Idea Bank obligacje

Data: 2015-08-23 17:39:11
Autor: arek
Idea Bank obligacje
Kolega mówił mi, że mając rachunek + lokaty w IB, dostał od nich propozycję zamiany lokat na pięcioletnie obligacje emitowane przez bank.
Podobno zbierają na zakup jakiegoś dużego banku. Czy wiadomo coś więcej na ten temat?

--
arek

Data: 2015-08-23 23:29:45
Autor: Arek
Idea Bank obligacje
arek napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

Nie wiem, ale coÅ› takiego:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Idea-Bank-wyemitowal-obligacje-o-wartosci-30-4-mln-zl-liczyl
-na-300-mln-zl-3394157.html

Data: 2015-08-24 08:47:17
Autor: arek
Idea Bank obligacje
W dniu 2015-08-23 o 23:29, Arek pisze:
Nie wiem, ale coÅ› takiego:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Idea-Bank-wyemitowal-obligacje-o-wartosci-30-4-mln-zl-liczyl
-na-300-mln-zl-3394157.html

W treści artykułu jest napisane "Na mocy Uchwały Emisyjnej Zarząd Spółki postanowił wyemitować w trybie niepublicznym niezabezpieczone obligacje zwykłe na okaziciela...".
Czy pojęcie "niezabezpieczone" - znaczy tutaj tyle co pieniądze pożyczone ze świadomością, że można ich nigdy (zgodnie z prawem) nie odzyskać?

--
arek

Data: 2015-08-24 08:58:24
Autor: Maciek
Idea Bank obligacje
W dniu 2015-08-24 o 08:47, arek pisze:
Czy pojęcie "niezabezpieczone" - znaczy tutaj tyle co pieniądze pożyczone ze świadomością, że można ich nigdy (zgodnie z prawem) nie odzyskać?
Żadne pożyczki nie gwarantują, że pożyczkobiorca odda Ci kasę.

Maciek

Data: 2015-08-24 11:43:23
Autor: J.F.
Idea Bank obligacje
[...]

Mnie sie wydaje, ze obligacje zazwyczaj sa niezabezpieczone, i stracic jak najbardziej mozna.
Jak emitent zbankrutuje, to inwestor g* zobaczy.
Ostatnie lata to inwestorom w Polsce i na swiecie uzmyslowily dobitnie.
A nawet jak sa zabezpieczone, to warto sprawdzic czym
http://bestcapital.pl/ryzyko-obligacji-z-zabezpieczeniem/

Przy czym:
a) banki pod szczegolnym nadzorem, jest szansa, ze zarzad komisaryczny zostanie powolany zanim jeszcze bank straci caly majatek.
b) z drugiej strony sa znane przypadki, gdy makler polozyl caly bank :-)
c) a zarzad najpierw zadba o siebie, potem o depozyty, a na koncu o obligacje  :-)

J.

Idea Bank obligacje