INTERNACJONAŁ TUSK I DNI ŚWIRÓW

Data: 2009-04-30 09:46:53
Autor: cytryna
INTERNACJONAŁ TUSK I DNI ŚWIRÓW
Tygodnik Znak (nr 11-12/1987), okres gdy "dumny z Polski" Donald Tusk nie musiał jeszcze udawać, na wyborczy użytek, wielkiego patrioty. Wypowiedź DT na temat "Czym jest dla mnie polskość":

Co pozostanie z polskości, gdy odejmiemy od niej cały ten wzniosło-ponuro-
śmieszny teatr niespełnionych marzeń i nieuzasadnionych urojeń? Polskość to nienormalność - takie skojarzenie nasuwa mi się z bolesną uporczywością, kiedy tylko dotykam tego niechcianego tematu. Polskość wywołuje u mnie odruch buntu: historia, geografia, pech dziejowy i Bóg wie co jeszcze, wrzuciły na moje barki brzemię, którego nie mam  specjalnie ochoty dźwigać... Piękniejsza od Polski jest ucieczka od Polski -  tej ziemi konkretnej, przegranej, brudnej i biednej. I dlatego tak często nas ogłupia, zaślepia, prowadzi w krainę mitu. Sama jest mitem.
A wy się dziwicie że w Warszawie trwaja DNI ŚWIRÓW.

Data: 2009-04-30 11:06:59
Autor: sofu

Użytkownik "cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał w wiadomości
[...]

Tusk nie jest Polakiem wiec jego pojmowanie spraw jest inna niz nalezałoby
sie tego spodziewać po premierze RP.
Ciekawe, ze człowiek o takich poglądach aspiruje do bycia prezydentem RP!

sofu

Data: 2009-04-30 11:30:48
Autor: Vic
INTERNACJONAŁ TUSK I DNI ŚWIRÓW
sofu wrote:
Tusk nie jest Polakiem

Alez oczywiscie, ze nie jest!
Jest Holendrem. Sofu mu nadal obywatelstwo holenderskie. A jak sie sofowi znudzi, to mianuje Tuska Dunczykiem...

--
Vic

"Diabel nie spi. Z byle kim."
S.J. Lec

Data: 2009-05-13 19:43:38
Autor: janusz@fajny.adres.to
Vic wrote:
sofu wrote:
Tusk nie jest Polakiem

Alez oczywiscie, ze nie jest!
Jest Holendrem. Sofu mu nadal obywatelstwo holenderskie. A jak sie sofowi znudzi, to mianuje Tuska Dunczykiem...

Obywatelstwo to nie to samo co narodowość.
Za trudne do pojęcia?

j..

Data: 2009-05-14 10:28:37
Autor: Vic
janusz@fajny.adres.to wrote:
Obywatelstwo to nie to samo co narodowość.
Za trudne do pojęcia?

A zatem jakiej to narodowosci jest Tusk?

--
Vic

У Поляка и приказ рассказ ;)

Data: 2009-05-14 11:51:46
Autor: cytryna
janusz@fajny.adres.to wrote:
> Obywatelstwo to nie to samo co narodowość.
> Za trudne do pojęcia?

A zatem jakiej to narodowosci jest Tusk?

-- Vic

Ani chybi mieszanieć kaszubsko-peruwiański z domieszką Powiernictwa Pruskiego.
A obywatelstwo i PESEL załatwi Grzesiek, tak jak kamienicznikowi z Londynu co
udaje profesora magistra w Budapeszcie na podziemnym uniwersytecie im Kadara.

--

INTERNACJONAŁ TUSK I DNI ŚWIRÓW