Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Identyfikacja problemu: sprzÄ™gĹ‚o.

Identyfikacja problemu: sprzęgło.

Data: 2013-08-28 07:54:52
Autor: twistedme
Identyfikacja problemu: sprzęgło.
W dniu 2013-08-28 07:50, twistedme pisze:
Witam,

może ktoś miał coś podobnego.

Pacjent xsara picasso 2006, 1.6 benz. manual.

Objawy: przy zgaszonym silniku pedał sprzęgła ciężko wcisnąć (powiedzmy
30% opĂłr, potem juĹĽ lekko). Przy zapalonym silniku (podczas jazdy)
chodzi luźniej (30% normalnie, dalej jakby za luźno, jakby aż wpadało w
podłogę). Po zgaszeniu silnika czasami (nie zawsze) zostaje w podłodze i
muszę je butem podnosić (może lepiej napisać odblokować). Nie jest tak,
że pedał trzeba podnosić, bo leży tylko bardziej jakby był zakleszczony
i sprężynował, odskakiwał, nie wiem jak to napisać... :) Biegi wchodzą
normalnie przy zapalonym, jak i zgaszonym silniku.

Mechanik oglądał podczas ogólnego przeglądu, mówi, że nasmarował
łapę(?), i że powinno być ok. No nie jest, niby troszkę było, ale
godzinę po wyjeździe od niego znowu zostało w podłodze. Skoro tak mówił,
to przypuszczam, że wycieków nie stwierdził. Płyn hamulcowy sprawdzał
parametry i teĹĽ niby ok.

Będę jechał pewnie dzisiaj, ale wolałbym już z jakąś hipotezą.
Wysprzęglik? Pompa sprzęgła? Czy coś jeszcze innego?


Dzięki z góry za odpowiedzi.


Pozdrawiam
Przemek

Zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy. Przy włączonym silniku, kiedy lekko nacisnąć pedał (tak do 10% całkowitego wychylenia) to czuć drgania, wydaje się, że od silnika.

Data: 2013-08-28 16:06:53
Autor: Tmek
Identyfikacja problemu: sprzęgło.

Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:521d90ac$0$1214$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-08-28 07:50, twistedme pisze:
Witam,

może kto¶ miał co¶ podobnego.

Pacjent xsara picasso 2006, 1.6 benz. manual.

Objawy: przy zgaszonym silniku pedał sprzęgła ciężko wcisn±ć (powiedzmy
30% opór, potem już lekko). Przy zapalonym silniku (podczas jazdy)
chodzi luĽniej (30% normalnie, dalej jakby za luĽno, jakby aż wpadało w
podłogę). Po zgaszeniu silnika czasami (nie zawsze) zostaje w podłodze i
muszę je butem podnosić (może lepiej napisać odblokować). Nie jest tak,
że pedał trzeba podnosić, bo leży tylko bardziej jakby był zakleszczony
i sprężynował, odskakiwał, nie wiem jak to napisać... :) Biegi wchodz±
normalnie przy zapalonym, jak i zgaszonym silniku.

Mechanik ogl±dał podczas ogólnego przegl±du, mówi, że nasmarował
łapę(?), i że powinno być ok. No nie jest, niby troszkę było, ale
godzinę po wyjeĽdzie od niego znowu zostało w podłodze. Skoro tak mówił,
to przypuszczam, że wycieków nie stwierdził. Płyn hamulcowy sprawdzał
parametry i też niby ok.

Będę jechał pewnie dzisiaj, ale wolałbym już z jak±¶ hipotez±.
Wysprzęglik? Pompa sprzęgła? Czy co¶ jeszcze innego?


Podobny objaw, wszytko dziala, w krotkim czasie sprzeglo zaczyna sie opuszczac, blokowac przy podlodze i w koncu ruchu jest z 2 cm i nie chce sie podniesc, nie mozna wysprzeglic.

Przyczyna byl brudny wysprzeglik. Smar ktorym bylo posmarowanne gniazdo tloczka w ktory wchodzil popychacz wysechl, zaczal sie kruszyc i wpadl miedzy tloczek a cylinderek wysprzeglika. Po wyczyszczeniu dziala poprawnie.

Tmek

Identyfikacja problemu: sprzęgło.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona