ITD wkracza do akcji

Data: 2012-12-06 01:10:21
Autor: J.F.
ITD wkracza do akcji

"Dlugo oczekiwany" fotoradar wkroczyl do akcji.

Za papierowa Gazeta wroclawska:
Nie jest jednak pomalowany jaskrawo zolta farba, tylko w srebnym focusie i
granatowym mondeo - przynajmniej w okolicach wroclawia.
No i jeszcze w zoltym partnerze.

Obstawiac maja dk94 Wroclaw-Olawa i 3 pod Lubinem.

Wiec uwaga na zaparkowane na poboczu pojazdy, a szczegolnie takie z dziwnym
kolkiem na masce W przyszlosci pomiar odcinkowy
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/711007,dolny-slask-zmierza-srednia-predkosc-i-wysla-nam-mandat,2,id,t,nk.html#art-komentarze

J.

Data: 2012-12-06 18:20:18
Autor: J.F
ITD wkracza do akcji
UĹźytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bwkfau78xwcb.1jaj65rdfnnr3.dlg@40tude.net...
"Dlugo oczekiwany" fotoradar wkroczyl do akcji.
Za papierowa Gazeta wroclawska:

o, juz w internecie
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/711921,strzez-sie-tych-aut-robia-z-nich-zdjecia-i-sla-mandaty,id,t.html

Gdzie ta ustawa fotoradarowa - obudowa nie powinna byc na zolto ? :-)

J.

Data: 2012-12-06 20:28:52
Autor: Bydlę
ITD wkracza do akcji
On 2012-12-06 17:20:18 +0000, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> said:

Gdzie ta ustawa fotoradarowa - obudowa nie powinna byc na zolto ? :-)

Na żółto, ale w czasie.
Mają czas na oznakowanie.
Zgodnie z treścią ustawy...

--
Bydlę

Data: 2012-12-06 22:31:29
Autor: Tomasz Pyra
ITD wkracza do akcji
Dnia Thu, 6 Dec 2012 18:20:18 +0100, J.F napisał(a):

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:bwkfau78xwcb.1jaj65rdfnnr3.dlg@40tude.net...
[...]

Powinna...
Ale jak nie jest to co? A jajco...

Data: 2012-12-07 11:26:22
Autor: Gotfryd Smolik news
ITD wkracza do akcji
On Thu, 6 Dec 2012, Tomasz Pyra wrote:

Dnia Thu, 6 Dec 2012 18:20:18 +0100, J.F napisał(a):

Gdzie ta ustawa fotoradarowa - obudowa nie powinna byc na zolto ? :-)

Powinna...
Ale jak nie jest to co? A jajco...

  Otóż to.
  O skuteczności przepisu przesądza wykrywalność (w "rozumieniu
chłopskim", czyli udział przypadków wykrytych do zaistniałych
zdarzeń) oraz sankcja, nie ten przepis.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-12-07 21:23:45
Autor: Tomasz Pyra
ITD wkracza do akcji
Dnia Fri, 7 Dec 2012 11:26:22 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

Niemniej mam wrażenie że w dziedzinach przeróżnych
urzędników/funkcjonariuszy zazwyczaj wystarczał sam przepis, a urzędnik
bardzo skrupulatnie się do każdego stosował w ramach ochrony własnego
tyłka.

A jeżeli chodzi o fotoradary (myślę tu głównie o gminach, ale ITD też widać
chce się "wykazać"), pojawia się silne parcie na kasę i orientacja na
"efekty".

Data: 2012-12-08 12:07:32
Autor: Gotfryd Smolik news
ITD wkracza do akcji
On Fri, 7 Dec 2012, Tomasz Pyra wrote:

[...]

  Tylko wtedy, jeśli istnieje sankcja która temu tyłkowy zagrozi.

A jeżeli chodzi o fotoradary

....można wspomnieć o dyskutowanym tu już kiedyś przepisie, wg którego
podobno 100% pieniędzy z fotoradarów ma iść na poprawę bezpieczeństwa,
nie pamiętam czy nie powinno wprost w infrastrukturę.
  Tyle że sankcji nie ma.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-12-06 18:32:32
Autor: Cavallino
ITD wkracza do akcji

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:bwkfau78xwcb.1jaj65rdfnnr3.dlg@40tude.net...

"Dlugo oczekiwany" fotoradar wkroczyl do akcji.

W Poznaniu wczoraj tez sie krecil.
A raczej przez pól godziny zarl hot-dogi na Shellu przy trasie katowickiej.

Data: 2012-12-06 20:08:16
Autor: J.F.
ITD wkracza do akcji
Dnia Thu, 6 Dec 2012 18:32:32 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

A parking jak tam wyglada, i ograniczenie predkosci ? bo radarowi hotdogi nie przeszkadzaja :-)

J.

Data: 2012-12-06 22:32:53
Autor: Cavallino
ITD wkracza do akcji

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4iv948nsqi8k.1n8y7vq0qdj1z$.dlg@40tude.net...
[...]

Jest dość daleko od jezdni, oddzielony drzewami.
Bez szans na pomiary ze stacji.

Data: 2012-12-06 23:15:01
Autor: Tomasz Pyra
ITD wkracza do akcji
Dnia Thu, 6 Dec 2012 22:32:53 +0100, Cavallino napisał(a):

A parking jak tam wyglada, i ograniczenie predkosci ?
bo radarowi hotdogi nie przeszkadzaja :-)

Jest dość daleko od jezdni, oddzielony drzewami.
Bez szans na pomiary ze stacji.

Nie wiem co tam mają, ale fotoradar "napędzany" Iskrą, mierzy do 800m w
linii prostej od miejsca pomiaru.

Natomiast pewnie gorzej z czytelnością takiego zdjęcia, chociaż kto to wie
co tam za obiektywy nie zamontują?

Data: 2012-12-07 07:17:54
Autor: J.F.
ITD wkracza do akcji
Dnia Thu, 6 Dec 2012 23:15:01 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Nie wiem co tam mają, ale fotoradar "napędzany" Iskrą, mierzy do 800m w
linii prostej od miejsca pomiaru.

Jestes pewny ? Czulosci moze mu starczy, ale antena musialaby byc duza, bo inaczej nie
wiadomo co poza droga zlapala.

J.

Data: 2012-12-07 10:45:26
Autor: Tomasz Pyra
ITD wkracza do akcji
Dnia Fri, 7 Dec 2012 07:17:54 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

Jak to mówi producent Iskry "it's not a bug, it's feature".
Iskra z całego spektrum odpowiedzi wyłapuje to co porusza się najszybciej.

A 800m to wg. specyfikacji odległość z której można wykonywać pomiar w
trybie największej emisji wiązki.

Data: 2012-12-07 17:17:23
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
ITD wkracza do akcji
W dniu 2012-12-07 10:45, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Czyli Ty śmignąłeś zawrotne 20km/h, ale Iskra zrobiła Tobie fotkę bo wyłapała nisko lecącą kaczkę, zapindalającą 100-wkę? ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-12-07 18:28:22
Autor: Cavallino
ITD wkracza do akcji

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mojnick@onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k9t4qp$vju$1@news.dialog.net.pl...
[...]

Albo wentylator chłodnicy, jej bez różnicy.

Data: 2012-12-07 21:14:48
Autor: Tomasz Pyra
ITD wkracza do akcji
Dnia Fri, 07 Dec 2012 17:17:23 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

[...]

Tak to mniej-więcej wyglądało jak obserwowałem policjanta który z Iskry
korzystał - tzn. nie wiem czy kaczka, ale pomiary przesadzone na oko x2 jak
najbardziej się zdarzały (a policjant tych samochodów nawet nie
zatrzymywał).

Chociaż nie tłumaczy towszystkiego, bo część pomiarów wyadała się też
zaniżona, a to już nie wiem jak tłumaczyć.

Data: 2012-12-07 17:07:55
Autor: jerzu
ITD wkracza do akcji
On Thu, 6 Dec 2012 23:15:01 +0100, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam.pl> wrote:

Nie wiem co tam mają, ale fotoradar "napędzany" Iskrą, mierzy do 800m w
linii prostej od miejsca pomiaru.

Tam jest chyba Multanova 6F. W każdym bądź razie głowica tego radaru
wygląda tak, jak Multanova.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-12-07 17:12:52
Autor: J.F
ITD wkracza do akcji
Użytkownik "jerzu"  napisał w wiadomości
[...]

Ja sie na typach nie znam, ale zasadniczo glowice powinny wygladac podobnie.

J.

Data: 2012-12-07 17:28:22
Autor: jerzu
ITD wkracza do akcji
On Fri, 7 Dec 2012 17:12:52 +0100, "J.F"
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Ja sie na typach nie znam, ale zasadniczo glowice powinny wygladac podobnie.

Zasadniczo masz rację.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-12-07 17:38:22
Autor: jerzu
ITD wkracza do akcji
On Fri, 07 Dec 2012 17:28:22 +0100, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> wrote:

Zasadniczo masz rację.

Dobra, znalazłem. Ramet AD9C. Produkowany przez naszych południowych
sąsiadów.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-12-07 18:27:45
Autor: Cavallino
ITD wkracza do akcji

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:19eih9qp9ouwy.7o7egxynq2vk$.dlg@40tude.net...
[...]

Przez drzewa też? ;-)
To mniej więcej taki punkt, jak leśny parking na niemieckich czy austriackich autostradach.
Kojarzysz o czym mowa?

Data: 2012-12-07 20:47:57
Autor: AZ
ITD wkracza do akcji
On 2012-12-07, Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:
[...]

Przez drzewa teĹź? ;-)
To mniej więcej taki punkt, jak leśny parking na niemieckich czy austriackich autostradach.

Ale tak np. mozna :-)

http://www.youtube.com/watch?v=YkvR_BXarxY

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-12-08 12:31:17
Autor: Maciek
ITD wkracza do akcji
Ale tak np. mozna :-)

http://www.youtube.com/watch?v=YkvR_BXarxY

Albo teĹź tak:
http://www.youtube.com/watch?v=xpIwy89qTDc

Kumpel ich widział wieczorem w akcji, pierwsze skojarzenie, takie że nową dyskotekę przy Zakopiance otwarli ;-) Żniwo zbierali totalne...

Data: 2012-12-08 12:55:21
Autor: J.F.
ITD wkracza do akcji
Dnia Sat, 08 Dec 2012 12:31:17 +0100, Maciek napisał(a):
Ale tak np. mozna :-)
http://www.youtube.com/watch?v=YkvR_BXarxY

Ten blysk w 15s to oni, czy jakies przypadkowe odbicie ?

Albo też tak:
http://www.youtube.com/watch?v=xpIwy89qTDc
Kumpel ich widział wieczorem w akcji, pierwsze skojarzenie, takie że nową dyskotekę przy Zakopiance otwarli ;-) Żniwo zbierali totalne...

Hm, oni w ten sposob sa w stanie kogos zlapac ? Na oko to i kat duzy i czesto pare samochodow w kadrze ...

Ale jesli im wychodza ... to w przyszlym roku ten miliard zarobia :-)

J.

Data: 2012-12-08 13:10:35
Autor: jerzu
ITD wkracza do akcji
On Sat, 08 Dec 2012 12:31:17 +0100, Maciek <konto_forum@gazeta.pl>
wrote:

Albo też tak:
http://www.youtube.com/watch?v=xpIwy89qTDc

http://www.youtube.com/watch?v=gRjAQ9VPgkQ
http://youtu.be/mx_gksn13fM

Jednego dnia, dwa miejsca.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-12-07 21:18:25
Autor: Tomasz Pyra
ITD wkracza do akcji
Dnia Fri, 7 Dec 2012 18:27:45 +0100, Cavallino napisał(a):

[...]

Bezpośrednio przez drzewa może i nie, ale między drzewami pewnie bez
problemu :)
Jak samochód widać to pewnie da się zmierzyć mu prędkość.
Gorzej ze zrobieniem w tych warunkach zdjęcia na widok którego nie parskną
śmiechem kolejno właściciel, a potem sędzia :)

To mniej więcej taki punkt, jak leśny parking na niemieckich czy austriackich autostradach.

No aż tak to pewnie nie zdjęć nie robią

Data: 2012-12-07 15:51:40
Autor: Marcin Jan
ITD wkracza do akcji
W dniu 2012-12-06 01:10, J.F. pisze:

[...]

witam
czy jak stoją i cykają fotki z takiego pojazdu czy też nie powinno być oznakowania jak przy fotoradarach przenośnych "pomiar na odcinku..."?
Pozdrawiam
Marcin

Data: 2012-12-07 19:11:35
Autor: J.F
ITD wkracza do akcji
UĹźytkownik "Marcin Jan"  napisał w
[...]

IMO powinno ... a moze i nioe, bo w koncu nie czykalem aktualnych przepisow.

Ale tam akurat jest, bo sie wczesniej rozni tacy zasadzali :-)

J.

Data: 2012-12-16 02:46:23
Autor: Adam Płaszczyca
ITD wkracza do akcji
Dnia Thu, 6 Dec 2012 01:10:21 +0100, J.F. napisał(a):

Wiec uwaga na zaparkowane na poboczu pojazdy, a szczegolnie takie z dziwnym
kolkiem na masce

Juz ich raz jeden prawnik załatwił. --
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

ITD wkracza do akcji