ITD ma w dupie ograniczenia prędkości

Data: 2013-03-03 01:15:32
Autor: Krzysztof 45
ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Na długim odcinku pseudo "autostrady" A4 jest do 110km/h i tysiące aut na dobę jeżdżą tamtędy średnio 140km/h, ja też i szybciej,  oraz służby ITD i dobrze jest.
Kto ma nasrane w głowie że ustawia te pojebane ograniczenia prędkości rodem dla wczesnych trabantów?

Nasrane ma jeden we łbie. Dla czego z demokratycznym kraju miliony maja słuchać dyktatury tego jednego myślącego inaczej?

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/772377,autostrada-a4-samochod-itd-pedzi-160-km-h-i-lamie,id,t.html

--
Krzysiek

Data: 2013-03-03 07:53:50
Autor: Rabarbar
ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
  trabantów?

Nasrane ma jeden we łbie. Dla czego z demokratycznym kraju miliony maja
słuchać dyktatury tego jednego myślącego inaczej?

w razie kontroli kup se takie coś
http://www.liveleak.com/view?i=ee9_1362242961

Data: 2013-03-03 09:41:37
Autor: Robert Rędziak
ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
On Sun, 03 Mar 2013 01:15:32 +0100, Krzysztof 45
<"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:
Na długim odcinku pseudo "autostrady" A4

 Dlaczego pseudo?

 r.
robert rędziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2013-03-03 12:11:55
Autor: Krzysztof 45
<"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:
Na długim odcinku pseudo "autostrady" A4

  Dlaczego pseudo?
Bo coś jak droga ekspresowa z ograniczeniem do 110km/h i bez pasu awaryjnego u nas dumnie nazywa się autostrada.
--
Krzysiek
http://www.zmieleni.pl/

Data: 2013-03-03 11:14:18
Autor: tᴏ
Krzysztof 45 wrote:

Bo coś jak droga ekspresowa z ograniczeniem do 110km/h i bez pasu
awaryjnego u nas dumnie nazywa się autostrada.

Na tej zasadzie to wszystkie pozostałe można przemianować na autostrady.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-03-03 12:21:53
Autor: Robert Rędziak
ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
On Sun, 03 Mar 2013 12:11:55 +0100, Krzysztof 45
<"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:

  Dlaczego pseudo?
Bo coś jak droga ekspresowa z ograniczeniem do 110km/h i bez pasu awaryjnego u nas dumnie nazywa się autostrada.

 Patrz, nie tylko u nas.

 http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/Hume_Highway_in_NSW.jpg

Data: 2013-03-03 15:18:51
Autor: szufela
[...]

Nie pomylily ci sie zdjecia ?:)

sz.

Data: 2013-03-03 15:01:39
Autor: Robert Rędziak
ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
On Sun, 3 Mar 2013 15:18:51 +0100, szufela <brak@emaila.pl>
wrote:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a4/Hume_Highway_in_NSW.jpg

Nie pomylily ci sie zdjecia ?:)

 No jakoś nie. Jestem przekonany, że przeciętna polska jęczydupa,
 na widok Metroad4, Hume Hwy, Federal Hwy czy paru innych zaraz
 zaczęłaby puszczać bąki, że pasy strasznie wąskie (a i owszem),
 że na poboczu to się tylko osobówka zmieści (a i owszem), że
 nazywa się Highway, ale jest w standardzie starej gierkówki, że
 ciężarówki lecą stówką (a i owszem), a w ogóle to on ma
 400-1000km do zrobienia, a tu maks 110 i kamery co chwilę.

 RR.
robert rędziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2013-03-03 16:59:38
Autor: szufela
[...]

Coz ci mogę powiedziec. Strasznie chujowe te drogi mają skoro tak wygladaja jak opisujesz :)
Zupelnie nie przystajace do standardow europejskich ;) Tlumaczyc to mozna olbrzymimi odleglosciami i malym ruchem, podobnie jak w Kanadzie, ale z tego co widze, przynajmniej dobry beton leja i kolein nie ma. Pod tym wzgledem to uczyc sie mozemy nawet od brazylijczykow :)

sz.

Data: 2013-03-03 16:18:42
Autor: Robert Rędziak
ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
On Sun, 3 Mar 2013 16:59:38 +0100, szufela <brak@emaila.pl>
wrote:

Coz ci mogę powiedziec. Strasznie chujowe te drogi mają skoro tak wygladaja jak opisujesz :)

 A oni jakoś żyją i nie drą szat (choć może też nie chwalą pod
 niebiosa tamtego porządku). Ba, nawet da się dostrzec pewne
 zalety ichniego podejścia do ruchu drogowego: kiedy chcesz coś
 wyprzedzić, nie musisz skanować drogi do kilometra wstecz, bo
 nie grozi Ci wejście rozpędzonego messerschmitta na ogon. Wręcz
 czułem się dziwnie, turlając się małym pierdem jakieś 110 i
 obserwując w lusterku bardzo powoli zbliżającego się WRX-a.

[...]

 Kolein nie pamiętam, ważenie ciężarówek w wyznaczonych punktach
 jest obowiązkowe (jest zjazd na osobny pas dla ciężarówek, który
 prowadzi do punktu ważenia), ale w kraju, w którym śnieg czasem
 widują w górach, widziałem dziurawe drogi. Nie takie
 pobojowiska, jak w Polsce, ale wcale ten zachód nie jest taki
 idealny, jak go Polacy sobie wyobrażają.

 RR.
robert rędziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2013-03-03 22:44:06
Autor: szufela
ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Nie takie
pobojowiska, jak w Polsce, ale wcale ten zachód nie jest taki
idealny, jak go Polacy sobie wyobrażają.

No właśnie zwłaszcza, ze to daleki wschod ;)
To ja juz wole ten brazylijski zachod, za miastem calkiem spoko tam sie jezdzi:
http://imageshack.us/f/547/img1243l.jpg/

sz.

Data: 2013-03-03 16:00:14
Autor: Martin Fox

<"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:
Na długim odcinku pseudo "autostrady" A4

  Dlaczego pseudo?
Bo coś jak droga ekspresowa z ograniczeniem do 110km/h i bez pasu awaryjnego u nas dumnie nazywa się autostrada.

We Włoszech czy Szwajcarii to co u nas nazywa się drogą ekspresową tam jest
autostradą, więc nie ma co marudzić.

--
Martin Fox

Data: 2013-03-03 12:59:20
Autor: ddddddd
<"mekar[wytnijto]"@vp.pl> wrote:
Na długim odcinku pseudo "autostrady" A4

  Dlaczego pseudo?

  r.

pseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na długości kilkudziesięciu kilometrów.
Poza tym mając CB IMO jest tak samo bezpieczna jak ta z pasem awaryjnym- jedynie jak ktoś się zepsuje w miejscu bez zatoczki to jest większe zagrożenie, ale o tym po chwili już wiesz na CB...

Lukasz

Data: 2013-03-03 12:33:25
Autor: Robert Rędziak
ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
On Sun, 03 Mar 2013 12:59:20 +0100, ddddddd
<lukasz@bezspamubojczuk.wytnijbezspamu.net.pl> wrote:

pseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na długości kilkudziesięciu kilometrów.

 Acha. No to w Norwegii, UK i AU w ogóle autostrad nie posiadają?

Data: 2013-03-03 13:15:44
Autor: Marek Włodarz
ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
W artykule <slrnkj6gon.nkp.rekin@aripiprazol.wkurw.org>
Robert Rędziak napisał(a):

[...]

Ani w Japonii... http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_Japan

Pozdrawiam,
Marek W.
--
Suma inteligencji ludzkości jest stała. Tylko ludzi jest coraz więcej.

Data: 2013-03-03 16:47:45
Autor: szufela
[...]

Widze to tak :)
Co innego jest odgornie narzucony limit predkosci na autostradach w innych krajach, dajmy na to 110, a co innego duze ograniczenie  tam gdzie limit jest znacznie wyzszy.
Pytanie czym jest spowodowany ? Owszem widzialem w niemczech ograniczenie do 110 ale na dosc krotkich odcinkach np. remontowanych, albo w Szwajcarii wiadomo z jakich powodow.
W Polsce nie wiem gdzie jest ograniczenie do 110 na kilkudziesieciu km, jesli jest to pytanie z jakiego powodu i na jak dlugo  ?:)

sz.

Data: 2013-03-03 18:06:16
Autor: ddddddd
W dniu 2013-03-03 16:47, szufela pisze:
[...]

a ja widzę to inaczej - jak jest 100 czy 110 to nie jest to autostrada. To tak jak wszystkie sieci miały 3G, a play wprowadził 4G - bo ktoś stwierdził że powyżej (nie pamiętam ile ale chyba coś koło 300kbps) sieć komórkową można nazwać siecią czwartej generacji.

[...]

jest właśnie z powodu braku pasa awaryjnego

Lukasz

Data: 2013-03-03 20:16:00
Autor: Robert Rędziak
ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
On Sun, 03 Mar 2013 18:06:16 +0100, ddddddd
<lukasz@bezspamubojczuk.wytnijbezspamu.net.pl> wrote:

a ja widzę to inaczej - jak jest 100 czy 110 to nie jest to autostrada.

 OK. Czyli np. w AU nie ma autostrad. Co ciekawe RTA chyba się z
 Tobą nie zgadza, ale oni pewnie nie wiedzą, czym jest
 autostrada.

Data: 2013-03-03 22:00:04
Autor: ddddddd
W dniu 2013-03-03 21:16, Robert Rędziak pisze:
[...]

no pewnie nie wiedzą :)
dla mnie autostrada to miejsce gdzie można bezpiecznie się szybko przemieszczać. Ale oczywiście z definicji może wynikać że droga z ograniczeniem do 40km/h, dwoma pasami w jedną stronę i skrzyżowaniami bezkolizyjnymi to też autostrada i wszyscy mogą być zadowoleni (kierowcy bo mają autostrady, rząd bo może kasę na mandatach trzepać)
Szczerze wątpię by zniesienie ograniczeń na polskich autostradach jakoś drastycznie podniosło ilość wypadków (bo i tak 90% kierowców by jeździło dalej tak samo jak wcześniej) - a jak by wzrosło to chwilowo - odsiało by pojebów i dalej by była norma. Ale kto by chciał (z rządzących) takie statystyki...

Lukasz

Data: 2013-03-03 18:27:01
Autor: hisjusz
ITD ma w dupie ograniczenia prędkości

Pytanie czym jest spowodowany ? Owszem widzialem w niemczech
ograniczenie do 110 ale na dosc krotkich odcinkach np. remontowanych,
albo w Szwajcarii wiadomo z jakich powodow.

Ja nie wiem, uświadom mnie!

Data: 2013-03-03 21:50:45
Autor: szufela
[...]

Pojedź na wycieczke to sie dowiesz.

sz.

Data: 2013-03-03 18:26:12
Autor: hisjusz
W dniu 2013-03-03 13:33, Robert Rędziak pisze:
[...]

Autostrada nie ma skrzyżowań dróg tylko tyle albo aż tyle różni ją od expresów ki, nie potrzeba pasa awaryjnego, lecz powinien być jeżeli ma się na niej jeździć powyżej 90km/h i wyprzedzać.
110 wydawało mi się na A4 Wrocław Legnica śmieszne aż do Soboty z dwa tygodnie temu. W ową Sobotę jechałem do Zgorzelca a na przeciw leg łych pasach do Wrocławia był dzwon co 500 metrów i kolejne samochody w amoku wpadały na już istniejąca kolizje (nie ma awaryjnego więc nie ma gdzie nawet zjechać). W moim kierunku też był dzwon. Najpierw stałem w korku, później się ruszyło. Minąłem wypadek na moim kierunku i przyśpieszyłem do 80 km/h, na przeciwnym kierunku wspomniany co 500 m dzwon. Wielu jeźdźców widząc co się dzieje na kierunku przeciwnym chciało uciec z autostrady. Korek do wyjazdu był tak długi że samochody stały na prawym pasie autostrady.Jadę 80  przerażony spostrzegam ze na moim pasie stoji SUV bez wciśniętego stopu ani awaryjnych. Bardzo szybko się do niego zbliżyłem, szczęśliwie na lewym pasie nikt nie jechał, wiec udało mi się odbić.

Data: 2013-03-03 20:26:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Hello hisjusz,

Sunday, March 3, 2013, 6:26:12 PM, you wrote:

[...]

Zapewniam Cię, że pas awaryjny przed karambolem na autostradzie nie
chroni. Ochronić może wyuczona reakcja wciskania włącznika świateł
awaryjnych przy każdej podejrzanej sytuacji na drodze. No i używanie
tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
kodeks jeszcze na to nie pozwala.

[...]

SUV bez wciśniętego stopu ani awaryjnych. Bardzo szybko się do niego
zbliżyłem, szczęśliwie na lewym pasie nikt nie jechał, wiec udało mi się
odbić.

Ale to tylko świadczy o głupocie kierowcy SUVa. Ja musiałem kiedyś
zmieścić się pomiedzy samochodem na lewym pasie a barierką... Udało
się. Tez samochód bez awaryjnych.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-03-03 20:31:15
Autor: Rafał \"SP\" Gil
ITD ma w dupie ograniczenia prędkości

tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
kodeks jeszcze na to nie pozwala.

Mimo podkreślenia - litości ... światła przed niczym Cię nie uchronią, a takie podsuwanie "prostych rad" powoduje, że ludzie na autostradach dziękują awaryjkami, i w każdy deszcz/śnieg/mgłę napierdalają na pm tylnych.
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterĂłw MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2013-03-03 21:43:15
Autor: RoMan Mandziejewicz
ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Hello Rafał,

Sunday, March 3, 2013, 8:31:15 PM, you wrote:

tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
kodeks jeszcze na to nie pozwala.
Mimo podkreślenia - litości ... światła przed niczym Cię nie
uchronią,

Ależ uchronią - są widoczne znacznie dalej niż pozycyjne.

a takie podsuwanie "prostych rad" powoduje, że ludzie na
autostradach dziękują awaryjkami,

Co to ma wspólnego z tematem? Postulujesz nieużywanie awaryjnych w
sytuacji zagrożenia?

i w każdy deszcz/śnieg/mgłę napierdalają na pm tylnych.

Stąd podkreślenie.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-03-03 22:14:13
Autor: ddddddd
ITD ma w dupie ograniczenia prędkości

tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
kodeks jeszcze na to nie pozwala.

Mimo podkreślenia - litości ... światła przed niczym Cię nie uchronią, a
takie podsuwanie "prostych rad" powoduje, Ĺźe ludzie na autostradach
dziękują awaryjkami, i w każdy deszcz/śnieg/mgłę napierdalają na pm
tylnych.

a ja z przedpiścą się zgadzam. Sytuacja tydzień temu to (o ile to ten sam czas o którym myślę) zaniedbanie ze strony drogowców. Obserwuję to samo pod domem. Droga boczna więc pług albo przyjeżdża, albo nie. Jak przyjedzie to czasem posypie solą. Jak nie posypie tylko odśnieży to jest fajnie i przewidywalnie. Ślisko ale przyczepność jest. Gorzej jak raz przyjedzie, posypie, później to błoto zamarza (lub już bez błota cienka warstwa lodu) i nie da się jechać. Podobnie zrobili tydzień temu na A4. Raz posypali, drugi raz nie zdążyli. Koło Wrocławia przyczepność zajebista i można grzać 140km/h, a na wysokości Kątów Wrocławskich lodowisko i przy 30km/h rzuca autem.
Co do awaryjek - w moim aucie są tak kijowo umieszczone, że w sytuacji awaryjnej (nie wiedząc o niej wcześniej) ciężko je włączyć, ale jak najbardziej jest to pomocne dla tych z tyłu. Podobnie z przeciwmgielnymi. Ja jak grzeję szybciej - bo wiem że np. przy deszczu na moich oponach auto dobrze hamuje bo mam opony deszczowe- to też czasem włączam pm tylne, mimo że ogólna widoczność jest większa, to widoczność auta jadącego 150km/h jest słaba - zostawia za sobą mgłę którą ciężko odróżnić od padającego deszczu. Skoro mi nie przeszkadzają w tym czasie przeciwmgielne innych aut, to zlewam narzekania tirowców (choć oni też raczej na to nie narzekają- chociaż wiadomo, ja też bym się wkurwił jak by mnie ktoś wyprzedził żeby później świecić mi przez kilkanaście kilometrów przeciwmgielnymi w oczy) Jak kogoś mam za sobą to też te światła wyłączam - choć staram się znaleźć pędzącego wariata po czym siadam mu na ogonie (często tak robię we mgle, trzymając jak największy odstęp, tak żeby tylko światła widzieć) - w razie czego on się wpierdzieli a ja cały czas tylko kontroluję sytuację żeby mieć gdzie uciekać. Oczywiście ten wariat musi jechać z bezpieczną dla mnie prędkością, jak jest duża mgła to nie jadę za kimś 200km/h, ale 120 już pojadę jeśli mogę stworzyć taki odstęp, że jak on się w coś wbije to ja zdążę hamować i uciec na inny pas.

Lukasz

Data: 2013-03-03 21:48:09
Autor: Martin Fox
Dnia Sun, 3 Mar 2013 20:26:05 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

[...]

No super pomysł - podoba mi się ta logika. Oślepianie tych za tobą jako
sposób na zwiększenie bezpieczeństwa...

--
Martin Fox

Data: 2013-03-03 22:15:19
Autor: ddddddd
W dniu 2013-03-03 21:48, Martin Fox pisze:
[...]

Żadne oślepianie. Zapewniam cię że jadąc w deszczu 160km/h zostawiasz za sobą taką mgłę że zwykłych świateł z 50m może nie być widać

Lukasz

Data: 2013-03-06 23:28:38
Autor: WildS
On 2013-03-03, ddddddd <lukasz@bezspamubojczuk.wytnijbezspamu.net.pl> wrote:
[...]

faktycznie, bardzo przydatne, Ĺźeby nagle nie wjeĹźdzali ci w dupe ci
jadący w deszczu 220...

--
WildS

Data: 2013-03-06 23:35:04
Autor: RoMan Mandziejewicz
ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Hello WildS,

Wednesday, March 6, 2013, 11:28:38 PM, you wrote:

[...]
faktycznie, bardzo przydatne, żeby nagle nie wjeżdzali ci w dupe ci
jadący w deszczu 220...

Tobie się wydaje, że trzeba różnicy prędkości 60km/h, żeby rozpocząć
karambol na autostradzie?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-03-06 23:47:06
Autor: WildS
On 2013-03-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
[...]

To była ironia.
Przede wszystkim nie pochwalam jazdy 160 po autostradzie w deszczu.
Takie przypadki to chyba głównie w PL i D się zdarzają, na szczęście
zazwyczaj za takim delikwentem nie jedzie drugi kamikaze z jeszcze
większą prędkością.

Zresztą... jak jedzie 160 to mniej te jego głupie przeciwgielne
przeszkadzają niż przeciwgielne całej sfory tych pędzących 100.

--
WildS

Data: 2013-03-07 00:03:21
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, March 6, 2013, 11:47:06 PM, you wrote:

[...]

Facet, nie ma znaczenia w ciężkich warunkach, z jaką prędkością
pojedziesz na autostradzie - zawsze się może znaleźć ktoś, kto po
prostu pojedzie szybciej. Będziesz w dzień, w mocnym deszczu
wyprzedzał ciężarówkę jadącą 80km/h z prędkością 100km/h i nadziejesz
się na dziadka, który przed tobą od kilku minut nie potrafi w chmurze
wody spod kółciężarówki dokończyć manewru i też jedzie 80km/h. I w ten
sposób też mozna spowodowac karambol. A równie dobrze ktoś za tobą
moze jechać 140 i tobie wjechac w tyłek, bo nie widział cię w tym
badziewiu, które ciężarówka za i obok siebie w czasie deszczu zrobić
potrafi.

W ciężkich warunkach _każde_ zwiększenie widoczności może uratować
życie. I w dupie mam nieprecyzyjny przepis każący mi się dommyslać, co
ustawodawca miał na mysli pod pojęciem "widoczność 50m". Na
autostradzie 50 metrów to niewiele więcej niż sekunda!

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-03-07 00:10:17
Autor: WildS
On 2013-03-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
[...]

No, dlatego mądrzy (czasami) niemcy wprowadzili odstępy dwusekundowe.
Dobre wzorce przydałoby się naśladować. Trzeba dostosowywać prędkość do
warunków a nie zmieniać auto w choinkę, żeby tylko moc zapierdalac 150.

--
WildS

Data: 2013-03-07 00:28:29
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, March 7, 2013, 12:10:17 AM, you wrote:

[...]

W jaki sposób włączenie przeze mnie w trudnych warunkach tylnych
przeciwmgłowych ma mi ułatwić zapierdalanie 150? Ja chronię swój zadek
przed tymi, co zapierdalają 150 przy słabej widoczności.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-03-07 00:43:29
Autor: WildS
On 2013-03-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
[...]

Czyli chcesz, żeby jadący ok. 100 oślepiali i wkurwiali innych jadących
ok. 100 w deszczu dla ochrony przed wariatem jadącym 150? Logika godna
tego od zakazu wyprzedzania tirĂłw na autostradzie, na ktĂłrej osobĂłwki
mają ograniczenie do 110 ale mierzi ich, że służbowej limuzynie nagle
tiry wyrastają przed maską przy 200 ;)

--
WildS

Data: 2013-03-07 07:51:00
Autor: J.F.
Dnia Thu, 7 Mar 2013 00:43:29 +0100 (CET), WildS napisał(a):
On 2013-03-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
[...]

tego od zakazu wyprzedzania tirów na autostradzie, na której osobówki

Ale jak sie nie chce byc oslepianym, to trzeba zwiekszyc odstep, co w
przypadku deszczu jest bardzo chwalebne :-)

mają ograniczenie do 110 ale mierzi ich, że służbowej limuzynie nagle
tiry wyrastają przed maską przy 200 ;)

Niestety - wyjezdzaja i przy 130. Fakt ze wtedy o unikniecie wypadku
latwiej.

J.

Data: 2013-03-06 23:26:55
Autor: WildS
On 2013-03-03, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
chroni. Ochronić może wyuczona reakcja wciskania włącznika świateł
awaryjnych przy kaĹźdej podejrzanej sytuacji na drodze. No i uĹźywanie
tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
kodeks jeszcze na to nie pozwala.

Trolujesz czy co?
Za tylne przeciwmgielne policja powinna się ostro wziąć w całej Europie.
Debile jeżdżą na nich jak tylko zmrok zapada, już nawet lekkiego
deszczyku nie trzeba, żeby włączali, tak się ten idiotyzm rozplenił.

Potem jedziesz i nie wiesz o co chodzi bo w nowych autach są często po
dwa przeciwmgielne i najczęściej na pierwszy rzut oka nie wiadomo czy
koleś hamuje czy jest idiotą.

--
WildS

Data: 2013-03-06 23:32:38
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, March 6, 2013, 11:26:55 PM, you wrote:

chroni. Ochronić może wyuczona reakcja wciskania włącznika świateł
awaryjnych przy każdej podejrzanej sytuacji na drodze. No i używanie
tylnych przeciwmgłowych przy _słabej_ _widoczności_ nawet wtedy, gdy
                           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
[...]

Umiesz czytać?

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-03-06 23:42:59
Autor: WildS
On 2013-03-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Hello WildS,

[...]

Przecież ta słaba widoczność jest określona w kodeksie.
Sugerujesz jakieś subiektywne określanie przez kierowców. A potem
ślepaki w nocy włączają wszystko co mają, długie, przeciwgielne i w
drogę. Bo słabą mają widoczność.
Ograniczenia prędkości i inne zakazy równie subiektywnie powinni
kierowcy traktować?

--
WildS

Data: 2013-03-06 23:57:09
Autor: RoMan Mandziejewicz

Wednesday, March 6, 2013, 11:42:59 PM, you wrote:

[...]

Jak jest określona? Nawet się nie wysilili na jakąkolwiek definicję.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-03-07 22:15:25
Autor: R2r
[...]

No wybacz, ale warunki użycia tylnych świateł przeciwmgielnych są akurat bardzo precyzyjnie określone...

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2013-03-08 10:13:25
Autor: J.F
UĹźytkownik "R2r"  napisał w wiadomości grup
[...]

Jak precyzyjnie ?

Co to znaczy "zmniejszona przejrzystosc powietrza" i  ktora
"ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m."

Czego ma byc nie widac po 50m - niczego, swiatel pozycyjnych tylnych, swiatel mijania przednich, swiatel pm ?

J.

Data: 2013-03-08 11:39:28
Autor: Bydlę
On 2013-03-08 09:13:25 +0000, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> said:

Użytkownik "R2r"  napisał w wiadomości grup
[...]

To oznacza zmniejszoną przejrzystość powietrza, która ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 metrów.

Czego ma byc nie widac po 50m

Tego, co w normalnych warunkach widać na takim dystansie...

--
Bydlę

Data: 2013-03-08 12:01:29
Autor: J.F
Użytkownik "Bydlę"  napisał w wiadomości
On 2013-03-08 09:13:25 +0000, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> said:
[...]

Skoro zauwazam lekka mgielke, to znak ze czegos tam po 50m nie widac.
Krawedzi liter na znakach drogowych np nie widac (wyraznie).

Bo z drugiej strony widzialem i mgly, gdzie na 10-15m  NIC nie bylo widac ...

J.

Data: 2013-03-08 15:41:42
Autor: Bydlę

On 2013-03-08 09:13:25 +0000, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> said:
[...]

Nie lekką mgiełkę, ale zmniejszoną przejrzystość, powodującą ograniczenie widoczności poniżej 50 metrów.
Nie 100, nie 10, a 50.
Najprościej to się obserwuje na słupkach hetkometrycznych...

--
Bydlę

Data: 2013-03-08 16:04:40
Autor: J.F
On 2013-03-08 11:01:29 +0000, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> said:
Czego ma byc nie widac po 50m
Tego, co w normalnych warunkach widać na takim dystansie...
Skoro zauwazam lekka mgielke, to znak ze czegos tam po 50m nie widac.
Nie lekką mgiełkę, ale zmniejszoną przejrzystość,

Ktora niewatpliwie ma miejsce,

powodującą ograniczenie widoczności poniżej 50 metrów.
Nie 100, nie 10, a 50.
Najprościej to się obserwuje na słupkach hetkometrycznych...

te slupki stoja co 100m i sie do pomiaru 50m nie nadaja :-)

Ale dlaczego po slupkach, a nie po swiatlach samochodow z naprzeciwka ?
O i to chodzi - im dalej, tym gorzej widac, nie ma jakiejs wyraznej granicy, do ktorej odleglosc mozna zmierzyc.

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-wroclaw,44/kilkadziesiat-rozbitych-aut-na-a4-autostrada-zablokowana-przez-pol-dnia,306682.html
pierwsze zdjecie - ile ciezarowek widac ?

http://www.youtube.com/watch?v=2eh75u-jaYI
ile latarni wynosi widocznosc ?

J.

Data: 2013-03-09 10:17:13
Autor: Bydlę

On 2013-03-08 11:01:29 +0000, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> said:
Czego ma byc nie widac po 50m
[...]

U mnie świetnie się sprawdzają.
Zazwyczaj tak (fakt, poza miastem), że będąc w połowie drogi między dwoma takimi, doskonale widzę, czy widzę ten drugi z przodu, czy go nie widzę.
:-)

Ale dlaczego po slupkach, a nie po swiatlach samochodow z naprzeciwka?

Bo białe lepiej się przebija, bo widzę _światło_, a nie samochód, bo jeśli nic nie widzać powyżej 50 metrów, to tych samochodów nie widać tak samo, jak tego nieszczęsnego słupka.

O i to chodzi - im dalej, tym gorzej widac, nie ma jakiejs wyraznej granicy, do ktorej odleglosc mozna zmierzyc.

Jest - zawsze jest to granica widzialności. Czasem to 2 metry, czasem 42, czasem 2183...
:-)

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-wroclaw,44/kilkadziesiat-rozbitych-aut-na-a4-autostrada-zablokowana-przez-pol-dnia,306682.html
pierwsze

zdjecie - ile ciezarowek widac ?

Jedną.

http://www.youtube.com/watch?v=2eh75u-jaYI
ile latarni wynosi widocznosc ?

Jedną.
Coś to nam daje w rozmowie o widoczności i włączaniu świateł w określonych warunkach?

--
Bydlę

Data: 2013-03-08 10:32:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Hello R2r,

Thursday, March 7, 2013, 10:15:25 PM, you wrote:

[...]

[...]

Jaja sobie robisz?  Jarek już Ci napisał, na czym polega brak precyzji
- nie będę się powtarzał.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-03-08 13:51:04
Autor: WildS
On 2013-03-08, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
[...]

Jaja sobie robisz?  Jarek juĹź Ci napisał, na czym polega brak precyzji
- nie będę się powtarzał.

Taa, bo polak to wszedzie furtek będzie się doszukiwał, żeby tylko
pomacać ten rzadko używany włącznik i pochwalic sie, że ma światła.
A jak policja zatrzyma to bedzie szukał legalizacji jakiegoś urządzenia
do mierzenia przejrzystości powietrza.

Jak sie wjezdza w obszar mgły o takim zagęszczeniu to bez linijki
wiadomo kiedy już można włączyć tylne przeciwmgielne. Zazwyczaj przy
drodze są słupki kilometrowe i chociażby na podstawie ich widocznosci
można ocenic kiedy należałoby włączyć światła jeśli ktoś nie potrafi
albo udaje, Ĺźe nie potrafi inaczej.

--
WildS

Data: 2013-03-08 13:58:12
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, March 8, 2013, 1:51:04 PM, you wrote:

[...]
albo udaje, że nie potrafi inaczej.

Gdzie masz w ustawie określenie, że masz widzieć słupki? I dlaczego
słupki a nie np. światła samochodu? I po raz kolejny - wiesz ile to
jest 50 metrów na autostradzie? Niewiele ponad sekunda!

Zastanów się dlaczego na autostradzie, bez względu na warunki, w razie
awarii masz ustawić trójkąt znacznie dalej niż w mieście. Tutaj
ustawodawca _pomyślał_ a nie wpisał do ustawy idiotyzm bez definicji.

Do tego dochodzi jeszcze niejednorodność warunków - w jednej chwili
masz "widoczność" (cokolwiek ustawodawca miał na myśli) 70 metrów a za
chwilę wjeżdżasz w chmurę rozpylonej przez ciężarówkę wody i masz
widoczność 10 metrów.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-03-08 14:01:25
Autor: R2r
[...]

To raczej Wy sobie obaj jaja robicie... :-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2013-03-03 16:37:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
ITD ma w dupie ograniczenia prędkości
Hello ddddddd,

Sunday, March 3, 2013, 12:59:20 PM, you wrote:

Na długim odcinku pseudo "autostrady" A4
  Dlaczego pseudo?
pseudo bo ma ograniczenie do 110km/h na długości kilkudziesięciu kilometrów.

Czyli skreśla to pozostałe kilkaset km?

Poza tym mając CB IMO jest tak samo bezpieczna jak ta z pasem awaryjnym-
jedynie jak ktoś się zepsuje w miejscu bez zatoczki to jest większe zagrożenie, ale o tym po chwili już wiesz na CB...

Przejeździłem A4 ze dwie setki tysięcy kilometrów (takie miałem trasy,
niestety - rzygam A4). Co prawda duzo z tego jeszcze przed przebudową
ale wtedy też nie było pasów awaryjnych. I jakoś nie miałem okazji
spotkać zepsutego samochodu stojącego poza zatoczką.
Poza tym - wymogi PoRD nie obejmują pasa awaryjnego.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2013-03-03 18:28:18
Autor: ddddddd
[...]

nie, ten długi odcinek jest pseudoautostradą, pozostała część autostradą oraz autostradą płatną

[...]

ja też nie spotkałem, napisałem o tym bo chyba dlatego dali to ograniczenie (innego powodu nie widzę)

Lukasz

ITD ma w dupie ograniczenia prędkości