IQ Polaka - od idioty do geniusza..

Data: 2010-11-06 13:06:53
Autor: Tzva Adonai
IQ Polaka - od idioty do geniusza..
Jesteśmy bogaci w ludzi o wysokim IQ. Dlaczego nie widać tego w
jakości naszego życia i gospodarce?

W niektórych rankingach iloraz inteligencji Polaków wynosi aż 106, w
innych tylko 92.

Skoro Polacy mają wysoki współczynnik inteligencji to dlaczego nasza
rzeczywistość wygląda tak, jakbyśmy znajdowali się na poziomie
umysłowym prymitywnego plemienia afrykańskiego?

http://media.wp.pl/kat,1022943,wid,12820827,wiadomosc.html?ticaid=1b325&_ticrsn=3

Data: 2010-11-06 14:34:06
Autor: Marek
On 6 Lis, 21:06, Tzva Adonai <purpurw...@runbox.com> wrote:

Skoro Polacy mają wysoki współczynnik inteligencji to dlaczego nasza
rzeczywistość wygląda tak, jakbyśmy znajdowali się na poziomie
umysłowym prymitywnego plemienia afrykańskiego?

Masz na mysli na przykład  Malgaszy ???

Data: 2010-11-06 21:16:28
Autor: u2
W dniu 2010-11-06 21:06, Tzva Adonai pisze:
W niektórych rankingach iloraz inteligencji Polaków wynosi aż 106, w
innych tylko 92.

To zależy kto robi te testy.Jak takie cwy jak ty to wychodzi nawet 88, a
jak robi się obiektywne badania to wychodzi 133.

Data: 2010-11-06 23:18:35
Autor: Polok_prawdziwy
u2 wrote:

[...]

Ale wspulnie na dwuch BLIźNIOKUW...!

Data: 2010-11-06 23:51:34
Autor: Canucki
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
> [...]
> To zależy kto robi te testy.Jak takie cwy jak ty to wychodzi nawet 88, a
jak robi się obiektywne badania to wychodzi 133.

Takie testy moga byc niemiarodajne i bezwartosciowe.

Wymienie tylko dwa przyklady:  1.  W jednym z brytyjskich testow jedno z pytan dotyczylo... rewersu jakiejs monety.  Przeciez jest to kwestia WIEDZY a nie inteligencji.  I to, jak w tym przypadku, bardzo specyficznej wiedzy, dotyczacej lokalnego detalu.  Nawet jesli nie wystapi bariera jezykowa (np. dla Nowozelandczyka czy Amerykanina, wzglednie lektora jezyka angielskiego dowolnej narodowosci - podaje bardzo jaskrawe przyklady), tego typu pytania moga z kazdego zrobic imbecyla.

2.  Kiedys poddalem sie testowi z internetu.  Wyszlo 137 punktow.
Po chwili powtorzylem test z wynikiem GORSZYM o 9 punktow.  Pomimo , iz powinno byc lepiej lub co najmniej tyle samo.  Dlaczego?
Pierwsza proba byla na ekranie 19. calowym a druga na 12. calowym (laptop)

(Przy czym czas odpowiedzi byl ograniczony i niezbyt dlugi)
 Prawdopodobnie wystarczyloby uzyc ekran o rozmiarze standardowego GPS aby byc uznanym za amebe.

Tak, ze do roznych takich sprawdzianow nalezy podchodzic z dystansem, bo czesto bardziej niz powazne badanie przypominaja zadanie "matematyczne"
o domu autorstwa Dzielnego Wojaka Szwejka

Krzysztof Canucki --

Data: 2010-11-07 13:52:46
Autor: u2
W dniu 2010-11-07 00:51,  Canucki pisze:
[...]

IQ świadczy o zdolności rozwiązywania testów na t.zw. IQ.

Wyniki liczy się statystycznie, więc jak rozwiązałeś po raz drugi i
podaleś nawet identyczne odpowiedzi to statystyki się zmieniły na twoją
niekorzyść.

BTW Unabomber Ted Kaczynski miał IQ 170 co nie przeszkodziło mu
terroryzować przez dziesięciolecia hamerykę. Czyli jednak za mądry to on
nie był.

Data: 2010-11-07 10:06:23
Autor: Hans Kloss
IQ Polaka - od idioty do geniusza..
On 7 Lis, 13:52, u2 <u...@o2.pl> wrote:

IQ wiadczy o zdolno ci rozwi zywania test w na t.zw. IQ.
Niestety rzeczywistość jest brutalna więc to nie  przypadkiem
matematycy, fizycy teoretyczni i inne osoby radzące sobie w dziedzinie
tzw. nauk ścisłych mają ową umiejętność bardzo dobrze rozwiniętą
choćby nawet żadnego testu IQ w życiu nie rozwiązali. Z drugiej zaś
strony politycy, dziennikarze, ogólnie  tzw "chómaniści" oraz wyborcy
platfonsów w testach IQ z reguły zupełnie sobie nie radzą choćby nawet
rozwiązywali ich po 10 dziennie. Do kronik humoru politycznego weszło
niegdysiejsze zachwalanie niejakiego polityka "Borowskiego" jako
osobnika o niezwykle wysokim ajkju. Miało ono wynosić ponoć całe 120,
dokładnie tyle ile ma mój 10-letni syn.
BTW Unabomber Ted Kaczynski mia IQ 170 co nie przeszkodzi o mu
terroryzowa przez dziesi ciolecia hameryk . Czyli jednak za m dry to on nie by .
Inteligencja (czyli zdolność do szybkiego i bezbłędnego
przeprowadzania operacji logicznych) ma się do tzw. "mądrości" nijak.
Btw. unabombera chwytano na podstawie... donosu jego własnego brata,
który rozpoznał go po POGLĄDACH wyrażonych w opublikowanym w prasie
liście. Za inteligentny był żeby go jakiś gliniarz namierzył ale
wariat, bezdyskusyjnie wariat i szaleniec.
J-23

Data: 2010-11-07 17:09:05
Autor: Canucki
u2 <u_2@o2.pl> napisał(a):
> [...]

Wyniki liczy się statystycznie, więc jak rozwiązałeś po raz drugi i
podaleś nawet identyczne odpowiedzi to statystyki się zmieniły na twoją

Nie bede z tym polemizowal, natomiast mozliwosc (czas) odczytania pytan czy zadan niestety zalezy takze od wielkosci ekranu.  A brak odpowiedzi w wymaganym czasie = zla odpowiedz (przynajmniej w tamtym sprawdzianie tak bylo).  Prosze sprobowac uzywajac mozliwie malego monitora i... sie nie denerwowac   :-)

BTW Unabomber Ted Kaczynski miał IQ 170 co nie przeszkodziło mu
terroryzować przez dziesięciolecia hamerykę. Czyli jednak za mądry to on
nie był.

Tez tak uwazam.  A Doda?
Zreszta najczesciej za tymi internetowymi testami IQ idzie oferta sprzedazy
np. "odpowiedniej" ksiazki.  To mniej wiecej tak jak z ta "bohaterska" tramwajarka, bajarka i pisarka.  Krzysztof Canucki  --

Data: 2010-11-06 21:30:45
Autor: zinek

Użytkownik "Tzva Adonai" <purpurwolf@runbox.com> napisał w wiadomości news:f59231ef-0b11-4c58-bca6-c2d7b770b4f1r14g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

proste i logiczne -

bo w PL jest selekcja negatywna - ludzie na poziomie ale bez wtykow, plecow i znajomosci - nie maja szansa na nic - widze po moim otoczeniu i po moich znajomych - 80 % juz nie ma w kraju.
bo szans na nic nie mieli.

zreszta mamy 40 mln polonie... to chyba o czyms swiadczy.

Data: 2010-11-06 21:38:14
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "zinek" <unknown@op.pl> napisał w wiadomości news:ib4e79$jtj$1mx1.internetia.pl...

[...]

IQ to nie wszystko.
Niedawno był wątek o Kaczyńskim. Miał IQ 170 i czym się to skończyło? Ano został "Unabomberem"!

Data: 2010-11-06 21:43:02
Autor: u2
IQ Polaka - od idioty do geniusza..
IQ to nie wszystko.
Niedawno był wątek o Kaczyńskim. Miał IQ 170 i czym się to skończyło?
Ano został "Unabomberem"!

Zaniżasz polskie IQ. Wątek był o Kaczynskim.

Data: 2010-11-06 21:38:51
Autor: wt
IQ Polaka - od idioty do geniusza..
rzeczywistość wygląda tak, jakbyśmy znajdowali się na poziomie
umysłowym prymitywnego plemienia afrykańskiego?

Z tymi prymitywnymi plemionami to lepiej uważać. Pod koniec ubiegłego wieku, kiedy rządził "niedobór powszechny", przywieziono żywe kury. Niewielu ludzi w stolicy wiedziało co z nimi robić. Jest to nie do pomyślenia aby w podobnej sytuacji nie poradził sobie "prymitywny plemieniec".

Data: 2010-11-06 23:21:03
Autor: Polok_prawdziwy
Tzva Adonai wrote:

[...]

Syćkie mondre (a właściwie, tsebaby "normalne" pedzieć) zagranicem z Polcki pouciekały...

A jeśli siem jakiesik łostały, to dotego DOMUWARYJATUW siem niemisajom, bo zyć zcego majom...

Data: 2010-11-07 23:41:03
Autor: swstr
IQ Polaka - od idioty do geniusza..
Jesteśmy bogaci w ludzi o wysokim IQ. Dlaczego nie widać tego w
jakości naszego życia i gospodarce?

widocznie mamy rozwiniete inne typy inteligencji niz te ktore sa potrzebne do
lepszego bytu
np ineligencja finansowa czy spoleczna

http://www.kreatywnymaluch.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=13%25&Itemid=9

--