Idea Bank nie zwraca w terminie pieniędzy z lokat.

Data: 2015-04-15 08:46:12
Autor: bi123
Idea Bank nie zwraca w terminie pieniędzy z lokat.
W dniu środa, 15 kwietnia 2015 16:38:31 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
Już tydzień czekam na zwrot pieniędzy z lokaty. Nie mam konta w Idea, więc przelewałem z innego banku.

A to ciekawe. Miałem już 30 lokat w Idei (ilość widać po numerze rachunku w
potwierdzeniu przyjęcia wniosku) zakładanych na tej samej zasadzie i z
każdej środki wróciły w terminie.
Tylko raz w Getinie pracownik popełnił błąd i środki poszły w kosmos na 3
dni, ale po reklamacji zwrócono je z dodatkowymi odsetkami za te 3 dni.
Natomiast w FM banku pracownica kiedyś samodzielnie przedłużyła mi lokatę
nieodnawialną i musiałem zrywać.

Data: 2015-04-16 04:15:42
Autor: MrMrooz
W dniu środa, 15 kwietnia 2015 17:46:13 UTC+2 użytkownik bi...@o2.pl napisał:
> [...]
potwierdzeniu przyjęcia wniosku) zakładanych na tej samej zasadzie i z
Też mi wracały zawsze, a wychodzi że miałem ok 40tu. Dzięki za info o numerze rachunku - nie zwróciłem na to uwagi. I chyba to uwzględnia nawet lokaty odnawiane/przedłużane bo jeden wniosek mam z numerem 37 a kolejny z 39 - prawdopodobnie w międzyczasie przedłużyłem jedną lokatę. Do Zbynka - po zalogowaniu i wybraniu lokat jest gdzieś po prawej opcja Lista lokat zakończonych opłaconych - z ostatnich 14 dniu - tam powinno być na jakie konto zostały zwrócone. Obstawiam błąd rachunku bądź niezgodność danych odbiorcy (przelewu z Idea i danych w banku docelowym).

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2015-04-16 19:48:09
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea Bank nie zwraca w terminie pieniędzy z lokat.

"MrMrooz" 50732e7b-f790-4c82-a157-f4bde0bb8620@googlegroups.com

: być na jakie konto zostały zwrócone. Obstawiam błąd rachunku
: bądź niezgodność danych odbiorcy (przelewu z Idea i danych
: w banku docelowym).

Rachunki mają sumy kontrolne.

Data: 2015-04-17 05:59:17
Autor: MrMrooz
W dniu czwartek, 16 kwietnia 2015 19:53:24 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
[...]

I te sumy kontrolne to wiedzą, że podaję np. inny istniejący rachunek niż miałem zamiar? Nie słyszałem o takowych :-) Ale słyszałem o wirusach podmieniających numer rachunku między kopiuj/wklej.

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2015-04-17 17:34:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea Bank nie zwraca w terminie pieniędzy z lokat.

"MrMrooz" b24212cf-f2a1-4a85-85ad-c0a6669e86b3@googlegroups.com

[...]

Nie wiedzą.

: Nie słyszałem o takowych :-) Ale słyszałem o wirusach
: podmieniających numer rachunku między kopiuj/wklej.

Też słyszałem, ale nie spotkałem się z takimi.

   "Zbynek Ltd." mglt56$kq1$1@node2.news.atman.pl

   > Już tydzień czekam na zwrot pieniędzy z lokaty. Nie mam konta w
   > Idea, więc przelewałem z innego banku. Opłacony pachołek z
   > dezinfoliniii tylko trzepie formułkę że na zwrot powinienem
   > czekać 2 dni.

IMO gruby błąd (zupełnie inny numer) Zbynek by wyłapał
przed wysłaniem postu (inicjującego ten wątek) na grupę.
Pozostaje drobny błąd, ale ten jest wyłapywany dzięki
sumie kontrolnej.

Być może te wirusy tak sprytnie podmieniają, że na oko nic nie ulega zmianom. ;)

Idea Bank nie zwraca w terminie pieniędzy z lokat.