Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   Idealna zawrotność

Idealna zawrotność

Data: 2019-10-25 00:09:01
Autor: Waldek
Idealna zawrotność
Dziś skończyła mi się lokata w IB
- 2,7% odnowione z automatu na 1,5%
Przy zrywaniu propozycja odnowienia na 2%
przy wylewie na zewnątrz propozycja na 2,7

Tak więc dalej sobie leży i gnije? na te 2,7%

Trochę gnije elastycznie w GB, trochę w Milku
a ostatnio ciutek i żubr kompostuje...
Ech, zwolennicy kompostowania coraz bardziej muszą się gimnastykować
jak obornik poprzerzucać z kupki na kupkę
- tu 3m, tam 4, a gdzie indziej 6 - jeszcze te "badania salda" :/

Wszystko i tak o kant D potłuc, gdy inflacja niczym robal pożera kompost
- pozostaje opcja minimalizowania strat

Pozdrawiam

Data: 2019-10-25 00:30:41
Autor: Grzexs
Idealna zawrotność
Wszystko i tak o kant D potłuc, gdy inflacja niczym robal pożera kompost
- pozostaje opcja minimalizowania strat

A ktoś tu niezbyt dawno pisał, że Idea splajtuje. I jakoś ciągle na powierzchni...

--
Grzexs

Data: 2019-10-25 14:03:39
Autor: J.F.
Idealna zawrotność
Użytkownik "Grzexs"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qot8mf$1nrf$1@gioia.aioe.org...
Wszystko i tak o kant D potłuc, gdy inflacja niczym robal pożera kompost
- pozostaje opcja minimalizowania strat

A ktoś tu niezbyt dawno pisał, że Idea splajtuje. I jakoś ciągle na powierzchni...

Do wyborow dawalem jej czas :)

Teraz bedzie musiala raport kwartalny zrobic, potem roczny, potem kapitaly do KNF wykazac ... a tych kapitalow jej brakuje, duzo brakuje, w zasadzie nie ma prawa dzialac,
i to nie "bo KNF podniosl wymogi kapitalowe" ...

Co do dzialania - te z Wolomina to ponoc mialy olbrzymie straty, na poziomie sporego procenta depozytow, kapitaly mocno ujemne ... a dzialal.
Ciekawe, do jakiego poziomu bank moze oszukiwac klientow. Az straci z 80% ich pieniedzy ? czy nawet 90%


J.

Data: 2019-11-17 12:30:26
Autor: Grzexs
Idealna zawrotność
A ktoś tu niezbyt dawno pisał, że Idea splajtuje. I jakoś ciągle na powierzchni...

Do wyborow dawalem jej czas :)

Teraz bedzie musiala raport kwartalny zrobic, potem roczny, potem kapitaly do KNF wykazac ... a tych kapitalow jej brakuje, duzo brakuje, w zasadzie nie ma prawa dzialac,
i to nie "bo KNF podniosl wymogi kapitalowe" ...

Co do dzialania - te z Wolomina to ponoc mialy olbrzymie straty, na poziomie sporego procenta depozytow, kapitaly mocno ujemne ... a dzialal.
Ciekawe, do jakiego poziomu bank moze oszukiwac klientow. Az straci z 80% ich pieniedzy ? czy nawet 90%

No i już po wyborach, a Idea ciągle działa! Jakie kolejne Twoje typy? Koniec roku? To mi trochę przypomina pewną religię, w której co jakiś czas przesuwano koniec świata ?.

--
Grzexs

Data: 2019-11-17 13:15:31
Autor: J.F.
Idealna zawrotność
Dnia Sun, 17 Nov 2019 12:30:26 +0100, Grzexs napisał(a):
A ktoś tu niezbyt dawno pisał, że Idea splajtuje. I jakoś ciągle na powierzchni...

Do wyborow dawalem jej czas :)
Teraz bedzie musiala raport kwartalny zrobic, potem roczny, potem kapitaly do KNF wykazac ... a tych kapitalow jej brakuje, duzo brakuje, w zasadzie nie ma prawa dzialac,
i to nie "bo KNF podniosl wymogi kapitalowe" ...

No i już po wyborach, a Idea ciągle działa! Jakie kolejne Twoje typy? Koniec roku? To mi trochę przypomina pewną religię, w której co jakiś czas przesuwano koniec świata 😛.

No widzisz - etap kolejny - raport roczny. Czyli gdzies maj 2020.

A potem bedzie czas na decyzje polityczne - chcemy zabrac, czy nie
chcemy. Jak chcemy - to mocne podstawy sa. Jak nie chcemy - bedzie sie musiala KNF troche wysilic, ale tez bank
bedzie musial miec obiecujace wyniki. A na razie same straty.

Na razie widac, ze bank oszczednie szafuje odsetkami na lokatach ...
czy wystarczy ...

Bo poczekac az sama padnie ... ryzykowne - dla BFG :-)

J.

Data: 2020-01-16 22:55:00
Autor: Grzexs
Idealna zawrotność
A ktoś tu niezbyt dawno pisał, że Idea splajtuje. I jakoś ciągle na
powierzchni...

Do wyborow dawalem jej czas :)
Teraz bedzie musiala raport kwartalny zrobic, potem roczny, potem
kapitaly do KNF wykazac ... a tych kapitalow jej brakuje, duzo brakuje,
w zasadzie nie ma prawa dzialac,
i to nie "bo KNF podniosl wymogi kapitalowe" ...

No i już po wyborach, a Idea ciągle działa! Jakie kolejne Twoje typy?
Koniec roku? To mi trochę przypomina pewną religię, w której co jakiś
czas przesuwano koniec świata ??????.

No widzisz - etap kolejny - raport roczny. Czyli gdzies maj 2020.

A potem bedzie czas na decyzje polityczne - chcemy zabrac, czy nie
chcemy. Jak chcemy - to mocne podstawy sa.
Jak nie chcemy - bedzie sie musiala KNF troche wysilic, ale tez bank
bedzie musial miec obiecujace wyniki. A na razie same straty.

Na razie widac, ze bank oszczednie szafuje odsetkami na lokatach ...
czy wystarczy ...

Bo poczekac az sama padnie ... ryzykowne - dla BFG :-)

Minęły kolejne dwa miesiące, czekam i czekam i nadal Idea pływa! Jak teraz wyjaśnisz ten ewenement?

--
Grzexs

Data: 2020-01-17 00:37:29
Autor: J.F.
Idealna zawrotność
Dnia Thu, 16 Jan 2020 22:55:00 +0100, Grzexs napisał(a):
No i już po wyborach, a Idea ciągle działa! Jakie kolejne Twoje typy?
Koniec roku? To mi trochę przypomina pewną religię, w której co jakiś
czas przesuwano koniec świata ??????.

No widzisz - etap kolejny - raport roczny. Czyli gdzies maj 2020.

A potem bedzie czas na decyzje polityczne - chcemy zabrac, czy nie
chcemy. Jak chcemy - to mocne podstawy sa.
Jak nie chcemy - bedzie sie musiala KNF troche wysilic, ale tez bank
bedzie musial miec obiecujace wyniki. A na razie same straty.

Minęły kolejne dwa miesiące, czekam i czekam i nadal Idea pływa! Jak teraz wyjaśnisz ten ewenement?

ciagle tak samo - teraz czas na raport roczny.

J.

Data: 2020-05-31 20:55:32
Autor: Grzexs
Idealna zawrotność
No i już po wyborach, a Idea ciągle działa! Jakie kolejne Twoje typy?
Koniec roku? To mi trochę przypomina pewną religię, w której co jakiś
czas przesuwano koniec świata ??????.

No widzisz - etap kolejny - raport roczny. Czyli gdzies maj 2020.

A potem bedzie czas na decyzje polityczne - chcemy zabrac, czy nie
chcemy. Jak chcemy - to mocne podstawy sa.
Jak nie chcemy - bedzie sie musiala KNF troche wysilic, ale tez bank
bedzie musial miec obiecujace wyniki. A na razie same straty.

Minęły kolejne dwa miesiące, czekam i czekam i nadal Idea pływa! Jak
teraz wyjaśnisz ten ewenement?

ciagle tak samo - teraz czas na raport roczny.

Już maj, a właściwie czerwiec, a Idea ciągle pływa... DLACZEGO???


--
Grzexs

Data: 2020-06-01 01:44:37
Autor: J.F.
Idealna zawrotność
Dnia Sun, 31 May 2020 20:55:32 +0200, Grzexs napisał(a):
No i już po wyborach, a Idea ciągle działa! Jakie kolejne Twoje typy?
Koniec roku? To mi trochę przypomina pewną religię, w której co jakiś
czas przesuwano koniec świata ??????.

No widzisz - etap kolejny - raport roczny. Czyli gdzies maj 2020.

A potem bedzie czas na decyzje polityczne - chcemy zabrac, czy nie
chcemy. Jak chcemy - to mocne podstawy sa.
Jak nie chcemy - bedzie sie musiala KNF troche wysilic, ale tez bank
bedzie musial miec obiecujace wyniki. A na razie same straty.

Minęły kolejne dwa miesiące, czekam i czekam i nadal Idea pływa! Jak
teraz wyjaśnisz ten ewenement?

ciagle tak samo - teraz czas na raport roczny.

Już maj, a właściwie czerwiec, a Idea ciągle pływa... DLACZEGO???

Wybory :-)
I moze kryzys wirusowy, lepiej g* nie tykac.

Pojawil sie raport roczny -  37 mln strat i 155 mln kapitalow
wlasnych, przy wymaganych z 10x wiekszych.

Sa juz wyniki z I kw - zysk 1.6mln. W tym tempie dlugo beda uciekac
spod noza :-(
I trudno powiedziec - epidemia polepszy im sytuacje, czy pogorszy.

Prezesa nie ma, jeden z wiceprezesow zrezygnowal po 2 tygodniach.


J.

Data: 2020-06-01 11:54:38
Autor: Grzexs
Idealna zawrotność
No i już po wyborach, a Idea ciągle działa! Jakie kolejne Twoje typy?
Koniec roku? To mi trochę przypomina pewną religię, w której co jakiś
czas przesuwano koniec świata ??????.

No widzisz - etap kolejny - raport roczny. Czyli gdzies maj 2020.

A potem bedzie czas na decyzje polityczne - chcemy zabrac, czy nie
chcemy. Jak chcemy - to mocne podstawy sa.
Jak nie chcemy - bedzie sie musiala KNF troche wysilic, ale tez bank
bedzie musial miec obiecujace wyniki. A na razie same straty.

Minęły kolejne dwa miesiące, czekam i czekam i nadal Idea pływa! Jak
teraz wyjaśnisz ten ewenement?

ciagle tak samo - teraz czas na raport roczny.

Już maj, a właściwie czerwiec, a Idea ciągle pływa... DLACZEGO???

Wybory :-)
I moze kryzys wirusowy, lepiej g* nie tykac.

Pojawil sie raport roczny -  37 mln strat i 155 mln kapitalow
wlasnych, przy wymaganych z 10x wiekszych.

Sa juz wyniki z I kw - zysk 1.6mln. W tym tempie dlugo beda uciekac
spod noza :-(
I trudno powiedziec - epidemia polepszy im sytuacje, czy pogorszy.

Prezesa nie ma, jeden z wiceprezesow zrezygnowal po 2 tygodniach.

Czy więc uznasz swoje przewidywania za błędne?


--
Grzexs

Data: 2020-06-01 12:55:57
Autor: J.F.
Idealna zawrotność
Użytkownik "Grzexs"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rb2j8u$1r9i$1@gioia.aioe.org...
No i już po wyborach, a Idea ciągle działa! Jakie kolejne Twoje typy?
Koniec roku? To mi trochę przypomina pewną religię, w której co jakiś
czas przesuwano koniec świata ??????.

No widzisz - etap kolejny - raport roczny. Czyli gdzies maj 2020.

A potem bedzie czas na decyzje polityczne - chcemy zabrac, czy nie
chcemy. Jak chcemy - to mocne podstawy sa.

Już maj, a właściwie czerwiec, a Idea ciągle pływa... DLACZEGO???

Wybory :-)
I moze kryzys wirusowy, lepiej g* nie tykac.

Pojawil sie raport roczny -  37 mln strat i 155 mln kapitalow
wlasnych, przy wymaganych z 10x wiekszych.

Sa juz wyniki z I kw - zysk 1.6mln. W tym tempie dlugo beda uciekac
spod noza :-(

Czy więc uznasz swoje przewidywania za błędne?

Na razie ciagle Idea jest na krawedzi przepasci.
Nie ma kapitalow wlasnych wymaganych przez przepisy polskie, unijne i w zasadzie nadaje sie do natychmiastowej przymusowej restrukturyzacji.

I malutkie te kapitaly, wiec w kazdej chwili grozi, ze zarzad bedzie musial sam oglosic bankructwo.
Czego akurat chyba nikt nie chce, bo BFG bedzie musial wyskoczyc z kasy.

Jedno trzeba jej przyznac - najwyrazniej udalo jej sie zbilansowac kase, bo juz nie kusi duzymi odsetkami.

Trudno powiedziec, jak obecna sytuacja wplynie - czy zyskaja dostep do tanich pieniedzy z NBP i zarobia, czy chocby glupie opoznienia w splatach zaowocuja koniecznoscia przekwalifikowania kredytow i obnizeniem wartosci aktywow - a bufora nie maja.

W dodatku bija w nia ze wszystkich stron - UOKIK, frankowicze, stare prowizje ...

A decyzja jak pisalem - polityczna. Zechce PiS ja upanstwowic, albo nie zechce - tego nie wie nikt, moze z wyjatkiem Prezesa :-)
Dogada sie Czarnecki, albo nie dogada :-)

Przed wyborami taka decyzja moze zaszkodzic, a wybory kiedy beda ?
Na razie cwierkaja, ze 28.06.
Potem druga tura, i w sam raz bedzie raport polroczny ...

J.

Data: 2019-10-25 09:55:05
Autor: Pete
Idealna zawrotność
W dniu 2019-10-25 o 00:09, Waldek pisze:
Dziś skończyła mi się lokata w IB
- 2,7% odnowione z automatu na 1,5%
Przy zrywaniu propozycja odnowienia na 2%
przy wylewie na zewnątrz propozycja na 2,7

Tak więc dalej sobie leży i gnije? na te 2,7%

Trochę gnije elastycznie w GB, trochę w Milku
a ostatnio ciutek i żubr kompostuje...
Ech, zwolennicy kompostowania coraz bardziej muszą się gimnastykować
jak obornik poprzerzucać z kupki na kupkę
- tu 3m, tam 4, a gdzie indziej 6 - jeszcze te "badania salda" :/

Wszystko i tak o kant D potłuc, gdy inflacja niczym robal pożera kompost
- pozostaje opcja minimalizowania strat

I jak to miało być?
Za podatek bankowy klient nie zapłaci.
Za kredyty frankowe klient nie zapłaci.
Za zwiększoną składkę na BFG klient nie zapłaci.



--
Pete

Data: 2019-10-25 11:19:56
Autor: ToMasz
Idealna zawrotność

Wszystko i tak o kant D potłuc, gdy inflacja niczym robal pożera kompost
- pozostaje opcja minimalizowania strat

a na grupie budowlanej gadają o panelach słonecznych. inwestycja jak każda inna - prawda? Zwrot tej inwestycji przewidywany jest na 5-10 lat i według większości to się nie opłaca. JAk to rozumieć?

ToMasz

Data: 2019-10-25 02:31:20
Autor: Dawid Rutkowski
Idealna zawrotność
W dniu piątek, 25 października 2019 11:20:14 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> Wszystko i tak o kant D potłuc, gdy inflacja niczym robal pożera kompost
> - pozostaje opcja minimalizowania strat

a na grupie budowlanej gadają o panelach słonecznych. inwestycja jak każda inna - prawda? Zwrot tej inwestycji przewidywany jest na 5-10 lat i według większości to się nie opłaca. JAk to rozumieć?

A jaka trwałość?
I czy nie ma stopniowego pogarszania się działania?

Data: 2019-10-25 03:55:13
Autor: Kris
Idealna zawrotność
W dniu piątek, 25 października 2019 11:31:21 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

A jaka trwałość?
I czy nie ma stopniowego pogarszania się działania?

Nawet jak kupujesz bezposrednio z Chin to Chinczyk daje gwarancję na:
25 lat na 80% mocy wyjściowej
10 lat na 90% mocy wyjściowej
Na elektrykę (w tym falownik)5lat
Własnie chłopaki na sąsiedniej grupie próbują skompletować pełen kontener FV z Chin i takie info podali.

Data: 2019-10-25 04:33:24
Autor: Dawid Rutkowski
Idealna zawrotność
W dniu piątek, 25 października 2019 12:55:15 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
W dniu piątek, 25 października 2019 11:31:21 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> A jaka trwałość?
> I czy nie ma stopniowego pogarszania się działania?

Nawet jak kupujesz bezposrednio z Chin to Chinczyk daje gwarancję na:
25 lat na 80% mocy wyjściowej
10 lat na 90% mocy wyjściowej
Na elektrykę (w tym falownik)5lat

Myślę, że prędzej doczekałbym się realizacji gwarancji od Matki Boskiej niż na cokolwiek kupionego bezpośrednio od Chińczyka poza mechanizmem typu spór na aliexpress (choć to ma chyba ograniczony czas i jest raczej gwarancją wysłania ogłaszanego towaru - i jego nieuszkodzonego dojścia - a nie gwarancją, że będzie to działać tak dobrze i długo, jak obiecują).

Własnie chłopaki na sąsiedniej grupie próbują skompletować pełen kontener FV z Chin i takie info podali.

A rozpisali tam, ile % inwestycji to panele, ile % akumulatory (i ile na nie "gwarancji") a ile % falownik? Oczywiście wszystkie te 3 zestawy muszą odpowiadać sobie pod względem mocy.
A materiały do wzmocnienia konstrukcji dachu zmieszczą się w tym kontenerze?

Data: 2019-10-25 04:53:59
Autor: Kris
Idealna zawrotność
W dniu piątek, 25 października 2019 13:33:26 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

A rozpisali tam, ile % inwestycji to panele, ile % akumulatory (i ile na nie "gwarancji") a ile % falownik? Oczywiście wszystkie te 3 zestawy muszą odpowiadać sobie pod względem mocy.

A po co akumulatory? O prosumencie poczytaj

A materiały do wzmocnienia konstrukcji dachu zmieszczą się w tym kontenerze?

A po co konstrukcje dachu wzmacniać(pomijam jakieś ekstremalne sytuacje że starym ledwo trzymającym się kupy dachem. A uchwyty do Paneli tez od Chinczyka można zamówić.
Dyskusja jest tutaj:
https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.budowanie/S20WHJO8k2Q
i tutaj m in
https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.budowanie/0HblmQG80To%5B1-25%5D
Masz jakieś jeszcze pytania to pytaj bezpośrednio

Data: 2019-10-25 05:38:37
Autor: Dawid Rutkowski
Idealna zawrotność
W dniu piątek, 25 października 2019 13:54:01 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
W dniu piątek, 25 października 2019 13:33:26 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> A rozpisali tam, ile % inwestycji to panele, ile % akumulatory (i ile na nie "gwarancji") a ile % falownik? Oczywiście wszystkie te 3 zestawy muszą odpowiadać sobie pod względem mocy.

A po co akumulatory? O prosumencie poczytaj

Ta, już widzę chiński falownik podłączony do sieci jako "prosumencki".

Ogólnie ideę prosumeckości rozumiem, tak jak np. elektrownie wodne pompowo-szczytowe, ale za bardzo w opłacalność na poziomie jednego domku nie wierzę, za dużo problemów techniczno-organizacyjnych - liczniki, rozliczenia itp.

Więc po to akumulatory - jak już inwestować to porządnie, w taką moc, że wystarczy na 100% własnego zapotrzebowania - a akumulatory na noc oczywiście.
Do dyskusji, czy zostawiać podłączenie do sieci czy zakupić agregat ;>

Masz jakieś jeszcze pytania to pytaj bezpośrednio

Pytam Ciebie, bo w dyskusji jako argumentu używasz.

Data: 2019-10-25 05:52:37
Autor: Kris
Idealna zawrotność
W dniu piątek, 25 października 2019 14:38:39 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

Ta, już widzę chiński falownik podłączony do sieci jako "prosumencki".

Chińczycy zapewniają wszystkie niezbędne dokumenty
To są zresztą te sama falowniki co sprzedawane tutaj w Polsce na miejscu 2x drożej.

Ogólnie ideę prosumeckości rozumiem, tak jak np. elektrownie wodne >pompowo-szczytowe, ale za bardzo w opłacalność na poziomie jednego domku >nie wierzę, za dużo problemów techniczno-organizacyjnych - liczniki, >rozliczenia itp.

Problemów techniczno-organizacyjnych nie ma. Problemem na dzisiaj są ceny 5tys za kWp powoduje ze zwrotu można się spodziewać po 10 latach min. Więc inwestycja na dzisiaj średnio opłacalna.
Jeśli ściągną kontener z Chin i wyjdzie im cena w granicach 3 tys za kWp to zaczyna to mieć sens.
Ew jak sensowne dofinansowanie uda się wyrwać. Ale to zależy od gminy
Np w Gminie Kościerzyna maja program z dofinansowaniem 80% ale jeszcze coś tam dogrywają i póki co umów nie podpisują.

Więc po to akumulatory - jak już inwestować to porządnie, w taką moc, że >wystarczy na 100% własnego zapotrzebowania - a akumulatory na noc >oczywiście.

Koszt magazynowania w prosumencie to 20%, z akumulatorem jak byś nie liczył wyjdzie drożej. Więc póki co nie ma potrzeby wyważania otwartych drzwi.

Pytam Ciebie, bo w dyskusji jako argumentu używasz.

Warto jednak abyś trochę się z tematem zapoznał jeśli chcesz poważnie dyskutować.

Data: 2019-10-25 05:56:05
Autor: Kris
Idealna zawrotność
W dniu piątek, 25 października 2019 14:52:39 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

Ew jak sensowne dofinansowanie uda się wyrwać. Ale to zależy od gminy
Np w Gminie Kościerzyna maja program z dofinansowaniem 80% ale jeszcze coś tam dogrywają i póki co umów nie podpisują.

Tu 85% wyrwali
https://dziennikbaltycki.pl/w-sierakowicach-podpisano-umowe-z-wykonawca-projektu-oze-dla-kaszub-zdjecia/ar/c1-14281343

Data: 2019-10-25 14:58:35
Autor: Zbynek Ltd.
Idealna zawrotność
Kris napisał(a) :

Koszt magazynowania w prosumencie to 20%, z akumulatorem jak byś nie liczył wyjdzie drożej.

Magazynowania po kieszeniach? Gdzie chcesz zmagazynować wytworzony prąd, jeśli nie w aku?

--
Pozdrawiam
    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2019-10-25 06:03:28
Autor: Kris
Idealna zawrotność
W dniu piątek, 25 października 2019 14:58:42 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
Kris napisał(a) :
> > Koszt magazynowania w prosumencie to 20%, z akumulatorem jak byś nie liczył wyjdzie drożej. Magazynowania po kieszeniach? Gdzie chcesz zmagazynować wytworzony prąd, jeśli nie w aku?

Ze dwa razy padło tu słowo-klucz: prosument.
Doczytaj o tym.

Data: 2019-10-25 15:30:32
Autor: Andrzej Kłos
Idealna zawrotność
Zbynek Ltd. pisze:
Kris napisał(a) :
Koszt magazynowania w prosumencie to 20%, z akumulatorem jak byś nie liczył wyjdzie drożej.

Magazynowania po kieszeniach? Gdzie chcesz zmagazynować wytworzony prąd, jeśli nie w aku?

Prosument "magazynuje" w sieci el.-en. Koszt = 20% - oddajesz do sieci 100, pobierasz 80. W rozliczeniu chyba rocznym.

Data: 2019-10-25 21:50:26
Autor: Waldek
Idealna zawrotność
W dniu 2019-10-25 o 15:30, Andrzej Kłos pisze:

Prosument "magazynuje" w sieci el.-en. Koszt = 20% - oddajesz do sieci 100, pobierasz 80. W rozliczeniu chyba rocznym.

Energetycy "kochają" tych prosumentów tak samo jak energie z wiatraków;)
- pojawiam się i znikam :D

Gdzieś czytałem o projekcie wykorzystania aut elektrycznych do magazynowania takiej energii :D i odbierania z nich w nocy lub godzinach szczytu (gdy stoją w garażu i nie jeżdzą) - oczywiście do określonego poziomu, co by nie "uglebić" furki.
Pomysły pojawiają się różniaste włącznie z grzaniem zbiornika płynnej soli, który w nocy jest studzony poprzez turbinę parową (to akurat działa)
bodajże gdzieś w Californi na farmie solarnej /lustra/

Data: 2019-10-25 22:03:28
Autor: J.F.
Idealna zawrotność
Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qovjlv$b6f$1@gioia.aioe.org...
W dniu 2019-10-25 o 15:30, Andrzej Kłos pisze:
Prosument "magazynuje" w sieci el.-en. Koszt = 20% - oddajesz do sieci 100, pobierasz 80. W rozliczeniu chyba rocznym.

Energetycy "kochają" tych prosumentów tak samo jak energie z wiatraków;)

Sie musza przyzwyczaic :-)

- pojawiam się i znikam :D

W skali kraju te wiatraki sie pewnie wyrownaja.
I moga miec jedna zalete: przychodzi wieczor, robi sie szczyt poboru .... a fotoogniwa juz nic nie daja.
I trzeba elektrownie cala dobe trzymac wlączoną, zeby dwie godziny popracowala.
Co prawda wieczorem to i wiatr zanika.

Choc w sumie - a co to energetykow obchodzi ?
Złożą odpowiednie oferty, ktoś zamowi, ktoś kupi, ktoś zaplaci ... oni swoje zarobia, a kto tak naprawde zaplaci ?

I dopiero jakas kombinacja tych fotoogniw, wiatrakow i elektrowni szczytowych moze zaszkodzic tradycyjnym energetykom weglowym ...

Pomysły pojawiają się różniaste włącznie z grzaniem zbiornika płynnej soli, który w nocy jest studzony poprzez turbinę parową (to akurat działa)
bodajże gdzieś w Californi na farmie solarnej /lustra/

W Kaliforni jest o tyle dobrze, ze duzo pradu potrzeba do chlodzenia.
Nie ma slonca - nie trzeba pradu :-)

J.

Data: 2019-10-25 12:46:48
Autor: ąćęłńóśźż
Idealna zawrotność
Producenci twierdzą, że 50-60 lat, ale weź w to uwierz jak w trwałość żarówek kompaktowych.
Znajomy włożył 32 tysiące (segment czy bliźniak, dostał chyba 5 tys. dofinansowania) i teraz żona się cieszy, że płaci 20 zł miesięcznie za prąd (praktycznie tylko opłata stała).
Czego to faceci nie zrobią, żeby mieć pozwolenie na wyjścia do kochanki ;-)


-- -- -
A jaka trwałość?

Data: 2019-10-25 13:32:33
Autor: Zbynek Ltd.
Idealna zawrotność
Kris napisał(a) :
W dniu piątek, 25 października 2019 11:31:21 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

A jaka trwałość?
I czy nie ma stopniowego pogarszania się działania?

Nawet jak kupujesz bezposrednio z Chin to Chinczyk daje gwarancję na:
25 lat na 80% mocy wyjściowej
10 lat na 90% mocy wyjściowej
Na elektrykę (w tym falownik)5lat
Własnie chłopaki na sąsiedniej grupie próbują skompletować pełen kontener FV z Chin i takie info podali.

Kto zapewnia gwarancję? Ale taką prawdziwą, nie słowo Chinola.

--
Pozdrawiam
    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2019-10-25 04:55:42
Autor: Kris
Idealna zawrotność
W dniu piątek, 25 października 2019 13:32:40 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
Kris napisał(a) :
> W dniu piątek, 25 października 2019 11:31:21 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
> >> A jaka trwałość?
>> I czy nie ma stopniowego pogarszania się działania?
> > Nawet jak kupujesz bezposrednio z Chin to Chinczyk daje gwarancję na:
> 25 lat na 80% mocy wyjściowej
> 10 lat na 90% mocy wyjściowej
> Na elektrykę (w tym falownik)5lat
> Własnie chłopaki na sąsiedniej grupie próbują skompletować pełen kontener FV z Chin i takie info podali.

Kto zapewnia gwarancję? Ale taką prawdziwą, nie słowo Chinola.
Niżej podałem linki do dyskusji.
Pytaj bezpośrednio Myjk-a chociażby

Data: 2019-10-25 14:05:21
Autor: J.F.
Idealna zawrotność
Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qot7dq$1j04$1@gioia.aioe.org...
Dziś skończyła mi się lokata w IB
2,7% odnowione z automatu na 1,5%
Przy zrywaniu propozycja odnowienia na 2%
przy wylewie na zewnątrz propozycja na 2,7
Tak więc dalej sobie leży i gnije? na te 2,7%

A do jakiego banku chciales wylac ?

Ech, zwolennicy kompostowania coraz bardziej muszą się gimnastykować
jak obornik poprzerzucać z kupki na kupkę
- tu 3m, tam 4, a gdzie indziej 6 - jeszcze te "badania salda" :/

Wszystko i tak o kant D potłuc, gdy inflacja niczym robal pożera kompost
- pozostaje opcja minimalizowania strat

Takie czasy ... i raczej bedzie gorzej niz lepiej.

J.

Data: 2019-10-25 21:36:46
Autor: Waldek
Idealna zawrotność
W dniu 2019-10-25 o 14:05, J.F. pisze:
Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qot7dq$1j04$1@gioia.aioe.org...
Dziś skończyła mi się lokata w IB
2,7% odnowione z automatu na 1,5%
Przy zrywaniu propozycja odnowienia na 2%
przy wylewie na zewnątrz propozycja na 2,7
Tak więc dalej sobie leży i gnije? na te 2,7%

A do jakiego banku chciales wylac ?

Testowałem Milka oraz GOL


Takie czasy ... i raczej bedzie gorzej niz lepiej.

Taaa ... ale dyskusja zeszła na fotowoltaike :D
- a swoją drogą, czytałem że gdzieś na bloku zamontowali na dachu
chyba do zasilania urz. wspólnych - światło klatki, piwnice -może windy?

IMO to trochę jak z instalacją gazu w aucie
- nie każdemu się opłaca, choć już ponoć i w hybrydach montują :D

Pozdro

Data: 2019-10-29 12:26:01
Autor: WAM
Idealna zawrotność
On Fri, 25 Oct 2019 00:09:01 +0200, Waldek <mam@ale.nie.dam> wrote:

Dziś skończyła mi się lokata w IB
- 2,7% odnowione z automatu na 1,5%
Przy zrywaniu propozycja odnowienia na 2%
przy wylewie na zewnątrz propozycja na 2,7
Wciąż aktualne - wylewna na 2,7.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
pokoje na Mazurach www.spanienamazurach.pl
pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

Data: 2019-10-31 10:34:27
Autor: Zbynek Ltd.
Idealna zawrotność
WAM napisał(a) :
On Fri, 25 Oct 2019 00:09:01 +0200, Waldek <mam@ale.nie.dam> wrote:

Dziś skończyła mi się lokata w IB
- 2,7% odnowione z automatu na 1,5%
Przy zrywaniu propozycja odnowienia na 2%
przy wylewie na zewnątrz propozycja na 2,7
Wciąż aktualne - wylewna na 2,7.

WAM

Etam. Bujda. Do mnie nie dzwonili.
Hmmm... A może za natrętny spam marketingowy mam ich numer na liście zablokowanych numerów? :-D
Za dużo by go szukać wśród dziesiątek innych, żeby odblokować.

--
Pozdrawiam
    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2019-11-13 09:35:46
Autor: WAM
Idealna zawrotność
On Thu, 31 Oct 2019 10:34:27 +0100, "Zbynek Ltd."
<sp2scf.spamstoper@poczta.onet.pl> wrote:

Dziś skończyła mi się lokata w IB
- 2,7% odnowione z automatu na 1,5%
Przy zrywaniu propozycja odnowienia na 2%
przy wylewie na zewnątrz propozycja na 2,7
Wciąż aktualne - wylewna na 2,7.

WAM

Etam. Bujda. Do mnie nie dzwonili.
Hmmm... A może za natrętny spam marketingowy mam ich numer na liście zablokowanych numerów? :-D
Propozycje zawrotne są online :) Na ekranie potwierdzania przelewu
smsem pojawia się żółty box z zawrotną propozycją. Nikt nie dzwoni.
Aktualnie (od kilku dni) nie ma (albo mam za dużo zawrotnych i mi
zablokowali).

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
pokoje na Mazurach www.spanienamazurach.pl
pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

Data: 2019-11-13 18:41:01
Autor: J.F.
Idealna zawrotność
Użytkownik "WAM"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q0gnse567impu3d88e6354e92sen1b1l9t@4ax.com...
Propozycje zawrotne są online :) Na ekranie potwierdzania przelewu
smsem pojawia się żółty box z zawrotną propozycją. Nikt nie dzwoni.
Aktualnie (od kilku dni) nie ma (albo mam za dużo zawrotnych i mi
zablokowali).

Jest. Wystarczy przelac 10k do Getinu i juz 2.4% proponuje.
Wiec moze masz za duzo ... a moze zly bank.

ale 4.11 proponowal 2.8%.

A - przelewam pieniadze, ktorych nie mam - przelew z datą przyszla.
Byc moze dla prawdziwych propozycja bylaby inna :-)

https://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawrotna_240_3M.pdf
2.4% 8 listopada
https://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawrotna_240_3M.pdf
2.6% 7 listopada
https://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawrotna_270_3M.pdf
2.7% 5 listopada

maja za duzo gotowki, czy 2.7% jest do uzyskania ... tylko trzeba wiedziec jak :-)

J.

Idealna zawrotność

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona

W dziale Sport

W dziale High-Tech

W dziale Kultura

W dziale Biznes, Finanse, Prawo

W dziale Motoryzacja

W dziale Extreme

W dziale Lifestyle

W dziale Gry