ITD sie chwali

Data: 2014-03-05 20:16:36
Autor: J.F
ITD sie chwali
http://canard.gitd.gov.pl/cms/web/portal/home

a tamze podsumowanie 2013
http://canard.gitd.gov.pl/cms/documents/10180/21211/podsumowanie+2013.pdf
(link moze nie zadzialac)

i wnioski:
a) zdjecia sa naprawde przyzwoitej jakosci - czemu ich nie wysylac podejrzanym ?
    ... czas przyciemnic szybe czy backflash ? :-)

b) Audi, audi, audi, merc, audi - a gdzie BMW ? :-)

c) wystawiono 262 tys mandatow na 68 mln zl ... do prognozowanej kwoty miliarda troche brakuje.

d) ale trzy radary w "najniebezpieczniejszych miejscach" zlapaly 177 tys wykroczen ... to co - ITD ma sprawne 5 radarow ?
    czy skutecznosc rozpoznawania jest znikoma ?

e) jesli fotoradar lapie 68 tys naruszen rocznie .. to jest 180 dziennie, 7 na godzine ... czesto blyska.
    Chyba ze to takie naruszenia po 5km/h ... czy po 15, ale prog ustawili na 20 ?

f) srednia wychodzi 250zl na mandat, tak jakby rownomierny rozklad byl (choc to wniosek nieuzasadniony)  ... ludzie nie zauwazaja ?
    czy polowa nie uwaza i placi 500, a polowa uwaza i placi 100 ?

J.

Data: 2014-03-05 20:38:08
Autor: J.F
ITD sie chwali
i jeszcze jedno

http://www.canard.gitd.gov.pl/cms/web/portal/home/-/blogs/czy-kierowcy-w-polsce-przestrzegaja-ograniczen-predkosci-?_33_redirect=http%3A%2F%2Fwww.canard.gitd.gov.pl%2Fcms%2Fweb%2Fportal%2Fhome%3Fp_p_id%3D33%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-1%26p_p_col_count%3D2

(i po * takie dlugie linki)

"Czy kierowcy w Polsce przestrzegają ograniczeń prędkości ?

64% kierowców w Polsce jeździ powyżej dopuszczalnego limitu. 4 na 5 kierujących przekracza prędkość na drogach krajowych przebiegających przez teren zabudowany i na dwujezdniowych ulicach miast. Niemal co czwarty kierowca na drogach krajowych, nawet przejeżdżając przez miejscowości, przekracza prędkość o więcej niż 20 km/h. "

Ale jak sie wczytac w szczegoly
"Co istotne, w porównaniu do wyników badań z lat 2002 – 2008 nie stwierdzono trendu spadkowego prędkości i udziału przekroczeń prędkości dopuszczalnej "

"W stosunku do roku 2008 wzrosła liczba pojazdów przekraczających prędkość na zamiejskich drogach krajowych (o 6%) oraz dwujezdniowych ulicach miast (o 7%). Na podobnym poziomie kształtuje się udział przekraczających prędkość na drogach krajowych przebiegających przez teren zabudowany (wzrost o 1%).
Należy zauważyć, że jednym z pośrednich celów poprzedniej wieloletniej strategii poprawy brd w Polsce (Krajowego Programu BRD GAMBIT 2005) było doprowadzenie do zmniejszenia udziału pojazdów jadących z niebezpieczną prędkością (przekraczających dozwolone limity prędkości) z 45 % w roku 2003 do 22,5 % w roku 2013. Niestety cel ten nie został zrealizowany. "

Ale ilosc wypadkow spadla. To moze cele sa do d* ?

J.

Data: 2014-03-05 20:56:58
Autor: Artur Maśląg
ITD sie chwali
W dniu 2014-03-05 20:38, J.F pisze:
(...)
[...]

Nie ilość, a liczba.

To moze cele sa do d* ?

Nie, są w porządku, szczególnie że jak sam zacytowałeś, mowa była
pośrednim celu...

Data: 2014-03-07 01:27:54
Autor: Pawel O'Pajak
ITD sie chwali

Powitanko,

Nie, s± w porz±dku, szczególnie że jak sam zacytowałe¶, mowa była
po¶rednim celu...

A jaki byl glowny cel w/g Ciebie?
Zdecydowana wiekszosc grupowiczow wie, ale ja bardzo chce uslyszec to od Ciebie;-) Prosze.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?

Data: 2014-03-05 20:43:53
Autor: J.F
ITD sie chwali
I zadanie dla Anacrona

http://www.canard.gitd.gov.pl/cms/web/portal/home/-/blogs/jak-fotoradary-pracuja-zima-?_33_redirect=http%3A%2F%2Fwww.canard.gitd.gov.pl%2Fcms%2Fweb%2Fportal%2Fhome%3Fp_p_id%3D33%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-1%26p_p_col_count%3D2

"Jak fotoradary pracuj± zim± ?
W nawi±zaniu do publikacji (m.in. portalu Onet) dotycz±cych poprawno¶ci dokonywanych przez fotoradary w warunkach zimowych pomiarów prędko¶ci przedstawiamy stanowisko GITD w tej sprawie.
Wszystkie spo¶ród 300 nowoczesnych fotoradarów stacjonarnych (Fotorapid CM oraz MultaRadar CD) użytkowanych przez Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD posiadaj± zatwierdzenia typu (wydane przez Główny Urz±d Miar) oraz ¶wiadectwa legalizacji. Dokumenty te szczegółowo okre¶laj± warunki atmosferyczne w jakich urz±dzenia mog± w sposób wła¶ciwy funkcjonować. Wszystkie powyższe fotoradary zainstalowane s± w obudowach klimatyzowanych, co umożliwia im rejestrowanie naruszeń prędko¶ci w przedziale temperatur od -30 st. C do +60 st. C. Je¶li temperatura na zewn±trz przekracza ten zakres czujniki termiczne urz±dzenia rejestruj± ten fakt i następuje automatycznie wył±czenie fotoradaru. "

Bardzo jestem ciekaw tych obudow klimatyzowanych.

Taka tam szumna nazwa na zwykla skrzynke, czy wsadzili do srodka klimatyzator, czy mieli wsadzic, ale sie nie dalo ...

J.

Data: 2014-03-06 00:55:33
Autor: WOJO
ITD sie chwali
Bardzo jestem ciekaw tych obudow klimatyzowanych.

Taka tam szumna nazwa na zwykla skrzynke, czy wsadzili do srodka klimatyzator, czy mieli wsadzic, ale sie nie dalo ...

Ciekawe, gdzie wylot skraplacza jest w tych klimatyzowanych obudowach.
Wiesz, o ile mnie pamięć nie myli, to jeden masz kosztował 15 ty¶ zł, więc powinien być super, hiper przygotowany do wymagań GITD.
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-03-06 01:16:42
Autor: J.F.
ITD sie chwali
Dnia Thu, 6 Mar 2014 00:55:33 +0100, WOJO napisał(a):
[...]

15 tys z montazem, zezwoleniami, projektami, podlaczeniem pradu - to
chyba niedrogo. I na klime juz zabraknie :-)

J.

Data: 2014-03-06 02:38:56
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
ITD sie chwali
Powitanko,

Ciekawe, gdzie wylot skraplacza jest w tych klimatyzowanych obudowach.

Wystarczy modul Peltiera i ze bedzie chlodzil lub grzal tylko to co trzeba.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?

Data: 2014-03-06 07:52:00
Autor: WOJO
ITD sie chwali
Wystarczy modul Peltiera i ze bedzie chlodzil lub grzal tylko to co trzeba.
Wystarczy zwykły wentylator na 12V, co nie oznacza, że takie rozwi±zanie można nazwać klimatyzacj±. :)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-03-06 09:06:48
Autor: J.F.
ITD sie chwali
Dnia Thu, 6 Mar 2014 07:52:00 +0100, WOJO napisał(a):
Wystarczy modul Peltiera i ze bedzie chlodzil lub grzal tylko to co trzeba.
Wystarczy zwykły wentylator na 12V, co nie oznacza, że takie rozwi±zanie można nazwać klimatyzacj±. :)

Wentylator latem obudowe schlodzi, ale zima nie podgrzeje.

J.

Data: 2014-03-06 09:03:35
Autor: AZ
ITD sie chwali
On 2014-03-06, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Thu, 6 Mar 2014 07:52:00 +0100, WOJO napisał(a):
Wystarczy modul Peltiera i ze bedzie chlodzil lub grzal tylko to co trzeba.
Wystarczy zwykły wentylator na 12V, co nie oznacza, że takie rozwiązanie można nazwać klimatyzacją. :)

Wentylator latem obudowe schlodzi, ale zima nie podgrzeje.

J.
Urzadzonko pare W bierze, na tak mala obudowe moze to byc wystarczajace by
bylo wiecej niz -30.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-06 12:09:27
Autor: J.F
ITD sie chwali
UĹĽytkownik "AZ"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
On 2014-03-06, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Moze wystarczyc ... ale jak pradu zabraknie, to zimny start w Suwalkach moze byc dlugi :-)

J.

Data: 2014-03-06 11:18:41
Autor: AZ
ITD sie chwali
On 2014-03-06, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Uwielbiam to Twoje teorytyzowanie niemajace granic ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-06 13:42:13
Autor: J.F
ITD sie chwali
On 2014-03-06, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Oj tam, jak jest zima, to zanik pradu nie jest niczym dziwnym.
A jak pradu zabraknie to grzania wlasna moca nie ma :-)

W koncu tez teoretyzujesz bez granic ze wlasnej mocy starczy :-)

J.

Data: 2014-03-06 12:58:33
Autor: AZ
ITD sie chwali
On 2014-03-06, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Uwielbiam to Twoje teorytyzowanie niemajace granic ;-)

Oj tam, jak jest zima, to zanik pradu nie jest niczym dziwnym.
A jak pradu zabraknie to grzania wlasna moca nie ma :-)

Zdjec z FR tez nie ma.

W koncu tez teoretyzujesz bez granic ze wlasnej mocy starczy :-)

A czemu ma niestarczyc na ogrzanie skrzynki o objetosci ~0,2m^3?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-03-06 09:11:53
Autor: WOJO
ITD sie chwali
Wentylator latem obudowe schlodzi, ale zima nie podgrzeje.
Jeżeli wykluczysz wilgoć, to w naszych warunkach atmosferycznych nie ma takich mrozów, by do prawidłowego działania była potrzebna dodatkowa grzałka w zimie.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-03-06 09:23:16
Autor: J.F.
ITD sie chwali
Dnia Thu, 6 Mar 2014 09:11:53 +0100, WOJO napisał(a):
Wentylator latem obudowe schlodzi, ale zima nie podgrzeje.
Jeżeli wykluczysz wilgoć, to w naszych warunkach atmosferycznych nie ma takich mrozów, by do prawidłowego działania była potrzebna dodatkowa grzałka w zimie.

Tzn urzadzenie z natury pracuje dobrze od -30 ? J.

Data: 2014-03-06 17:30:23
Autor: jerzu
ITD sie chwali
On Thu, 6 Mar 2014 09:23:16 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Tzn urzadzenie z natury pracuje dobrze od -30 ?

Raczej w±tpię. Nikon w dokumentacji podaje temp. pracy aparatu od 0
st. C w górę. Górnej granicy nie pamiętam, ale to jest do sprawdzenia.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-03-06 09:47:07
Autor: kogutek444
ITD sie chwali
W dniu czwartek, 6 marca 2014 17:30:23 UTC+1 użytkownik jerzu napisał:
> [...]

st. C w górę. Górnej granicy nie pamiętam, ale to jest do sprawdzenia.

-- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl

http://jerzu.waw.pl GG:129280

To dobrze bo będzie niewyraĽne zdjęcia robił. Aparat nic nie mierzy tylko utrwala.

Data: 2014-03-06 19:06:23
Autor: jerzu
ITD sie chwali
On Thu, 6 Mar 2014 09:47:07 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com wrote:

To dobrze bo będzie niewyraĽne zdjęcia robił. Aparat nic nie mierzy tylko utrwala.

No i?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-03-06 10:22:03
Autor: kogutek444
ITD sie chwali
W dniu czwartek, 6 marca 2014 19:06:23 UTC+1 użytkownik jerzu napisał:
> [...]

>To dobrze bo będzie niewyraĽne zdjęcia robił. Aparat nic nie mierzy tylko utrwala.

Numer będzie zamazany i gęby nie będzie widać. Na Berdyczów będ± zawiadomienia słali.

Data: 2014-03-07 10:10:52
Autor: J.F.
ITD sie chwali
Dnia Thu, 6 Mar 2014 10:22:03 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
[...]

No chyba ze wolno pracujaca migawka zlapie nastepnego, a zdjecie
bedzie ostre, bo flesz czy migawka elektroniczna.

J.

Data: 2014-03-07 14:49:54
Autor: kogutek444
ITD sie chwali
W dniu pi±tek, 7 marca 2014 10:10:52 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

No chyba ze wolno pracujaca migawka zlapie nastepnego, a zdjecie

bedzie ostre, bo flesz czy migawka elektroniczna.

J.

Tak się zastanawiam czy ogarniasz o co z tym aparatem chodzi?

Data: 2014-03-06 08:36:38
Autor: Robson
ITD sie chwali

a) zdjecia sa naprawde przyzwoitej jakosci - czemu ich nie wysylac
podejrzanym ?
    ... czas przyciemnic szybe czy backflash ? :-)

Mam czarne szyby boczne pasażerów i tyln±. Na zdjęciu z FR nie widać nic. Co prawda było to ze 3 lata temu, ale nie s±dzę, żeby technika poszła do przodu aż tak.

b) Audi, audi, audi, merc, audi - a gdzie BMW ? :-)

Wiadomo - owinęło się na drzewie i nie dojechało do FR ;)

Data: 2014-03-06 20:45:06
Autor: giecik
ITD sie chwali
W dniu 2014-03-06 08:36, Robson pisze:
Wiadomo - owinęło się na drzewie i nie dojechało do FR ;)
Ewentualnie zapaliło gdzie¶ na wiosce :)

ITD sie chwali