IdeaBank - obniżki oprocentowania i zmiany informacyjne przy zakładaniu lokat

Data: 2020-07-15 23:04:28
Autor: WAM
IdeaBank - obniżki oprocentowania i zmiany informacyjne przy zakładaniu lokat
Po kolejnych obniżkach % w IdeaBank, pojawiło się info o "kwocie
minimalnej do uzyskania zysku" przy zakładaniu lokaty:

Lokata PING PONG od 500,00 do 20 000,00 PLN
1 dzień 0,20%
Rekomendowana kwota minimalna do uzyskania zysku = 4000 zł

Lokata SHORT PLUS od 500,00 do 1 000 000,00 PLN
3 dni - 0,20%
Rekomendowana kwota minimalna do uzyskania zysku = 1300 zł

7 dni - 0,20%
Rekomendowana kwota minimalna do uzyskania zysku = 700 zł

10 dni - 0,30%

14 dni - 0,30%

21 dni - 0,30%

WAN
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2020-07-16 09:31:58
Autor: J.F.
Użytkownik "WAM"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mmrugf5sohf7igqb1lrlod9bc97u599p96@4ax.com...
[...]

Moze i sensownie, ale ... to jest 8zl rocznie czyli 21.91 groszy dziennie.
Chyba zaokraglaja do 22 gr.
19% z 22gr to 4.18, wiec Belka zabierze 5 gr.
No chyba, ze belke obnizyli do 18%, co dawaloby 3.96gr, wiec jest w pewnym sensie optymalne.

Albo .. zaokraglaja w dol ... no tak, ale wtedy jest to kwota optymalna dla banku :-)

Ale zysk mozna uzyskac juz przy 2gr, choc taki w miare optymalny to przy 4.6 gr.

J.

Data: 2020-07-16 09:45:24
Autor: WAM
IdeaBank - obniżki oprocentowania i zmiany informacyjne przy zakładaniu lokat
On Thu, 16 Jul 2020 09:31:58 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Lokata PING PONG od 500,00 do 20 000,00 PLN
1 dzień 0,20%
Rekomendowana kwota minimalna do uzyskania zysku = 4000 zł

Moze i sensownie, ale ... to jest 8zl rocznie czyli 21.91 groszy dziennie.
Przecinek przesuń: 8 zł / 365 dni = 2,191 grosza/dzień. Minus belka.

WAM

Data: 2020-07-16 10:34:37
Autor: J.F.
Użytkownik "WAM"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pa10hf5o42bqtqtlp6st4f5vhjaham1oj5@4ax.com...
[...]

A slusznie. To faktycznie mniej sie nie oplaca :-)

A naprawde to jakie 9000 powinno byc, zeby Belka nie dostal za duzo :-)

J.

Data: 2020-07-16 13:44:02
Autor: Robert_DF
W dniu 16.07.2020 o 10:34, J.F. pisze:

A slusznie. To faktycznie mniej sie nie oplaca :-)

A naprawde to jakie 9000 powinno byc, zeby Belka nie dostal za duzo :-)

J.

Panowie,
dlaczego depozyty ze śmiesznym oprocentowaniem?

nie myśleliście o funduszach inwestycyjnych, nawet tych z kategorii 1 (bony skarbowe, obligacje)

wynik 1,5-3,5% w skali roku
najniższy poziom ryzyka

można wpłacać i wypłacać z rachunku (oczekiwanie na kasę do ~2 dni robocze)

podatek płatny dopiero przy wypłacie, a nie po każdej kapitalizacji...

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2020-07-16 06:07:54
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 16 lipca 2020 13:44:05 UTC+2 użytkownik Robert_DF napisał:
> [...]

podatek płatny dopiero przy wypłacie, a nie po każdej kapitalizacji...

A te 1,5%-3,5% to netto?
Czy jeszcze trzeba sobie odliczyć opłatę za zarządzanie?

Ten co na kasę będzie czekał 2 dni to będzie szczęściarz, inny i 20 poczeka (choć jak bank padnie to poczekasz jeszcze dłużej).

No i po co kupować jednostki funduszy obligacji - zamiast po prostu same obligacje?
Ew. jeszcze koszt rachunku maklerskiego - ale na pewno mniejszy niż opłata za zarządzanie w funduszu.

Data: 2020-07-16 15:33:57
Autor: Robert_DF
[...]

wartości netto, wszelkie opłaty za "zarządzanie" już są zaszyte w cenie j.u.

ile tych obligacji kupisz? które? kupić łatwo, a co ze sprzedażą?

Data: 2020-07-16 14:54:10
Autor: Olin
Dnia Thu, 16 Jul 2020 13:44:02 +0200, Robert_DF napisał(a):

nie myśleliście o funduszach inwestycyjnych, nawet tych z kategorii 1 (bony skarbowe, obligacje)

wynik 1,5-3,5% w skali roku
najniższy poziom ryzyka

Obligacje można se kupić samemu bez prowizji i opłat "za zarządzanie".
4-latki to inflacja + 0.75% i wypłata odsetek co roku. Trzeba tylko przeżyć
pierwszy rok 1,30 %.
10-latki mają oprocentowanie inflacja + 1%, tyle że odsetki się
kapitalizują.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-07-16 15:32:29
Autor: Robert_DF
W dniu 16.07.2020 o 14:54, Olin pisze:

[...]

a w jaki sposób sprzedaż te obligacje jak będziesz chciał na szybko odzyskać kasę?

Data: 2020-07-16 15:39:23
Autor: Olin
Dnia Thu, 16 Jul 2020 15:32:29 +0200, Robert_DF napisał(a):

a w jaki sposób sprzedaż te obligacje jak będziesz chciał na szybko odzyskać kasę?

https://www.obligacjeskarbowe.pl/oferta-obligacji/obligacje-10-letnie-edo/edo0730/

"W razie konieczności wcześniejszego zakończenia oszczędzania
(przedterminowy wykup) można wycofać wpłacone pieniądze (zwrócić dowolną
liczbę posiadanych obligacji). W przypadku skorzystania z tej możliwości,
wartość narosłych odsetek zostanie pomniejszona o opłatę, która wynosi 2,00
zł od każdej obligacji dziesięcioletniej. Opłata jest pobierana w pełnej
wysokości (gdy wartość narosłych odsetek jest większa od wartości opłaty)
lub do wysokości narosłych odsetek (gdy wartość narosłych odsetek jest
mniejsza od wartości opłaty).

Jak?

Składając tzw. dyspozycję przedterminowego wykupu."

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-07-16 15:48:18
Autor: Robert_DF
W dniu 16.07.2020 o 15:39, Olin pisze:

[...]

czyli opłata "likwidacyjna" 2 zł za każdą obligację?
dobrze kojarzę, że one mają nominał 100 zł więc ta opłata wyniesie 2%?

opłatę poniesiesz jeżeli będziesz chciał sprzedać obligi przed upływem terminu wykupu czyli 10 lat?

jak coś źle piszę to mnie proszę popraw...

Data: 2020-07-16 16:08:52
Autor: Olin
Dnia Thu, 16 Jul 2020 15:48:18 +0200, Robert_DF napisał(a):

czyli opłata "likwidacyjna" 2 zł za każdą obligację?
dobrze kojarzę, że one mają nominał 100 zł więc ta opłata wyniesie 2%?

Tak.
Zanim odsetki urosną do 2 procent, dostaniesz nazad stówkę.

Dla 4-latków prowizja to 70 groszy, czyli jest lepiej, ale za to procenty
słabsze.

opłatę poniesiesz jeżeli będziesz chciał sprzedać obligi przed upływem terminu wykupu czyli 10 lat?

Tak.

Tu jest wszystko napisane.
https://www.obligacjeskarbowe.pl/

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Różańca"
Matka Boża do s. Łucji

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-07-16 16:24:59
Autor: Robert_DF
W dniu 16.07.2020 o 16:08, Olin pisze:
[...]

no to już chyba sobie przypomniałem dlaczego ostatnio fizycznie w obligacje skarbowe zainwestowałem jak jeszcze była na nie ulga podatkowa, nie jest to coś płynnego

podejrzewam, że pewnie można nimi również obracać na catalyst, ale oczywiście trzeba założyć rachunek maklerski, zdeponować i wtedy złożyć zlecenie sprzedaży

dlatego też preferuję (i polecam) fundusze inwestujące w obligacje, można wpłacić np. 100 zł i po tygodniu wypłacić, nie będzie żadnych opłat

Data: 2020-07-16 16:33:59
Autor: Kamil Jońca
IdeaBank - obniżki oprocentowania i zmiany informacyjne przy zakładaniu lokat
Robert_DF <robert.x.df@gmail.com> writes:

[...]

[...]

Ale przepraszam, mówimy o odpowiedniku lokat czy spekulacji na giełdzie?
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-07-16 16:42:55
Autor: Robert_DF
W dniu 16.07.2020 o 16:33, Kamil Jońca pisze:

Ale przepraszam, mówimy o odpowiedniku lokat czy spekulacji na giełdzie?
KJ

fundusze inwestujące w bony skarbowe lub obligacje są IMHO odpowiednikiem (no nie dosłownym) depozytów bankowych

a obrót nimi na giełdzie już zdecydowanie nie

Data: 2020-07-16 16:52:22
Autor: Kamil Jońca
[...]

Zwłaszcza te inwestujące w obligacje korporacyjne (jakiś DWS pieniężny
mi się przypomina)
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-07-16 23:13:09
Autor: Robert_DF
W dniu 16.07.2020 o 16:52, Kamil Jońca pisze:

[...]

pisałem o tych, które inwestują w bony skarbowe i takież obligacje, korporaty to już zupełnie coś innego

a "świetnym" przykładem był fundusz Idea Premium

jaka inna alternatywa dla depozytów bankowych z oprocentowaniem ~0,01%?

Data: 2020-07-16 16:27:02
Autor: J.F.
Użytkownik "Olin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1l60hfp57hia2.ttkaxj9uj6cj.dlg@40tude.net...
[...]

A nie lepiej sprzedac na gieldzie ?
Prowizja DM ok 0.2% ...

Oczywiscie na gieldzie cena moze byc chwilowo nizsza, albo trzeba bedzie poczekac, albo widelki wsrod samych klientow ...

J.

Data: 2020-07-16 16:35:16
Autor: Robert_DF
W dniu 16.07.2020 o 16:27, J.F. pisze:

[...]

też o tym napisałem, ale żeby sprzedać musi być kupujący, obligacje mają małą płynność

i serio dla kogoś kto zakładał lokaty na 3 m-ce alternatywą będą 10-letnie obligacje przy których trzeba płacić opłatę za zbycie lub czekać na kupca na catalyst?

Data: 2020-07-16 16:47:47
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert_DF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f1065a4$0$523$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

trudno powiedziec
https://gpwcatalyst.pl/notowania-obligacji-obligacje-skarbowe?letter=S

Oferty kupna tam sa, od 111% ceny nominalnej, do 96%.

Tez nie bardzo wiadomo ile tych ofert - bo jest liczba ogolna i cena najlepszej, moze sie okazac, ze jedna sprzedasz, a reszta duzo taniej.

Obrot faktycznie malutki ... ale moze wszycy czekaja na okazje.
Kto dobrze trafil przy zakupie, ma teraz zysk.

i serio dla kogoś kto zakładał lokaty na 3 m-ce alternatywą będą 10-letnie obligacje przy których trzeba płacić opłatę za zbycie lub czekać na kupca na catalyst?

A to tez nie wiadomo - moze mial jakis cel i potrzebe szybkiego zbycia w razie dojscia do celu,
a moze zakladal na 3m, bo tak sie najlepiej oplacalo ...

J.

Data: 2020-07-16 17:20:14
Autor: J.F.
[...]

No i chcialem sprawdzic kursy ... te obecne obligacje mozna sprzedac na gieldzie ?
Chyba nie.

Wiec tylko opcja odkupu, ze stratą ?

J.

Data: 2020-07-16 23:14:12
Autor: Robert_DF
W dniu 16.07.2020 o 17:20, J.F. pisze:

No i chcialem sprawdzic kursy ... te obecne obligacje mozna sprzedac na gieldzie ?
Chyba nie.

Wiec tylko opcja odkupu, ze stratą ?

J.

są notowane na catalyst, ale kupujących ze świecą szukać...

Data: 2020-07-17 16:02:34
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert_DF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f10c324$0$520$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Juz wiem - te oferowane na obligacjeskarbowe.pl to sa
"oszczednosciowe" i na gielde nie wchodza.

Sprzedac mozna w drodze umowy, tylko chetnego trzeba znalezc
samodzielnie.
Pozostaje opcja przedterminowego wykupu - za oplatą jak widac.
Albo allegro ... ale watpie czy to taniej bedzie.

Na gieldzie sa obligacje "rynkowe", tu z kolei nie wiem jak je kupic - tzn takich z nowej emisji. Sa w ogole ?

A czy tak "ze swieca szukac" ... takie DS0725 maja kurs obecnie ~112%.
Wiec tak z jednej strony - widac jest na nie popyt, skoro tak wysoka cena, z drugiej - sprzedac po 111.6% latwo, bo wisi oferta kupna ... tylko ile - a, szczesliwie dla nas jest tylko jedno zlecenie, na 110 szt - tyle mozna sprzedac w chwile.

A z trzeciej strony ... one maja odsetki stale, 3.25%.
Kiedys to bylo tak sobie, moze nawet miernie, dzis swietna oferta.
Ale jak kupic po 112%, to rentownosc spada w okolice zera.

Wiec kto to kupuje ?
I co - nie wierzy, ze stopy przez kolejne 5 lat wzrosną ?

J.

Data: 2020-07-17 10:30:29
Autor: Olin
Dnia Thu, 16 Jul 2020 16:27:02 +0200, J.F. napisał(a):

A nie lepiej sprzedac na gieldzie ?
Prowizja DM ok 0.2% ...

Można sprzedać, ale po co?
Czekasz i masz pełny %, bez potrąceń.

Data: 2020-07-16 14:57:45
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert_DF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f103d83$0$525$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Do niedawna nie myslalem, bo banki niektore placily lepiej :-)
Poza tym np mbank zachwalal swoje fundusze podajac ujemne wyniki - byl taki czas z rok temu :-)
Do tego mniejsza elastycznosc, i jakies podejrzane oplaty - trzeba by sie wczytywac, w banku mniej niespodzianek.
No i BFG gwarantuje.

Teraz ... w marcu tak gieldy tąpneły, ze chyba znow ujemne wyniki - nie dotyczy tych obligacyjnych.

Z kolei Morawiecki sie wycwanił, i obligacje SP chyba znow nisko oprocentowane beda.

podatek płatny dopiero przy wypłacie, a nie po każdej kapitalizacji...

Czy to ma znaczenie ? Hm, chyba ma, przy dlugoterminowej inwestycji .... ale przy tym poziomie % to chyba jakies groszowe.

J.

IdeaBank - obniżki oprocentowania i zmiany informacyjne przy zakładaniu lokat