IRCHa WRON batem MZ/NFZ na szpitale

Data: 2020-11-04 08:42:13
Autor: A. Filip
IRCHa WRON batem MZ/NFZ na szpitale
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-wojsko-ma-pomoc-w-pilnowaniu-wolnych-lozek-w-szpitalach-covi,nId,4832833

Adam Niedzielski poinformował, że poprosi o pomoc szefa MON Mariusza
Błaszczaka. Minister zdrowia chce wysłać żołnierzy do pilnowania
wolnych łóżek w szpitalach covidowych. Niedzielski mówił, że często mamy do czynienia "z pewnym
niezrozumiałym ukrywaniem łóżek (dla chorych na Covid-19), które
faktycznie są dostępne, a niekoniecznie dyrektor, czy kierujący
jednostką chce tego pacjenta przyjmować"

Pamietacie taki skrot IRCHa ?
Ech, najbardziej lewicowy rzad prawicowy, czy jak kto woli - niedaleko
pada PiS od PZPR :-)

<ironia> Kto stworzył system oparty na NFZ?  SLD w 2004.
Skoro nie czas żeby ten system zaorać (do końca sezonu grypowego)
to można sięgać po sprawdzone wzorce tradycji centralnego
sterowania/rozliczania. </ironia>

https://pl.wikipedia.org/wiki/NFZ
--
A. Filip

Data: 2020-11-04 10:09:53
Autor: J.F.
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:anfi+ar45bxrcwf-kb43@wp.eu...
[...]

Cos musieli stworzyc.
O ile pamietam, to PiS chcial to zlikwidowac i utworzyc na powrot Chore Kasy.
Jak widac sie nie zdecydowal.

Jaki mialbym zysk z Chorej Kasy, to mi juz PiS nie powiedzial.

Tak czy inaczej - SLD nie potrafila "sluzby zdrowia" dobrze zorganizowac, PO nie potrafila, i PiS tez nie chce ...

J.

Data: 2021-05-04 03:56:20
Autor: Astralny Rębajło
J.F. napisał(a):

O ile pamietam, to PiS chcial to zlikwidowac i utworzyc na powrot Chore Kasy. Jak widac sie nie zdecydowal.

Nasi Umiłowani Przywódcy wykombinowali sobie, że aby lepiej przychylać obywatelom nieba na odcinku zdrowotności, pozbiera się od nich pieniądze na tzw. ,,składkę na ubezpieczenia zdrowotne". Te ,,składki", podobnie jak dochody z papierów wartościowych (obligacji) gwarantowanych przez Skarb Państwa, stanowiły przychody 16 regionalnych (i jednej ,,mundurowej") Kas Chorych. Na tych klamkach uwiesili się przyjaciele i poplecznicy naszych Umiłowanych Przywódców. Nauczeni doświadczeniami zdobytymi podczas ,,zawłaszczania państwa", kiedy to przez tamtą koalicję byli od klamek bezlitośnie odrywani, zadbali o to, by tym razem żadna zmiana rządu zagrozić im nie mogła. I rzeczywiście; kiedy w 2001 roku zewnętrzne znamiona władzy objęła koalicja SLD-PSL-UP, okazało się, że przyjaciół i popleczników Umiłowanych Przywódców z poprzedniej koalicji oderwać od klamek niepodobna. Toteż charyzmatyczny premier Leszek Miller nie miał innego wyjścia, jak rozwiązać Kasy Chorych, a na ich miejsce powołać Narodowy Fundusz Zdrowia, który też miał 16 oddziałów terenowych - ale już z nowymi przyjaciółmi i nowymi poplecznikami.

Data: 2021-05-04 03:59:12
Autor: Astralny Rębajło
IRCHa WRON batem MZ/NFZ na szpitale
2004r.
 Wystarczy powiedzieć, że o ile w 1989 roku zaledwie kilka dziedzin było objętych koncesjonowaniem, to w dziesięć lat później koncesje, licencje, zezwolenia i pozwolenia obowiązywały już w 202 obszarach gospodarki. Nastąpiła recydywa socjalizmu w stylu Hilarego Minca, czemu naturalnie towarzyszył nieustanny wzrost biurokracji.

W roku 1990 zatrudnienie w administracji centralnej wynosiło 45 tysięcy ludzi, a w pięć lat później - już 112 tysięcy. Skokowy wzrost biurokracji nastąpił też wskutek czterech wiekopomnych reform rządu premiera Buzka, kiedy to wprowadzono powiaty i województwa samorządowe (obok administracji rządowej), kasy chorych (obok Zakładów Opieki Zdrowotnej i administracji ochrony zdrowia).

Obecnie liczba urzędników przekracza 500 tysięcy, a nie jest to ostatnie słowo, bo Unia Europejska wpada na coraz to nowe pomysły. W rezultacie funkcjonowanie państwa staje się coraz bardziej kosztowne i podatki, mimo nieustannego ich podwyższania, nie wystarczają. http://www.michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=1525

Data: 2021-05-04 14:13:45
Autor: J.F
On Tue, 4 May 2021 03:56:20 -0700 (PDT), Astralny Rębajło wrote:
J.F. napisał(a):
[...]

Tak czy inaczej - kto mialby lekarzom placic i na jakiej zasadzie ?

[...]

Nie wiem czy to tak bylo, ale nie rozumialem po co tych 16 Kas.
Fakt, ze NFZ to 16 oddzialow wojewodzkich i jeszcze centrala :-)

Dla obywatela chyba jednak lepiej, ze idzie do dowolnego lekarza, a nie przed urlopem biegnie do Chorej Kasy po promese na leczenie w
innym wojewodztwie. No - fakt, ze jest przypisany do jednego lekarza rodzinnego, lub
przychodni..

J.

Data: 2021-05-04 14:24:35
Autor: Tomasz Kaczanowski
J.F. napisał(a):
[...]

Bo kasy były mniej zależne od centrali, a jednocześnie był zamysł, aby w przyszłości ze sobą trochę konkurowały.

[...]

No i historia z biegnięciem do dowolnego lekarza upada. Inna rzecz, że pomoc doraźną można też skodyfikować, na takiej zasadzie, jak pracują prywatne systemy zdrowotne typu luxmed itp, współpracując z przychodniami innymi w terenie.

--
http://zrzeda.pl

Data: 2021-05-04 14:38:06
Autor: J.F
J.F. napisał(a):
[...]

No to tak troche od d* strony sie do tego zabrali, gdyby mialy
konkurowac. A jednoczesnie byl pomysl wspolnych systemow informatycznych, i bardzo
dobrze, bo po co 16 razy placic.

[...]

Nie calkiem. Nikt nie chcial odbierac rodakom prawa leczenia na
wyjezdzie.

Inna rzecz, że pomoc doraźną można też skodyfikować, na takiej zasadzie, jak pracują prywatne systemy zdrowotne typu luxmed itp, współpracując z przychodniami innymi w terenie.

No i jakos skodyfikowali.

Jest jakis lekarz nocny, weekendowy dla wszystkich.
Zajezdzam na SOR, a tam najpierw mnie lekarz POZ bada i kwalifikuje do
szpitala. IMO - niepotrzebna biurokracja, ale i tak sie ciesze, ze nie kaza
jechac do przychodni.

J.

Data: 2021-05-04 22:26:39
Autor: Animka
W dniu 2021-05-04 o 14:38, J.F pisze:
Jest jakis lekarz nocny, weekendowy dla wszystkich.
Zajezdzam na SOR, a tam najpierw mnie lekarz POZ bada i kwalifikuje do
szpitala.

W tym Luxmedzie czy gdzie indziej?
Problem w tym, że na SOR- teraz jeździć to ryzyko, bo tam najbardziej można złapać covida.

--
animka

Data: 2021-05-05 09:18:58
Autor: J.F.
Dnia Tue, 4 May 2021 22:26:39 +0200, Animka napisał(a):
[...]

W wojewodzkim szpitalu.

Problem w tym, że na SOR- teraz jeździć to ryzyko, bo tam najbardziej można złapać covida.

A w przychodni nie ?

J.

Data: 2021-05-06 01:15:57
Autor: Animka
W dniu 2021-05-05 o 09:18, J.F. pisze:
[...]

Byłam dzisiaj na pobieraniu krwi.

--
animka

Data: 2021-05-06 09:56:28
Autor: Astralny Rębajło
 Animka napisał(a):
> [...]
W tym Luxmedzie czy gdzie indziej? Problem w tym, że na SOR- teraz jeździć to ryzyko, bo tam najbardziej można złapać covida.

Uważaj na własną pikawę aby nie strzeliła z przejęcia.

https://youtu.be/NJmhf3fYtQA

Data: 2021-05-06 22:06:24
Autor: Animka
W dniu 2021-05-06 o 18:56, Astralny Rębajło pisze:
  Animka napisał(a):
[...]

Nie oglądałam. Wystarczy, że przeczytałam opis i żebranie o darowiznę.

--
animka

Data: 2021-05-04 22:21:22
Autor: Animka
W dniu 2021-05-04 o 14:13, J.F pisze:
Nie wiem czy to tak bylo, ale nie rozumialem po co tych 16 Kas.
Fakt, ze NFZ to 16 oddzialow wojewodzkich i jeszcze centrala:-)

Jeszcze tak usytuowali tę centralę NFZ, żeby nie było przy niej żadnego przystanku autobusowego.
Szczęśliwi ci co zasuwaja tam swoimi samochodami lub na wrotkach.

--
animka

Data: 2021-05-06 09:51:46
Autor: Astralny Rębajło
IRCHa WRON batem MZ/NFZ na szpitale
J.F napisał(a):
On Tue, 4 May 2021 03:56:20 -0700 (PDT), Astralny Rębajło wrote: > J.F. napisał(a): >> O ile pamietam, to PiS chcial to zlikwidowac i utworzyc na powrot >> Chore Kasy. >> Jak widac sie nie zdecydowal. > > > Nasi Umiłowani Przywódcy wykombinowali sobie, że aby lepiej > przychylać obywatelom nieba na odcinku zdrowotności, pozbiera się > od nich pieniądze na tzw. ,,składkę na ubezpieczenia zdrowotne". Te > ,,składki", podobnie jak dochody z papierów wartościowych > (obligacji) gwarantowanych przez Skarb Państwa, stanowiły przychody > 16 regionalnych (i jednej ,,mundurowej") Kas Chorych.
> [...]
Nie wiem czy to tak bylo, ale nie rozumialem po co tych 16 Kas. Fakt, ze NFZ to 16 oddzialow wojewodzkich i jeszcze centrala :-) Dla obywatela chyba jednak lepiej, ze idzie do dowolnego lekarza, a nie przed urlopem biegnie do Chorej Kasy po promese na leczenie w innym wojewodztwie. No - fakt, ze jest przypisany do jednego lekarza rodzinnego, lub przychodni..

Tam bardziej chodzi o zmiany. Tzn. wypierdalamy poprzedników z siodła i sami podłączamy się do dojarki.

Pytanie co szary ludek ma z tych zmian i co one dały?
Po mojemu opieka się poprawiła jeśli chodzi o górną półkę,
pogorszyła się natomiast półka dolna podstawowa.

Za to wadzaa może się ekscytować w tvp zebranym 1 czy 10 milionami
na jakąś operację w usiech.

Data: 2020-11-04 11:33:40
Autor: A. Filip
[...]

Ja _obecnie_ uważam że NFZ jest do dupy a kasy chorych (i ilości kilka+)
byłyby lepsze.  Tyle że na 40% gdyby dalej były kasy chorych to byłbym
zwolennikiem NFZ :-)

--
A. Filip

Data: 2020-11-04 11:49:43
Autor: ąćęłńóśźż
IRCHa WRON batem MZ/NFZ na szpitale
Terytorialne? Bez sensu. Weź złam nogę poza swoim obszarem. W piątek po południu.

-- -- -
kasy chorych byłyby lepsze.

Data: 2020-11-04 13:03:14
Autor: Animka
W dniu 2020-11-04 o 10:09, J.F. pisze:
[...]

Nie chcą bo mają wszystko ustawione dla siebie i "pod swoje kopyto".

--
animka

IRCHa WRON batem MZ/NFZ na szpitale