Idea Bank nie zwraca w terminie pieniędzy z lokat.

Data: 2015-04-15 17:38:29
Autor: Zbynek Ltd.
Idea Bank nie zwraca w terminie pieniędzy z lokat.
Elo

Już tydzień czekam na zwrot pieniędzy z lokaty. Nie mam konta w Idea, więc przelewałem z innego banku. Opłacony pachołek z dezinfoliniii tylko trzepie formułkę że na zwrot powinienem czekać 2 dni.

Jakby komuś zależało na terminowym powrocie pieniędzy po zakończeniu   lokaty, to ma teraz powód do zastanowienia się, czy ten pseudobank Czarneckiego jest wart choćby krzty zaufania.

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2015-04-15 08:46:12
Autor: bi123
W dniu środa, 15 kwietnia 2015 16:38:31 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
Już tydzień czekam na zwrot pieniędzy z lokaty. Nie mam konta w Idea, więc przelewałem z innego banku.

A to ciekawe. Miałem już 30 lokat w Idei (ilość widać po numerze rachunku w
potwierdzeniu przyjęcia wniosku) zakładanych na tej samej zasadzie i z
każdej środki wróciły w terminie.
Tylko raz w Getinie pracownik popełnił błąd i środki poszły w kosmos na 3
dni, ale po reklamacji zwrócono je z dodatkowymi odsetkami za te 3 dni.
Natomiast w FM banku pracownica kiedyś samodzielnie przedłużyła mi lokatę
nieodnawialną i musiałem zrywać.

Data: 2015-04-16 04:15:42
Autor: MrMrooz
W dniu środa, 15 kwietnia 2015 17:46:13 UTC+2 użytkownik bi...@o2.pl napisał:
W dniu środa, 15 kwietnia 2015 16:38:31 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
> Już tydzień czekam na zwrot pieniędzy z lokaty. Nie mam konta w > Idea, więc przelewałem z innego banku. > A to ciekawe. Miałem już 30 lokat w Idei (ilość widać po numerze rachunku w
potwierdzeniu przyjęcia wniosku) zakładanych na tej samej zasadzie i z
każdej środki wróciły w terminie.
Też mi wracały zawsze, a wychodzi że miałem ok 40tu. Dzięki za info o numerze rachunku - nie zwróciłem na to uwagi. I chyba to uwzględnia nawet lokaty odnawiane/przedłużane bo jeden wniosek mam z numerem 37 a kolejny z 39 - prawdopodobnie w międzyczasie przedłużyłem jedną lokatę. Do Zbynka - po zalogowaniu i wybraniu lokat jest gdzieś po prawej opcja Lista lokat zakończonych opłaconych - z ostatnich 14 dniu - tam powinno być na jakie konto zostały zwrócone. Obstawiam błąd rachunku bądź niezgodność danych odbiorcy (przelewu z Idea i danych w banku docelowym).

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2015-04-16 19:48:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea Bank nie zwraca w terminie pieniędzy z lokat.

"MrMrooz" 50732e7b-f790-4c82-a157-f4bde0bb8620@googlegroups.com

: być na jakie konto zostały zwrócone. Obstawiam błąd rachunku
: bądź niezgodność danych odbiorcy (przelewu z Idea i danych
: w banku docelowym).

Rachunki mają sumy kontrolne.

Data: 2015-04-17 05:59:17
Autor: MrMrooz
W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 19:53:24 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
[...]

I te sumy kontrolne to wiedzą, że podaję np. inny istniejący rachunek niż miałem zamiar? Nie słyszałem o takowych :-) Ale słyszałem o wirusach podmieniających numer rachunku między kopiuj/wklej.

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2015-04-17 17:34:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea Bank nie zwraca w terminie pieniędzy z lokat.

"MrMrooz" b24212cf-f2a1-4a85-85ad-c0a6669e86b3@googlegroups.com

[...]

Nie wiedzą.

: Nie słyszałem o takowych :-) Ale słyszałem o wirusach
: podmieniających numer rachunku między kopiuj/wklej.

Też słyszałem, ale nie spotkałem się z takimi.

   "Zbynek Ltd." mglt56$kq1$1@node2.news.atman.pl

   > Już tydzień czekam na zwrot pieniędzy z lokaty. Nie mam konta w
   > Idea, więc przelewałem z innego banku. Opłacony pachołek z
   > dezinfoliniii tylko trzepie formułkę że na zwrot powinienem
   > czekać 2 dni.

IMO gruby błąd (zupełnie inny numer) Zbynek by wyłapał
przed wysłaniem postu (inicjującego ten wątek) na grupę.
Pozostaje drobny błąd, ale ten jest wyłapywany dzięki
sumie kontrolnej.

Być może te wirusy tak sprytnie podmieniają, że na oko nic nie ulega zmianom. ;)

Data: 2015-04-15 19:13:13
Autor: MarcinF
W dniu 2015-04-15 o 17:38, Zbynek Ltd. pisze:

Już tydzień czekam na zwrot pieniędzy z lokaty.

To raczej nie jest normalna procedura, może napisz reklamację mailem,
a jak dostaniesz numer zgłoszenia to przypominaj się telefonicznie.

Dostałeś informacje o tym co bank zrobił z tymi środkami,
wiadomo przynajmniej czy nie poszły na inny rachunek?

Data: 2015-04-15 20:48:10
Autor: ikarek
Idea Bank nie zwraca w terminie pieniędzy z lokat.
Potwierdzam to, co napisali koledzy przede mną. Miałem w IB już
dobrze ponad 100 lokat i zawsze wracały w dniu zakończenia
(poza przypadkami, gdy był to dzień wolny).

Data: 2015-04-15 21:55:41
Autor: Waldek
[...]

Że tak nieśmiało spytam .... a nie przedłużyły się czasem z "automatu" ?
bo zakładam że zmodyfikowałeś i podałeś rachunek na który ma iść zwrot ;)

Pozdro

Data: 2015-04-15 23:04:20
Autor: xbartx
W dniu 15.04.2015 o 21:55, Waldek pisze:

Że tak nieśmiało spytam .... a nie przedłużyły się czasem z "automatu" ?
bo zakładam że zmodyfikowałeś i podałeś rachunek na który ma iść zwrot ;)

Pewnie tak było. I powiem więcej jestem na 99,999% pewny, że ostatnio zaraz po założeniu lokat odklikałem ich odnawialność i podałem nr konta do zwrotu a mimo, wszystko i tak lokaty się odnowiły.

Xenocide

Data: 2015-04-15 14:09:30
Autor: az.anonim
W dniu środa, 15 kwietnia 2015 23:04:21 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:
> [...]

Pewnie tak było. I powiem więcej jestem na 99,999% pewny, że ostatnio zaraz po założeniu lokat odklikałem ich odnawialność i podałem nr konta do zwrotu a mimo, wszystko i tak lokaty się odnowiły.

Powiem tak: miałem identyczną sytuację a o podobnych czytałem na tej grupie i innych forach/blogach.

Oczywiście złożyłem reklamację na to, że wyklikane przeze mnie lokaty nieodnawialne w magiczny sposób stały się odnawialne. Po kilku dniach dostałem odpowiedź telefoniczną, w której zapewniono mnie że dział techniczny zweryfikował moje zgłoszenie i że podobno od momentu założenia lokaty status odnawialności nie został zmieniony....

Moim zdaniem robią to z premedytacją i rżną głupa. Niestety nie mam dowodów, chociaż następnym razem jak będę zmieniał status odnawialności zrobię print-screena i zapiszę źródło strony żeby mieć dowód.

Data: 2015-04-16 17:19:00
Autor: Tom N
az.anonim w <news:7a8adf87-7ef6-4007-b11b-e322b27c6ddcgooglegroups.com>:

[...]

Taaa, wszyscy piszą o Yeti...

Moim zdaniem robią to z premedytacją i rżną głupa. Niestety nie mam
dowodów, chociaż następnym razem jak będę zmieniał status odnawialności
zrobię print-screena i zapiszę źródło strony żeby mieć dowód.

Zrzutem ekranu po potwierdzeniu dyspozycji kodem, który przychodzi SMSem
sugeruję.

Oj, wdaje mi sie, że wszyscy, którzy narzekają nigdy nie dokończyli zmiany
lokaty...

--
'Tom N'

Data: 2015-04-16 09:09:23
Autor: az.anonim
W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 17:18:55 UTC+2 użytkownik Tom N napisał:

[...]

Wydaje ci się, co nie znaczy że tak było. Sugerujesz, że wybrałem opcję zmiany odnawialności lokaty, podałem rachunek do zwrotu środków a po pojawieniu się monitu o kod SMS zamknąłem przeglądarkę i poszedłem na spacer? Nie żartuj sobie...

Data: 2015-04-16 18:22:04
Autor: Tom N
az.anonim w <news:48a01e18-0048-4eab-9024-8e346fcaee13googlegroups.com>:

[...]

Owszem.

Sugerujesz, że wybrałem opcję zmiany odnawialności lokaty, podałem
rachunek do zwrotu środków a po pojawieniu się monitu o kod SMS

Nie ma takowego -- trzeba kliknąć "dalej"...

zamknąłem przeglądarkę i poszedłem na spacer? Nie żartuj sobie...

Nie, nie żartuję -- sam przyznajesz, ze nie znasz procesu od A do Z, więc...

--
'Tom N'

Data: 2015-04-17 02:34:41
Autor: az.anonim
Idea Bank nie zwraca w terminie pieniędzy z lokat.
W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 18:21:59 UTC+2 użytkownik Tom N napisał:
az.anonim w > Sugerujesz, że wybrałem opcję zmiany odnawialności lokaty, podałem
> rachunek do zwrotu środków a po pojawieniu się monitu o kod SMS Nie ma takowego -- trzeba kliknąć "dalej"...

Owszem, trzeba. A jak klikniesz dalej to na ostatnim z ekranów nie pojawia się monit o kod SMS? Jeśli masz jakieś problemy z rozumieniem tekstu pisanego to poradź sobie z tym we własnym zakresie i nie utrudniaj życia innym.

> zamknąłem przeglądarkę i poszedłem na spacer? Nie żartuj sobie...

Nie, nie żartuję -- sam przyznajesz, ze nie znasz procesu od A do Z, więc...

Sofizmaty to sobie schowaj na inne okazje. Zastanawiające jest skąd w tobie takie przekonanie, że to system idea działa bez zarzutu a mylą się klienci. Dziwne... Masz jakieś doświadczenie, obojętnie z której ze stron, w obsłudze systemów bankowych grupy czarneckiego?

Data: 2015-04-17 12:41:56
Autor: Tom N
az.anonim w <news:f5d290d0-293d-4952-a565-3663c4c5b412googlegroups.com>:

[...]

Napisałeś co napisałeś więc dostałeś na to co napisałeś odpowiedź.
To, ze spodziewałeś sie odpowiedzi na to co chciałes napisać, to juz twój
problem.

Zastanawiające jest skąd w tobie takie przekonanie, że to system idea
działa bez zarzutu

Ja cos takiego napisałem, pokażesz paluszkiem, czy może tylko pytasz?

--
'Tom N'

Data: 2015-04-17 04:44:35
Autor: az.anonim
W dniu piątek, 17 kwietnia 2015 12:41:50 UTC+2 użytkownik Tom N napisał:

Napisałeś co napisałeś więc dostałeś na to co napisałeś odpowiedź.
To, ze spodziewałeś sie odpowiedzi na to co chciałes napisać, to juz twój
problem.

Napisałem to co chciałem napisać i mam wrażenie że sens przekazałem jaki chciałem prekazać. Czepiasz się nieistotnych w kontekscie przekazywanej informacji szczegółów i budujesz na tym swoje argumenty co jest przedziwne. Mnie już tym zamęczyłeś, oszczędźmy innych...

Data: 2015-04-16 19:52:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea Bank nie zwraca w terminie pieniędzy z lokat.

"az.anonim" 48a01e18-0048-4eab-9024-8e346fcaee13@googlegroups.com

: Sugerujesz, że wybrałem opcję zmiany odnawialności lokaty,
: podałem rachunek do zwrotu środków a po pojawieniu się
: monitu o kod SMS zamknąłem przeglądarkę i poszedłem na
: spacer? Nie żartuj sobie...

Wyjadaczom wisienek przytrafia się to nagminnie. ;)

Data: 2015-04-16 19:50:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea Bank nie zwraca w terminie pieniędzy z lokat.

"Tom N" 150416.171900.pbb.24.41@int.dyndns.org.invalid.150416.invalid

Taaa, wszyscy piszą o Yeti...

Co/kto to Yeti? Ja tez piszę? IMO -- nieświadomie. ;)

Data: 2015-04-17 07:20:28
Autor: xbartx
Idea Bank nie zwraca w terminie pieniędzy z lokat.
W dniu 16.04.2015 o 17:19,  (Tom N) pisze:

Taaa, wszyscy piszą o Yeti...

Dlatego napisałem że mam prawie 100% pewność, bo jak raz się nadziałem na automatyczne przedłużenie, to na drugi raz sobie to od razu zapisałem jako przypomnienie. Stąd mam taką pewność, że mimo mojej dyspozycji nieodnawiania lokaty ona i tak się odnowiła.

Xenocide

Data: 2015-04-16 00:55:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Mille nie tylko nie zmienia statusu, ale przypomina o kończącej się lokacie. :)

Data: 2015-04-16 00:00:44
Autor: bi123
W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 01:04:10 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
Mille nie tylko nie zmienia statusu, ale przypomina o kończącej się lokacie. :)

Idea też przypomina.
Po ustawieniu nieodnawialności zawsze pobieram pdf i mam dowód.

Data: 2015-04-16 15:55:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea Bank nie zwraca w terminie pieniędzy z lokat.

<bi123@o2.pl> 7e81ebde-1f50-46b6-824d-c2167aa6cb73@googlegroups.com

Mille nie tylko nie zmienia statusu, ale przypomina o kończącej się lokacie. :)

: Idea też przypomina.

SMSem czy inaczej?

: Po ustawieniu nieodnawialności zawsze pobieram pdf i mam dowód.

Data: 2015-04-16 08:30:49
Autor: bi123
Idea Bank nie zwraca w terminie pieniędzy z lokat.
W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 15:58:44 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

: Idea też przypomina.

SMSem czy inaczej?

E-mailem, dwa tygodnie przed terminem zapadalności.

Data: 2015-04-16 18:20:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea Bank nie zwraca w terminie pieniędzy z lokat.

<bi123@o2.pl> dd15c624-c7b1-4043-930b-6adebfc5b343@googlegroups.com

: Idea też przypomina.

SMSem czy inaczej?

: E-mailem, dwa tygodnie przed terminem zapadalności.

IMO mogliby dawać powtórkę z rozrywki na dzień przed terminem.

Idea Bank nie zwraca w terminie pieniędzy z lokat.