Idea bank- debilny bank

Data: 2012-04-27 16:16:15
Autor: wiatrak
Idea bank- debilny bank
Dzi¶ Idea Bank zwrócił mi kasę, któr± przelałem do nich w celu założenia lokaty.
Powód: niezgodno¶ć danych.

Przykładowy adres w bazie danych IB:

Józef Pajac
os. Centrum B 20/15
31-915 Kraków

Dane w przelewie do Idea Banku:

Józef Pajac
Centrum B 20/15
31-915 Kraków

Adresy te różni± się literkami "os."  Skrót ten oznacza "osiedle". Z powodu braku zgodno¶ci danych kasa wróciła do banku z którego została wysłana. dzwoniłem do IB i podali mia taka przyczynę.

DEBILIZM do kwadratu

Data: 2012-04-27 16:22:02
Autor: Grzexs
Idea bank- debilny bank
[...]

Dziwne. Ja w ten sposób robiłem lokaty i je¶li numer w tytule wpłaty był zgodny, to nikt nie zwracał uwagi na nadawcę. Czy na pewno jako tytuł wpłaty podałe¶ ten i tylko ten numer referencyjny?
--
Grzexs

Data: 2012-04-27 16:27:14
Autor: wiatrak
Idea bank- debilny bank

Użytkownik "Grzexs" <grzexs@gazeta.usu-n-to.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jnea2a$68b$1inews.gazeta.pl...
[...]

 Dzwoniłem do idea banku i podali mi taki powód odrzucenia przelewu. Dokładnie taki i tylko taki.

Data: 2012-04-27 16:36:40
Autor: otrov
Idea bank- debilny bank
W dniu 2012-04-27 16:22, Grzexs pisze:
[...]

W Open Finance (inny klon, ale ta sama zasada) konsultant mi powiedział, że weryfikację wł±czyli w styczniu.
Je¶li zakładałe¶ lokaty wcze¶niej to nie odbijało. Teraz już odbije.

o.

Data: 2012-04-27 20:00:15
Autor: wiatrak
Idea bank- debilny bank
[...]

Wł±¶nie dostałem od nich maila :))

"Szanowny Panie,

Wpłata z tytułu lokaty:
-DP\125xxxxxx

została odrzucona ze względu na niezgodno¶ć danych. Wpłacone ¶rodki zostały zwrócone na konto nadawcy. Do momentu upływu ważno¶ci wniosku można dokonać ponownego opłacenia lokaty. Proszę pamiętać, że aby przelew mógł zostać przyjęty przez Idea Bank, dane nadawcy musz± być w pełni zgodne z danymi zawartymi we wniosku wła¶ciciela lokaty. W tym wymagana jest zgodno¶ć:
- danych Klienta (imię, nazwisko),
- danych adresowych (miasto, kod pocztowy, ulica)."

To niech do Qrwy nędzy kto¶ mi powie, jak mam wpisac ulicę, jak ja mieszkam "na osiedlu", a nie przy ulicy.

Data: 2012-04-27 23:30:24
Autor: Q
Idea bank- debilny bank
To niech do Qrwy nędzy kto¶ mi powie, jak mam wpisac ulicę, jak ja mieszkam "na osiedlu", a nie przy ulicy.

Nie masz tak zle - prawdziwa gimnastyke (podczas zakladania konta)
przechodzila moja znajoma majaca meldunek na wsi,
gdzie adres to nazwa_wsi + nr_domu :).

Data: 2012-04-28 07:54:25
Autor: Andrzej Kubiak
Idea bank- debilny bank
Dnia Fri, 27 Apr 2012 23:30:24 +0200, Q napisał(a):

Nie masz tak zle - prawdziwa gimnastyke (podczas zakladania konta)
przechodzila moja znajoma majaca meldunek na wsi,
gdzie adres to nazwa_wsi + nr_domu :).

Ulica - nazwa wsi
Miejscowo¶ć - tam, gdzie maj± pocztę.

AK

Data: 2012-04-28 18:29:40
Autor: Liwiusz
Idea bank- debilny bank
W dniu 2012-04-28 07:54, Andrzej Kubiak pisze:
[...]

Ale to nie będzie zgodne z prawd±.

--
Liwiusz

Data: 2012-04-28 19:51:43
Autor: xbartx
Idea bank- debilny bank
Dnia Sat, 28 Apr 2012 18:29:40 +0200, Liwiusz napisał(a):

Ale to nie będzie zgodne z prawdą.

To chyba musi być raczej zgodne z tym co przyjdzie w przelewie, który ma założyć lokatę ;)

--
xbartx

Data: 2012-04-27 17:18:47
Autor: wiatrak
Idea bank- debilny bank

Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jne9nf$1ja$1node2.news.atman.pl...
[...]

Okazało się, ze mog± zmienic mój adres w bazie danych, ale tylko na podstawie przesłanegoskanu dowodu osobistego. Wpisz± mi  adres tak jak w dowodzie. Następny debilizm.  Znowu sie nie będzie zgadazało. Bo żaden bank w przelewie nie wysyła identycznych co do literki danych wg dowodu.

Ich baza danych:

Józef Pajac
os. Centrum B 20/15
31-915 Kraków

Dane w dowodzie osobistym:

Józef Onufry Pajac
Osiedle Centrum B 20 m. 15
31-915 Kraków

Raiffeisen wysyła:

Józef Onufry Pajac
Os.Centrum B 20 m 15
31-915 Kraków

Eurobank wysyła:

Józef Onufry Pajac
os. Centrum B 20/15
31-915 Kraków

Bgż Optima wysyła:

Józef Pajac
os. Centrum B
31-915 kraków

Alior wysyła:

Józef Pajac
os. Centrum B 20/15
31-915 Kraków

Credit Agricole wysył±:

Józef Pajac
Centrum B 20/15
31-915 Kraków

Data: 2012-04-27 18:14:18
Autor: maruda
Idea bank- debilny bank
W dniu 2012-04-27 17:18, wiatrak pisze:

[...]

Może im kto¶ wybije z głowy tę weryfikację.
Zgoda. Debilizm.

--
Dziękuję. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-04-27 18:16:12
Autor: maruda
Idea bank- debilny bank
[...]

....a w poniedziałek przez Ciebie wykopc± się komputery w KIR, bo wszyscy pbb-owcy będ± sprawdzać jak ich banki podaj± nadawcę przelewu...

;)

--
Dziękuję. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-04-28 19:53:46
Autor: xbartx
Idea bank- debilny bank
Dnia Fri, 27 Apr 2012 18:16:12 +0200, maruda napisał(a):

...a w poniedziałek przez Ciebie wykopcą się komputery w KIR, bo wszyscy
pbb-owcy będą sprawdzać jak ich banki podają nadawcę przelewu...

;)

Przecież to można sprawdzić w historii konta, bo przecież tutaj osoby z trzema albo nawet pięcioma kontami do rzadkości należą hi hi.

--
xbartx

Data: 2012-04-29 03:32:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea bank- debilny bank

"xbartx" jnhhsa$fmr$4@node2.news.atman.pl

Przecież to można sprawdzić w historii konta, bo przecież tutaj osoby z
trzema albo nawet pięcioma kontami do rzadko¶ci należ± hi hi.

Ja mam konta w co najmniej 10 bankach.

Data: 2012-04-28 10:49:15
Autor: Grzexs
Idea bank- debilny bank
[...]

<filozoficzne>

Czy nie czas wreszcie wprowadzić normalizację na adres?! Adres standardowy powinien składać się z:

<miejscowo¶ć>

<kod pocztowy><poczta>

<jednostka geograficzna>::=ul.|Pl.|Al.|Szosa|Os.|Wyb.|Wyspa| (co proponujecie)

np.

ul. Kozia 12 3
Kozia Wólka
00-000 Pcim Wielki

Znane problemy: adres w rodzaju

Rynek 7  (brak jednostki geograficznej, która powinna być obowi±zkowa)

Należy rozważyć zastosowanie kodów TERYT
<http://pl.wikipedia.org/wiki/TERYT>, jako że kody pocztowe zostały wytworzone przez instytucję całkowicie nieodpowiedzialn±, w dodatku dla swoich partykularnych celów.

My grupowicze, jako kwiat internetowej inteligencji, powinni¶my nie¶ć kaganek logiki i jednoznaczno¶ci po¶ród ciemne masy chaosu i dezorganizacji. Jednoznaczny, jednoznacznie i w sposób znormalizowany zapisany adres wniesie jasno¶ć w zapisy bankowe i urzędowe. Nie będzie nam już jaki¶ szemrany bank odrzucał przelewów! Jednoznaczno¶ć, normalizacja i weryfikacja! Czas w końcu poj±ć t± inicjatywę w drugim dziesięcioleciu XXI wieku! Precz z chaosem w adresach!!!

Piłem Jägermeistera.

--
Grzexs

Data: 2012-04-28 19:59:41
Autor: xbartx
Idea bank- debilny bank
Dnia Fri, 27 Apr 2012 17:18:47 +0200, wiatrak napisał(a):

Okazało się, ze mogą zmienic mój adres w bazie danych, ale tylko na
podstawie przesĹ‚anegoskanu dowodu osobistego. WpiszÄ… mi  adres tak jak w
dowodzie. NastÄ™pny debilizm.  Znowu sie nie bÄ™dzie zgadazaĹ‚o. Bo ĹĽaden
bank w przelewie nie wysyła identycznych co do literki danych wg dowodu.

Teraz to oczywiście za późno ale wychodzi na to, że trzeba było podać tak adres w IB aby z konta którego będziesz robił przelew zakładający lokatę wsio się zgadzało - taki mały hack ;)

No ogólnie to niezły absurd - zamknąć konto, bo szkoda zdrowia ;)

--
xbartx

Data: 2012-04-29 08:06:22
Autor: wiatrak
Idea bank- debilny bank

Teraz to oczywiście za późno ale wychodzi na to, że trzeba było podać tak
adres w IB aby z konta którego będziesz robił przelew zakładający lokatę
wsio się zgadzało - taki mały hack ;)

 Ale ja zakĹ‚adam tam lokaty od poczÄ…tku istnienia IB i nigdy nie byĹ‚o problemĂłw, ani u nich, ani w GO czy OF.
Wpadłbyś na to, że ktoś może ci zarzucić niezgodność danych z tak debilnego powodu? A raczej bez powodu?
Przewidziałbyś?

Powinni zgłosić na policję, ze próbuję ich oszukać i założyć lokatę na cudze dane.
Chyba się sam zgłoszę, to może dostanę wyrok w zawiieszeniu.

Data: 2012-04-29 06:16:20
Autor: xbartx
Idea bank- debilny bank
Dnia Sun, 29 Apr 2012 08:06:22 +0200, wiatrak napisał(a):

[...]

No raczej nie. Ktoś już w komentarzach napisał, że wzięli wszystko pod uwagę (w sensie ul. al. etc) prócz tego nieszczęsnego os. Może się po prostu przemelduj aby bankowi zrobić dobrze hi hi ;)

Powinni zgłosić na policję, ze próbuję ich oszukać i założyć lokatę na
cudze dane.
Chyba się sam zgłoszę, to może dostanę wyrok w zawiieszeniu.

No i może byś dostał jakąś nagrodę za wskazanie sprawcy :D

--
xbartx

Data: 2012-04-29 03:28:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea bank- debilny bank

"wiatrak" jnedcp$5kt$1@node2.news.atman.pl

nie wysyła identycznych co do literki danych wg dowodu.

Ciekawe, czy licz± także spacje. ;)

Data: 2012-04-27 20:43:30
Autor: tpajak
Idea bank- debilny bank
[ciach]

Ostatnio samcik o tym pisał.
http://samcik.blox.pl/2012/04/Farsa-Przelewy-nie-dochodzily-bo-banki-nie-umialy.html
Może tu upatrywać przyczyny
pzdr
tpajak

Data: 2012-04-27 20:56:39
Autor: wiatrak
Idea bank- debilny bank

Użytkownik "tpajak" <xyz@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jnepd8$cvb$1inews.gazeta.pl...
[ciach]

Ostatnio samcik o tym pisał.
http://samcik.blox.pl/2012/04/Farsa-Przelewy-nie-dochodzily-bo-banki-nie-umialy.html
Może tu upatrywać przyczyny

Przelew wyszedł z Lukasa, tfu..... z Credit Agricole.
Do tej pory zawsze było dobrze. Różnica to skrót:  "os." (osiedle) , w adresie. Lukas wysyłał zawsze bez  "os." i było dobrze, a teraz jest Ľle.

Czy jak ktos mieszka przy ulicy Piłsudskiego 20/10 , to poprawny jest tylko adres: ulica Piłsudskiego 20/10, a adres: ul. Piłsudskiego 20/10  już nie?
A broń Boze żeby ktos napisał po prostu: Piłsudskiego 20/10

Data: 2012-04-28 10:50:58
Autor: Grzexs
Idea bank- debilny bank
[...]

A jak kto¶ mieszka przy ul. Piłsudskiego* 20/22 m. 1B.

*) oficjalna nazwa ulicy - tak± nadali rajcy miejscy - jest "Marszałka Józefa Piłsudskiego"

--
Grzexs

Data: 2012-04-30 10:39:43
Autor: Arek
Idea bank- debilny bank
wiatrak napisał(a) w wiadomo¶ci: ...

[...]

Wcze¶niej Lukas był chyba jedynym bankiem który w ogle nie doklejał
adresu wysyłaj±cego przelew! I słusznie, bo nie jest on do niczego
potrzebny. Błędny przelew można na konto zwrócić. Niestety potem
wyrównał do innych czym narobił trochę kłopotu.

Arek

Data: 2012-04-30 12:23:01
Autor: xbartx
Idea bank- debilny bank
Dnia Mon, 30 Apr 2012 10:39:43 +0200, Arek napisał(a):

Wcześniej Lukas był chyba jedynym bankiem który w ogle nie doklejał
adresu wysyłającego przelew! I słusznie, bo nie jest on do niczego
potrzebny. Błędny przelew można na konto zwrócić. Niestety potem
wyrównał do innych czym narobił trochę kłopotu.

O ile mnie pamięć nie myli Polbank też nie wysyła lub nie wysyłał.

--
xbartx

Data: 2012-04-27 21:12:37
Autor: Pan Sowa
Idea bank- debilny bank
W dniu 2012-04-27 16:16, wiatrak pisze:
DEBILIZM do kwadratu

A w takim banku Millennium dane zawsze wy¶wietlane s± odwrotnie czyli w tym przypadku jeste¶ anonsowany jako Pajac Józef (pierwsze nazwisko).

Innymi słowy powstaje niezgodno¶ć danych praktycznie w każdym miejscu (jest to jedyny znany bank, które tak to wysyła).

Mr. Owl.

Data: 2012-04-27 22:11:29
Autor: kompek
Idea bank- debilny bank
W dniu 2012-04-27 21:12, Pan Sowa pisze:
[...]

po prostu idea ma slaby algorytm weryfikacji danych - spodziewa sie calkowitej zgodnosci znak po znaku (moze odrzuca spacje itp.), a powinien byc duzo bardziej wyszukany i inteligentny

wezmy imie i nawisko

Jacek Paweł Małkowski

algorytm powinien łapać

Jacek Małkowski
Małkowski Jacek
Jacek Paweł Małkowski
Małkowski Jacek Paweł
i dalej kolejne 4 kombinacje ale tym razem bez polskich liter, czyli
Jacek Malkowski
Malkowski Jacek
Jacek Pawel Malkowski
Malkowski Jacek Pawel

podobnie adres, powinien miec baze okreslen typu "ul.", "ulica", "os.", "osiedle" itd. i w ogole je odrzucac przed porownywaniem

itd. itd. itd. pewnie jeszcze kilka prostych regul mozna by dopisac, by dzialalo to prawidlowo

a jesli cos sie nie zgadza, to przy nieduzej liczbie przelewow, zawsze mogloby trafic do automatu bialkowego, ktory moglby podjac decyzje

Data: 2012-04-27 22:26:40
Autor: wiatrak
Idea bank- debilny bank
po prostu idea ma slaby algorytm weryfikacji danych - spodziewa sie
calkowitej zgodnosci znak po znaku (moze odrzuca spacje itp.), a
powinien byc duzo bardziej wyszukany i inteligentny
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Ciekawy jestem czy dla nich ul.Piłsudskiego 20 i ul. Józefa Piłsudskiego 20 to s± zgodne dane, czy nie.

Data: 2012-04-27 23:33:23
Autor: Waldek
Idea bank- debilny bank

Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jneve2$oq3$1node2.news.atman.pl...

[...]

Gowniany algorytm to jedno a drugie to chyba to
to ze w chujki leca na calego - obora na calego ;P
- w normalnym banku "niezgodny" przelew pewnie zostalby wyrzucony "na bledy"
a sierotka Marysia ostatecznie zdecydowala czy przyjac czy odrzucic.

IMO tylko idiota mogl stworzyc regule porownujaca nadawce "toćka w toćke".

Data: 2012-04-28 20:04:58
Autor: xbartx
Idea bank- debilny bank
Dnia Fri, 27 Apr 2012 23:33:23 +0200, Waldek napisał(a):

[...]

No ale po co oni to robiÄ…?
Każda lokata ma indywidualny nr konta i do tego w tytule trzeba podać indywidualny nr lokaty, który dostajemy na swój prywatny adres email. Czy to jest za mało? To już mogli zrobić lepiej jakąś weryfikację kodem sms czy tam jakiś link aktywacyjny na maila.

--
xbartx

Data: 2012-04-28 22:19:38
Autor: Kamil Jońca
Idea bank- debilny bank
xbartx <bart@hashzero.net> writes:

[...]

Walka z terroryzmem i praniem pieniędzy.
KJ

--
Gdyby kto¶ miał zbędny Toshiba G450 - to chętnie przejmę ;)
(1) Everything depends.

Data: 2012-04-30 01:11:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea bank- debilny bank

"Kamil "Jońca"" 87ty03pq1x.fsf@alfa.kjonca

No ale po co oni to robi±?

Walka z terroryzmem i praniem pieniędzy.

A bez drwin można to wyja¶nić/wytłumaczyć?

Data: 2012-04-30 05:23:30
Autor: maruda
Idea bank- debilny bank

"Kamil "Jońca"" 87ty03pq1x.fsf@alfa.kjonca

No ale po co oni to robi±?

Walka z terroryzmem i praniem pieniędzy.

A bez drwin można to wyja¶nić/wytłumaczyć?

Bez drwin się nie da.
Oni będ± tłumaczyć trosk± o dobro klienta i bezpieczeństwo jego pieniędzy.
My możemy tłumaczyć zwykł± chęci± dymania klienta, choćby na odsetkach za 1 dzień.
Klienci pójd± gdzie indziej, kto¶ się może puknie w czółko, wypieprzy pociotka Czarnieckiego zatrudnionego w charakterze jakiego¶ projektanta systemu i system wróci do normy, a za parę lat wróc± i klienci.

--
Dziękuję. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-04-30 05:50:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea bank- debilny bank

"maruda" jnl0ji$9if$1@inews.gazeta.pl

[...]

Za parę lat. :) Ja do Getinu tak się zraziłem, że mimo kilku lat raczej
nie chcę tam wracać. :) Agrikola ;) ma u mnie też przechlapane na całe
lata, wiosny, zimy i jesienie... PeKaO, ING, Sygma -- musiałabym chyba
bardzo długo żyć, aby tam powrócić z własnej woli. :)

Codzienna moja modlitwa:

      Proszę Cię Boże o to, aby¶ izolował mnie od
      ludzi głupich i ł±czył mnie z ludĽmi m±drymi.

Data: 2012-05-01 10:33:22
Autor: Andrzej Kubiak
Idea bank- debilny bank
Dnia Mon, 30 Apr 2012 05:50:15 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Codzienna moja modlitwa:

      Proszę Cię Boże o to, aby¶ izolował mnie od
      ludzi głupich i ł±czył mnie z ludĽmi m±drymi.

Je¶li m±drzy modl± się o to samo, to występuje konflikt interesów.

AK

Data: 2012-05-01 12:42:33
Autor: witrak()
Idea bank- debilny bank
Andrzej Kubiak <none@inv.invalid> wrote on 2012-05-01_10:33
Dnia Mon, 30 Apr 2012 05:50:15 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Codzienna moja modlitwa:

      ProszÄ™ CiÄ™ BoĹĽe o to, abyĹ› izolowaĹ‚ mnie od
      ludzi gĹ‚upich i Ĺ‚Ä…czyĹ‚ mnie z ludĹşmi mÄ…drymi.

Jeśli mądrzy modlą się o to samo, to występuje konflikt interesów.

Chyba niewłaściwie użyłeś terminu konflikt interesów... :-)

witrak()

Data: 2012-05-02 22:43:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea bank- debilny bank

"witrak()" jnoeal$pr$1@srv.cyf-kr.edu.pl

      Proszę Cię Boże o to, aby¶ izolował mnie od
      ludzi głupich i ł±czył mnie z ludĽmi m±drymi.

Je¶li m±drzy modl± się o to samo, to występuje konflikt interesów.

Chyba niewła¶ciwie użyłe¶ terminu konflikt interesów... :-)

Ale wiadomo, o co chodzi, a że m±dry człowiek modli
się głównie o to, aby być m±drzejszym...

Ja proszę Boga zwykle o:

 -- izolację od głupoli (metody Boskie akceptuję, choć nie
    ukrywam, że wolałbym, aby Boskie działo :) było prowadzone
    w sposób dla mnie zrozumiały)

 -- ł±czenie mnie z m±drymi ludĽmi

 -- wyniszczanie moich wrogów

 -- wspomaganie moich przyjaciół

 -- zdrowie (dzi¶ ledwo chodzę; łydki bol± jak diabli; wczoraj trochę przeholowałem)

-=-

Jest nadzieja? -- kto¶ może być m±drym matematykiem, kto¶ inny może być
m±drym elektronikiem. Tak oto, aby pogadać z m±drym, trzeba samemu być
m±drym...

Można też dybać na takich, którzy będ±c m±drymi, dybi± na szmal,
seks, znajomo¶ci, wiedzę itd.?... Je¶li kto¶ jest m±dry, m±drze
dybie i trudno takiego złapać...

Ale jednak jest co¶... Tak zwane Ľle pojęte miłosierdzie.
W imię tego (Ľle pojętego miłosierdzia) m±dry może skłaniać
się ku głupolom, aby im pomagać, w efekcie czego jest przez
tych głupoli niszczony z zazdro¶ci, lęku, przyzwyczajenia...

Data: 2012-05-04 20:50:07
Autor: Krystek
Idea bank- debilny bank
Ja proszę Boga zwykle o:

<http://www.youtube.com/watch?v=CzpgK-XMCS4>

Data: 2012-05-05 00:10:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea bank- debilny bank

"Krystek" jo18d0$7td$1@node2.news.atman.pl

Ja proszę Boga zwykle o:

<http://www.youtube.com/watch?v=CzpgK-XMCS4>

Ja zwykle proszę skrótami -- jak w kawale o ludziach, którzy
oszczędzaj±c czas, nie opowiadaj± sobie całych kawałów, ale
podaj± numery kawałów. A nawet po prostu mówię co¶
w rodzaju -- 'tak jest!'.

Na modlitwach też nie tracę czasu. Bóg mówi -- mowa wasza
niech będzie tak, tak, nie, nie... Nie dbam zatem o styl,
o rytm czy rym, piękne słowa itd... Nierzadko modlę się
bez używania słów. Bóg i tak rozumie to, o co mi chodzi,
co widzę póĽniej w tak zwanym życiu. :)

Data: 2012-04-29 20:11:43
Autor: vvvvvv
Idea bank- debilny bank
Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:jnhiha$fmr$6node2.news.atman.pl...

No ale po co oni to robiÄ…?

podejrzewam KNF, GIODO, UOKIK lub inne antypralnie.
nie należy też wykluczyć inicjatywy samego banku - dość "specyficzni" są

Data: 2012-04-30 10:46:28
Autor: Arek
Idea bank- debilny bank
xbartx napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

W tym przypadku nie ma to znacenia, ale obawiam siÄ™, ĹĽe jest to dalekie
echo sprawy, gdy jakiś oszust podawał swoje/słupa konto jako konto
chyba fundacji O. Dyrektora. Bank(i?) zachowały się prawidłowo tzn.
forsa poszła na konto wg numeru. Niestety wyrok był taki, że wina jest
banku! To teraz będziemy mieli nadgorliwość...

Każda lokata ma indywidualny nr konta i do tego w tytule trzeba podać
indywidualny nr lokaty, ktĂłry dostajemy na swĂłj prywatny adres email. Czy
to jest za mało? To już mogli zrobić lepiej jakąś weryfikację kodem sms
czy tam jakiĹ› link aktywacyjny na maila.

Dodatkowa weryfikacja jest zbędna - czasem do identyfikacji służy tytuł
przelewu podany w e-mailu.

Arek

Data: 2012-04-30 11:40:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea bank- debilny bank

"Arek" jnljf0$67t$1@node2.news.atman.pl

W tym przypadku nie ma to znacenia, ale obawiam się, że jest to dalekie
echo sprawy, gdy jaki¶ oszust podawał swoje/słupa konto jako konto
chyba fundacji O. Dyrektora. Bank(i?) zachowały się prawidłowo tzn.
forsa poszła na konto wg numeru. Niestety wyrok był taki, że wina jest
banku! To teraz będziemy mieli nadgorliwo¶ć...

Aby¶my mogli słusznie przeklinać Ojca Bankiera, upatruj±c w nim Ľródła
zła? Do tej pory (od wielu lat) nie było weryfikacji tych danych a jednak
chyba każdy bank życzył sobie wstawiania czegokolwiek w miejscu danych
odbiorcy i czegokolwiek w miejscu przeznaczonym na tytuł nienaukowy.

IMO jaka¶ weryfikacja mogłaby być, ale rozs±dna. Jaki¶ zmy¶lny
algorytm mógłby nie widzieć różnicy pomiędzy słowami typu ul,
os., al., ulica, osiedle, aleja i pustym miejsce przed nazw±
ulicy czy osiedla b±dĽ wsi. Mógłby widzieć te różnice i je
jako¶ punktować. Gdyby okazało się, że nie¶cisło¶ci jest
jako¶ niedużo, uznawałby, iż jest OK. Do tych ulic i alej
doszłyby problemy typu marszałka Józef Piłsudskiego oraz
po prostu Piłsudskiego czy nawet Piłudzkiego ;) b±dĽ
Piłsódxkiego. Oczywi¶cie algorytm olewałby kolejno¶ć
słów oznaczaj±cych imię i nazwisko i nie brałby do głowy
liczby imion.

-=-

Z innej strony -- mógłby też jaki¶ rozróżniać różne ;) spacje. ;)
Zarówno ich liczbę jak i rozmiar/wielko¶ć. ;)

I chyba (s±dz±c po tym, co tu czytam -- ja nie jestem
klientem IdaeB) Idea idzie w tym ostatnim kierunku. :)

Data: 2012-04-28 16:08:12
Autor: Konfabulator
Idea bank- debilny bank
Ze Ľródła udało mi się dowiedzieć, iż jedynym problemem weryfikacji jest tu "os.".

Algorytm wcale nie jest głupi, z danych w bazie wybierany jest ci±g imię, nazwisko, adres, numer domu plus mieszkania, kod pocztowy, miasto, odrxucane s± z ci±gu wtr±cenia, ale tylko te ¶ci¶le zaprogramowane, czyli "ul.", "ulica", "al." itp. Według Ľródła nikt nie zaprogramował rozpoznawania skrótu "os.". Czyli, je¶li w danych był "os.", a przelewie "os." nie było to system uznał adres za niezgodny.

Poprawki nie oczekuj w najbliższym czasie i spróbuj wysłać z jakiego¶ banku dodaj±cego "os." lub popro¶ o zmianę danych w idei na bez "os.".

Data: 2012-04-28 18:17:28
Autor: maruda
Idea bank- debilny bank
W dniu 2012-04-28 18:08,  Konfabulator pisze:

Według Ľródła nikt nie zaprogramował rozpoznawania
skrótu "os.".

Więc " nikt" nie powinien dostać kasy za ten soft. Proste.

--
Dziękuję. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-04-28 16:36:23
Autor: Konfabulator
Idea bank- debilny bank
maruda <maruda@null.com> napisał(a):
W dniu 2012-04-28 18:08,  Konfabulator pisze:

Według Ľródła nikt nie zaprogramował rozpoznawania
> skrótu "os.".

Więc " nikt" nie powinien dostać kasy za ten soft. Proste.

Pracodawca na stworzenie backendu, frontendu oraz poł±czenia tego z systemem Noble postanowił wydać nie więcej niż 40.000 netto. Czego więc oczekiwać? Ostatnia awaria systemu wnioskowego KK trwała bagatela 5 miesięcy i wszyscy to mieli gdzie¶...

Data: 2012-04-28 18:48:33
Autor: wiatrak
Idea bank- debilny bank

Użytkownik " Konfabulator" <wandotroll1.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jnh4lc$e82$1inews.gazeta.pl...
[...]

A w dowodzie mam:

Osiedle Centrum B  20 m 15

Problem w tym , że ŻADEN z banków nie wysyła mojego adresu se słowem "Osiedle",
Ubaw po pachy :))

Data: 2012-04-28 16:54:54
Autor: Konfabulator
Idea bank- debilny bank
wiatrak <wiatrak@yahoo.pl> napisał(a):

> [...]

Osiedle Centrum B  20 m 15

Problem w tym , że ŻADEN z banków nie wysyła mojego adresu se słowem "Osiedle",

Więc pozostaje wypowiedzieć umowę i zawrzeć jeszcze raz nie podaj±c w nazwie osy :-) Idiotyczne, ale możliwe. Jak możesz to idĽ do oddziału i spytaj czy maj± formularz zmiany danych i może w ten sposób się uda, tak jakby¶ z os. przeprowadził się na ulicę...

Data: 2012-04-28 19:02:04
Autor: wiatrak
Idea bank- debilny bank
[...]

Wiesz co, mam ich w d..... Kasa poleci na 6,5 do KB , a następna do Optimy.  Nie po to zakładam lokaty przez internet, zeby biegać po ich oddziałach, bo maj± debilny system. Ch im w d

Data: 2012-04-28 20:07:43
Autor: xbartx
Idea bank- debilny bank
Dnia Sat, 28 Apr 2012 19:02:04 +0200, wiatrak napisał(a):

Wiesz co, mam ich w d..... Kasa poleci na 6,5 do KB , a następna do
Optimy.  Nie po to zakĹ‚adam lokaty przez internet, zeby biegać po ich
oddziałach, bo mają debilny system. Ch im w d

Dokładnie. Tak jak już napisałem szkoda zdrowia i czasu :)

--
xbartx

Data: 2012-04-29 14:43:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea bank- debilny bank

"wiatrak" jnh7qe$5lh$1@node2.news.atman.pl

Wiesz co, mam ich w d..... Kasa poleci na 6,5 do KB ,
a następna do Optimy.  Nie po to zakładam lokaty przez
internet, zeby biegać po ich oddziałach, bo maj± debilny
system. Ch im w d

[ch im w d -- już wiem, sk±d bierze się chiwd/hiwd]

Na czym KB daje 6.5%? I ile daje Optima?

Data: 2012-04-30 20:26:36
Autor: wiatrak
Idea bank- debilny bank
[...]

Dzi¶ zadzwonił konsultant z Idei. Ponieważ koncz± mi sie za tydzień jakie¶ lokatki,to zaproponował ich przedłużenie na 6,25 %. Posłałem go na drzewo, bo jak chciałem w pi±tek założyć lokatę na 6,5%, to mi nie przyjęli kasy.
Wytłumaczyłem mu oczywi¶cie dlaczego ma spadać na drzewo. Przyj±ł do wiadomo¶ci.

Data: 2012-05-03 07:16:25
Autor: FiFi
Idea bank- debilny bank
Wytłumaczyłem mu oczywi¶cie dlaczego ma spadać na drzewo. Przyj±ł do wiadomo¶ci.

A mogl zabic ;)

FiFi

Data: 2012-05-03 07:13:17
Autor: FiFi
Idea bank- debilny bank

[...]

A nie prosciej olac taki bank? :)
Ja tam kiedys zakladalem jakies lokaty, jak mi sie pokoncz± to spojrze na nowe warunki i moze zaloze nowe. Ale jak "system" mnie odrzuci to moja noga juz tam wiecej nie postanie :) A jak znowu jakis koles bedzie do mnie dzwonil i nagabywal na lokaty to zasune takim argumentem ze zaniemowi :)

FiFi

Data: 2012-05-03 16:26:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea bank- debilny bank

"FiFi" jnt4b9$3ks$1@inews.gazeta.pl

A nie prosciej olac taki bank? :)
Ja tam kiedys zakladalem jakies lokaty, jak mi sie pokoncz± to spojrze na nowe warunki i moze zaloze nowe. Ale jak "system" mnie odrzuci to moja noga

Chyba kursor...

Data: 2012-04-30 10:56:55
Autor: Arek
Idea bank- debilny bank
wiatrak napisał(a) w wiadomo¶ci: ...
Dzi¶ Idea Bank zwrócił mi kasę, któr± przelałem do nich w celu założenia lokaty.
Powód: niezgodno¶ć danych.

[...]

[...]

Mnie kiedy¶ Meritum nie przyj±ł wniosku bo... nie zgadzał się nr telefonu
podany przy zakładaniu wcze¶niejszej.
Opisałem tu:
http://grupy-dyskusyjne.money.pl/procedury;meritum,post,907332.html
i chyba wykrakałem...

Arek

Data: 2012-05-07 11:27:51
Autor: wiatrak
Idea bank- debilny bank

[...]

Debilny bank zwrócił mi własnie pieni±dze z dawnych lokat bezbelkowych. Chyba co¶ grzebali w systemie.
Adres nadawcy  podany w przelewie przez Debilny Bank jest całkiem po nowemu:.

Nie:  os. Centrum B  20/15

Nie:        Centrum B  20/15

Teraz jest:   ul.os. Centrum B 20/15

Teraz to dopiero "dojebali do pieca". Teraz przelew z żadnego banku nie ma chyba
szans weryfikacji. Mieszkam teraz na ulicy i na osiedlu.

Ch im w d.

Data: 2012-05-07 11:37:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea bank- debilny bank

"wiatrak" jo84ip$shh$1@node2.news.atman.pl

[...]

No -- ale za to mniej terroryzmu i mniej prania brudnych banknotów czy monet... ;)

Data: 2012-05-07 19:05:24
Autor: kompek
Idea bank- debilny bank

No -- ale za to mniej terroryzmu i mniej prania brudnych banknotów czy
monet... ;)

Ciekawe ilu potencjalnych klientow straca przez taki niby pozornie glupi blad? I to nie tylko tych, co chcieli zalozyc lokaty i zrezygnowali, ale takze tych, ktorzy sie dowiedza o dziwnym banku od znajomych i w ogole nie beda sie z nimi zadawac (znaczy z bankiem)?

Ponoc jeden niezawodolony klient mowi o tym kilkunastu innym osobom....

Data: 2012-05-07 19:45:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea bank- debilny bank

"kompek" jo8vck$o0c$1@inews.gazeta.pl

[...]

Ilu? Nie każdy ma cierpliwo¶ć ludzi z tej grupy...
IMO przeciętny potencjalny klient powie sobie
w duchu: ,,qrwa mać'' i tyle go Idealni zobacz±. :)

Data: 2012-05-08 12:13:16
Autor: Zbynek Ltd.
Idea bank- debilny bank
[...]

Nieprawda. Przeciętny potencjalny klient jest głupi, czyli ma
upo¶ledzone zdolno¶ci analityczno-przystosowawcze. Ma klapki na
oczach i jak co¶ sobie postanowi, to nie będzie zwracał uwagi na
ujemne strony swego wyboru. A jak już trafi do innego, dobrego,
banku, to w przypadku pogorszenia oferty, gdy 100% grupowiczów już z
niego ucieknie, on i tak tam pozostanie. Bo jest przeciętnym
klientem :-)

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończ± mu się
wszystkie możliwo¶ci.]

Data: 2012-05-08 14:13:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea bank- debilny bank

"Zbynek Ltd." joarjt$3fn$1@inews.gazeta.pl

: banku, to w przypadku pogorszenia oferty, gdy 100% grupowiczów już z
: niego ucieknie, on i tak tam pozostanie. Bo jest przeciętnym klientem :-)

Z tym zgadzam się.

Idea bank- debilny bank