ING zablokowalo mi karte - oskarza mnie o jej skopiowanie !!!

Data: 2011-02-25 00:39:46
Autor: BBB
ING zablokowalo mi karte - oskarza mnie o jej skopiowanie !!!
Witam

Wczoraj po poludniu dostalem informacje przez SMS od ING ze - cytuje:

"W zwiazku z podejrzeniem skopiowania karty ing bank zastrzegl karte xxxxxxx. Nowa karta zostanie dostarczona droga korespondencyjna."

Czy to normalne? Zadzwonilem do nich a oni informuja mnie ze dostali taki prikaz z instytucji platniczych.
Czy to jest normalne ze bez kontaktu ze mna robia takie numery?
Teraz nie moge wyplacic z bankomatu pieniedzy.
Wyjezdzam na naerty i zostaje mi tylko przelac calosc kwoty ktora mam na rachunku do innego banku i korzystac z innej karty innego banku.
Czy moge cos z tym zrobic? Karte nowa wyslali podobno i ma dojsc do mnie w ciagu 14 dni.
Czy ktos spotkal sie z taka sytuacja ze bez informowania sami blokuja karte?
Dodam ze nawet wczorajszego dnia nie uzywalem tej karty ani razu.
Zadne pieniadze z konta mi nie zginely.
Czesto robie przelewy, platnosci poprzez intenret, czasami wplacam i wyplacam przez wplatomaty i bankomaty - o co k...mac  chodzi??

Pozdrawiam
B.

Data: 2011-02-24 17:54:17
Autor: witek
On 2/24/2011 5:39 PM, BBB wrote:
[...]

najwyrazniej uzywa³e¶ karty w miejscu, gdzie by³a wpadka i blokuj± karty wszystkim, którzy siê tam w ostatnim czasie pojawili.

Czy to normalne?

Normalne. Karta jest w³asno¶ci± banku i mog± z ni± zrobiæ co chc±.

Zadzwonilem do nich a oni informuja mnie ze dostali
taki prikaz z instytucji platniczych.

raczej nie chcieli ujawniaæ co siê sta³o bo i po co.

Czy to jest normalne ze bez kontaktu ze mna robia takie numery?

zwykle w krótkim czasie informuj± uzytkowników, ale nie zawsze jak widaæ zd±¿± na czas wys³aæ ten milion maili.

czasami rzeczywiscie dosstaj± tylko numery kart, które maj± zabkolowaæ.

Teraz nie moge wyplacic z bankomatu pieniedzy.
Nikt ci tego nie gwarantowa³, ¿e bedzie dzia³a³o 24 godziny 365 dni

Wyjezdzam na naerty i zostaje mi tylko przelac calosc kwoty ktora mam na
rachunku do innego banku i korzystac z innej karty innego banku.

mo¿esz jeszcze korzystaæ z kart kredytowych, bo to one w³a¶nie s±, ¿eby nie wydawaæ w³asnej kasy, do której nagle mo¿na straciæ dostêp.
Albo wyp³aciæ kasê z konta w banku, który ma swoje fizyczne oddzia³y. bo przecie¿ nie wpakowa³e¶ ca³o¶æ swojej kasy do banku, który istnieje dla ciebie tylko jako strona internetowa.

Czy moge cos z tym zrobic?

siedziec i czekaæ

Karte nowa wyslali podobno i ma dojsc do mnie
w ciagu 14 dni.

zwykle szybciej

Czy ktos spotkal sie z taka sytuacja ze bez informowania sami blokuja
karte?

chyba wiêkszo¶æ.

[...]

o bezpieczeñstwo pieniêdzy banku, wiêc go na chwilê zamknêli ¿eby siê pozbieraæ.

Data: 2011-02-25 02:21:41
Autor: animka
W dniu 2011-02-25 00:39, BBB pisze:
[...]

To jest kiepski bank. Cieszę się, że z niego "ucieklam".
Za to jakie świetne reklamy robi w telewizji za dużą forsę pewnie i ludzie się na to łapią.

--
animka

Data: 2011-02-25 07:34:59
Autor: xbartx
Dnia Fri, 25 Feb 2011 00:39:46 +0100, BBB napisał(a):

[...]

W każdym banku jest mniej więcej podobnie. Chyba lepiej, że teraz zablokowali Ci kartę i jej jakiś czas nie będziesz posiadał, niż jakby ktoś w Afryce albo Ameryce Południowej wyczyścił Ci konto.

--
xbartx

Data: 2011-02-25 09:07:14
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:ik7m33$q0k$1inews.gazeta.pl...

W każdym banku jest mniej więcej podobnie. Chyba lepiej, że teraz
zablokowali Ci kartę i jej jakiś czas nie będziesz posiadał, niż jakby
ktoś w Afryce albo Ameryce Południowej wyczyścił Ci konto.

W sumie oprócz ograniczeń kwotowych i ilościowych transakcji mogły by być ograniczenia terytorialne, które klient by sobie sam ustawiał (jakby chciał).
P.G.

Data: 2011-02-25 08:48:23
Autor: witek
On 2/25/2011 2:07 AM, Piotr Gałka wrote:

[...]

jak zdefiniujesz ograniczenia terytorialne w internecie?

Data: 2011-02-26 23:17:42
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
witek pisze:

[...]

Tak samo. Każdy sprzedawca ma przecież jakiś adres, który nawet w niektórych bankach można sobie w historii karty obejrzeć...

--
MiCHA

Data: 2011-02-27 16:45:26
Autor: Ra
W dniu 2011-02-26 23:17, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
witek pisze:

[...]

ale wogóle o czym mowa
bank zastrzega kartę - źle, ale jak gość znajdzie parę nie swoich transakcji na wyciągu to zaraz będzie krzyczał żeby mu bank oddał kasę

Data: 2011-02-25 13:13:35
Autor: niusy.pl
ING zablokowalo mi karte - oskarza mnie o jej skopiowanie !!!

Użytkownik "Piotr Gałka" <piotr.galka@CUTTHISmicromade.pl>

[...]

Nie prościej uniemożliwić kopiowanie kart ?

Data: 2011-02-25 14:09:42
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomości news:ik86dh$8h5$1news.net.icm.edu.pl...

W sumie oprócz ograniczeń kwotowych i ilościowych transakcji mogły by być ograniczenia terytorialne, które klient by sobie sam ustawiał (jakby chciał).

Nie prościej uniemożliwić kopiowanie kart ?
Czy ja wiem:
1. ograniczenie terytorialne = oprogramowanie w serwerach (na obecne czasy wcale nie jakieÅ› super skomplikowane).
2. zabezpieczenie kart = technologia (np. RFID mifare miały być bezpieczne, a się okazało, że parę sekund wystarcza do złamania = skopiowania)
Poza tym:
1 - klienta na 100% nie obciążają transakcje w Afryce, jeśli wprowadził ograniczenie do swojego podwórka,
2 - każdą technologię da się złamać i zawsze nie będzie pewności czy to była kopia, czy facet był w Afryce i udaje, że nie był.
P.G.

Data: 2011-02-27 14:07:23
Autor: niusy.pl
[...]

I nie będzie tak, jak teraz, że firmy zlecają innym zagranicznym działania marketingowe by ominąć polskie prawo ?

2. zabezpieczenie kart = technologia (np. RFID mifare miały być bezpieczne, a się okazało, że parę sekund wystarcza do złamania = skopiowania)

mifare chyba nie jest zbyt reprezentatywne, legic może

Poza tym:
1 - klienta na 100% nie obciążają transakcje w Afryce, jeśli wprowadził ograniczenie do swojego podwórka,

Ale na drugim końcu tej samej ulicy mogą go okraść tak samo jak w Afryce. I to, co proponujesz nic kompletnie mu nie da, a karta z podpisem cyfrowym da.

2 - każdą technologię da się złamać i zawsze nie będzie pewności czy to była kopia, czy facet był w Afryce i udaje, że nie był.

Mowa o kryptografii ?

Data: 2011-02-28 10:00:54
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomości news:ikdiaf$s66$1news.net.icm.edu.pl...

2 - każdą technologię da się złamać i zawsze nie będzie pewności czy to była kopia, czy facet był w Afryce i udaje, że nie był.

Mowa o kryptografii ?
Nie zastanawiałem się za dokładnie (sądzę, że za mało wiem, aby jakieś jednoznaczne i absolutnie pewne tezy wygłaszać).
Miałem raczej na myśli szlifowanie scalaków, wydobywanie z nich algorytmów (o których i tak trzeba zakładać, że są jawne), kluczy itd.
Nie wiem jak skomplikowane procesory daje się obecnie upchnąć w kartach - czy pozwalają zastosować taką kryptografię jaką fachowcy od tego tematu sobie zażyczą (przy założeniu, że transakcja ma trwać sekundy, a nie minuty), czy zmuszają do pewnych kompromisów. Jeśli są pewne uproszczenia to przypuszczam, że wcześniej, czy później się okaże, że nie ma problemu ze zrobieniem kopii takiej karty.

Przy założeniu, że da się zrobić absolutnie nie podrabialną kartę oczywiście należy to zrobić, ale i tak nie uchroni to przed kradzieżą (z podglądnięciem pinu).

Czytając o tym, że ktoś na czyjąś kartę robi wypłaty gdzieś, gdzie właściciel nigdy w życiu nie był i potem właściciel karty ma problemy (sama strata czasu = problemy) ja bym się czuł bezpieczniej gdybym mógł ograniczyć miejsca użycia mojej karty do najbliższej stacji benzynowej, apteki, kilku sklepów itp. i tylko na czas wyjazdu zwiększać obszar zależnie od planów. Ewentualny złodziej miałby szansę wykorzystać kartę tylko w tych punktach w których ja robię zakupy i nigdzie więcej, a większe ryzyko (moje i banku) występowało by tylko w czasie urlopów.
Nie wiem jak inni, ale ja wysoko sobie cenię tzw. "święty spokój".
A w sytuacji takiej jak opisuje autor wątku bank wiedząc, o możliwości skopiowania mojej karty (widząc, że mam solidne ograniczenia) nie musiałby (bo ryzyko znikome) utrudniać mi życia blokowaniem karty, a mógłby jedynie zablokować mi możliwość zmiany ustawień do czasu wymiany karty.
Pisząc to przyszły mi jeszcze do głowy dobowe ograniczenia kwotowe dla poszczególnych punktów (oczywiście gdy ktoś specyfikuje poszczególne punkty, a nie całe miasto).
P.G.

Data: 2011-03-01 07:59:59
Autor: niusy.pl
[...]

Przecież takie karty już są. Pewnie nie są idealne, ale na pewno lepsze niż karty, które z założenia dadzą się kopiować. Zasadniczo bezpieczne. Nie byłoby gadki o cyfrowym podpisie gdyby to było takie słabe.

Przy założeniu, że da się zrobić absolutnie nie podrabialną kartę oczywiście należy to zrobić, ale i tak nie uchroni to przed kradzieżą (z podglądnięciem pinu).

Zupełnie inna kwestia.

[...]

To to Ci tego nie da, bo złodziej zawsze może zmienić te ograniczenia dokładnie tak, jak Ty to robisz. Będziesz musiał kolejny system zabezpieczania stosować zamiast mieć jedną kartę. Pisałem, dowód osobisty wystarczy.

[...]

No i jeszcze trÄ…bka :-)

Data: 2011-03-01 11:02:33
Autor: Piotr Gałka
ING zablokowalo mi karte - oskarza mnie o jej skopiowanie !!!

Użytkownik "niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisał w wiadomości news:iki5hi$mhu$1news.net.icm.edu.pl...

No i jeszcze trÄ…bka :-)

Dwie ;-)
P.G.

Data: 2011-02-25 13:12:21
Autor: niusy.pl
[...]

A co to za karta, że jej skopiowanie wystarczy do wyczyszczenia konta ?

Data: 2011-02-25 10:27:58
Autor: wiatrak
ING zablokowalo mi karte - oskarza mnie o jej skopiowanie !!!

U¿ytkownik "BBB" <bontek@op.pl> napisa³ w >

Wczoraj po poludniu dostalem informacje przez SMS od ING ze - cytuje:

Czy to jest normalne ze bez kontaktu ze mna robia takie numery?
..
Czy ktos spotkal sie z taka sytuacja ze bez informowania sami blokuja karte?

Przecie¿ dosta³es smsa z informacj±. Maj± wys³aæ panienke z kwiatami?
Takie s± procedury, ze jak jest podejrzenie skopiowania to blokuj±.
Bywa ¿e banki w ogóle nie informuj± i wtedy to jest dziadostwo.Ale ty dosta³e¶ informacjê smsem.
Wola³bys dostac polecony "poczt± z tr±bk±", który szed³by dwa dni?

wiatrak

Data: 2011-02-25 11:11:01
Autor: Kris
ING zablokowalo mi karte - oskarza mnie o jej skopiowanie !!!
U¿ytkownik "BBB" <bontek@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ik6q81$rf5$1news.onet.pl...
[...]

Oskar¿aj± Ciebie o jej skopiowanie?
Powinienes jeszcze im podziêkowac ze zareagowali szybko.

Krzysiek

ING zablokowalo mi karte - oskarza mnie o jej skopiowanie !!!