Idealny licznik rowerowy

Data: 2010-09-02 09:03:16
Autor: Emil
Idealny licznik rowerowy
Interesuje mnie jakie jeszcze funkcje, waszym zdaniem byłby by
przydatne, pożądane itp.

1. Profil wysokości z trasy - w takiej formie jak na przykład w Mapnav
http://mapnav.spb.ru/site/docs/tr_prof_1e.gif
2. Też profil wysokości, ale utworzony z danych zapisanych w
załadowanym tracku(ze zwizualizowaną aktualną pozycją) co by widzieć
co nas jeszcze czeka w drodze. To chyba nawet funkcja bardziej
pożądana od poprzedniej, bo jeszcze się z nią nie spotkałem w żadnej
aplikacji mobilnej.
3. Konfigurowalność wyświetlacza - doskonale jest to zrealizowane w
Trekkbuddy za pomocą szablonów xls http://wiki.trekbuddy.net/index.php/CMS
gdzie samodzielnie można dobrać sobie styl, wielkość, kolor i miejsce
wyświetlania poszczególnych wartości(których wybór jest obecnie
całkiem spory, vide tabelka w linku)
4. Konieczny tryb negatywu czy jak tam nazwać inwersję kolorów przy
zmianie trybu z nocnego na dzienny i odwrotnie

Obecnie chyba najlepiej sprawa wygląda w trekkbuddy na którym można by
się nieco wzorować(bez obsługi map rzecz jasna co jest esencja samego
TB)
No i nie posiada wspomnianego w postach training mode co jest dobrym
pomysłem, a można by go jeszcze wzbogacić o opcjonalny automatyczny
start zliczania kolejnego okrażenia przy przekraczaniu ustalonej
pozycji - spadnie minimalnie precyzja, ale dla niektórych(czyt. mnie)
właściwie nieistotna to różnica, a wygoda wyraźnie większa:)

Z chęcią wezmę udział w beta-testach(o ile będzie to aplikacja java)

Data: 2010-09-03 00:07:13
Autor: Piotrpo
Idealny licznik rowerowy
On 2 Wrz, 18:03, Emil <e...@zrowerem.pl> wrote:
> [...]

co nas jeszcze czeka w drodze. To chyba nawet funkcja bardziej
pożądana od poprzedniej, bo jeszcze się z nią nie spotkałem w żadnej
Ciekawy pomysł

[...]
To akurat dość upierdliwe w realizacji - ale na pewno spróbuję coś
wymyślić.
[...]

Na mapy akurat mam inne pomysły.

[...]
Niestety GPS ma to do siebie, że precyzyjne określenie czasu dotarcia
do jakiegoś punktu jest bardzo kłopotliwe - dokładność określania
pozycji i częstotliwość jej odczytywania przez odbiornik bardzo
utrudniają uzyskanie dokładności takiego automatycznego łapania czasu
z dokładnością większą niż powiedzmy 1-2s. Ale dość o tym - w sumie
mało interesujące szczegóły techniczne.
Wpadłem też na pomysł zrobienia timera do interwałów - definiuje się
jakieś tam okresy, wraz z intensywnością wysiłku, do każdej z
intensywności przypisuje się playlistę i licznik odtwarza np przez 4
minuty Don't cry Argentina, a przez minutę Vadera :)

Z chęcią wezmę udział w beta-testach(o ile będzie to aplikacja java)

Piszę to z myślą o androidzie - jeżeli uda mi się doprowadzić całość
do stanu sensownej używalności i stabilności, pomyślę o portowaniu
aplikacji na j2me

Idealny licznik rowerowy