Identyczne imiona dzieci

Data: 2012-05-10 08:05:24
Autor: Kowal
Identyczne imiona dzieci
tak mnie właśnie zastanowiło, czy jest coś, co zabrania nadawać wszystkim dzieciom te same imiona. Np.  pierwsza córka: Ewa Eleonora Kowalska. Druga córka: Ewa Eleonora Kowalska itd. A jeśli nie, to czy np. pierwsza córka: Ewa Eleonora Kowalska, druga pierwsza córka: Ewa Gryzelda Kowalska itp.

Kiedys Janusz Weiss, zadzwonił do urzędu i pytał kobiety, czy swoim nowo narodzonym bliźniakom jednojajowym może dać na imę Jan.
Przeciwskazań nie znalazła.

Data: 2012-05-10 08:07:13
Autor: Andrzej Lawa
Identyczne imiona dzieci
W dniu 10.05.2012 08:05, Kowal pisze:

Kiedys Janusz Weiss, zadzwonił do urzędu i pytał kobiety, czy swoim nowo narodzonym bliźniakom jednojajowym może dać na imę Jan.
Przeciwskazań nie znalazła.

Prawnych do tego nie ma.

Natomiast są prawne przeciwwskazania do posługiwania się dokumentami
(np. biletami okresowymi) brata o tym samym imieniu.

Data: 2012-05-10 08:00:29
Autor: Massai
Identyczne imiona dzieci
Andrzej Lawa wrote:

> [...]

Natomiast są prawne przeciwwskazania do posługiwania się dokumentami
(np. biletami okresowymi) brata o tym samym imieniu.

Ano, tylko jeszcze trzeba znaleźć sposób na przypisanie tych dokumentów
do konkretnego z nich...

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-05-10 10:10:49
Autor: Andrzej Lawa
Identyczne imiona dzieci
W dniu 10.05.2012 10:00, Massai pisze:

[...]

PESEL tam nie występuje?

Data: 2012-05-10 08:17:19
Autor: Massai
Identyczne imiona dzieci
Andrzej Lawa wrote:

dokumentami >> (np. biletami okresowymi) brata o tym samym imieniu.
> dokumentów do konkretnego z nich...

PESEL tam nie występuje?

W jaki sposób chcesz przypisać pesel do konkretnego z nich? Wytatuujesz
im go? ;-)
To nie wzrost czy kolor oczu ;-)

Dodatkowo - nie ma obowiązku znać na pamięć własnego peselu. Daje taki
gość dokumenty i w żaden sposób nie da się zweryfikować czy to jego.
Ba, on sam może nie być w stanie tego zweryfikować ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-05-10 10:27:31
Autor: Andrzej Lawa
Identyczne imiona dzieci
W dniu 10.05.2012 10:17, Massai pisze:

Ano, tylko jeszcze trzeba znaleźć sposób na przypisanie tych
dokumentów do konkretnego z nich...

PESEL tam nie występuje?

W jaki sposób chcesz przypisać pesel do konkretnego z nich?

Pytanie bez sensu... PESEL jest nadawany automatycznie.

[ciach]

Dodatkowo - nie ma obowiązku znać na pamięć własnego peselu. Daje taki

Ale jest obowiązek posiadania DO.

Data: 2012-05-10 10:57:13
Autor: Maciek
Identyczne imiona dzieci
W dniu 2012-05-10 10:27, Andrzej Lawa pisze:
W jaki sposób chcesz przypisać pesel do konkretnego z nich?
Pytanie bez sensu... PESEL jest nadawany automatycznie.
I? Skąd pewność, że nadany automatycznie pesel jest przypisany akurat do
tego bliźniaka? Ja wiem, że rodzice ponoć bez problemu rozpoznają
dzieci, ale czy na pewno wszyscy i na pewno w pierwszych tygodniach ich
życia? ;-)

Ale jest obowiązek posiadania DO.
Przy sobie?
Maciek

Data: 2012-05-10 11:31:54
Autor: Andrzej Lawa
Identyczne imiona dzieci
W dniu 10.05.2012 10:57, Maciek pisze:
[...]

Moment! Bliźniaków to sobie ty uroiłeś.

dzieci, ale czy na pewno wszyscy i na pewno w pierwszych tygodniach ich
życia? ;-)

I w tych pierwszych tygodniach jeżdżą samodzielnie komunikacją zbiorową
i posiadają imienne bilety okresowe?

Ale jest obowiązek posiadania DO.
Przy sobie?

Niekoniecznie, ale nieposiadanie go przy sobie może być kłopotliwe,
jakby jakiś funkcjonariusz postanowił wylegitymować ;)

Data: 2012-05-10 19:29:39
Autor: Tomasz Chmielewski
Identyczne imiona dzieci
On 05/10/2012 04:31 PM, Andrzej Lawa wrote:
[...]

Jak juz, to Janusz Weiss.

"Kiedys Janusz Weiss, zadzwonił do urzędu i pytał kobiety, czy
swoim nowo narodzonym bliźniakom jednojajowym może dać na imę
Jan. Przeciwskazań nie znalazła."

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2012-05-11 05:30:50
Autor: Rezydent
Identyczne imiona dzieci
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
> Przy sobie?

Niekoniecznie, ale nieposiadanie go przy sobie może być kłopotliwe,
jakby jakiś funkcjonariusz postanowił wylegitymować ;)

Brak dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości przy sobie to często wydłużenie procedur w przypadku np. losowego zdarzenia nie koniecznie na drodze

Data: 2012-05-11 07:50:19
Autor: Andrzej Lawa
Identyczne imiona dzieci
W dniu 11.05.2012 07:30, Rezydent pisze:

Brak dowodu osobistego lub innego dokumentu tożsamości przy sobie to często wydłużenie procedur w przypadku np. losowego zdarzenia nie koniecznie na drodze

Albo zwykłej rutynowej kontroli jakiegoś patrolu, który zareagował na
czyjeś marudzenie, że ktoś podejrzany się kręci ;)

Data: 2012-05-10 11:19:21
Autor: Wojciech Bancer
Identyczne imiona dzieci
On 2012-05-10, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

[...]

Dodatkowo - nie ma obowiązku znać na pamięć własnego peselu. Daje taki
Ale jest obowiązek posiadania DO.

Znaczy osoby < 18 lat też muszą mieć?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-05-10 11:34:33
Autor: Andrzej Lawa
Identyczne imiona dzieci
On 2012-05-10, Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

[...]

Dodatkowo - nie ma obowiązku znać na pamięć własnego peselu. Daje taki
Ale jest obowiązek posiadania DO.

Znaczy osoby < 18 lat też muszą mieć?

Czasami tak.

Data: 2012-05-10 23:45:14
Autor: Przemek Lipski
Identyczne imiona dzieci

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4fab7bf3$1news.home.net.pl...

Ale jest obowiązek posiadania DO.

Sa wyjątki i ja na przykład nie mam obowiązku posiadania DO :)

Data: 2012-05-11 07:50:59
Autor: Andrzej Lawa
Identyczne imiona dzieci
W dniu 11.05.2012 00:45, Przemek Lipski pisze:
[...]

Za to możesz zostać deportowany? ;->

Data: 2012-05-17 01:30:56
Autor: Gotfryd Smolik news
Identyczne imiona dzieci
On Thu, 10 May 2012, Andrzej Lawa wrote:

W dniu 10.05.2012 10:17, Massai pisze:

W jaki sposób chcesz przypisać pesel do konkretnego z nich?

Pytanie bez sensu... PESEL jest nadawany automatycznie.

  Problem jest inny - czy istnieje identyfikacja, pozwalajaca
te PESELe rozróżnić.
  O ile zostanie wdrożona biometryczna, to cos się znajdzie.
  Ale w tej chwili?
(przecież nie pisze, że nie maja PESELi - lecz że nie wiadomo
czyj jest czyj :>)

Dodatkowo - nie ma obowiązku znać na pamięć własnego peselu. Daje taki

Ale jest obowiązek posiadania DO.

  I jak tenże DO odróżnia Jana Kowalskiego od blizniaka, Jana Kowalskiego?
  Zdjęcie ma tak zabójcza rozdzielczosc, że różnic w fałdach skórnych
raczej nie widać :]
  Zamieniaja się dowodami... i co dalej?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-18 07:52:13
Autor: Andrzej Lawa
Identyczne imiona dzieci

[...]

Czy czasem na szpitalnej dokumentacji urodzin nie ma odcisków stóp/rąk?
[...]

Normalnie - posługiwanie się fałszywym dokumentem. Pozostaje kwestia
dowodowa ;)

Data: 2012-05-10 13:32:36
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Identyczne imiona dzieci
W dniu 10.05.2012 10:17, Massai pisze:
Dodatkowo - nie ma obowiązku znać na pamięć własnego peselu. Daje taki
gość dokumenty i w żaden sposób nie da się zweryfikować czy to jego.

A to już bez związku z identycznym imieniem. Bo jak weźmiesz bilet kolegi, to też to samo. Dlatego regulaminy tych biletów mówią, że są ważne tylko z dokumentem tożsamości.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-10 18:16:11
Autor: PiotRek
Identyczne imiona dzieci
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:jog90k$h3i$1inews.gazeta.pl...
Dlatego regulaminy tych biletów mówią, że są
ważne tylko z dokumentem tożsamości.

Jeżeli chodzi o Warszawę, to nie jest to prawda.

Piotr

Data: 2012-05-10 22:04:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Identyczne imiona dzieci
W dniu 10.05.2012 18:16, PiotRek pisze:
[...]

Bo pewnie macie te nieszczęsne karty wiejskie z fotkooom. Tak?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-16 22:37:12
Autor: PiotRek
Identyczne imiona dzieci
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:joh713$sg7$2inews.gazeta.pl...
[...]

Prawie tak. Ale dlaczego nieszczęsne, to nie pojmuję.

Piotr

Data: 2012-05-18 13:44:20
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Identyczne imiona dzieci
W dniu 16.05.2012 22:37, PiotRek pisze:
[...]

Nie wiem, na Śląsku straszą, że wprowadzą i niespecjalnie mi się to podoba, bo zainwestują kupę kasy (mojej, a jakże) we wdrożenie systemu PayPass dostarczanego przez Jedynie Słuszny Bank. Ja bym wolał, żeby wprowadzili PayPass niezależny od karty, jeśli już bardzo chcą inwestować w infrastrukturę.

Jak ktoś korzysta regularnie, to może taki doładowywany PayPass Obcego Banku mu nie przeszkadza. Ale ja bym wolał nie doładowywać przed tylko móc podjąć decyzję o tym, że jadę i wsiąść do Busa. Już raz leciałem pieszo z Zabrza do Gliwic, bo bus akurat podjechał jak wychodziłem i nie zdążyłem znaleźć sklepu, gdzie łaskawie bilety sprzedają. Z przedpłaconą kartą może będzie łatwiej, ale i tak w takim wykonaniu jest to bez sensu.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-19 00:59:16
Autor: Gotfryd Smolik news
Identyczne imiona dzieci
On Fri, 18 May 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

[...]

  Akurat tu nie czepiaj się Warszawy w porównaniu z GOPem.
  Tym razem parę większych miast poszło dobra droga - wprowadzili
"cokolwiek", co ma limitowana funkcjonalnosc (chocby na zasadzie:
na poczatek bilety zbiorkomu a potem się zobaczy), i toto działa.
  A GOPowy system, zaplanowany "do wszystkiego", jak na razie
jest do niczego, znaczy w powijakach i końca nie widać.
  Choćby stan prawny, w którym założenie że za rok przepisy będa
choć podobne do dzisiejszych jest bardzo ryzykowne, wskazuje
iż ta metoda jest zła.

Już raz leciałem pieszo z Zabrza do
Gliwic, bo bus akurat podjechał jak wychodziłem i nie zdążyłem znaleźć sklepu, gdzie łaskawie bilety sprzedają.

  Kierowca nie miał, twardo postanowiłes nie podarować 1 zł
(u kierowcy sa tylko bilety "dalekiego zasięgu", więc droższe
niż na 2 gminy) czy w ogóle nie pytałes?
(co by mnie nie zdziwiło ;))

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-19 08:45:53
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Identyczne imiona dzieci
  Kierowca nie miał,

Nie miał. Za moich czasów licealnych u kierowcy było drożej o 50gr czy tam 1zł i kierowca brał ten naddatek. Więc mieli. Potem zlikwidowano prowizję dla kierowców i oni notorycznie nie mają teraz biletów, bo nie opłaca im się mieć.

Generalnie komunikacja miejska robi wszystko, żeby z niej nie korzystać.

Pamiętam jak uczniowie nasi mieli problem, bo 720 (którym jeździ gros uczniów) odjeżdżał równo z dzwonkiem. Pisaliśmy do KZK o przesunięcie 10 minut busów na później. Odmówili. Więc od nowego roku szkolnego skróciliśmy przerwy i nasi uczniowie zaczęli kończyć 10 minut wcześniej. I wiesz co zrobił KZK GOP? Przesunął 720 o bodajże 10 minut wcześniej i znów się zrównało z przerwą.

(u kierowcy sa tylko bilety "dalekiego zasięgu",

A właśnie, że nie. Bo właśnie raz mi się udało załapać na to, że miał właśnie takie najtańsze i kazał mi jechać na tych najtańszych. Pewnie kara i tak mi się należała, ale skoro kierowiec się zgodził, to jechałem. W omawianym przypadku jednak się nie zgodził i drałowałem pieszo.

Dla mnie fajne jest tak, jak w PKS... Kasa fiszkalna, mówisz co chcesz, nabija i już. Nie musi mieć żadnych druczków i zawsze bilety ma.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-19 10:02:29
Autor: Gotfryd Smolik news
Identyczne imiona dzieci
On Sat, 19 May 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

Nie miał.

  A to nie mam pytań.

Generalnie komunikacja miejska robi wszystko, żeby z niej nie korzystać.

  Problem w GOP jest trochę inny niż w reszcie kraju, ze względu na
"posrednika" (KZK).
  Nie da się ukryć, że Twój opis jakos mało mnie dziwi.

Dla mnie fajne jest tak, jak w PKS... Kasa fiszkalna,

  Fakt, ale faktem jest również że "miejscy" działajacy na tej zasadzie
daleko by nie ujechali.
  Oczywiscie prowizja od biletu sprzedawanego w pojezdzie (w znaczeniu,
że drożej niż w przesprzedaży) ten problem by rozwiazała, tak jak
wspomniałes.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-19 12:50:15
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Identyczne imiona dzieci
Dla mnie fajne jest tak, jak w PKS... Kasa fiszkalna,

Fakt, ale faktem jest również że "miejscy" działajacy na tej zasadzie
daleko by nie ujechali.

Dlaczego? Za bilety też płacą podatki. Taka kasa drukująca przecie się nie różni od zwykłych biletów, tylko że są one generowane ,,na bieżąco'' i kierowca nie musi pobierać druczków, więc mu ich nie braknie.

Oczywiscie prowizja od biletu sprzedawanego w pojezdzie (w znaczeniu,
że drożej niż w przesprzedaży) ten problem by rozwiazała, tak jak
wspomniałes.

No tak było w latach 90.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-19 16:25:32
Autor: Gotfryd Smolik news
Identyczne imiona dzieci
[...]

  Bo to TRWA, drogi Watsonie!
  Przypominam - w PKSach płacisz "tyle ile się należy" i wystawianie
biletów faktycznie trwa. Przejedz się kiedy takim np. z Bytomia,
do którego robi się kolejka na kilkanascie osób, to ocenisz
(w Zabrzu chyba do żadnego tak się nie zdarza).

Oczywiscie prowizja od biletu sprzedawanego w pojezdzie (w znaczeniu,
że drożej niż w przesprzedaży) ten problem by rozwiazała, tak jak
wspomniałes.

No tak było w latach 90.

  Chyba tak.
  I dla jasnosci, miałem na mysli głównie funkcję motywacyjna dla pasażerów

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-19 18:53:33
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Identyczne imiona dzieci
[...]

No ale taka kasa nie musi być wolniejsza niż już wydrukowane bilety, bo stawki taryfowe mogą być pod HotKeyem. I szybciej kliknąć BZYT niż oderwać z bloczka.

Chyba tak.
I dla jasnosci, miałem na mysli głównie funkcję motywacyjna dla pasażerów

To nie kwestia motywacji. Miałem taką kontuzję, że nie mogłem prowadzić auta. Musiałem szybko zajechać do Gliwic i dupa... Nie było po drodze sklepu z biletami.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-10 13:01:25
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Identyczne imiona dzieci
W dniu 10.05.2012 08:07, Andrzej Lawa pisze:
Natomiast są prawne przeciwwskazania do posługiwania się dokumentami
(np. biletami okresowymi) brata o tym samym imieniu.

A skąd wiadomo czyj bilet, zakładając, że nie napisano na nim peselu?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2012-05-10 13:05:47
Autor: Andrzej Lawa
Identyczne imiona dzieci
[...]

Dość mocne założenie.

Dawno nie posługiwałem się okresowymi biletami imiennymi, ale jak się
posługiwałem była konieczność wpisania PESELu (czy może numeru dowodu
dokumentu tożsamości) i na żądanie okazywania takowego dokumentu.

Identyczne imiona dzieci