IPTV przez internet?

Data: 2012-07-01 14:45:25
Autor: jędrek
IPTV przez internet?
Czy działa już gdzieś odpłatna usługa IPTV przez neta? (pomijam jakieś protezy z gatunków ipla gdzie jakość jest żenująco niska, przeważnie kwadraty latające).
Czyżby nie było ku temu przepisów umożliwiających jakiemuś podmiotowi świadczyć takie usługi?
W bloku problem zamontować talerz, kablówka mi się nie podoba, bo robią co chwila przetasowania w ofercie, ceną lubią żonglować i duża jest ona jak na polskie realia dla zwykłego robola i płaci człowiek za 100 śmieci tv żeby obejrzeć 10 ambitnych kanałów.
A o IPTV na 20 tys. osiedlu w Krakowie mogę sobie pomarzyć, bo tp to firma krzak i póki co cisza w temacie. IPTV to oni mają tylko w reklamie :)
Skoro działają serwery grup binarnych gdzie w danym momencie setki tysięcy osób ssie strumienie dziesiątki (a nawet setki jak mają grube rury do świata) Mbps i nic się nie zatyka, nie dławi, nie widzę więc problemu w technicznej realizacji podobnego serwera, który by pluł strumieniami kanałów TV za opłatą np. 20zł, 40zł miesięcznie.
Taki np strumień dla rozdzielczości SD 4Mbps, dla HDTV  12-16Mbps.
Serwer by miał zebraną całą orbitę (tak by mieć lepszą ofertę od takiego np. UPC) - ze wszystkich dostępnych transponderów, satelitów osiągalnych dla Europy i użytkownik by sobie tylko wybierał z oferty co chce w danym momencie oglądać, klik na dany strumień i jazda.
Czyżby kwestia kiepskich magistrali światłowodowych operatorów i obawa przed zatkaniem sieci?
W ogóle zastanawiam się czy jest planowane w najbliższych latach zamiast tylko pluć sygnałami w kosmos,  na ziemi zebranie wszystkich stacji z kuli ziemskiej i puszczenie tego naziemnie w jeden światłowód? Odpadają wtedy wpływy warunków atmosferycznych na transmisję, burze magnetyczne od słońca, a z satki korzystają tylko wtedy ci co mieszkają na końcu świata gdzie technika jeszcze nie dotarła.

Data: 2012-07-01 18:30:19
Autor: Piter
IPTV przez internet?
Jest oferta od chyba kilku lat

Jambox

Data: 2012-07-01 19:03:36
Autor: Mirek Ptak
IPTV przez internet?
Dnia 2012-07-01 18:30, *Piter* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Jest oferta od chyba kilku lat

Jambox

Ale nie przez internet - w okolicy musi być operator współpracujący z Jamboxem, którego zresztą polecam ze względu na *bardzo* dobrą jakość obrazu.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-07-01 19:38:38
Autor: ToMasz
IPTV przez internet?
W dniu 01.07.2012 19:03, Mirek Ptak pisze:
[...]

moment. Czy Jędrek pyta o oglądanie meczu Hiszpania -Włochy "on line", a chce go oglądać na ekranie laptopa z wifi, czy też chodzi o możliwość obejrzenia M jak miłość odcinek 6,7 i 11?
O ile wiem, abonenci UPC mają możliwość oglądania niektórych kanałów na żywo przez internet. jeśli jest taka możlwość w jamboxie dajcie proszę jakieś bardziej szczegółowe informacje.

ToMasz

Ps stronę jambox odwiedziłem. Nic tam ciekawego poza VOD nei znalazłem

Data: 2012-07-02 08:19:03
Autor: Mirek Ptak
IPTV przez internet?

Przecież napisał, że IPTV, więc raczej to niż oglądanie archiwalnych odcinków seriali :)

Ps stronę jambox odwiedziłem. Nic tam ciekawego poza VOD nei znalazłem

A czego się spodziewałeś? To po prostu kablówka IPTV (ciągle z głównym ograniczeniem kablówek, czyli kablem w lokalu) z bardzo dobrą jakością programów.
Możliwości to ma niesamowite, niestety właściciele kanałów jeszcze nie dorośli do tego typu usługi i np. Time Shifta z serwerów Jamboxa nie pozwalają włączyć.
Ja jednak to sobie chwalę, bo mam pełen przegląd kanałów sportowych w Polsce (niestety z wyjątkiem ESPN America), czego za nic nie da się uzyskać z satelity (no chyba, że się chce żonglować trzema dekoderami :) ).

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-07-02 09:48:59
Autor: Piter
IPTV przez internet?
W dniu 2012-07-02 08:19, Mirek Ptak pisze:
[...]

Mirek nie pierdol o czyms o czym nie masz zielonego pojecia.

Time shift buraku cukrowy to maja tunery z wbudowanym dyskiem bo tego nie wlacza sie na zadnych serwerach a w tunerze. Kablowka w lokalu a czego ty oczekiwales reaktora atomowego ?

Data: 2012-07-02 10:21:02
Autor: Szymon Wyrembak
IPTV przez internet?
W dniu 2012-07-02 09:48, Piter pisze:

[...]

Usługa Network PVR - w tym timeshift, catch-up tv itp. I kto tu jest
burakiem>

--
(popraw adres e-mail: imie at nazwisko . eu)

Data: 2012-07-02 10:58:53
Autor: Piter
IPTV przez internet?
W dniu 2012-07-02 10:21, Szymon Wyrembak pisze:
[...]

A mozna przewinac w przod ?

Co ciekawe to najwiecej pretensji maja ci co nie placa albo placa tylko 1zł a qrwa wymagania jak krolowa angielska.

Data: 2012-07-02 11:20:57
Autor: Szymon Wyrembak
IPTV przez internet?
W dniu 2012-07-02 10:58, Piter pisze:

A mozna przewinac w przod ?

Co ciekawe to najwiecej pretensji maja ci co nie placa albo placa tylko
1zł a qrwa wymagania jak krolowa angielska.

w przód tylko w UPC ;)

--
(popraw adres e-mail: imie at nazwisko . eu)

Data: 2012-07-02 11:44:31
Autor: Mirek Ptak
IPTV przez internet?
Dnia 2012-07-02 10:58,  *Piter* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Mirek nie pierdol o czyms o czym nie masz zielonego pojecia.

Time shift buraku cukrowy to maja tunery z wbudowanym dyskiem bo tego

Plonk!

[...]

W tył nieuku. Każdy kanał po kilka godzin nawet jak nie było prądu na twojej wsi przez te kilka godzin i twój wymarzony dysk w jeszcze bardziej wymarzonym PVR w ogóle nie działał, a nawet mogło by go nie być wcale.

żegnam ozięble.
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-07-02 11:13:36
Autor: Waldek Godel
IPTV przez internet?
Dnia Mon, 02 Jul 2012 11:44:31 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

A mozna przewinac w przod ?

W tył nieuku. Każdy kanał po kilka godzin nawet jak nie było prądu na

Uuu.. Mirek.. takie różowe z tyłu.. pamiętasz?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2012-07-02 12:57:13
Autor: Mirek Ptak
IPTV przez internet?
Dnia 2012-07-02 12:13,  *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

A mozna przewinac w przod ?

W tył nieuku. Każdy kanał po kilka godzin nawet jak nie było prądu na

Uuu.. Mirek.. takie różowe z tyłu.. pamiętasz?

To akurat tak, niestety ta ironia była spowodowana wrodzonym niedorozwojem, brakiem obejścia i przede wszystkim wiedzy jak taki Time Shift od operatora może ułatwiać życie :).

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2012-07-02 12:12:13
Autor: Piter
IPTV przez internet?
W dniu 2012-07-02 11:44, Mirek Ptak pisze:
[...]

Ty to qrwa masz wymagania kilka godzin w tył każdy kanał.

A moze specjalnie dla jasnie pana kazdy kanal w 3D ma byc jeszzce i to za 1zl?

Data: 2012-07-02 16:06:54
Autor: Maciej Bebenek
IPTV przez internet?
Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:

W tył nieuku. Każdy kanał po kilka godzin nawet jak nie było prądu na
twojej wsi przez te kilka godzin i twĂłj wymarzony dysk w jeszcze bardziej
wymarzonym PVR w ogóle nie działał, a nawet mogło by go nie być wcale.

Jedynym (z większych) operatorem, który umożliwia nagrywanie po drugiej
stronie, był Dialog. Piszę "był", bo nie wiadomo, czy jeszcze będzie.

Data: 2012-07-03 09:54:13
Autor: Robert_J
IPTV przez internet?
Co ciekawe to najwiecej pretensji maja ci co nie placa albo placa tylko 1zł a qrwa wymagania jak krolowa angielska.

Dokładnie tak :-). Zgadzam się w 100%, w mojej sieci zawsze najwięcej marudzą ci, co zalegają z opłatami po 3-4 miesiące ;-).

Data: 2012-07-03 10:34:49
Autor: Cavallino
IPTV przez internet?

Użytkownik "Robert_J" <dzidekszcz1968@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jsu8fa$j0i$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Czyli może bardziej świadomi użytkownicy, którzy wiedzą, iż ktoś próbuje im sprzedać coś, co z cyfrowej naziemnej mają za darmo i do tego w lepszej jakości.
Czyli po prostu nie dają się doić.

Ostatnio byłem na meczu u znajomego, który ma TVP2 HD z kablówki cyfrowej East&West w Poznaniu.
Nie dało się oglądać tego badziewia, cięło się niemożebnie raz na kilka sekund, na TVP2 SD było trochę lepiej, ale i tak nieakceptowalnie.
A to przecież program, który odbierałby bez problemów, gdyby tylko antenę za okno wystawił, co kosztowałoby go tyle co miesięczny abonament w badziewnej kablówce.
Ale pewnie brakowałoby mu Vivy i innych darmowych normalnie programów, z których składa się w dużej części oferta kablówek...

Data: 2012-07-03 10:47:31
Autor: Robert_J
IPTV przez internet?
Czyli może bardziej świadomi użytkownicy, którzy wiedzą, iż ktoś próbuje im sprzedać coś, co z cyfrowej naziemnej mają za darmo i do tego w lepszej jakości.

Oczywiście Ty jak zwykle wiesz lepiej ;-). Nie, nie płacą bo... nie :-). Najczęstsze tłumaczenie to że albo zapomnieli, albo "to dopiero 3 miesiące" itp... Poza tym mówimy też o kablówce cyfrowej :-).

[...]

Nie wiem jak E&W, ale ja puszczam MUX-y bezpośrednio, jedynie po przemianach. Bez ingerencji w treść. Jakość jest identyczna jak z własnej anteny, więc nie komentuj że próbuję sprzedać klientom coś o gorszej jakości ;-)