ITS

Data: 2013-02-07 23:15:08
Autor: J.F.
ITS

Inteligentny system transportu
http://auto.dziennik.pl/drogi/artykuly/401772,to-bedzie-rewolucja-w-ruchu-miejskim-tak-juz-jest-w-londynie-i-sztokholmie.html

Czegos tu nie rozumiem ...
to po zainstalowaniu systemu jezdzi sie lepiej, i z niewiadomych przyczyn
natezzenieu ruchu maleje, jezdzi sie gorzej i dlatego maleje, czy po prostu
pobiera oplaty za wjazd do miasta/centrum ? J.

Data: 2013-02-07 16:04:56
Autor: kogutek444
ITS
W dniu czwartek, 7 lutego 2013 23:15:08 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
[...]

Może kluczem jest inteligentne sterowanie światłami. W Łodzi w centrum w dzień średnia prędkość to 18 km/h. To jak podnieść do 20km/h to o 10% zwiększy się przepustowość. Proste jak budowa cepa. Kiedyś tutaj pisałem że jak jadę do roboty to o pewnej porze tam gdzie jadę światła synchronizują się same. Jadę sobie 40 i zawsze mam zielone. Jazda trawa jedną fajkę. W innych godzinach dwie a czasami trzy fajki. Jadę sobie 40 na trójce. Obroty małe, mało hałasu, mało spalin, nie muszę ruszać od zera na każdym skrzyżowaniu. To jak same światła potrafią się zsynchronizować to do kurwy nędzy dlaczego ci od świateł ich nie zsynchronizują żeby całą dobę tak było jak w tej chwili jest przez godzinę. Ja nie chcę żeby synchronizowali na 50. Niech zsynchronizują na 40. Od razu było by mniej wypadków, a jak by były to lżejsze.

Data: 2013-02-08 08:43:59
Autor: J.F.
ITS
Dnia Thu, 7 Feb 2013 16:04:56 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com napisał(a):
[...]

Teoretycznie wlasnie tak, ale

dzień średnia prędkość to 18 km/h. To jak podnieść do 20km/h to o 10%
zwiększy się przepustowość. Proste jak budowa cepa.

Ale wtedy natezenie ruchu wzrosnie, a oni pisza ze spadnie :-)

Oczywiscie mozliwe ze rozmowca cos zle powiedzial, a pismak dodatkowo
pomylil.

No chyba ze ... ITS zatrzymuje kierowcow na wjazdach na "magistrale",
dzieki czemu jedzie ich mniej i moga szybko i plynnie przejechac ...

[...]

A nie lepiej zeby jak juz synchronizuja, to na 60 ? Wypadkow bedzie tyle
samo :-)

A tak po prawdzie to predkosc zielonej fali zalezy od warunkow. J.

ITS