IV Niedziela Adwentu [1 kl.]

Data: 2013-12-22 11:16:30
Autor: abc
IV Niedziela Adwentu [1 kl.]
Części zmienne Mszy św. na dany dzień (propria missae) są tu:
http://introibo.pl/introibo.html > Msza Święta > IV Niedziela Adwentu

Lekcja, 1 Kor 4, 1-5:

"Niech więc uważają nas ludzie za sługi Chrystusa i za szafarzy tajemnic
Bożych. A od szafarzy już tutaj się żąda, aby każdy z nich był wierny.

Mnie zaś najmniej zależy na tym, czy będąc osądzony przez was, czy przez
jakikolwiek trybunał ludzki Co więcej, nawet sam siebie nie sądzę.

Sumienie nie wyrzuca mi wprawdzie niczego, ale to mnie jeszcze nie
usprawiedliwia. Pan jest moim sędzią.

Przeto nie sądźcie przedwcześnie, dopóki nie przyjdzie Pan, który rozjaśni
to, co w ciemnościach ukryte, i ujawni zamiary serc. Wtedy każdy otrzyma od
Boga pochwałę."

Na IV Niedzielę Adwentu czyta nam Kościół Święty Ewangelię według
św. Łukasza, Łk 3, 1-6

"Było to w piętnastym roku rządów Tyberiusza Cezara. Gdy Poncjusz Piłat był
namiestnikiem Judei, Herod tetrarchą Galilei, brat jego Filip tetrarchą
Iturei i kraju Trachonu, Lizaniasz tetrarchą Abileny; za najwyższych
kapłanów Annasza i Kajfasza skierowane zostało słowo Boże do Jana, syna
Zachariasza, na pustyni.

Obchodził więc całą okolicę nad Jordanem i głosił chrzest nawrócenia dla
odpuszczenia grzechów, jak jest napisane w księdze mów proroka Izajasza:
Głos wołającego na pustyni:

Przygotujcie drogę Panu, prostujcie ścieżki dla Niego! Każda dolina niech
będzie wypełniona, każda góra i pagórek zrównane, drogi kręte niech się
staną prostymi, a wyboiste drogami gładkimi! I wszyscy ludzie ujrzą
zbawienie Boże."

Stałe części Mszy Świętej są tu:
http://sanctus.pl/index.php?grupa=116&podgrupa=117

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

IV Niedziela Adwentu [1 kl.]