IPN: SB podrabiała dokumenty, bo nie chciała, by Wałęsa dostał Nobla

Data: 2011-12-21 18:01:03
Autor: Przemysław W
IPN: SB podrabiała dokumenty, bo nie chciała, by Wałęsa dostał Nobla
Funkcjonariusze SB podrabiali dokumenty o współpracy Lecha Wałęsy z organami bezpieczeństwa PRL po to, aby nie dostał on Nagrody Nobla - poinformował IPN. - Dla mnie, to było od początku jasne - skomentował Wałęsa. Dodał, że wiedział, iż "prawda prędzej czy później zwycięży" i tak też stało się tym razem.
Były prezydent podkreślił, że był pewien, iż śledztwo IPN doprowadzi do takich ustaleń. - Przecież ja wiem, co robiłem. Wiem, jak walczyłem, wiem co się działo i dlatego spokojnie czekałem na prawdę - stwierdził Wałęsa.

Sfabrykowana rozmowa
      Przecież ja wiem, co robiłem. Wiem, jak walczyłem, wiem co się działo i dlatego spokojnie czekałem na prawdę
Lech Wałęsa

Śledztwo prowadzone jest od jesieni 2008 r. w pionie śledczym IPN w Białymstoku, przekazano je tam z Gdańska. Chodzi o dokumenty świadczące o rzekomej współpracy Wałęsy z SB, by skompromitować go przed komitetem pokojowej Nagrody Nobla w 1982 r. W 1983 r. ówczesny lider Solidarności został jej laureatem.

Drugi aspekt śledztwa dotyczy podejrzenia przekroczenia uprawnień przez funkcjonariuszy SB. Miało to polegać na sfabrykowaniu nagrania rozmowy Wałęsy z bratem, dotyczącej rzekomego konfliktu lidera Solidarności z hierarchią kościelną, a także przesłania na zagraniczne konta ok. miliona dolarów.
Wałęsa "Bolkiem"? Kandydat na szefa IPN "nie neguje"
Łukasz Kamiński, kandydat na szefa Instytutu Pamięci Narodowej, nie ma nic... czytaj więcej >

Nagranie to - jak poinformował IPN - zostało potem wyemitowane w mediach, by poniżyć Wałęsę w oczach opinii publicznej.

Zawieszone śledztwo

Naczelnik pionu śledczego IPN w Białymstoku prokurator Zbigniew Kulikowski poinformował, że śledztwo jest obecnie zawieszone. Wcześniej powiedział, że chodzi o poszukiwanie świadka, obywatela Polski, którego informacje mogą być cenne w śledztwie.

Szczegółów nie zdradził. - Staramy się być dokładni - dodał jedynie. Prokurator Kulikowski zastrzegł jednocześnie, że nie zajmuje stanowiska "co do oceny wiarygodności całości dokumentów dokumentacji zgromadzonej w IPN, a dotyczącej Wałęsy".

Zaznaczył też, że śledztwo prowadzone w Białymstoku nie dotyczy działalności Wałęsy w latach 70. ubiegłego wieku (chodzi o oskarżenia wobec Wałęsy, formułowane m.in. przez Krzysztofa Wyszkowskiego, że Wałęsa był w latach 70. współpracownikiem SB o pseudonimie "Bolek").

Śledztwo wszczął w maju 2005 r. gdański oddział IPN po zawiadomieniu złożonym przez byłego prezydenta, potem przekazano je do Białegostoku. Formalnie dotyczy ono zbrodni komunistycznej.

W śledztwie prowadzonym w Gdańsku prokuratorzy badali m.in. akta operacji SB o kryptonimie "Ambasador" i "Sąd", interesowali się też sprawami obiektowymi o kryptonimie "Tęcza" i innymi materiałami wytworzonymi przez różne jednostki MSW czy przez SB, a dotyczącymi Wałęsy.

mac//kdj

http://www.tvn24.pl/0,1728831,0,1,ipn-sb-podrabiala-dokumenty-- bo-nie-chciala-- by-walesa-dostal-nobla,wiadomosc.html

Przemek

--

"Po raz pierwszy w demokratycznej Polsce były premier - a mieliśmy ich 14 po
1989 r. - stanął przed sądem w karnym procesie. To precedensowe zdarzenie

Data: 2011-12-21 18:03:09
Autor: raff
IPN: SB podrabiała dokumenty, bo nie chciała, by Wałęsa dostał Nobla
A potem Walesa ukradkiem ukradl te dokumenty ;)

Niech zyje logika!

R.

Data: 2011-12-21 17:57:09
Autor: Obserwator
raff <patagonia13@gazeta.pl> napisał(a):
A potem Walesa ukradkiem ukradl te dokumenty ;)

Niech zyje logika!

no wlasnie, kradl falszywki? Przeciez mogl powiedzic: sluchajta ludziska,
wspolpracowalem,ale nie mialem wowczas innego wyjscia(uzasadnic logiczniei otwarcie te wspolprace inastepnie  mogl postapic np.
tak jak Hawel - wypieniczyc sowieckie bazy z Polski i nie wzmacniac lewej nogi
oraz odebrac cale GW Michnikowi, a nie tylko znaczek Solidarnosci.

Spoleczenstwo po jego czynach po *okraglym stole*, by go wowczas ocenialo, a nie po tym co robil za PRL-U.

Ale on woli nadal isc w zaparte i niszczyc swoj image, robiac w ten sposob z siebie zwyklego kapusia i dupka. --

Data: 2011-12-21 19:31:41
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jct6lk$8e5$1inews.gazeta.pl...
[...]

Był takim geniuszem, że rozpoznał że to fałszywki! Ktoś musi się tu puknąć w czółko. Ale nie ja.

Data: 2011-12-21 20:14:16
Autor: Obserwator
Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> napisał(a):
Był takim geniuszem, że rozpoznał że to fałszywki! Ktoś musi się tu puknąć w czółko. Ale nie ja.

widocznie to jednak falszywki nie byly, skoro powyrywal je z akt esbeckich.
Warto myslec logicznie, mniej wowczas nieporozumien:) --

Data: 2011-12-21 21:25:17
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jctemo$35o$1inews.gazeta.pl...
[...]

No to pomyśl logicznie. I jak pomyślisz, to daj znać, ale jeszcze w tym roku!

Data: 2011-12-21 19:34:25
Autor: Bogdan Idzikowski
[...]

Iście picowskie postępowanie!

Data: 2011-12-21 20:17:33
Autor: Obserwator
> [...]

> oraz odebrac cale GW Michnikowi, a nie tylko znaczek Solidarnosci.

LOGICZNE, a nie picowskie. dzisiaj byloby prawdopodobnie mniej nieporozumien i klotni miedzy ludzmi mieszakajacymi na terytorium Polski:) --

Data: 2011-12-21 21:26:57
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jctest$3ou$1inews.gazeta.pl...
> [...]

wiadomości news:jct6lk$8e5$1inews.gazeta.pl...
> oraz odebrac cale GW Michnikowi, a nie tylko znaczek Solidarnosci.

Faktycznie. Nie picowskie, a komunistyczne. To może jednak picowskie?

Data: 2011-12-21 20:48:56
Autor: Obserwator
IPN: SB podrabiała dokumenty, bo nie chciała, by Wałęsa dostał Nobla
Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> napisał(a):

Faktycznie. Nie picowskie, a komunistyczne. To może jednak picowskie?

ani picowskie, ani komunistyczne. Uczciwe. Byli komunisci, podobnie jak kiedys zwolennicy nazistowskich Niemiec nie powinni pracowac w zadnych mediach, ani nie powinni zakladac zadnych parti. Mieli tez zakaz pracy w sytemie sprawiedliwosci i urzedach panstwowych.

Juz tu kiedys pisalem jak postapiono w Norwegii po II wojnie swiatowej.
To byly troche inne czasy wiec tam po prostu kilku zwolennikow wspolpracy z hitlerowskimi Niemcami rozstrzelano, a wielu osadzonow w wiezieniu.

Co ciekawe ten zakaz obowiazywal rowniez ich dzieci.

Data: 2011-12-21 21:57:11
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jctgno$9lm$1inews.gazeta.pl...
[...]

To Michnik był komunistą? To ciekawe! Napisz więcej na temat komunisty Michnika, naczelnego GW!

Data: 2011-12-21 21:03:56
Autor: Obserwator
IPN: SB podrabiała dokumenty, bo nie chciała, by Wałęsa dostał Nobla
Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> napisał(a):
To Michnik był komunistą? To ciekawe! Napisz więcej na temat komunisty Michnika, naczelnego GW!

Polecam Herberta na poczatek i google:)

Data: 2011-12-21 22:12:36
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik " Obserwator" <fajny.d.arzbor.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jcthjs$cqf$1inews.gazeta.pl...
Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> napisał(a):

To Michnik był komunistą? To ciekawe! Napisz więcej na temat komunisty
Michnika, naczelnego GW!

Polecam Herberta na poczatek i google:)

Nie weksluj. To ty poruszyłeś ten temat więc żądam odpowiedzi. Chyba, że nie wiedziałeś, co napisałeś.

Data: 2011-12-22 04:18:18
Autor: stevep
Dnia 21-12-2011 o 21:57:11 Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl>  napisał(a):

[...]

Jak to przecież komuchy go zamykały tylko dla kamuflarzu, a na dodatek ten  telewizor KOLOROWY w celi.  :D

--
stevep

Data: 2011-12-22 10:10:32
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "stevep" <stevep011@invalid.tkdami.net> napisał w wiadomości news:op.v6vfgs0t50oqoastevep-komputer.radom.vectranet.pl...
To Michnik był komunistą? To ciekawe! Napisz więcej na temat komunisty Michnika, naczelnego GW!

Jak to przecież komuchy go zamykały tylko dla kamuflarzu, a na dodatek ten
telewizor KOLOROWY w celi.  :D

Masz niepełne informacje. To był telewizor 3D na ledach.

Data: 2011-12-22 13:58:12
Autor: stevep
Dnia 22-12-2011 o 10:10:32 Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl>  napisał(a):

[...]

====================================================>
Masz niepełne informacje. To był telewizor 3D na ledach.

Plazma?

--
stevep

Data: 2011-12-23 22:00:06
Autor: raff
IPN: SB podrabiała dokumenty, bo nie chciała, by Wałęsa dostał Nobla

Plazme to ty masz w glowie, miernoto.

R.

Data: 2011-12-24 05:49:50
Autor: stevep

====================================================>>>
Masz niepełne informacje. To był telewizor 3D na ledach.

Plazma?

Plazme to ty masz w glowie, miernoto.

R.

To lepsze niż twoja sieczka Kurwikowski.

--
stevep

Data: 2011-12-22 04:16:11
Autor: stevep
Dnia 21-12-2011 o 18:03:09 raff <patagonia13@gazeta.pl> napisał(a):

A potem Walesa ukradkiem ukradl te dokumenty ;)

Niech zyje logika!

R.

A kto ukradł ci rozum?

--
stevep

Data: 2011-12-21 19:15:37
Autor: jadrys
W dniu 2011-12-21 18:01, Przemysław W pisze:
Funkcjonariusze SB podrabiali dokumenty o współpracy Lecha Wałęsy z organami bezpieczeństwa PRL po to, aby nie dostał on Nagrody Nobla - poinformował IPN.

Przemek

E tam, IPN podaje tak jak powieje wiatr polityki. Najlepiej w takich sprawach oprzeć swoje zdanie na osądach ludzi z najbliższego otoczenia Wałęsy.

IPN: SB podrabiała dokumenty, bo nie chciała, by Wałęsa dostał Nobla