opcja zg³oszenia tego w mennicy (czyt. ING) jako "incydent". Skoro jest taka mo¿liwo¶æ to maj± wypracowan± procedurê dla takich zdarzeñ. Liczy³em, ¿e kto¶ bêdzie siê orientowa³ w temacie i powie mi jak taka procedura dzia³a i czego mogê oczekiwaæ od banku - oczywi¶cie tak "mniej , wiêcej" bo szczegó³ów pewnie ujawniaæ nie mo¿na.

--
kamil d

Data: 2010-06-01 23:52:35
Autor: Kamil Joñca
[...]

Ale tu nawet nie wiemy, czy ING ma cokolwiek wspólnego z tym incydentem.

Przecie¿, je¶li potwierdzenie przelewu by³o sfa³szowane to (o ile dobrze
rozumiem sytuacjiê) konto nadawcy mog³o byæ nieistniej±ce i przypadkiem
znale¼æ siê w puli obs³ugiwanej przez ING.

Wiêc wcale nie jest wykluczone, ¿e za miesi±c z ING dosta³by¶ odpowied¼,
"takie konto nigdy nie by³o prowadzone przez ING i proszê ¶cigaæ samemu
osobê która ten dokument przedstawi³a"

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Jak kto¶ ma pecha, to z³amie z±b podczas seksu oralnego (S.Sokó³)

Data: 2010-06-02 09:30:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ING - spreparowane potwierdzenie przelewu i zg³oszenie "incydentu"

"Kamil "Joñca" 87zkzeto7w.fsf@alfa.kjonca

Ale tu nawet nie wiemy, czy ING ma cokolwiek wspólnego z tym incydentem.

Co¶ ma -- jak rozumiem, podrobiono kwit z tego banku.

Przecie¿, je¶li potwierdzenie przelewu by³o sfa³szowane to (o ile dobrze
rozumiem sytuacjiê) konto nadawcy mog³o byæ nieistniej±ce i przypadkiem
znale¼æ siê w puli obs³ugiwanej przez ING.

Mennica ;) mo¿e zauwa¿yæ, ¿e takich nomina³ów nie drukowa³a? :)

W najgorszym wypadku zauwa¿±, ¿e jednak PDF mo¿na podrobiæ.
Pamiêtam kobietê, która przys³a³a mi umowê (jak±¶ przedumowê)
w PDF, gdy¿ uzna³a, ¿e jest to format nieedytowalny. :) A ja
na tym jej ,,dokumencie'' nanios³em (nie¶wiadomy jej mniemania)
korekty...

Wiêc wcale nie jest wykluczone, ¿e za miesi±c z ING dosta³by¶ odpowied¼,
"takie konto nigdy nie by³o prowadzone przez ING i proszê ¶cigaæ samemu
osobê która ten dokument przedstawi³a"

ING to kiepski bank, dlatego mo¿liwa jest taka reakcja, ale
IMO nale¿y zg³osiæ to i na policjê, i do ING. Warto te¿
poinformowaæ znajomych -- dobrze bêdzie, je¶li ludzie
dowiedz± siê o istnieniu tych przestêpstw. :)

Data: 2010-06-03 11:56:14
Autor: blad
ING - spreparowane potwierdzenie przelewu i zg³oszenie "incydentu"
U¿ytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
[...]

jak mam komus wysylac potwierdzenie to robie to przez inteligo, ktore za mnie wysyla i podpisuje cyfrowo maila.
W Austrii pracuj± nad tak± "stopk±" w pdf-ie która zalety podpisu elektronicznego przenosi na papier (na dokument pdf). I ¿eby to mia³o sens to równie¿ pozwala zweryfikowaæ ten papierowy dokument czy nie jest zmieniony i pasuje do podpisu - oczywi¶cie nie rêcznie ale podaj±c w sieci odpowiednie dane do weryfikacji.

Jak kto¶ siê nie boi niemieckiego to tu jest o tym:
https://demo.egiz.gv.at/plain/projekte/signatur_im_e_government/pdf_signatur
jak bêdziemy mieli od przysz³ego roku klucze elektroniczne na chipie w dowodzie to przydaloby siê co¶ w tym stylu - wtedy nam nikt pdf-a nie zmieni
*** blad ***

Data: 2010-06-01 23:54:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ING - spreparowane potwierdzenie przelewu i zg³oszenie "incydentu"

"kamil d" hu3v16$9d4$1@inews.gazeta.pl

Jasne, ¿e masz racjê ale w wypadku podrobienia potwierdzenia istnieje opcja zg³oszenia tego w mennicy (czyt. ING) jako "incydent".

Jest -- nie broniê!! Odwrotnie! Zachêcam do zg³oszenia i w mennicy, ;)
i na policji, i tutaj! Dobrze bêdzie, je¶li ludzie zobacz±, ¿e takie
rzeczy (jak podrabianie potwierdzenia dokonania przelewu -- bo mniemam,
¿e kto¶ podrobi³ dowód przelania pieniêdzy, nie sam blankiet) maj± miejsce.

[...]

Pojêcia nie mam, na co mo¿na tu liczyæ i jakie s± te procedury.

Po Rydzykowatej aferze nale¿y oczekiwaæ ci±gu dalszego w podrabianiu.
Na pewno tak zwane spo³eczeñstwo musi jako¶ broniæ siê przed tego typu oszustwami.

Data: 2010-06-02 06:46:53
Autor: Pyrtek
kamil d pisze:
[...]

Bawi±c siê z Bankiem tylko wyrêcza³by¶ policjê.
Ale je¶li dobrze Ciê zrozumia³em na p.s.p, to on Ci wys³a³ to mejlem w PDF?
Problem jest bardziej prawny, ni¿ bankowy.
"Panie przyjmuj±ce zg³oszenie" (przez tf lub pocztê elektron.), to w 99% niekompetentne siksy bez bran¿owego wykszta³cenia potrafi±ce co najwy¿ej cytowaæ TOiP (z regulaminami ju¿ gorzej). Je¶li chcesz porozmawiaæ rzeczowo o nietypowej sprawie, to postaraj siê trafiæ do którego¶ dyrektora oddzia³u, nawet takiego kilkuosobowego. To ju¿ zazwyczaj prawdziwy bankowiec.
Formalne potwierdzenie z banku (mo¿e) dostaniesz i bêdzie jedynie stwierdza³o, ¿e "taki przelew nie zosta³ zlecony".

A co do problemu prawnego - jak Ci kto¶ napisa³ na p.s.p - nasz wymiar "prawa" lubi papierki. Gdyby oszust sam to wydrukowa³ i przys³a³ Ci listem (albo wrêczy³), to by³oby bli¿ej. IStnia³by "dowód rzeczowy", oszustwo by³oby ewidentne, bo oszust "po¶wiadczy³ nieprawdê z chêci zysku".
Jako prowadz±cy DG powiniene¶ wiedzieæ, ¿e .pdf, email i faks nie s± dokumentami i nie powiniene¶ ich tak traktowaæ. Twoj± "dobr± wol±" by³o uznanie takiego potwierdzenia. (Nie powiem, ¿e naiwno¶ci±, bo te¿ chcia³bym ¿yæ w ¶wiecie, w którym s³owo co¶ znaczy.)
Na policji wyt³umacz± Ci, ¿e "nic nie masz" i "bêdzie odmowa wszczêcia". Popro¶, ¿eby Ci to napisali.
Moim zdaniem nawet prokuratura siê wypnie, bo konieczne by³oby udowodnienie, ¿e to w³a¶nie on wys³a³ ten email. Ale trzeba spróbowaæ "dla dobra ludzko¶ci", do czego Ciê namawiam podobnie, jak pozostali. Czeka Ciê uci±¿liwe napieprzanie siê z w±tpliwym (dla Ciebie) efektem.

--

Tnx. Pzdr.         Pyrtek

Data: 2010-06-02 09:24:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ING - spreparowane potwierdzenie przelewu i zg³oszenie "incydentu"

"Pyrtek" hu4nnu$7tp$1@news.onet.pl

IMO m@il te¿ jest dowodem rzeczowym.

[...]

S±. :) Nie twierdzê, ¿e wysy³aj±cy zostanie skazany
na ¶mieræ na podstawie tego m@ila, ale to jest dowód. :)

: uznanie takiego potwierdzenia. (Nie powiem, ¿e naiwno¶ci±, bo te¿
: chcia³bym ¿yæ w ¶wiecie, w którym s³owo co¶ znaczy.)
: Na policji wyt³umacz± Ci, ¿e "nic nie masz" i "bêdzie odmowa wszczêcia".

Wówczas mo¿e i¶æ do prokuratury. Nie b±d¼my zabawni -- id±c Twoim tropem,
nale¿y liczyæ siê z niemo¿liwo¶ci± walki z przestêpczo¶ci± w ogóle.

: Popro¶, ¿eby Ci to napisali.

Co? Bo o ni jeszcze chyba niczego odmówili. :)

: Moim zdaniem nawet prokuratura siê wypnie, bo konieczne by³oby
: udowodnienie, ¿e to w³a¶nie on wys³a³ ten email.

Gdyby do z³o¿enia doniesienia o pope³nieniu przestêpstwa by³o
potrzebne udowodnienie, chyba ¿adna sprawa nie mia³aby miejsca.

: Ale trzeba spróbowaæ

Trzeba! Chyba, ¿e kto¶ woli porachunki w³asnorêczne. :)

Data: 2010-06-03 16:24:12
Autor: kashmiri
ING - spreparowane potwierdzenie przelewu i zg³oszenie "incydentu"
Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> dared to
write:

[...]

A jednak Eneuel umie pisaæ zwiê¼le i do rzeczy! No no no, czego¶my siê doczekali...

k.

Data: 2010-06-03 23:59:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ING - spreparowane potwierdzenie przelewu i zg³oszenie "incydentu"

"kashmiri" hu86tc$gki$1@news.onet.pl

: A jednak Eneuel umie pisaæ zwiê¼le i do rzeczy! No no no, czego¶my siê doczekali...

Moich imienin. :) Ca³a Polska je obchodzi³a -- dos³ownie obchodzi³a. :)
Ju¿ siê koñcz±. :) Za minutê. :)

--
^    .   . ' . .   .     .         . dni  710 warto¶ci minimalne znaczone s±  P  W  ¦  C  P  S  N
P                .   . .     .      -- -- > 700 dniami miesi±ca; maksymalne s±     1  2  3  4  5  6

ING - spreparowane potwierdzenie przelewu i zg³oszenie "incydentu"