ITD, fotoradar i kolejna pomyłka

Data: 2013-04-14 13:27:07
Autor: Tomasz Pyra
ITD, fotoradar i kolejna pomyłka
Dnia Sun, 14 Apr 2013 00:59:43 +0200, LEPEK napisał(a):

Po pierwsze - ITD nie weryfikuje marki samochodu ze zdjęcia, tylko chyba rozsyła z automatu na zidentyfikowane na zdjęciu (?) numery, a dane do wysyłki dopasowuje do tych zidentyfikowanych.

Tak dokładnie jest.
ITD ma system który za pomoc± OCR odczytuje pierwszy od dołu zdjęcia numer
rejestracyjny i na jego podstawie doci±ga resztę danych z CEPiK.
Nawet jak w kadrze jest więcej tablic - s± ignorowane.

Po drugie problem jest, bo trochę czasu trzeba było po¶więcić na udowodnienie, że się nie jest wielbł±dem.

Ciesz się, że nie musiałe¶ się kopsn±ć ze 2-3 razy do s±du rejonowego
wła¶ciwego dla miejscowo¶ci Szydlak, albo do innego Warszawy :-)

Po czwarte - a wła¶ciwie jest to kwestia zasadnicza - gdyby okoliczno¶ci przedstawione w pi¶mie od ITD byłyby bardziej prawdopodobne, to zapewne mandat zostałby zapłacony, no bo kto ma ochotę i czas się ci±gać po s±dach za głupie przekroczenie prędko¶ci?

A my¶lisz że ten pomysł z niewysyłaniem zdjęć, to w jakim celu?
Zaoszczędzenia tonera wartego 1gr? :)

Data: 2013-04-14 16:07:15
Autor: BartekK
W dniu 2013-04-14 13:27, Tomasz Pyra pisze:
[...]

ITD ma system który za pomocą OCR odczytuje pierwszy od dołu zdjęcia numer
rejestracyjny i na jego podstawie dociÄ…ga resztÄ™ danych z CEPiK.
Nawet jak w kadrze jest więcej tablic - są ignorowane.
Cenna uwaga. Rodzi wiele możliwości:
- poniżej naszego numeru - dokładamy "fake" tablicę, na której umieszczamy numery "0para-młoda" itp ;> Niech szukają...

- przed obiektywem fotoradaru, na przyklejanym wysięgniku, jak do reklam "dyndających" http://img.bazarek.pl/190359/13658/1782762/14988409944cd13d56ad9b3.jpg montujemy paseczek będący tablicą rejestracyjną w skali, tak by znajdowała się ona mniejwięcej w dole kadru, i była mniejwięcej dopasowana w skali, by wyglądała na zdjęciu jak na aucie (przyjmując że głębia ostrości aparatu w fotoradarze to dobrze złapie). A na tym pasku - nr rejestracyjny auta np odpowiedniego ministra, któremu ITD podlega...

Data: 2013-04-14 16:43:11
Autor: J.F.
Dnia Sun, 14 Apr 2013 16:07:15 +0200, BartekK napisał(a):
ITD ma system który za pomoc± OCR odczytuje pierwszy od dołu zdjęcia numer
rejestracyjny i na jego podstawie doci±ga resztę danych z CEPiK.
Nawet jak w kadrze jest więcej tablic - s± ignorowane.
Cenna uwaga. Rodzi wiele możliwo¶ci:
- poniżej naszego numeru - dokładamy "fake" tablicę, na której umieszczamy numery "0para-młoda" itp ;> Niech szukaj±...

http://gizmodo.com/5498412/sql-injection-license-plate-hopes-to-foil-euro-traffic-cameras

Przy czym ... to u nas w zasadzie juz przestepstwo.

J.

Data: 2013-04-14 14:42:46
Autor: masti
Dnia pięknego Sun, 14 Apr 2013 16:43:11 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

[...]
itp ;> Niech szukajÄ…...

http://gizmodo.com/5498412/sql-injection-license-plate-hopes-to-foil-
euro-traffic-cameras

Przy czym ... to u nas w zasadzie juz przestepstwo.

dlaczego? jakby oryginalną tablicę umieścić nad tym :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-04-18 00:15:47
Autor: J.F.
Dnia Sun, 14 Apr 2013 14:42:46 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Dnia pięknego Sun, 14 Apr 2013 16:43:11 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:
Cenna uwaga. Rodzi wiele możliwo¶ci: - poniżej naszego numeru -
[...]

dlaczego? jakby oryginaln± tablicę umie¶cić nad tym :)

Art. 268.
§ 1. Kto, nie będ±c do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza, usuwa lub
zmienia zapis istotnej informacji albo w inny sposób udaremnia lub
znacznie utrudnia osobie uprawnionej zapoznanie się z ni±,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolno¶ci albo pozbawienia
wolno¶ci do lat 2.
§ 2. Jeżeli czyn okre¶lony w § 1 dotyczy zapisu na informatycznym
no¶niku danych, sprawca podlega karze pozbawienia wolno¶ci do lat 3.
§ 3. Kto, dopuszczaj±c się czynu okre¶lonego w § 1 lub 2, wyrz±dza
znaczn± szkodę maj±tkow±, podlega karze pozbawienia wolno¶ci od 3
miesięcy do lat 5.

Mysle ze 5 lat :-)

Art. 268a.
§ 1. Kto, nie będ±c do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza, usuwa,
zmienia lub utrudnia dostęp do danych informatycznych albo w istotnym
stopniu zakłóca lub uniemożliwia automatyczne przetwarzanie,
gromadzenie lub przekazywanie takich danych,
podlega karze pozbawienia wolno¶ci do lat 3.
§ 2. Kto, dopuszczaj±c się czynu okre¶lonego w § 1, wyrz±dza znaczn±
szkodę maj±tkow±, podlega karze pozbawienia wolno¶ci od 3 miesięcy do
lat 5.

i drugie 5 Art. 269.
§ 1. Kto niszczy, uszkadza, usuwa lub zmienia dane informatyczne o
szczególnym znaczeniu dla obronno¶ci kraju, bezpieczeństwa w
komunikacji, funkcjonowania administracji rz±dowej, innego organu
państwowego lub instytucji państwowej albo samorz±du terytorialnego
albo zakłóca lub uniemożliwia automatyczne przetwarzanie, gromadzenie
lub przekazywanie takich danych, podlega karze pozbawienia wolno¶ci od
6 miesięcy do lat 8.

§ 2. Tej samej karze podlega, kto dopuszcza się czynu okre¶lonego w §
1, niszcz±c albo wymieniaj±c informatyczny no¶nik danych lub niszcz±c
albo uszkadzaj±c urz±dzenie służ±ce do automatycznego przetwarzania,
gromadzenia lub przekazywania danych informatycznych.

Art. 269a.
Kto, nie będ±c do tego uprawnionym, przez transmisję, zniszczenie,
usunięcie, uszkodzenie, utrudnienie dostępu lub zmianę danych
informatycznych, w istotnym stopniu zakłóca pracę systemu
komputerowego lub sieci teleinformatycznej,
podlega karze pozbawienia wolno¶ci od 3 miesięcy do lat 5.

To razem chyba 23 lata :-)

J.

Data: 2013-04-20 10:29:20
Autor: R2r
W dniu 2013-04-14 16:43, J.F. pisze:

http://gizmodo.com/5498412/sql-injection-license-plate-hopes-to-foil-euro-traffic-cameras

Ta... bo fotoradar to przekazuje fotografowany tekst do wykonania interpreterowi sql. Mhm...

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2013-04-14 19:50:00
Autor: Tomasz Pyra
[...]

No wła¶nie o to chodzi że poniżej to tak łatwo nie dołożysz.

Za to powyżej to już żaden problem - choćby kierowcy ciężarówek maj±cy imie
za szyb±, jakie¶ reklamy czy różne inne napisy na samochodzie które mog±
zmylić OCR.

Dlatego wła¶nie pierwsza od dołu :-)

- przed obiektywem fotoradaru, na przyklejanym wysięgniku, jak do reklam "dyndaj±cych"

Będziesz ganiał i rozwieszał to pod fotoradarami?
To już lepiej zakleić obiektyw :)

Data: 2013-04-14 23:55:55
Autor: BartekK
W dniu 2013-04-14 19:50, Tomasz Pyra pisze:
- przed obiektywem fotoradaru, na przyklejanym wysięgniku, jak do reklam
"dyndajÄ…cych"

Będziesz ganiał i rozwieszał to pod fotoradarami?
To już lepiej zakleić obiektyw :)
No ale jak pan minister jeden z drugim dostanie codziennie kilka listów z mandatami z fotoradarów z całej polski, bez zdjęcia, "ale przecież nr rejestracyjny się zgadza więc sprawa jest jasna", i będzie musiał się po sądach (każda sprawa oddzielnie) przespacerować, to się może ktoś w końcu zrozumie że bubla wyprodukowali większego, niż społeczeństwo może przełknąć?

Data: 2013-04-15 00:30:56
Autor: Pawel O'Pajak
ITD, fotoradar i kolejna pomyłka
Powitanko,

bubla wyprodukowali większego, niż społeczeństwo może przełknąć?

Spoleczenstwo w wolnych wyborach takie rozwiazanie ochoczo wybralo i to juz na 2 kadencje. To, ze czesci spoleczenstwa sie to nie podoba, to nie znaczy, ze calemu, wiec sie za owo spolecdzenstwo nie wypowiadaj.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹĽek)

Data: 2013-04-15 00:53:08
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sun, 14 Apr 2013 23:55:55 +0200, BartekK napisał(a):

[...]

No ale jak pan minister jeden z drugim dostanie codziennie kilka listów z mandatami z fotoradarów z całej polski, bez zdjęcia, "ale przecież nr rejestracyjny się zgadza więc sprawa jest jasna", i będzie musiał się po s±dach (każda sprawa oddzielnie) przespacerować, to się może kto¶ w końcu zrozumie że bubla wyprodukowali większego, niż społeczeństwo może przełkn±ć?

Pan minister to ma immunitet misiu ;)
A czuj±c już mniej-więcej tok my¶lenia decydentów od systemu, to powstanie
raczej lista numerów rejestracyjnych którym zdjęć nie należy wysłać bo maj±
immunitet.

Data: 2013-04-15 20:01:02
Autor: John Kołalsky
ITD, fotoradar i kolejna pomyłka

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam>

[...]

A ci od ITD też maj± immunitet ?

Data: 2013-04-15 04:21:34
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 23:55:55 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

> [...]

No ale jak pan minister jeden z drugim dostanie codziennie kilka listów z mandatami z fotoradarów z całej polski, bez zdjęcia, "ale przecież nr rejestracyjny się zgadza więc sprawa jest jasna", i będzie musiał się po s±dach (każda sprawa oddzielnie) przespacerować, to się może kto¶ w końcu zrozumie że bubla wyprodukowali większego, niż społeczeństwo może przełkn±ć?

-- | Bartłomiej KuĽniewski

Samochody którymi jeĽdzi pan minister nie s± wpisane do systemu. Nie po to hoduję kurczaki żeby je je¶ć - z czterdziestolatka.

Data: 2013-04-20 00:43:18
Autor: The_EaGle
W dniu 2013-04-15 13:21, kogutek444@gmail.com pisze:

Samochody którymi jeĽdzi pan minister nie s± wpisane do systemu. Nie po to hoduję kurczaki żeby je je¶ć - z czterdziestolatka.

S± wpisane ale nie do CEPC do którego ma dostęp ITD.

Rafał

Data: 2013-04-20 00:42:17
Autor: The_EaGle
W dniu 2013-04-14 23:55, BartekK pisze:
[...]

No ale jak pan minister jeden z drugim dostanie codziennie kilka listĂłw
[...]

Są dwie bazy danych o pojazdach. CEPC i CEPS. W jednej są pojazdy wszystkich normalnych obywateli, w drugiej baza danych "służbowych" czyli pojazdów np z videorojestratorami, samochodów armii, ministerstwa itd. Jeżeli system rozpozna numer który nie jest w CEPC to ITD nic z tym nie zrobi. Nie ma dostepu do CEPS, podobnie jak zwykły krawężnik.

Rafał

Data: 2013-04-20 00:37:25
Autor: The_EaGle
W dniu 2013-04-14 16:07, BartekK pisze:> W dniu 2013-04-14 13:27, Tomasz Pyra pisze:
> [...]

To sÄ… ANPRy.

Zdjęcie jest zczytywane z kilku ANPRów jak wynik jest w 100% zgodny to system automatycznie przekazuje zapytanie do CEPiK.

Jaki jest algorytm to nie wiem ale być może masz racje.

> Cenna uwaga. Rodzi wiele możliwości:
> - poniżej naszego numeru - dokładamy "fake" tablicę, na której
> umieszczamy numery "0para-młoda" itp ;> Niech szukają...

ANPR może porównać do wzorca. Jak nie będzie pasował to odrzuci i przesle do ręcznej obsługi a tam operator już da sobie radę. :)

> [...]
> - nr rejestracyjny auta np odpowiedniego ministra, ktĂłremu ITD podlega...

Prościej - załóż tablice z Niemiec od razu wykroczenie jest odrzucane.

Rafał

Data: 2013-04-20 09:56:00
Autor: cef
The_EaGle wrote:

Prościej - załóż tablice z Niemiec od razu wykroczenie jest odrzucane.

Serio?

Data: 2013-04-15 08:57:42
Autor: AZ
On 2013-04-14, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
[...]

Ale tak myslisz czy to potwierdzona informacja?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-15 11:48:23
Autor: kakmar
Dnia 15.04.2013 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał/a:
On 2013-04-14, Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> wrote:
Tak dokładnie jest.
[...]

Ja nie wiem ale punktu widzenia implementacji w jakimś automagicznym systemie jest to bardzo typowe rozwiązanie, skąd pomysł że może być inaczej?
Bo ktoś sam z się chciałby się narobić?

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2013-04-15 12:48:28
Autor: AZ
On 2013-04-15, kakmar <kakmar+sp@gmail.com> wrote:

Ja nie wiem ale punktu widzenia implementacji w jakimś automagicznym systemie jest to bardzo typowe rozwiązanie, skąd pomysł że może być inaczej?
Bo ktoś sam z się chciałby się narobić?

No tak by sie wydawalo ale ciekawe jak jest w praktyce. Ale wpadlem na inny
ciekawy pomysl - jakby tak na jezdni nakleic/namalowac jakis fake-owy numer
rejestracyjny odpowiednio wykrzywiony zeby OCR dal sobie z nim rade :-)

Ale pewnie i tak w ITD maja jeden wielki ekran z podsumowaniem wydajnosci
wszystkich fotoradarow wiec po dniu by sie alarm podniosl ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-04-15 18:12:28

[...]