Idą wybory. I znowu będzie o "likwidacji abonamentu".

Data: 2010-02-23 21:34:07
Autor: Grzegorz Z.
Idą wybory. I znowu będzie o "likwidacji abonamentu".
W Sejmie szykuje się kolejny bój o przyszłość mediów publicznych. Platforma
Obywatelska przymierza się do przygotowania kolejnego projektu ustawy
medialnej. Czy zniknie abonament RTV?

Platforma Obywatelska przygotowuje się do prac nad nową ustawa medialną -
dowiedziała się Rzeczpospolita. Nowy projekt ma powstać na bazie propozycji
złożonych kilka tygodni temu przez Komitet Obywatelski Mediów Publicznych.
Przypomnijmy, że komitet od samego początku prac nad własną ustawa otrzymał
poparcie ze strony premiera Donalda Tuska.

Nad jakimi propozycjami wkrótce będą debatować posłowie oraz środowiska
twórcze? Komitet od samego początku dąży przede wszystkim do
odpolitycznienia mediów publicznych, m.in. przez osłabienie kompetencji
KRRiT. Rewolucyjnym pomysłem może okazać się propozycja, by Telewizja
Polska oraz Polskie Radio stały się państwowymi osobami prawnymi.

Istotną zmianą dla milionów Polaków jest likwidacja abonamentu
radiowo-telewizyjnego. W zamian komitet proponuje wprowadzenie tzw. opłaty
audiowizualnej w cenie około 8 zł miesięcznie. Z kolei politycy lewicy
proponują opłatę misyjną od podatku PIT i CIT.

http://media2.pl/media/61733-nowa-ustawa-bliski-koniec-abonamentu.html#utm_source=rss&utm_campaign=rss

Data: 2010-02-24 13:00:04
Autor: -heÂŽsk-
Idą wybory. I znowu będzie o "likwidacji abonament u".
On Tue, 23 Feb 2010 21:34:07 +0100, "Grzegorz Z."
<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

[...]

 cwaniaczki. dlaczego to mamy dotowac tvp, a inne stacji tv nie ?
 zadnego abonamentu! niech to towarzystwo rodzinno-partyjne  utrzymuje sie za wlasne pieniadze. niby dlaczego mam placic
 na tvp pelniace misje dziejowa pis i sld ?

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-25 01:34:20
Autor: Pit Kowalski albo Nowak

<blogfiles@gazeta.pl> wrote:

[...]

Bo inne stacje są prywatne a TVP jest własnością państwa.

 zadnego abonamentu! niech to towarzystwo rodzinno-partyjne
 utrzymuje sie za wlasne pieniadze. niby dlaczego mam placic
 na tvp pelniace misje dziejowa pis i sld ?

A gdyby pełniły misje PO, to byś płacił?
--
Pit

Data: 2010-02-25 13:16:47
Autor: -heÂŽsk-
Idą wybory. I znowu będzie o "likwidacji abonament u".
On Thu, 25 Feb 2010 01:34:20 +0000, Pit Kowalski albo Nowak
<pit@poczta.pit> wrote:

>  cwaniaczki. dlaczego to mamy dotowac tvp, a inne stacji tv nie ?
Bo inne stacje są prywatne a TVP jest własnością państwa.

 a co w nich jeszcze jest wlanscia panstwa? chyba tylko mury.
 tvp pelni misje dziejowa pis i sld.

 nie. --

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2010-02-26 03:11:38
Autor: Pit Kowalski albo Nowak

<pit@poczta.pit> wrote:

> [...]
Bo inne stacje są prywatne a TVP jest własnością państwa.

 a co w nich jeszcze jest wlanscia panstwa? chyba tylko mury.

A czyją ma pełnić, jak PO woli wspierać (również materialnie) telewizje
prywatne?

 nie.

A to nie płacisz? Oj, nieładnie...
--
Pit

Data: 2010-02-27 18:22:44
Autor: marek czaplicki
Pit Kowalski albo Nowak wrote:
Bo inne stacje są prywatne a TVP jest własnością państwa.
A gdyby pełniły misje PO, to byś płacił?
o TVP nazywa się telewizją publiczną. więc nie jest własnością państwa tylko społeczeństwa. drobna różnica.

Data: 2010-02-27 19:11:32
Autor: u2
W dniu 2010-02-27 18:22, marek czaplicki pisze:
[...]

TVP to spółka skarbu państwa :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Telewizja_Polska

Idą wybory. I znowu będzie o "likwidacji abonamentu".