Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Identyfikacja problemu: sprzÄ™gÅ‚o.

Identyfikacja problemu: sprzęgło.

Data: 2013-08-29 09:35:53
Autor: Vlad The Ripper
Identyfikacja problemu: sprzęgło.
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości news:521d8fab$0$1217$65785112news.neostrada.pl...
Witam,
może ktoś miał coś podobnego.
Pacjent xsara picasso 2006, 1.6 benz. manual.
Objawy: przy zgaszonym silniku pedał sprzęgła ciężko wcisnąć (powiedzmy 30% opór, potem już lekko). Przy zapalonym silniku (podczas jazdy) chodzi luźniej (30% normalnie, dalej jakby za luźno, jakby aż wpadało w podłogę). Po zgaszeniu silnika czasami (nie zawsze) zostaje w podłodze i muszę je butem podnosić (może lepiej napisać odblokować). Nie jest tak, że pedał trzeba podnosić, bo leży tylko bardziej jakby był zakleszczony i sprężynował, odskakiwał, nie wiem jak to napisać... :) Biegi wchodzą normalnie przy zapalonym, jak i zgaszonym silniku.
Mechanik oglądał podczas ogólnego przeglądu, mówi, że nasmarował łapę(?), i że powinno być ok. No nie jest, niby troszkę było, ale godzinę po wyjeździe od niego znowu zostało w podłodze. Skoro tak mówił, to przypuszczam, że wycieków nie stwierdził. Płyn hamulcowy sprawdzał parametry i też niby ok.
Będę jechał pewnie dzisiaj, ale wolałbym już z jakąś hipotezą. Wysprzęglik? Pompa sprzęgła? Czy coś jeszcze innego?
Dzięki z góry za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Przemek

Sprawdzić, czy układ nie jest zapowietrzony, ewentualnie, czy pompa sprzęgła nie przepuszcza. Lepiej zrobic to szybko zanim przejdzie na hamulce, bo pewnie oba układy korzystają ze wspólnego zbiorniczka płynu hamulcowego.

Identyfikacja problemu: sprzęgło.

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona