Idea czy Orange :)

Data: 2009-05-03 12:51:53
Autor: Darek
Idea czy Orange :)
Jest możliwość zmiany nazwy na wyświetlaczu komórki z IDEA na Orange czy tylko w nowych starterach jest wyświetlone Orange.

Data: 2009-05-03 21:02:19
Autor: ToMasz
Idea czy Orange :)
Darek pisze:
Jest możliwość zmiany nazwy na wyświetlaczu komórki z IDEA na Orange czy
tylko w nowych starterach jest wyświetlone Orange.
to    chyba zależy od karty i telefonu. Ja mam karte z czasów wczesnego
orange, telefon z WM, który pokazuje uparcie ze jestem podłączony do
sieci o nazwie: "milego dnia"
ToMasz

Data: 2009-05-03 21:31:41
Autor: Jacek
Idea czy Orange :)
Użytkownik "ToMasz" <twitek4@gazzeetta.pl> napisał w wiadomości news:gtkop3$lc3$1news.interia.pl...
Darek pisze:
[...]

nazwa sieci pochodzi chyba z nadajników a nie karty sim.
Mam od 6 lat tą samą karte sim, najpierw był POP z tym ichnim Idea Miłego Dnia, teraz w Orange dla Firm pokazuje na zmiane OrangePL i Miłego dnia.

Jacek

Data: 2009-05-03 20:47:15
Autor: Waldek Godel
Idea czy Orange :)
Dnia Sun, 3 May 2009 21:31:41 +0200, Jacek napisał(a):

nazwa sieci pochodzi chyba z nadajników a nie karty sim.

Nazwa jak najbardziej pochodzi z karty SIM, pole OPERATOR NAME, na kartach
centertela zabezpieczone przed zapisem, ale operator ma możliwość zdalnej
aktualizacji karty.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-03 22:37:34
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Idea czy Orange :)
Waldek Godel wrote:
[...]

Nazwa sieci w pierwszej kolejności pochodzi z pamięci telefonu. Jeżeli natomiast i karta i telefon obsługują OPERATOR NAME, dopiero wówczas wyświetla się napis z SIM.

M.

Data: 2009-05-03 22:03:30
Autor: Waldek Godel
Idea czy Orange :)
Dnia Sun, 03 May 2009 22:37:34 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Nazwa sieci w pierwszej kolejności pochodzi z pamięci telefonu. Jeżeli natomiast i karta i telefon obsługują OPERATOR NAME, dopiero wówczas wyświetla się napis z SIM.

Ależ oczywiście, odnosiłem się do wspomnianego nieszczęsnego MILEGO DNI
które po zorynczowieniu zostało zastąpione ORANGE (lecz nie na wszystkich
kartach)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-04 09:12:34
Autor: Michal Jankowski
Idea czy Orange :)
"Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> writes:

Nazwa sieci w pierwszej kolejności pochodzi z pamięci telefonu. Jeżeli
natomiast i karta i telefon obsługują OPERATOR NAME, dopiero wówczas
wyświetla się napis z SIM.

Czy to nie jest jakas paranoja? Nie moglby ten napis z fal eteru
przychodzic?

  MJ

Data: 2009-05-04 11:35:04
Autor: SDD
Idea czy Orange :)

Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości news:kjzzldt1gv1.fsfccfs1.fuw.edu.pl...

Czy to nie jest jakas paranoja? Nie moglby ten napis z fal eteru
przychodzic?

Z fal eteru przychodzi kod sieci - czyli np. 260-03.
Aparat sobie to tlumaczy zgodnei z wpisem w swojej pamieci. Zazwyczaj jest tak, ze jedna nazwe sieci, jesli nie ma jej w pamieci (bo w momencie tworzenia softu nie bylo tej sieci) mozna sobie wprowadzic samemu.
Jesli na karcie wgrane jest jakies gowno, ktore podklada swoj kod, to tez jest to realizowane. Jest tak w Palyu np. jesli aparat zlapie siec Playa wysiwetla sie tylko to, co kaze aparat. Jesli obca siec z podpisana umowa roamingowa, to oprocz nazwy tej sieci wzietel z aparatu wysiwetla takze "Play".

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-05-04 10:52:38
Autor: Waldek Godel
Idea czy Orange :)
Dnia Mon, 4 May 2009 11:35:04 +0200, SDD napisał(a):

Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości jest to realizowane. Jest tak w Palyu np. jesli aparat zlapie siec Playa wysiwetla sie tylko to, co kaze aparat. Jesli obca siec z podpisana umowa roamingowa, to oprocz nazwy tej sieci wzietel z aparatu wysiwetla takze "Play".

To tylko w telefonach produkowanych przez jasnowidzów i zawierajacych -
obok miecza świetlnego - techologię teleportacyjną, pozwalającą mu
sprawdzić, jakie umowy ma podpisane jego operator.

W normalnych telefonach decydują zapisy na karcie SIM oraz to, na ile dany
telefon "słucha" się karty SIM. Nowsze telefony (czyli produkowane juz w
epoce powszechności operatorów wirtualnych) pozwalają na więcej. Są też możliwości wpływania na to jak telefon wyświetla - dla przykładu: w
niektórych telefonach po update kart SIM idei na orange, napis ORANGE
wyświetlał się nieco inaczej niż jeszcze kilka dni wcześniej MILEGO DNI

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-04 12:02:00
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Idea czy Orange :)
Waldek Godel wrote:

Są też możliwości wpływania na to jak telefon wyświetla - dla przykładu: w
niektórych telefonach po update kart SIM idei na orange, napis ORANGE
wyświetlał się nieco inaczej niż jeszcze kilka dni wcześniej MILEGO DNI

Wyświetlało się MILEGO DNIA, drogi nokiofilu :-P

M.

Data: 2009-05-04 11:17:02
Autor: Waldek Godel
Idea czy Orange :)
Dnia Mon, 04 May 2009 12:02:00 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Wyświetlało się MILEGO DNIA, drogi nokiofilu :-P

Widocznie SIM ci sie nie zaktualizował albo twój telefon nie umiał. Akurat
wtedy miałem kilka różnych smiesznych telefonów do dyspozycji, łącznie
kartami PCMCIA SonyParkinsona i ich oprogramowaniem. I efekty były.. bardzo różne. Niektóre miały ORANGE już na drugi dzień,
niektóre jeszcze po 3-4 miesiącach miały MILEGO DNI

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-05-04 11:57:17
Autor: Michal Jankowski
Idea czy Orange :)
"SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> writes:

[...]

No przeciez wiem. Naprawde taka sztuka dosylac tez nazwe?   MJ

Data: 2009-05-04 12:02:54
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Idea czy Orange :)
Michal Jankowski wrote:

Naprawde taka sztuka dosylac tez nazwe?

W zasadzie nie. Trzeby by tylko do tego wymienić ze 3 miliardy telefonów :)

M.

Data: 2009-05-04 11:59:09
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Idea czy Orange :)
Michal Jankowski wrote:
[...]

I co jeszcze? Logo z dzwonkiem? :-)

Przychodzi kod sieci i w oparciu o tą informację telefon wyświetla zaprogramowaną nazwę sieci. Jeżeli operator jest na tyle multimedialny, to - jak pisał Waldek - dodatkowo wstawi se bajery.

Pamiętaj, że standardowi GSM lada dzień stuknie 30 latek. Tworzeniem standardu zajmowali się głównie inżynierowie, stąd to jeszcze działa i nie jest systemem zamkniętym - cały czas można tam coś doczepić.

Gdyby GSM był tworzony w dzisiejszych czasach (czytaj przez marketoidów - absolwentów Wyższych Szkół Marketingu i Czegokolwiek Innego), to pierwszoplanową rolę grałyby możliwości korzystania z usług Premium Rate, a prowadzenie rozmów telefonicznych zeszłoby gdzieś na plan dalszy i było dostępne za dodatkową dopłatą :)

M.

Data: 2009-05-04 12:04:45
Autor: Michal Jankowski
Idea czy Orange :)
[...]

Pomysl, zeby userowi wyswietlac nie kod, tylko nazwe, jest bardzo
stary. Byl czas, zeby dodac te informacje do tego, co leci falami, a
nie upychac w telefonach 1000-pozycyjne i nigdy nie dosc aktualne
tabelki.

  MJ
PS. Czy smsy nie byly czasem pomyslane jako darmowe?

Data: 2009-05-04 12:08:26
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Idea czy Orange :)
Michal Jankowski wrote:

[...]

*Teraz* mało aktualne. Wówczas raz zaszyte informacje starczały na lata ;)

PS. Czy smsy nie byly czasem pomyslane jako darmowe?

Chyba nie. A na Początku w ogóle ich nie było.

M.

Data: 2009-05-04 10:45:15
Autor: Darek
Idea czy Orange :)
Jest jakaś możliwość aby zmienić sobie z Idea Miłego dnia na Orange Miłego dnia.

Data: 2009-05-04 16:30:34
Autor: animka
Idea czy Orange :)
Darek pisze:
Jest jakaś możliwość aby zmienić sobie z Idea Miłego dnia na Orange Miłego dnia.

Mnie się pokazuje tylko ORANGE. Zmień kartę SIM.

--
animka

Data: 2009-05-04 20:40:39
Autor: Darek
Idea czy Orange :)

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:gtmu1l$ct5$1node2.news.atman.pl...
Darek pisze:
Jest jakaś możliwość aby zmienić sobie z Idea Miłego dnia na Orange Miłego dnia.

Mnie się pokazuje tylko ORANGE. Zmień kartę SIM.

-- animka

Musiałbym w salonie Orange a to chyba kosztuje pare złotych a specjalnie zmieniać karte i numer aby mieć na wyświetlaczu Orange chyba sie nie opłaca :)

Data: 2009-05-04 19:55:56
Autor: Olgierd
Idea czy Orange :)
Dnia Mon, 04 May 2009 20:40:39 +0200, Darek napisał(a):

[...]

Rady animki mają to do siebie, że bawią -- ucząc ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

Data: 2009-05-05 00:22:47
Autor: animka
Idea czy Orange :)
Olgierd pisze:
[...]

Skoro Ty bohaterze uczysz-bawiąc to może napisz  przedpiśccy czy przy wymianie karty straci numer czy nie.

--
animka

Data: 2009-05-05 07:04:36
Autor: Olgierd
Idea czy Orange :)
Dnia Tue, 05 May 2009 00:22:47 +0200, animka napisał(a):

[...]

Jeśli zapłaci to nie straci ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-05-05 09:03:30
Autor: Valdi.Pavlack
Idea czy Orange :)
"animka" news:gtnh45$o2u$1node1.news.atman.pl

Skoro Ty bohaterze uczysz-bawiąc to może napisz  przedpiśccy czy przy
wymianie karty straci numer czy nie.

I czym wymieniając kartę (załóżmy pre-paid) trzeba mieć ją zarejestrowaną :)

Data: 2009-05-04 21:14:58
Autor: Jacek
Idea czy Orange :)
Użytkownik "Darek" <alibaba29@poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gtncrc$rp1$1omega.artcom.pl...

Musiałbym w salonie Orange a to chyba kosztuje pare złotych a specjalnie zmieniać karte i numer aby mieć na wyświetlaczu Orange chyba sie nie opłaca :)

a nie mozesz "zgubić" sima i zamówić duplikat w nowszej technologii?

Jacek

Data: 2009-05-05 00:17:18
Autor: animka
Idea czy Orange :)
Darek pisze:
[...]

Ja sobie wymieniłam na 3D jeszcze wtedy jak wymieniali za darmo.
W tamtym roku musiałam znowu wymienić, bo ją zablokowałam i już zapłaciłam 20 czy 25 zł.

--
animka

Data: 2009-05-05 00:19:24
Autor: animka
Idea czy Orange :)
Darek pisze:

Musiałbym w salonie Orange a to chyba kosztuje pare złotych a specjalnie zmieniać karte i numer aby mieć na wyświetlaczu Orange chyba sie nie opłaca :)

Jeszcze dodam, że jak się"Orange" nie pokazuje na wyświetlaczu to znaczy, że brak zasięgu. Teraz po wyjęciu telefonu z torebki sprawdzam.

--
animka

Data: 2009-05-05 08:32:29
Autor: W
Idea czy Orange :)
animka wystukał, co następuje:

Darek pisze:
Jest jakaś możliwość aby zmienić sobie z Idea Miłego dnia na Orange
Miłego dnia.

Mnie się pokazuje tylko ORANGE. Zmień kartę SIM.

Taa.. wymiana karty sim to kilkadziesiąt zł... to już chyba lepiej przymykać oko na to cholerne 'miłego dnia' (;

Data: 2009-05-05 12:59:45
Autor: animka
Idea czy Orange :)

Darek pisze:
[...]

20 czy 25 zł i będziesz miał na dodatek kartę 3D.

--
animka

Data: 2009-05-05 11:02:35
Autor: Olgierd
Idea czy Orange :)
Dnia Tue, 05 May 2009 12:59:45 +0200, animka napisał(a):

Taa.. wymiana karty sim to kilkadziesiąt zł... to już chyba lepiej
przymykać oko na to cholerne 'miłego dnia' (;

20 czy 25 zł i będziesz miał na dodatek kartę 3D.

A co to jest karta 3D? Może masz na myśli 3G? Ale do tego już nie trzeba nowej karty...

Data: 2009-05-05 14:04:08
Autor: animka
Idea czy Orange :)
Olgierd pisze:

A co to jest karta 3D?
Przepraszam, miało być 3G. Tak dawno temu wymieniałam, że teraz nazwę pomyliłam.

Może masz na myśli 3G? Ale do tego już nie trzeba nowej karty...

Widocznie nie wiesz jakie były przedtem karty.

--
animka

Data: 2009-05-06 06:35:01
Autor: Olgierd
Idea czy Orange :)
Dnia Tue, 05 May 2009 14:04:08 +0200, animka napisał(a):

Może masz na myśli 3G? Ale do tego już nie trzeba nowej karty...

Widocznie nie wiesz jakie były przedtem karty.

Wiem jakie, bo miałem.
Faktycznie początkowo korzystanie z 3G było możliwe przy pomocy innej-
nowej karty, też wymieniałem. Ale teraz z 3G można korzystać nawet przy pomocy starej karty, więc po co ponosić koszt wymiany? Nawet mam wątpliwość, czy te nowe abonamentowe mają miejsce na 500 wpisów (bo w Go nie dają takich kart...)

Data: 2009-05-05 15:29:22
Autor: W
Idea czy Orange :)

Darek pisze:
[...]

WOW, moja jest teraz w takim razie 2D - to wiele wyjaśnia dlaczego jest taka  płaska :P (bp,nmsp (; ).

Anyhow - na 'milego dnia' przestałem zwracać uwagę. Nie mam żadnych problemów z zasięgiem/netm bezprzewodowym. Jest jakakolwiek rzecz, która zyskałbym wymieniając kartę na 3D?

Obecna mi się podoba - ma takie ładne logo "idea" na sobie jeszcze (;