Idea - logowanie

Data: 2019-05-18 14:49:57
Autor: Arek
Idea - logowanie
 Strona główna Idei. Klikam w Zaloguj i jestem na tej samej stronie, nie
przechodzi na stronę logowania. Coś nie gra?

Arek

Data: 2019-05-18 15:57:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idea - logowanie

"Arek" 5cdfff74$0$537$65785112@news.neostrada.pl

Strona główna Idei. Klikam w Zaloguj i jestem na tej
samej stronie, nie przechodzi na stronę logowania.
Coś nie gra?

  https://www.money.pl/gielda/kurator-w-idea-banku-bezterminowo-bedzie-mial-szerokie-uprawnienia-6381879389267585a.html

Coś istotnie/rzeczywiście nie gra, ale
imo nie dlatego nie można zalogować się.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'       eneuel@gmail.com     '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-05-18 16:12:44
Autor: Arek
Idea - logowanie
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:5ce00f64$0$17353$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Można. Trzeba do adresu strony głównej dodać /logowanie
Lub od razu na znaną stronę.
A kurator swoją drogą...

Arek

Data: 2019-05-20 10:25:53
Autor: J.F.
Idea - logowanie
Użytkownik "Arek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ce02344$0$17345$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A tak swoja droga ... jak myslicie:
-kurator bedzie sie skupial na pilnowaniu czy bank sie kuruje,
-czy moze bedzie tak przedstawial rzeczywista sytuacje banku, aby odstraszyc potencjalnego inwestora  ... i aby jakis "panstwowy" bank przejal IB za zlotowke ? :-)

Bo upadek Idei bylby chyba dla BFG malo przyjemny ...

J.

Data: 2019-05-21 08:36:08
Autor: miumiu
Idea - logowanie

Bo upadek Idei bylby chyba dla BFG malo przyjemny ...

Ja sie tam nie znam, ale jak bank ma 15mld depozytow to w razie padaki BFG wyskakuje z 15mld na wyplaty? Przeciez chyba wiekszosc kasy depozytariuszy wciaz w tym banku jest? W formie kredytow ale jest. Wiec nawet jak BFG wyskoczy z kasy to pozniej ja odzyska z kredytow banku? Czy nie?

--
Pzdr

Data: 2019-05-21 02:27:37
Autor: Dawid Rutkowski
Idea - logowanie
W dniu wtorek, 21 maja 2019 08:36:13 UTC+2 użytkownik miumiu napisał:

> [...]

Ja sie tam nie znam, ale jak bank ma 15mld depozytow to w razie padaki BFG wyskakuje z 15mld na wyplaty? Przeciez chyba wiekszosc kasy depozytariuszy wciaz w tym banku jest? W formie kredytow ale jest. Wiec nawet jak BFG wyskoczy z kasy to pozniej ja odzyska z kredytow banku? Czy nie?

Wyskakuje z miejsca z bliska 15mld - bo ktoś tam się zawsze trafi co trzyma ponad 100k euro - gorzej, jak to będzie deweloper, który gra w rosyjską ruletkę kasą klientów, bo idea i getin dają mu największy % - pół biedy, jak to jeszcze będzie rachunek otwarty, ale jak zamknięty to fatal.
I po pierwsze na tyle i tak nie wyskoczy, bo tyle nie ma - jak ostatnio czytałem to miał jakieś 12mld.
Po drugie nie będzie tak łatwo wyskoczyć, bo te 12mld prawie w 100% jest w obligacjach skarbu państwa, zaś wypłacać trzeba w gotówce - a wiadomo, co się dzieje z ceną, jak nagle na rynku pojawia się kupa towaru na sprzedaż.

A to, że kredyty są do ściągnięcia, to jasne - pytanie po pierwsze ile da się odzyskać, po drugie - ile trzeba czekać, bo choć bank pada i BFG oddaje jego depozyty, to do kredytów dalej obowiązują umowy i terminarze spłat.

Akurat idea podobno jest w takiej sytuacji, że kredyty są OK, brakuje im tylko kapitału własnego wymaganego do prowadzenia działalności bankowej w obecnej skali. A kapitał własny stopniał m.in. z powodu uzdrawiania portfela kredytowego.
Więc w sumie bank w porządku i mógłby funkcjonować dalej, aktywa wciąż przeważają nad pasywami - jedynie nie spełnia norm nadzoru ostrożnościowego - ale w przypadku banku jest to również powód do upadłości.

Ale unia miała dość upadków banków i wypłacania z odpowiedników BFG i wprowadziła "przymusową restrukturyzację", zwaną też "uporządkowaną likwidacją".
I wtedy za błędną politykę banku płacą jego właściciele, czyli akcjonariusze, oraz wierzyciele - nabywcy obligacji, a dopiero w ostateczności posiadacze depozytów - najpierw tych ponad 100k euro (którzy w pierwszej kolejności by zapłacili w starym scenariusze).
Czyli akcjonariuszom odbiera się bank bez rekompensaty - depozyty i kredyty przechodzą do innego banku, który za to nie płaci (a np. za identyczną operację przy "zdrowym" banku przejmujący bank płaci - np. jak ostatnio santander przejął część db a bnp część raifiego). Jak portfel kredytów nie jest zły, to przechodzą też zobowiązania wykupu obligacji - ale jak jest marny, to i obligi idą na papier toaletowy.

I cała afera z KNF polegała na tym, że "grupa trzymająca władzę" wymyśliła, jak okraść LCz z jego banków - okazało się, że wymagane kapitały własne można zmieniać rozporządzeniem! Więc ustawiono taki wymóg dla kredytów frankowych, jakiego żaden bank by nie udźwignął - więc i getout nie mógł tego spełnić. Wyłgali się postępowaniem naprawczym (co im jeszcze przyniosło zysk, bo bank "w naprawie" nie płaci podatku bankowego) - ale "grupa" nie odpuszczała i szykowała się na "uporządkowaną likwidację".

Idea to inna historia - był fajny bank, a tak go zabagnili, że się okazało, że kapitały wsiąkły. I teraz potrzebują inwestora, którego wpuszczenie spowoduje, że dotychczasowe akcje staną się 10% akcji dokapitalizowanego banku.
Albo też idea sama posprzedaje klientów do innego banku i zmniejszy działalność 10 razy - wtedy obecny kapitał wystarczy, ale bank trzeba budować od nowa.

Data: 2019-05-21 03:48:34
Autor: Kris
Idea - logowanie
W dniu wtorek, 21 maja 2019 11:27:39 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Akurat idea podobno jest w takiej sytuacji, że kredyty są OK,

Idea Bank kredytowała głównie małe i średnie firmy więc dość ryzykowny sektor
Tzw złych kredytów mają bodajże kilkanaście %
Na ryzyko niespłacenia kredytów utworzyli coś koło 400 mln zł rezerw.

Data: 2019-05-21 04:03:08
Autor: Dawid Rutkowski
Idea - logowanie
W dniu wtorek, 21 maja 2019 12:48:36 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Tzw złych kredytów mają bodajże kilkanaście %
Na ryzyko niespłacenia kredytów utworzyli coś koło 400 mln zł rezerw.

No i właśnie m.in. z powodu utworzenia tych rezerw - których utworzenie wliczone jest w straty - mieli te 1,8mld straty w zeszłym roku.
Stąd wniosek o tym, że portfel kredytów zdecydowanie polepszył jakość - tzn. póki co nie bezpośrednio, bo te złe kredyty wciąż w nim są i jeszcze nie są umorzone (choć raczej prędzej sprzedane w pakiecie windykatorowi za 10% ceny - pytanie, czy z braku getbacku ktoś jeszcze będzie chciał od nich brać), ale już mają pokrycie właśnie w tych utworzonych rezerwach - i w razie czego jest z czego deponentom, z których wpłat udzielono tych złych kredytów, oddać. Kosztem kapitału własnego banku.

Data: 2019-05-21 04:05:35
Autor: Dawid Rutkowski
Idea - logowanie
> [...]

Tzw złych kredytów mają bodajże kilkanaście %
Na ryzyko niespłacenia kredytów utworzyli coś koło 400 mln zł rezerw.

Aha, inna sprawa oczywiście, na ile te 400mln uzdrowiło sytuację. Jeśli dobrze liczę, to te 400mld to raptem 2% ogółu aktywów banku (czyli ok. 20mld).
Więc być może to dopiero początek sprzątania w tej stajni augiasza.
A do getbacku ile tego syfu sprzedali?

Data: 2019-05-21 17:55:15
Autor: J.F.
Idea - logowanie
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:19878062-3508-438c-ad9b-c90fc11f31c1@googlegroups.com...
> [...]

Jeśli dobrze liczę, to te 400mld to raptem 2% ogółu aktywów banku (czyli ok. 20mld).

Ale jak mialo uzdrowic ?
To tylko rezerwa, czyli bank mowi, ze nie zarobil, bo byc moze straci.
A pieniadze zostaja.

Tyle tylko, ze podatku sie nie placi, drugiego podatku sie nie placi .... no i obecnie bardzo kiepsko to w bilansie wyglada.
Czyzby jednak bylo to bardzo powazne ryzyko ?

Więc być może to dopiero początek sprzątania w tej stajni augiasza.
A do getbacku ile tego syfu sprzedali?

I to moze byc celny strzal ... ale dopoki nie beda musieli oddac, to sie liczy jako rzeczywiste uzdrowienie :-)

J.

Data: 2019-05-21 15:29:23
Autor: RobertS
Idea - logowanie
W dniu 2019-05-21 o 12:48, Kris pisze:
[...]

ale nic za darmo, jak klient mógł dostać kredyt TYLKO w IB to miał doklejane różnego rodzaju pakiety, polisy, oszczędności itp...

teraz jest pod tym kątem nieco lepiej (warunki), ale bank nadal kredytów udziela więc z kasą/płynnością nie ma problemu

kredytów deweloperskich również udziela, ale tutaj są już większe kwoty, bank zarabia najwięcej na prowizjach i różnego rodzaju opłatach, bo po zakończeniu inwstycji (zwykle 1,5-2 lata) taki kredyt sam się spłaca z wpłat nabywców

RobertS

Data: 2019-05-21 18:52:42
Autor: J.F.
Idea - logowanie
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:afd1a265-227c-49e8-b3ed-12425ed89561@googlegroups.com...
> [...]

I po pierwsze na tyle i tak nie wyskoczy, bo tyle nie ma - jak ostatnio czytałem to miał jakieś 12mld.

Zaciagnie  kredyt w NBP.

[...]

Zaciagnie drugi kredyt w NBP, pod zastaw obligacji.

A potem zaraz oglosi zrzute wsrod bankow, a banki akurat beda mialy przyplyw gotowki.

No chyba, ze ludzie oszukaja system i schowaja do skarpety, albo kupia euro ...

[...]

Pod zastaw tych kredytow chyba tez mozna kredyt zaciagnac ... ale to juz syndyk bedzie tym rzadzil.

[...]

Nie uwazali jak mieli ... poza tym ustawia przewiduje rekompensate po rozliczeniu ... o ile cokolwiek zostanie.

No i Idea ... skoro ma tak male kapitaly wlasne, to czego akcjonariusze chca ?
Rekompensaty za swietlane perspektywy ?

[...]

Chyba nawet mozliwa obietnica doplaty ze strony BFG.

Tylko jest w tym jeden niuans - jesli deponenci trzymaja pieniadze w Idei dla wysokich procentow,
to bankowi przejmujacemu grozi szybka wyplata tych 15 mld ... bo klienci zaczna wycofywac lokaty po obnizce %.

[...]

Niby tak, tylko widzisz - bank sie uporzadkowal, i sie okazalo, ze kapitalow wlasnych prawie nie ma.
I nie to, ze brakuje mu troche do tych wysokich wymogow, tylko nie ma prawie nic, a kreatywnie ksiegowal :-)

No i trudno powiedziec - chcieli okrasc LCz bankow, czy chcieli cos dac frankowiczom.
Czy moze sie obawiali, ze dobra zmiana w sadach odda frankowiczom ... i bank upadnie ... wiec lepiej, zeby mial duzy udzial wlasny.

[...]

Zawsze moze glowny udzialowiec sypnac groszem ... o ile ma :-)

O, kredyt niech w Idei zaciagnie i kupi nowe akcje :-)

A tu kredyty tez tanieja i nie wiem czy model biznesowy Idei sie utrzyma - bo jak sie przyciaga duzymi %, to potem sa duze straty na dzialalnosci.

J.

Data: 2019-05-21 18:18:56
Autor: J.F.
Idea - logowanie
Użytkownik "miumiu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qc068s$omm$1@node2.news.atman.pl...
Bo upadek Idei bylby chyba dla BFG malo przyjemny ...
Ja sie tam nie znam, ale jak bank ma 15mld depozytow to w razie padaki BFG wyskakuje z 15mld na wyplaty?

Tak.

Przeciez chyba wiekszosc kasy depozytariuszy wciaz w tym banku jest? W formie kredytow ale jest.

Ale w formie kredytow. A tu trzeba 15 mld od razu.

Wiec nawet jak BFG wyskoczy z kasy to pozniej ja odzyska z kredytow banku? Czy nie?

A nie calkiem, bo przyjdzie syndyk i bedzie sprawiedliwie rozdzielal.
Najpierw dla syndyka :-)

A potem sie okaze co kredyty warte ... albo syndyk je opchnie po znajomosci za 10% wartosci ...

No wlasnie, chyba juz sie pokazal raport roczny BFG, ciekaw jestem ile otrzymuje ze SKOKow i SK banku.
Bo tak wczesniej dyskretnie omijal temat, ale tematu  w zasadzie nie bylo :-)

Te upadle banki i kasy to czasem ciekawa ksiegowosc uprawialy, ale to wiadomo tylko z doniesien prasowych, wiec poziom ufnosci zaden.

J.

Data: 2019-05-23 09:08:37
Autor: miumiu
Idea - logowanie

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5ce4255b$0$525$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W przyrodzie nic nie znika, wiec jesli kasa nie wroci do BFG to wroci do tych ktorym syndyk sprzeda kredyty. A jesli kredyty sa zle to kasa po prostu zostanie u zbankrutowanych kredytobiorcow ktorzy ta kase zapewne zdażyli już sobie "sprywatyzować" . Czyli w skrócie kasa depozytariuszy trafia do cwaniakow biznesmenow-bankrutow, a na zwrot depozytow zrzuca się cale spoleczenstwo. W cywilizowanych krajach jak Chiny pewnie się za to rzostrzeliwuje :)

Data: 2019-05-23 10:17:17
Autor: J.F.
Idea - logowanie
Użytkownik "miumiu"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qc5gtp$ikc$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Ogolnie jakos tak, ale wezmy taki kredyt frankowy.
Kto tu stracil to z grubsza wiadomo, ale kto zyskal ? :-)

Bo Idea najwyrazniej jakos malo zyskala :-)

J.

Data: 2019-05-24 08:21:35
Autor: miumiu
Idea - logowanie

Ogolnie jakos tak, ale wezmy taki kredyt frankowy.
Kto tu stracil to z grubsza wiadomo, ale kto zyskal ? :-)

Bo Idea najwyrazniej jakos malo zyskala :-)

J.

Zyskala cala spekula forexowa na dlugich pozycjach, i generalnie szwajcarskie spoleczenstwo, bo za swoja walute moga kupic ze 2x wiecej polskich towarow :]

Data: 2019-05-25 13:01:50
Autor: J.F.
Idea - logowanie
Dnia Fri, 24 May 2019 08:21:35 +0200, miumiu napisał(a):
[...]

Ale zlotowka stracila jakos bardziej globalnie, wiec zyskalo nie tylko
szwajcarskie, ale 3/4 Europy, USA, Kanada, Australia, Japonia ...

No i to nie mialo zwiazku z kredytami, wiec kto zarobil na tych
kredytach ? :-)

J.

Data: 2019-05-26 09:20:50
Autor: ń
Idea - logowanie
I euro, w porównaniu do np. dolara.

-- -- -
Ale zlotowka stracila jakos bardziej globalnie

Data: 2019-05-19 21:30:21
Autor: J.F.
Idea - logowanie
Dnia Sat, 18 May 2019 15:57:42 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):

  https://www.money.pl/gielda/kurator-w-idea-banku-bezterminowo-bedzie-mial-szerokie-uprawnienia-6381879389267585a.html

Coś istotnie/rzeczywiście nie gra, ale
imo nie dlatego nie można zalogować się.

Ale wynagrodzenie jakie pobiera ? :-)

Wyjatkowo chyba bezplatnie dla Idei :-)

J.

Data: 2019-05-31 14:43:51