IPN zafałszował informacje o ojcu Michnika!

Data: 2009-11-20 21:32:52
Autor: Roger Perejro
IPN zafałszował informacje o ojcu Michnika!
I teraz ma przeprosić naczelnego "Gazety Wyborczej" za podanie nieprawdziwej, zniesławiającej informacji, jakoby ojciec Michnika skazany został za szpiegostwo.

Sąd Apelacyjny w Warszawie wydał dziś prawomocny wyrok w procesie o ochronę dóbr osobistych - kult pamięci po zmarłym - jaki Adam Michnik wytoczył IPN. W I instancji pozew sąd oddalił. Ale sąd apelacyjny zmienił wyrok i nakazał prezesowi Instytutu opublikowanie przeprosin.

Michnik: "Oszczerstwo wymierzone w jego godność"

- Nazwanie mego ojca szpiegiem sowieckim odebrałem jako oszczerstwo wymierzone w jego godność i moje prawo do szanowania jego pamięci - przekonywał podczas procesu Michnik (dziś w sądzie go nie było).

Takie stwierdzenie - o szpiegostwie - znalazło się w przypisie do publikacji IPN "Marzec 1968 w dokumentach MSW". Przypis sporządzony został do nazwiska Adama Michnika na liście wówczas aresztowanych. - Miałem wrażenie, że ten biogram został sformułowany w ten sposób by zohydzić ojca w oczach czytelników i moich oczach - tłumaczył przed sądem naczelny "GW".

- Ta książka była pozytywna dla Adama Michnika i trzeba było to jakoś skruszyć - pokazywał intencje IPN mec. Piotr Rogowski, pełnomocnik naczelnego "Gazety".

Przedwojenny działacz nielegalnej partii

Ojciec Michnika był przed wojną działaczem nielegalnej Komunistycznej Partii Zachodniej Ukrainy. W 1934 r. wraz z innymi komunistami skazany został w procesie w Łucku na osiem lat więzienia. Ale nie za szpiegostwo (o co nie był też oskarżony) lecz za przynależność do nielegalnej organizacji, próbę obalenia ówczesnego ustroju, przestępstwo określone w kodeksie - zbrodnią stanu.

IPN najpierw domagał się - co dodatkowo dotknęło naczelnego "Wyborczej" - dowodu, że przypis dotyczy jego ojca. Potem żądał oddalenia pozwu, a wczoraj - nie uwzględnienia apelacji.

Mec. Wacław Markowicz reprezentujący Instytut jeszcze raz powtarzał: - Działalność ojca powoda zmierzała do tego by okroić niepodległą Polskę, nie ma nic gorszego dla Polaka.

IPN dowodził też, że zbrodnia stanu, za co ojciec Michnika został faktycznie skazany, była cięższym przestępstwem w II RP niż szpiegostwo. I w pierwszej instancji sądowi wystarczyła konstatacja, że w odbiorze przeciętnego człowieka, zamieszczona w publikacji IPN informacja o rzekomym szpiegostwie, mówiła o lżej zagrożonym przestępstwie niż zbrodnia stanu.

- Przyjmując to rozumowanie Michnikowi nie wolno byłoby mówić, że w PRL skazywano go za działalność opozycyjną - kontrował dziś mec. Rogowski. I przypomniał, że w II RP za "zbrodnię stanu" skazano też np. Wincentego Witosa. A w PRL-u zarzut "szpiegostwa" stawiono by zohydzić w oczach opinii działaczy opozycji - padł przykład Zdzisława Najdera.

Skazany za przynależności do partii komunistycznej

- Spory historyczne, ocenę KPZU, zostawmy historykom, bo nie mają znaczenia dla tej sprawy - mówił w uzasadnieniu wyroku sędzia Jacek Sadomski. Podkreślił, że naruszenie dobra osobistego jakim jest "kult pamięci po zmarłym" było w tej sprawie ewidentne. Bo IPN nie przedstawił ocen, lecz w przypisie podał nieprawdziwy fakt. - Doszło do zafałszowania pamięci o osobie zmarłej. Podanie, że ktoś skazany został za szpiegostwo, to poważne stygmatyzowanie tej osoby. Tak naprawdę ojciec powoda skazany został za przynależność do partii komunistycznej - uzasadniał sędzia Sadomski. I podkreślał: - Od instytucji badawczej można wymagać sprawdzania faktów, rzetelności.

Piotr Gontarczyk, obecnie dyrektor biura lustracyjnego IPN, w rozmowie z "Dziennikiem" wiosną tego roku przyznał zresztą, że przypis był "niezbyt dokładną informacją", powtórzoną za "błądzącym kolegą", bo "w istocie" ojciec Michnika "skazany został za komunizm".

Teraz IPN ma poza przeproszeniem Adama Michnika wyrazić też "ubolewanie za brak staranności" i przyznać, że "bez trudu" mógł prawdę ustalić. Przeprosiny mają zostać opublikowane na internetowych stronach IPN oraz w "Rzeczpospolitej".

Sąd apelacyjny oddalił tylko żądanie wpłaty 50 tys. zł na Zakład dla Niewidomych w Laskach. Uznał, że wcześniej IPN "przyznał się do błędu" i w 328 egzemplarzach książki jeszcze niesprzedanych zamieścił erratę.

Czy Instytut wywiedzie kasację do Sądu Najwyższego - jego rzecznik nie był w stanie powiedzieć.

http://wyborcza.pl/1,75248,7275621,IPN_zafalszowal_informacje_o_ojcu_Michnika.html

Przemek

--

"Sprawa Barbary Blidy. Prokuratura wyjaśniająca samobójstwo posłanki SLD przygotowała zarzuty dla generała Witolda M., byłego szefa ABW za rządów PiS. To on rozkazał filmować zatrzymywanych. Przez wiele lat bliski wspólpracownik Lecha Kaczyńskiego. W ciągu dwóch lat awansował z porucznika na generała".

Data: 2009-11-20 21:43:15
Autor: brat_olin
IPN zafałszował informacje o ojcu Michnika!

"Roger Perejro" <brońmy RP przed pisem@op.pl> wrote

I teraz ma przeprosić naczelnego "Gazety Wyborczej" za podanie
nieprawdziwej, zniesławiającej informacji, jakoby ojciec Michnika skazany
został za szpiegostwo.

Rzeczywiscie, nie za szpiegostwo, a za terroryzm.  Ale niewiele dostal.

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2009-11-20 21:51:35
Autor: raff
brat_olin pisze:
[...]

Dzialal w KPP, ktora byla przybudowka Moskwy. Wiec o co chodzi ?

R.

Data: 2009-11-20 21:59:59
Autor: brat_olin
IPN zafałszował informacje o ojcu Michnika!

"brat_olin" <brat_olin@yahoo.com> wrote
> [...]

skazany
> został za szpiegostwo.

Rzeczywiscie, nie za szpiegostwo, a za terroryzm.  Ale niewiele dostal.

"Instytut Pamięci Narodowej przeprasza wszystkich, których dobra osobiste
mogły zostać naruszone stwierdzeniem zawartym w książce "Marzec 1968 w
dokumentach MSW. Tom 1 Niepokorni" zawartym na s. 553 w przypisie 7, że Pan
Ozjasz Szechter popełnił wymienione tam przestępstwo szpiegostwa. W świetle
posiadanych przez Instytut Pamięci Narodowej informacji Pan Ozjasz Szechter
był oskarżony w 1934 r. o to, że "należąc do KPZU wszedł w porozumienie z
innymi osobami w celu oderwania od Państwa Polskiego południowo-wschodnich
województw i przyłączenia ich do ZSRR, oraz w celu zmiany przemocą ustroju
Państwa Polskiego i zastąpienia go ustrojem komunistyczno-radzieckim, przy
czym związek ten tj. KPZU rozporządzał składami broni", tj. o zbrodnię stanu
przewidzianą w art. 97 § 1 w związku z art. 93 § 1 i 2 polskiego kodeksu
karnego z 1932 r., za co został skazany wyrokiem Sądu Okręgowego w Łucku z
dnia 14 kwietnia 1934 r. na karę 8 lat pozbawienia wolności."

http://cogito.salon24.pl/139460,zwyczajna-agentura-proces-dzialaczy-komunist
ycznych

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2009-11-20 21:05:51
Autor: Karol
brat_olin <brat_olin@yahoo.com> napisał(a):
[...]

..ojciec zaczal, syn dokancza niszczenie Polski.

A Polacy placa jego bratu komunistycznemu przestepcy, wysoka rente ze swoich
podatkow.

Data: 2009-11-20 22:12:04
Autor: VicAbarca
Karol пишет:
 syn dokancza niszczenie Polski.

.... i wylancza...

--
Vic

Data: 2009-11-20 23:12:59
Autor: Karol
IPN zafałszował informacje o ojcu Michnika!
VicAbarca <bjorgul@o2.pl> napisał(a):
Karol пиŃ&#65533;ĐľŃ&#65533;:
>  syn dokancza niszczenie Polski.

.... i wylancza...
 jesli juz hrabio, po komunistycznej wyzszej szkole, dla *polonistow*, chcesz
kogos pouczac, to sprawdz sobie w slowniku, czy masz racje.
W sieci jest taki slownik j.polskiego i musze cie zmartwic, ale znowu
wykazales sie nieuctwem. --

Data: 2009-11-20 23:06:47
Autor: Antenka
On 21 Lis, 00:12, " Karol" <jef_f.WYT...@gazeta.pl> wrote:
VicAbarca <bjor...@o2.pl> napisał(a):

> [...]

kogos pouczac, to sprawdz sobie w slowniku, czy masz racje.
W sieci jest taki slownik j.polskiego i musze cie zmartwic, ale znowu

To nie jest "hrabia" tylko "udawana hrabina" von Dupenstein z Koziej
Wólki, która "włacza się", a raczej wcina się bezczelnie między dwie
postujące ze sobą osoby.

Antenka

Data: 2009-11-21 08:16:38
Autor: Prawusek

"Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> wrote in message
> [...]

kogos pouczac, to sprawdz sobie w slowniku, czy masz racje.
W sieci jest taki slownik j.polskiego i musze cie zmartwic, ale znowu

Wysłano z serwisu Usenet w portalu
Gazeta.pl ->http://www.gazeta.pl/usenet/

To nie jest "hrabia" tylko "udawana hrabina" von Dupenstein z Koziej
Wólki, która "włacza się", a raczej wcina się bezczelnie między dwie
postujące ze sobą osoby.

Antenka

Namnożyło się chrabiń jak chrabali...

Data: 2009-11-20 23:18:42
Autor: Antenka
On 21 Lis, 08:16, "Prawusek" <prawu...@interia.pl> wrote:
"Antenka" <sweet.blue_e...@wp.pl> wrote in message

> [...]

To nie jest "hrabia" tylko "udawana hrabina" von Dupenstein z Koziej
Wólki, która "włacza się", a raczej wcina się bezczelnie między dwie

Tak szczególnie tych prze "ch" jak niejaka  ch. Vicia Abracadabra
hehehe

Antenka

Data: 2009-11-21 09:38:35
Autor: Prawusek

<bjor...@o2.pl> napisał(a):

> [...]

Antenka

Namnożyło się chrabiń jak chrabali...

Tak szczególnie tych prze "ch" jak niejaka  ch. Vicia Abracadabra

TO  TA  Z  TYCH  RUSZATI?

Data: 2009-11-21 11:58:18
Autor: Karol
Prawusek <prawusek@interia.pl> napisał(a): & "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> wrote in message

> To nie jest "hrabia" tylko "udawana hrabina" von Dupenstein z Koziej
> Wólki, która "włacza się", a raczej wcina się bezczelnie między dwie
> postujące ze sobą osoby.

> Antenka

...bede musial sie osobiscie przekonac, bo bardzo lubie poznawac *chrabiow i
chrabianki* w czerwonym kolorze...takie mam hobby:))

ROTFL

Data: 2009-11-21 08:57:09
Autor: Antenka
On 21 Lis, 12:58, "Karol" <jef_f.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Prawusek <prawu...@interia.pl> napisał(a):

> [...]
chrabianki* w czerwonym kolorze...takie mam hobby:))

> Tak szczególnie tych prze "ch" jak niejaka  ch. Vicia Abracadabra

ROTFL

Życzę powodzenia, ale ostrzegam żmijowskie to plemię...zazdrośnica,
sekutnica, piekielnica...No cóż, ale czego można oczekiwać od udawanej
"chrabini" przez "ch" ha ha ha :D

Antenka

P.s. Oj będzie się działo..oj będzie! "Poskromienie złośnicy" w
czterech aktach hehehe :D

Data: 2009-11-21 00:27:20
Autor: VicAbarca
  Karol пишет:
[...]

He, he :)

Co ty powiesz? Nie mowi sie "wylancza"? Ojojoj, doprawdyz?

Pogratulowac czujnosci :) ...i zdolnosci rozumienia ironii... :)

--
Vic

Data: 2009-11-21 00:39:01
Autor: Karol
> [...]
> wykazales sie nieuctwem. He, he :)

Co ty powiesz? Nie mowi sie "wylancza"? Ojojoj, doprawdyz?

doprawdyz, nie mowi sie.
Pogratulowac czujnosci :) ...i zdolnosci rozumienia ironii... :)

to nie ironia, tylko nieudana proba zlosliwosci, czyli pospolite czepialstwo,
internetowego chama, ktory nie moze wygrac na argumenty merytoryczne, to sie czepia lub uzywa przemocy slownej, a potem ma wielkie pretensje jak ktos odpowiada mu tym samym. --

Data: 2009-11-20 22:25:15
Autor: boukun

Użytkownik "brat_olin" <brat_olin@yahoo.com> napisał w wiadomości news:he6ugg$eqk$1news.onet.pl...

[...]

To powinni teraz przeprosić, "przepraszamy, że obublikowaliśmy nieprawdziwe informacje, jakoby ojciec Adama Michnika został skazany za szpiegostwo, pomyliliśmy się, prawidłowo został skazany za terroryzm".

boukun

Data: 2009-11-20 13:38:12
Autor: Marek
On 20 Lis, 22:25, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

[...]

....za zdrade stanu, za chec rozwalenia Polski, za dzialanie na korzysc
obcego kraju.

Data: 2009-11-20 22:43:37
Autor: boukun

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości news:3a029b00-a0ae-42f0-9e52-d29a8e633a77d10g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

I tak powinny brzmieć przeprosiny...

....chcieliśmy napisać, że skazany został

....za zdrade stanu, za chec rozwalenia Polski, za dzialanie na korzysc
obcego kraju.

Ale tak nie napiszą, bo dzisiejsi rządzący to samo robią, a hucpa jest dla motłochu.

boukun

Data: 2009-11-20 14:53:19
Autor: Marek
On 20 Lis, 22:43, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "Marek" <mwisniewski2...@googlemail.com> napisał w wiadomościnews:3a029b00-a0ae-42f0-9e52-d29a8e633a77d10g2000yqh.googlegroups.com....
> [...]

obcego kraju.

Ale tak nie napiszą, bo dzisiejsi rządzący to samo robią, a hucpa jest dla

Taka hucpa to mi sie nawet podoba: wiecej ludzi dowie sie, kim byl
ojciec tego zdrajcy.

Data: 2009-11-20 13:39:57
Autor: Marek
Użytkownik "brat_olin" <brat_o...@yahoo.com> napisał w wiadomościnews:he6ugg$eqk$1news.onet.pl...

> [...]

informacje, jakoby ojciec Adama Michnika został skazany za szpiegostwo,
pomyliliśmy się, prawidłowo został skazany za terroryzm".

....i dodac, jako ocene: szkoda, ze go nie powiesili..., albo chociaz
wykastrowali...

Data: 2009-11-20 22:42:25
Autor: Andrzej Adam Filip
Tylko pedantyczna prawda o ojcu Michnika sąd zadowoli -> Dawajmy! ;-)
"boukun" <boukun@neostrada.pl> pisze:
[...]

Prawidłowo to powinni zacytować sentencje wyroku *bez komentarzy* :-)

Miej zaufanie do swoich przyjaciół i zamknij drzwi.
  -- Przysłowie arabskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2009-11-20 22:10:20
Autor: VicAbarca
IPN zafałszował informacje o ojcu Michnika!
Roger Perejro ďčřĺň:
IPN dowodziĂ teĎ, Ďe zbrodnia stanu, za co ojciec Michnika zostaĂ faktycznie skazany, byĂa ciúĎszym przestúpstwem w II RP niĎ szpiegostwo.

Czyli w interpretacji IPN, jesli byles skazany za jakies przestepstwo, to mozna ci przypisywac wszelkie lzejsze przestepstwa? Np. skazano cie za morderstwo, wiec wszyscy noga mowic na ciebie zlodziej, malwersant, lapowkowicz? :) No, bo kradziez, malwersacja, lapowkarstwo to przestepstwa lzejsze niz morderstwo...

Czy w tym IPN jest jakis prawnik w ogole???

--
Vic

Data: 2009-11-20 21:24:34
Autor: Karol
IPN zafa?szowa? informacje o ojcu Michnika!
> [...]

Czy w tym IPN jest jakis prawnik w ogole???

...lzejsza kradziez to przestepstwa lzejse niz morderstwo:))

--

IPN zafałszował informacje o ojcu Michnika!