IdeaBank zaprasza po 7.5%

Data: 2012-09-18 06:04:28
Autor: ls
IdeaBank zaprasza po 7.5%
Zadzwonil pan z propozycja lokaty 7.5%.
Koniecznie do oddzialu.
Podejrzewam, ze chodzi o cos wiecej, moze polisolokata?
Ktos byl i rozpoznal?

--
pozdr.
ls

Data: 2012-09-18 16:25:56
Autor: Krystek
IdeaBank zaprasza po 7.5%

<http://42.pl/gg/slrnk5f0tq.40d.spamPKL@beerland.in.lublin.pl?

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2012-09-18 18:28:08
Autor: Krzysiek Z.
IdeaBank zaprasza po 7.5%

Uzytkownik "ls" <lswp@wp.pl> napisal w wiadomosci news:f1c4edd7-87bb-4d6f-bfa9-f0e7ad86c0d9googlegroups.com...
Zadzwonil pan z propozycja lokaty 7.5%.
Koniecznie do oddzialu.
Podejrzewam, ze chodzi o cos wiecej, moze polisolokata?
Ktos byl i rozpoznal?

Ja dzis bylem i propozycja byla taka:

Polowa kapitalu na lokate 3-mies. / 13%
Druga polowa - obligacje 7 letnie z zyskiem 8 - 9%.

Jako ze znam sie tylko na lokatach,  moze ktos podpowie, czy warto sobie
zawracac tym glowe? :)

Pozdrawiam
Krzysiek

Data: 2012-09-18 11:24:26
Autor: lery.IT
IdeaBank zaprasza po 7.5%
W dniu wtorek, 18 wrze¶nia 2012 18:28:12 UTC+2 u¿ytkownik Krzysiek Z. napisa³:

> [...]
Druga polowa - obligacje 7 letnie z zyskiem 8 - 9%.
Jako ze znam sie tylko na lokatach,  moze ktos podpowie, czy warto sobie

Krzysiek

Przy tym oprocentowaniu 8-9% musz± to byæ obligacje korporacyjne, ciekawe tylko jakie? mo¿e z grupy Czarneckiego? wie kto¶? 7-letnie korporacyjne to d³ugo.

Data: 2012-09-18 20:37:22
Autor: MarekZ
IdeaBank zaprasza po 7.5%
Użytkownik "Krzysiek Z."  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:5058a119$1@news.home.net.pl...

[...]

Kluczowe pytanie jest takie, czy te obligacje musisz trzymać przez jakiś czas (nie daj boże przez 7 lat), czy też wystarczy, że je kupisz, a one są potem notowane na Catalyst i możesz je spokojnie sprzedać w każdej chwili jeśli tylko znajdzie się kupujący.

W pierwszym przypadku oferta odpada z definicji. W drugim można by zrobić rozeznanie, co to mają być za obligacje,kiedy mają być wprowadzone na Catalyst, na ile wiarygodny jest podmiot, który ma je wprowadzać, bo dzieją się tu takie jaja, że szkoda gadać. Co się dzieje w przypadku ich niewprowadzenia (czy stają się wymagalne)?

Jest mało prawdopodobne aby oferta, z którą obdzwaniają klientów była dobra, ale nie jest to niemożliwe.

Data: 2012-09-18 21:16:14
Autor: RobertS
IdeaBank zaprasza po 7.5%

[...]
w przypadku ich niewprowadzenia (czy stajÄ… siÄ™ wymagalne)?

Jest mało prawdopodobne aby oferta, z którą obdzwaniają klientów była
dobra, ale nie jest to niemożliwe.

nie wiem co tym razem wymyślił IB, ale jeżeli mówią o obligacjach korporacyjnych to mogą to być papiery Ganta lub jakiś UFK inwestujący w obligacje

ale można założyć poliso-lokatę na 7% (5,67% netto) bez kombinowania z obligacjami

min. 10.000 zł i 12 m-cy (z możliwością przedłużenia), czy to nie jest lepsza oferta?

RobertS

Data: 2012-09-18 21:42:48
Autor: MarekZ
IdeaBank zaprasza po 7.5%
Użytkownik "RobertS"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:k3aha1$rng$1@news.icpnet.pl...

nie wiem co tym razem wymyślił IB, ale jeżeli mówią o obligacjach korporacyjnych to mogą to być papiery Ganta lub jakiś UFK inwestujący w obligacje

Ganta? Ta spółka spokojnie może zbankrutować.
http://stooq.pl/q/?s=gnt&d=20120918&c=3y&t=l&a=lg&r=wig

8-9% to trochÄ™ zbyt niska premia jak za uczestnictwo w finansowaniu Ganta.

ale można założyć poliso-lokatę na 7% (5,67% netto) bez kombinowania z obligacjami
min. 10.000 zł i 12 m-cy (z możliwością przedłużenia), czy to nie jest lepsza oferta?

No zależy. Jak możliwość przedłużenia jest tylko o kolejne okresy roczne to sporą wadą jest możliwość zarządzania inwestycją tylko raz na rok. Gdyby to po roku przekształcało się w coś w rodzaju "polisolokaty a'vista z orocentowaniem zmiennym" to byłoby coś.

Jak te obligacje byłyby notowane na Catalyst, to płynność tej oferty IB byłaby bez porównania lepsza.

Data: 2012-09-18 22:04:09
Autor: RobertS
IdeaBank zaprasza po 7.5%

Ganta? Ta spółka spokojnie może zbankrutować.
http://stooq.pl/q/?s=gnt&d=20120918&c=3y&t=l&a=lg&r=wig

8-9% to trochÄ™ zbyt niska premia jak za uczestnictwo w finansowaniu Ganta.

może to już wartość netto tej inwestycji? z Gantem to bym uważał...poza tym zakładam, że to jednak jest jakiś UFK, ale pewnie inny niż w ofercie mam ja, bo (dzisiaj się dowiedziałem), że UFK obligacji korporacyjnych sprzedaje tylko GNB, OF i HB...

No zależy. Jak możliwość przedłużenia jest tylko o kolejne okresy roczne
to sporą wadą jest możliwość zarządzania inwestycją tylko raz na rok.

tak właśnie jest, traktujesz to jak lokatę na 12 m-cy i 7%, której możesz nie odnawiać

Gdyby to po roku przekształcało się w coś w rodzaju "polisolokaty
a'vista z orocentowaniem zmiennym" to byłoby coś.

a słyszałeś o poliso-lokatach a'vista? ja jakoś nie

Jak te obligacje byłyby notowane na Catalyst, to płynność tej oferty IB
byłaby bez porównania lepsza.

to jeszcze zależy, które to byłyby obligacje, mogą być notowane na Catalyst, ale np. niezabezpieczone = ryzyko duże

na http://www.corporatebonds.pl/
nie ma obligacji na 7%...

RobertS

IdeaBank zaprasza po 7.5%