Idealna zawrotność

Data: 2019-10-25 00:09:01
Autor: Waldek
Idealna zawrotność
Dziś skończyła mi się lokata w IB
- 2,7% odnowione z automatu na 1,5%
Przy zrywaniu propozycja odnowienia na 2%
przy wylewie na zewnątrz propozycja na 2,7

Tak więc dalej sobie leży i gnije? na te 2,7%

Trochę gnije elastycznie w GB, trochę w Milku
a ostatnio ciutek i żubr kompostuje...
Ech, zwolennicy kompostowania coraz bardziej muszą się gimnastykować
jak obornik poprzerzucać z kupki na kupkę
- tu 3m, tam 4, a gdzie indziej 6 - jeszcze te "badania salda" :/

Wszystko i tak o kant D potłuc, gdy inflacja niczym robal pożera kompost
- pozostaje opcja minimalizowania strat

Pozdrawiam

Data: 2019-10-25 00:30:41
Autor: Grzexs
Idealna zawrotność
Wszystko i tak o kant D potłuc, gdy inflacja niczym robal pożera kompost
- pozostaje opcja minimalizowania strat

A ktoś tu niezbyt dawno pisał, że Idea splajtuje. I jakoś ciągle na powierzchni...

--
Grzexs

Data: 2019-10-25 14:03:39
Autor: J.F.
Idealna zawrotność
Użytkownik "Grzexs"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qot8mf$1nrf$1@gioia.aioe.org...
Wszystko i tak o kant D potłuc, gdy inflacja niczym robal pożera kompost
- pozostaje opcja minimalizowania strat

A ktoś tu niezbyt dawno pisał, że Idea splajtuje. I jakoś ciągle na powierzchni...

Do wyborow dawalem jej czas :)

Teraz bedzie musiala raport kwartalny zrobic, potem roczny, potem kapitaly do KNF wykazac ... a tych kapitalow jej brakuje, duzo brakuje, w zasadzie nie ma prawa dzialac,
i to nie "bo KNF podniosl wymogi kapitalowe" ...

Co do dzialania - te z Wolomina to ponoc mialy olbrzymie straty, na poziomie sporego procenta depozytow, kapitaly mocno ujemne ... a dzialal.
Ciekawe, do jakiego poziomu bank moze oszukiwac klientow. Az straci z 80% ich pieniedzy ? czy nawet 90%

J.

Data: 2019-11-17 12:30:26
Autor: Grzexs
Idealna zawrotność
[...]

No i już po wyborach, a Idea ciągle działa! Jakie kolejne Twoje typy? Koniec roku? To mi trochę przypomina pewną religię, w której co jakiś czas przesuwano koniec świata ?.

--
Grzexs

Data: 2019-11-17 13:15:31
Autor: J.F.
Idealna zawrotność
Dnia Sun, 17 Nov 2019 12:30:26 +0100, Grzexs napisał(a):
[...]

No widzisz - etap kolejny - raport roczny. Czyli gdzies maj 2020.

A potem bedzie czas na decyzje polityczne - chcemy zabrac, czy nie
chcemy. Jak chcemy - to mocne podstawy sa. Jak nie chcemy - bedzie sie musiala KNF troche wysilic, ale tez bank
bedzie musial miec obiecujace wyniki. A na razie same straty.

Na razie widac, ze bank oszczednie szafuje odsetkami na lokatach ...
czy wystarczy ...

Bo poczekac az sama padnie ... ryzykowne - dla BFG :-)

J.

Data: 2020-01-16 22:55:00
Autor: Grzexs
Idealna zawrotność
[...]

Minęły kolejne dwa miesiące, czekam i czekam i nadal Idea pływa! Jak teraz wyjaśnisz ten ewenement?

--
Grzexs

Data: 2020-01-17 00:37:29
Autor: J.F.
Idealna zawrotność
Dnia Thu, 16 Jan 2020 22:55:00 +0100, Grzexs napisał(a):
[...]

ciagle tak samo - teraz czas na raport roczny.

J.

Data: 2020-05-31 20:55:32
Autor: Grzexs
Idealna zawrotność
[...]

Już maj, a właściwie czerwiec, a Idea ciągle pływa... DLACZEGO???

--
Grzexs

Data: 2020-06-01 01:44:37
Autor: J.F.
Idealna zawrotność
Dnia Sun, 31 May 2020 20:55:32 +0200, Grzexs napisał(a):
[...]

Wybory :-)
I moze kryzys wirusowy, lepiej g* nie tykac.

Pojawil sie raport roczny -  37 mln strat i 155 mln kapitalow
wlasnych, przy wymaganych z 10x wiekszych.

Sa juz wyniki z I kw - zysk 1.6mln. W tym tempie dlugo beda uciekac
spod noza :-(
I trudno powiedziec - epidemia polepszy im sytuacje, czy pogorszy.

Prezesa nie ma, jeden z wiceprezesow zrezygnowal po 2 tygodniach.

J.

Data: 2020-06-01 11:54:38
Autor: Grzexs
Idealna zawrotność
[...]

Czy więc uznasz swoje przewidywania za błędne?

--
Grzexs

Data: 2020-06-01 12:55:57
Autor: J.F.
Idealna zawrotność
Użytkownik "Grzexs"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rb2j8u$1r9i$1@gioia.aioe.org...
[...]

Na razie ciagle Idea jest na krawedzi przepasci.
Nie ma kapitalow wlasnych wymaganych przez przepisy polskie, unijne i w zasadzie nadaje sie do natychmiastowej przymusowej restrukturyzacji.

I malutkie te kapitaly, wiec w kazdej chwili grozi, ze zarzad bedzie musial sam oglosic bankructwo.
Czego akurat chyba nikt nie chce, bo BFG bedzie musial wyskoczyc z kasy.

Jedno trzeba jej przyznac - najwyrazniej udalo jej sie zbilansowac kase, bo juz nie kusi duzymi odsetkami.

Trudno powiedziec, jak obecna sytuacja wplynie - czy zyskaja dostep do tanich pieniedzy z NBP i zarobia, czy chocby glupie opoznienia w splatach zaowocuja koniecznoscia przekwalifikowania kredytow i obnizeniem wartosci aktywow - a bufora nie maja.

W dodatku bija w nia ze wszystkich stron - UOKIK, frankowicze, stare prowizje ...

A decyzja jak pisalem - polityczna. Zechce PiS ja upanstwowic, albo nie zechce - tego nie wie nikt, moze z wyjatkiem Prezesa :-)
Dogada sie Czarnecki, albo nie dogada :-)

Przed wyborami taka decyzja moze zaszkodzic, a wybory kiedy beda ?
Na razie cwierkaja, ze 28.06.
Potem druga tura, i w sam raz bedzie raport polroczny ...

J.

Data: 2019-10-25 09:55:05
Autor: Pete
Idealna zawrotność
W dniu 2019-10-25 o 00:09, Waldek pisze:
[...]

I jak to miało być?
Za podatek bankowy klient nie zapłaci.
Za kredyty frankowe klient nie zapłaci.
Za zwiększoną składkę na BFG klient nie zapłaci.

--
Pete

Data: 2019-10-25 11:19:56
Autor: ToMasz
Idealna zawrotność

Wszystko i tak o kant D potłuc, gdy inflacja niczym robal pożera kompost
- pozostaje opcja minimalizowania strat

a na grupie budowlanej gadają o panelach słonecznych. inwestycja jak każda inna - prawda? Zwrot tej inwestycji przewidywany jest na 5-10 lat i według większości to się nie opłaca. JAk to rozumieć?

ToMasz

Data: 2019-10-25 02:31:20
Autor: Dawid Rutkowski
Idealna zawrotność
W dniu piątek, 25 października 2019 11:20:14 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]

a na grupie budowlanej gadają o panelach słonecznych. inwestycja jak każda inna - prawda? Zwrot tej inwestycji przewidywany jest na 5-10 lat i według większości to się nie opłaca. JAk to rozumieć?

A jaka trwałość?
I czy nie ma stopniowego pogarszania się działania?

Data: 2019-10-25 03:55:13
Autor: Kris
Idealna zawrotność
W dniu piątek, 25 października 2019 11:31:21 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

A jaka trwałość?
I czy nie ma stopniowego pogarszania się działania?

Nawet jak kupujesz bezposrednio z Chin to Chinczyk daje gwarancję na:
25 lat na 80% mocy wyjściowej
10 lat na 90% mocy wyjściowej
Na elektrykę (w tym falownik)5lat
Własnie chłopaki na sąsiedniej grupie próbują skompletować pełen kontener FV z Chin i takie info podali.

Data: 2019-10-25 04:33:24
Autor: Dawid Rutkowski
Idealna zawrotność
W dniu piątek, 25 października 2019 12:55:15 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

> I czy nie ma stopniowego pogarszania się działania?

Nawet jak kupujesz bezposrednio z Chin to Chinczyk daje gwarancję na:

Myślę, że prędzej doczekałbym się realizacji gwarancji od Matki Boskiej niż na cokolwiek kupionego bezpośrednio od Chińczyka poza mechanizmem typu spór na aliexpress (choć to ma chyba ograniczony czas i jest raczej gwarancją wysłania ogłaszanego towaru - i jego nieuszkodzonego dojścia - a nie gwarancją, że będzie to działać tak dobrze i długo, jak obiecują).

Własnie chłopaki na sąsiedniej grupie próbują skompletować pełen kontener FV z Chin i takie info podali.

A rozpisali tam, ile % inwestycji to panele, ile % akumulatory (i ile na nie "gwarancji") a ile % falownik? Oczywiście wszystkie te 3 zestawy muszą odpowiadać sobie pod względem mocy.
A materiały do wzmocnienia konstrukcji dachu zmieszczą się w tym kontenerze?

Data: 2019-10-25 04:53:59
Autor: Kris
Idealna zawrotność
W dniu piątek, 25 października 2019 13:33:26 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

A rozpisali tam, ile % inwestycji to panele, ile % akumulatory (i ile na nie "gwarancji") a ile % falownik? Oczywiście wszystkie te 3 zestawy muszą odpowiadać sobie pod względem mocy.

A po co akumulatory? O prosumencie poczytaj

A materiały do wzmocnienia konstrukcji dachu zmieszczą się w tym kontenerze?

A po co konstrukcje dachu wzmacniać(pomijam jakieś ekstremalne sytuacje że starym ledwo trzymającym się kupy dachem. A uchwyty do Paneli tez od Chinczyka można zamówić.
Dyskusja jest tutaj:
https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.budowanie/S20WHJO8k2Q
i tutaj m in
https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.budowanie/0HblmQG80To%5B1-25%5D
Masz jakieś jeszcze pytania to pytaj bezpośrednio

Data: 2019-10-25 05:38:37
Autor: Dawid Rutkowski
Idealna zawrotność
W dniu piątek, 25 października 2019 13:54:01 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

A po co akumulatory? O prosumencie poczytaj

Ta, już widzę chiński falownik podłączony do sieci jako "prosumencki".

Ogólnie ideę prosumeckości rozumiem, tak jak np. elektrownie wodne pompowo-szczytowe, ale za bardzo w opłacalność na poziomie jednego domku nie wierzę, za dużo problemów techniczno-organizacyjnych - liczniki, rozliczenia itp.

Więc po to akumulatory - jak już inwestować to porządnie, w taką moc, że wystarczy na 100% własnego zapotrzebowania - a akumulatory na noc oczywiście.
Do dyskusji, czy zostawiać podłączenie do sieci czy zakupić agregat ;>

Masz jakieś jeszcze pytania to pytaj bezpośrednio

Pytam Ciebie, bo w dyskusji jako argumentu używasz.

Data: 2019-10-25 05:52:37
Autor: Kris
Idealna zawrotność
W dniu piątek, 25 października 2019 14:38:39 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Ta, już widzę chiński falownik podłączony do sieci jako "prosumencki".

Chińczycy zapewniają wszystkie niezbędne dokumenty
To są zresztą te sama falowniki co sprzedawane tutaj w Polsce na miejscu 2x drożej.

[...]

Problemów techniczno-organizacyjnych nie ma. Problemem na dzisiaj są ceny 5tys za kWp powoduje ze zwrotu można się spodziewać po 10 latach min. Więc inwestycja na dzisiaj średnio opłacalna.
Jeśli ściągną kontener z Chin i wyjdzie im cena w granicach 3 tys za kWp to zaczyna to mieć sens.
Ew jak sensowne dofinansowanie uda się wyrwać. Ale to zależy od gminy
Np w Gminie Kościerzyna maja program z dofinansowaniem 80% ale jeszcze coś tam dogrywają i póki co umów nie podpisują.

Więc po to akumulatory - jak już inwestować to porządnie, w taką moc, że >wystarczy na 100% własnego zapotrzebowania - a akumulatory na noc >oczywiście.

Koszt magazynowania w prosumencie to 20%, z akumulatorem jak byś nie liczył wyjdzie drożej. Więc póki co nie ma potrzeby wyważania otwartych drzwi.

Pytam Ciebie, bo w dyskusji jako argumentu używasz.

Warto jednak abyś trochę się z tematem zapoznał jeśli chcesz poważnie dyskutować.

Data: 2019-10-25 05:56:05
Autor: Kris
Idealna zawrotność
W dniu piątek, 25 października 2019 14:52:39 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

Ew jak sensowne dofinansowanie uda się wyrwać. Ale to zależy od gminy
Np w Gminie Kościerzyna maja program z dofinansowaniem 80% ale jeszcze coś tam dogrywają i póki co umów nie podpisują.

Tu 85% wyrwali
https://dziennikbaltycki.pl/w-sierakowicach-podpisano-umowe-z-wykonawca-projektu-oze-dla-kaszub-zdjecia/ar/c1-14281343

Data: 2019-10-25 14:58:35
Autor: Zbynek Ltd.
Idealna zawrotność
Kris napisał(a) :

Koszt magazynowania w prosumencie to 20%, z akumulatorem jak byś nie liczył wyjdzie drożej.

Magazynowania po kieszeniach? Gdzie chcesz zmagazynować wytworzony prąd, jeśli nie w aku?

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2019-10-25 06:03:28
Autor: Kris
Idealna zawrotność
W dniu piątek, 25 października 2019 14:58:42 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
Kris napisał(a) :
> [...]

Ze dwa razy padło tu słowo-klucz: prosument.
Doczytaj o tym.

Data: 2019-10-25 15:30:32
Autor: Andrzej Kłos
Idealna zawrotność
Zbynek Ltd. pisze:
Kris napisał(a) :
Koszt magazynowania w prosumencie to 20%, z akumulatorem jak byś nie liczył wyjdzie drożej.

Magazynowania po kieszeniach? Gdzie chcesz zmagazynować wytworzony prąd, jeśli nie w aku?

Prosument "magazynuje" w sieci el.-en. Koszt = 20% - oddajesz do sieci 100, pobierasz 80. W rozliczeniu chyba rocznym.

Data: 2019-10-25 21:50:26
Autor: Waldek
Idealna zawrotność
W dniu 2019-10-25 o 15:30, Andrzej Kłos pisze:

Prosument "magazynuje" w sieci el.-en. Koszt = 20% - oddajesz do sieci 100, pobierasz 80. W rozliczeniu chyba rocznym.

Energetycy "kochają" tych prosumentów tak samo jak energie z wiatraków;)
- pojawiam się i znikam :D

Gdzieś czytałem o projekcie wykorzystania aut elektrycznych do magazynowania takiej energii :D i odbierania z nich w nocy lub godzinach szczytu (gdy stoją w garażu i nie jeżdzą) - oczywiście do określonego poziomu, co by nie "uglebić" furki.
Pomysły pojawiają się różniaste włącznie z grzaniem zbiornika płynnej soli, który w nocy jest studzony poprzez turbinę parową (to akurat działa)
bodajże gdzieś w Californi na farmie solarnej /lustra/

Data: 2019-10-25 22:03:28
Autor: J.F.
Idealna zawrotność
Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qovjlv$b6f$1@gioia.aioe.org...
[...]

Sie musza przyzwyczaic :-)

- pojawiam się i znikam :D

W skali kraju te wiatraki sie pewnie wyrownaja.
I moga miec jedna zalete: przychodzi wieczor, robi sie szczyt poboru .... a fotoogniwa juz nic nie daja.
I trzeba elektrownie cala dobe trzymac wlączoną, zeby dwie godziny popracowala.
Co prawda wieczorem to i wiatr zanika.

Choc w sumie - a co to energetykow obchodzi ?
Złożą odpowiednie oferty, ktoś zamowi, ktoś kupi, ktoś zaplaci ... oni swoje zarobia, a kto tak naprawde zaplaci ?

I dopiero jakas kombinacja tych fotoogniw, wiatrakow i elektrowni szczytowych moze zaszkodzic tradycyjnym energetykom weglowym ...

Pomysły pojawiają się różniaste włącznie z grzaniem zbiornika płynnej soli, który w nocy jest studzony poprzez turbinę parową (to akurat działa)
bodajże gdzieś w Californi na farmie solarnej /lustra/

W Kaliforni jest o tyle dobrze, ze duzo pradu potrzeba do chlodzenia.
Nie ma slonca - nie trzeba pradu :-)

J.

Data: 2019-10-25 12:46:48
Autor: ąćęłńóśźż
Idealna zawrotność
Producenci twierdzą, że 50-60 lat, ale weź w to uwierz jak w trwałość żarówek kompaktowych.
Znajomy włożył 32 tysiące (segment czy bliźniak, dostał chyba 5 tys. dofinansowania) i teraz żona się cieszy, że płaci 20 zł miesięcznie za prąd (praktycznie tylko opłata stała).
Czego to faceci nie zrobią, żeby mieć pozwolenie na wyjścia do kochanki ;-)

-- -- -
A jaka trwałość?

Data: 2019-10-25 13:32:33
Autor: Zbynek Ltd.
Idealna zawrotność
Kris napisał(a) :
[...]

Kto zapewnia gwarancję? Ale taką prawdziwą, nie słowo Chinola.

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2019-10-25 04:55:42
Autor: Kris
Idealna zawrotność
W dniu piątek, 25 października 2019 13:32:40 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
Kris napisał(a) :
> [...]

Kto zapewnia gwarancję? Ale taką prawdziwą, nie słowo Chinola.
Niżej podałem linki do dyskusji.
Pytaj bezpośrednio Myjk-a chociażby

Data: 2019-10-25 14:05:21
Autor: J.F.
Idealna zawrotność
Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qot7dq$1j04$1@gioia.aioe.org...
Dziś skończyła mi się lokata w IB
2,7% odnowione z automatu na 1,5%
Przy zrywaniu propozycja odnowienia na 2%
przy wylewie na zewnątrz propozycja na 2,7
Tak więc dalej sobie leży i gnije? na te 2,7%

A do jakiego banku chciales wylac ?

[...]

Takie czasy ... i raczej bedzie gorzej niz lepiej.

J.

Data: 2019-10-25 21:36:46
Autor: Waldek
Idealna zawrotność
W dniu 2019-10-25 o 14:05, J.F. pisze:
[...]

Testowałem Milka oraz GOL

Takie czasy ... i raczej bedzie gorzej niz lepiej.

Taaa ... ale dyskusja zeszła na fotowoltaike :D
- a swoją drogą, czytałem że gdzieś na bloku zamontowali na dachu
chyba do zasilania urz. wspólnych - światło klatki, piwnice -może windy?

IMO to trochę jak z instalacją gazu w aucie
- nie każdemu się opłaca, choć już ponoć i w hybrydach montują :D

Pozdro

Data: 2019-10-29 12:26:01
Autor: WAM
Idealna zawrotność
On Fri, 25 Oct 2019 00:09:01 +0200, Waldek <mam@ale.nie.dam> wrote:

Dziś skończyła mi się lokata w IB
- 2,7% odnowione z automatu na 1,5%
Przy zrywaniu propozycja odnowienia na 2%
przy wylewie na zewnątrz propozycja na 2,7
Wciąż aktualne - wylewna na 2,7.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2019-10-31 10:34:27
Autor: Zbynek Ltd.
Idealna zawrotność
WAM napisał(a) :
[...]

Etam. Bujda. Do mnie nie dzwonili.
Hmmm... A może za natrętny spam marketingowy mam ich numer na liście zablokowanych numerów? :-D
Za dużo by go szukać wśród dziesiątek innych, żeby odblokować.

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2019-11-13 09:35:46
Autor: WAM
Idealna zawrotność
On Thu, 31 Oct 2019 10:34:27 +0100, "Zbynek Ltd."
<sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Propozycje zawrotne są online :) Na ekranie potwierdzania przelewu
smsem pojawia się żółty box z zawrotną propozycją. Nikt nie dzwoni.
Aktualnie (od kilku dni) nie ma (albo mam za dużo zawrotnych i mi
zablokowali).

WAM

Data: 2019-11-13 18:41:01
Autor: J.F.
Idealna zawrotność
Użytkownik "WAM"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q0gnse567impu3d88e6354e92sen1b1l9t@4ax.com...
[...]

Jest. Wystarczy przelac 10k do Getinu i juz 2.4% proponuje.
Wiec moze masz za duzo ... a moze zly bank.

ale 4.11 proponowal 2.8%.

A - przelewam pieniadze, ktorych nie mam - przelew z datą przyszla.
Byc moze dla prawdziwych propozycja bylaby inna :-)

https://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawrotna_240_3M.pdf
2.4% 8 listopada
https://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawrotna_240_3M.pdf
2.6% 7 listopada
https://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawrotna_270_3M.pdf
2.7% 5 listopada

maja za duzo gotowki, czy 2.7% jest do uzyskania ... tylko trzeba wiedziec jak :-)

J.

Idealna zawrotność