Data: 2014-09-11 01:02:37 | |
Autor: Grzexs | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
Tak sobie myślę, że sygnalizacja świetlna (i nie tylko) na polskich przejazdach kolejowych jest rozwiązana w bardzo niebezpieczny sposób. W przypadku uszkodzenia, choćby braku prądu, nie ma żadnych symptomów żeby wnioskować, że coś działa nie tak. Jeśli świeci się czerwone, to stój, a jeśli nic się nie świeci to jedź albo… zepsute.
W Czechach świeci się małe białe pulsujące, co oznacza "sygnalizacja ok". Czy nie czas wprowadzić to wreszcie i u nas? -- Grzexs |
|
Data: 2014-09-10 23:20:22 | |
Autor: Bogdann | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
choby braku prdu, nie ma adnych symptomw eby wnioskowa, e co dziaa nie tak. Zakadajc, e trakcja,rozjazdy,semafory jak i oprzyrzdowanie przejazdu korzystaj z tego samego rda - jak nie ma prdu to i pocig nie pojedzie w tamtym miejscu (no chyba e 'ciuchcia' spalinowa). Dodatkowo to oprcz sygnalizacji wietlnej ja spotkaem si dodatkowo albo ze szlabanem, albo sygnaem dwikowym. pzdr Bogdan |
|
Data: 2014-09-11 08:24:13 | |
Autor: Shrek | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
On 2014-09-11 08:20, Bogdann wrote:
Nie korzystaj. Trakcja to osobna bajka. Shrek. |
|
Data: 2014-09-11 01:42:13 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2014-09-11 01:02, Grzexs pisze:
W Czechach świeci się małe białe pulsujące, co oznacza "sygnalizacja Podobno zaraz po wojnie było tak i u nas. Na poniemieckich sygnalizacjach w zachodniej Polsce. Ale potem w ramach jedynie słusznych oszczędności usunięto. |
|
Data: 2014-09-11 01:43:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2014-09-11 01:02, Grzexs pisze:
Tak sobie myślę, że sygnalizacja świetlna (i nie tylko) na polskich Pytanie na ile małe, białe, pulsujące gwarantuje że wszystko jest ok? Oczywiście szansa jest większa, bo wiemy że przynajmniej jest zasilanie, ale nie przeceniałbym tej wyższości. Pytanie też ile było w ostatnich latach wypadków spowodowanych awarią świateł na przejeździe, które takie coś by pomogło? |
|
Data: 2014-09-11 06:58:03 | |
Autor: Shrek | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
On 2014-09-11 01:43, Tomasz Pyra wrote:
W Czechach świeci się małe białe pulsujące, co oznacza "sygnalizacja Myślę, że dążące do 100%. W końcu jak widzisz normalne zielone, to nie zastanawiasz się czy reszta ma czerwone, tylko jedziesz;) Shrek. |
|
Data: 2014-09-12 13:29:13 | |
Autor: Ludwik65 | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:lura4n$sbu$2node1.news.atman.pl... On 2014-09-11 01:43, Tomasz Pyra wrote: Czyli całkowitej pewności nie ma. W końcu jak widzisz normalne zielone, to nie zastanawiasz się czy reszta Jadę, ale nieco wolniej i rozglądam się. Widzę też, że inni, dotychczas jadący, stanęli. |
|
Data: 2014-09-12 17:13:17 | |
Autor: Shrek | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
On 2014-09-12 13:29, Ludwik65 wrote:
Pytanie na ile małe, białe, pulsujące gwarantuje że wszystko jest ok? Napewno to Kopernik nie żyje;). Na zwykłym skrzyżowaniu też nie masz 100% że jak ty masz zielone, to przeciwnik czerwone. Życie pisze niespodziewane scenariusze. Słyszałem o przypadku kiedy zrobiło się zwarcie w szafce sterowniczej od sygnalizacji. Sterownik zareagował prawidłowo i przełączył się w żółte migające. Zwarło się akurat żółte z zielonym dla pieszych - wszyscy mieli żółte migające a piesi na jednym kierunku zielone migające... Kierowcy jak to kierowcy dopóki pieszy nogi nie wystawi to pierwszeństwa nie ma. Piesi jak to piesi - jak miga to takie żółte i można śmiało ciąć. Było lekkie bum, skończyło się na winie pieszego, bo wywiedli, że skoro ma opuscić skrzyżowanie, to ma również na nie nie włazić. Ale mimo wszystko wyświetlanie sygnały białego migającego jest o rząd wielkości lepsze niż sytuacja w której niedziałająca sygnalizacja wygląda identycznie jak "nic nie jedzie". W końcu jak widzisz normalne zielone, to nie zastanawiasz się czy reszta Ale się nie zatrzymujesz i nie oglądasz w lewo i prawo - nie można popadać w paranoję;) Tym bardziej, że często na strzeżonych przejazdach nie ma trójkątów widoczności (bo przecież są strzeżone, niekiedy właśnie z powodu niemożliwości zapewnienia trójkąta widoczności) Shrek. |
|
Data: 2014-09-11 11:35:57 | |
Autor: tᴏ | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
Tomasz Pyra wrote:
Pytanie na ile małe, białe, pulsujące gwarantuje że wszystko jest ok? Myślę, że pomogłoby bardzo, bo tak kierowca otrzymuje fałszywy komunikat. To trochę tak, jakby na przejeździe były szlabany i -- jak są zamknięte, to nie można jechać, a jak są otwarte, to nie wiadomo. Bardzo często zdarzają się wypadki, gdy dróżnik zapomni opuścić szlabanów, bo nie każdy w takiej sytuacji patrzy na tory. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2014-09-11 21:21:04 | |
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2014-09-11 13:35, tᴏ pisze:
Zazwyczaj jest tak, że budka dróżnika i krzaczory skutecznie uniemożliwiają obserwację torowiska... Nic by się stało, gdyby dróżnik siedział na "werandzie" pod którą kierowcy mogą obserwować torowisko. Seco |
|
Data: 2014-09-12 19:07:15 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
On Thu, 11 Sep 2014, Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:
Nic by si stao, gdyby drnik siedzia na "werandzie" pod ktr kierowcy mog obserwowa torowisko. Jaka wysoka ta "weranda" ma by? ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-09-11 03:59:51 | |
Autor: Budzik | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
Użytkownik Grzexs grzexs@g-a-zeta-apsik.pl ...
Tak sobie myślę, że sygnalizacja świetlna (i nie tylko) na polskich przejazdach kolejowych jest rozwiązana w bardzo niebezpieczny sposób. W przypadku uszkodzenia, choćby braku prądu, nie ma żadnych symptomów żeby wnioskować, że coś działa nie tak. Jeśli świeci się czerwone, to stój, a jeśli nic się nie świeci to jedź albo… zepsute. A moze po prostu założyc ze na przejezdzie i tak warto spojrzec czy nic nie jedzie? Przeważnie widac z daleka. Nie oczekujmy ze zawsze ktos nam powie, ze podana kawa jest gorąca... :) |
|
Data: 2014-09-11 06:55:57 | |
Autor: Shrek | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
On 2014-09-11 05:59, Budzik wrote:
A moze po prostu założyc ze na przejezdzie i tak warto spojrzec czy nic nie No nie wiem. Niemcy i chyba Czechosłowacy;)również nawet nie zwalniają, jak widzą białe migające. Shrek. |
|
Data: 2014-09-11 08:59:51 | |
Autor: Budzik | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
Uytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Ja nie mowie, ze rozwiazanie ze swiatem jest ze.A moze po prostu zaoyc ze na przejezdzie i tak warto spojrzec czy |
|
Data: 2014-09-11 12:19:42 | |
Autor: J.F. | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lura0p$sbu$1@node1.news.atman.pl...
On 2014-09-11 05:59, Budzik wrote: A moze po prostu założyc ze na przejezdzie i tak warto spojrzec czy nic nie No nie wiem. Niemcy i chyba Czechosłowacy;)również nawet nie zwalniają, jak widzą białe migające. Zaraz, o ile kojarze Czechy, to tam sa dwa czerwone i jedno niebieskie, a moze na odwrot. I niebieskie daje droge, a jak sie nic nie swieci to trzeba uwazac. Budzik ma poniekad racje - pociag na przejezdzie ma pierwszenstwo, nawet jak szlabany sa podniesione. Trzeba zwolnic, popatrzec, moze zatrzymac ... tylko nikt tak nie robi, widac na kursie nie ucza. J. |
|
Data: 2014-09-11 13:31:43 | |
Autor: Shrek | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
On 2014-09-11 12:19, J.F. wrote:
Zaraz, o ile kojarze Czechy, to tam sa dwa czerwone i jedno niebieskie, Uczą, uczą. Do tego stopnia, że mnie strąbili w niemcowie, jak się zatrzymałem przed przejazdem z migającym białym, coby sprawdzic;) Shrek. |
|
Data: 2014-09-11 17:59:50 | |
Autor: Budzik | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
Uytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
No nie wiem. Niemcy i chyba Czechosowacy;)rwnie nawet nie zwalniaj, jak widz biae migajce. Sa te biae mrugajce. |
|
Data: 2014-09-11 11:37:18 | |
Autor: tᴏ | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
Budzik wrote:
A moze po prostu założyc ze na przejezdzie i tak warto spojrzec czy nic A może na zielonym świetle też się zatrzymać i sprawdzić, czy na pewno działało i Ci z boku nie jadą? Wiadomo, że spojrzeć zawsze warto, także na strzezonym przejeździe i zielonym świetle, ale to nie to samo, co zatrzymanie się przed przejazdem niestrzeżonym i dokładne sprawdzenie i nie zawsze musi wystarczyć. -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2014-09-11 17:59:48 | |
Autor: Budzik | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
Uytkownik t? ...
Budzik wrote:Ale czy ja mwie o stawaniu? Przeciez najczesciej tory sa widoczne z daleka, warto spojrzec, zwaszczaj ka to jakas pipidwka gdzie ewentualna awaria mogaby nie zostac zauwaona. I tak, czesto jak przejezdzam skrzyzowania na zielonym, to obserwuje co sie dzieje po bokach na tyle na ile to moliwe. Wiadomo, e spojrze zawsze warto, take na strzezonym przejedzie i zielonym wietle, ale to nie to samo, co zatrzymanie si przedNo wasnie. Ale kto postulowa stawanie? Bo ja nie... |
|
Data: 2014-09-12 23:06:44 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2014-09-11 05:59, Budzik pisze:
Użytkownik Grzexs grzexs@g-a-zeta-apsik.pl ... Spojrzeć może i warto, ale często żeby widzieć torowisko na potrzebną odległość, to trzeba przednimi kołami stać na szynie, a wtedy jakiekolwiek patrzenie traci sens. |
|
Data: 2014-09-13 02:44:27 | |
Autor: Zenowik6 | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:54136067$0$2236$65785112news.neostrada.pl...
Ale wtedy pociąg uderzy w przód pojazdu ; zawsze to lepiej niż w środek. |
|
Data: 2014-09-13 16:41:32 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2014-09-13 02:44, Zenowik6 pisze:
Ale z kolei ogromnie zwiększa to ryzyko samego zderzenia. Może się okazać że bezpieczniej zamknąć oczy i przejechać, niż się wczołgiwać na tory i jak coś się na nich zobaczy to i tak będzie za późno na cokolwiek. |
|
Data: 2014-09-13 03:59:41 | |
Autor: Budzik | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
Uytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...
A moze po prostu zaoyc ze na przejezdzie i tak warto spojrzec czy Czasami - zgoda. Czsto? Bez przesady... Ale nawet jak spojrzymy tylko tam gdzie widac, to juz zmniejszymy prawdopodobienstwo wypadku. |
|
Data: 2014-09-11 11:32:03 | |
Autor: SW3 | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
W dniu 11.09.2014 o 01:02 Grzexs <grzexs@g-a-zeta-apsik.pl> pisze:
Jeśli świeci się czerwone, to stój, a jeśli nic się nie świeci to jedź albo… zepsute. Bo na takich przejazdach światło to tylko dodatek. Gorzej, że na przejazdach strzeżonych zezwolenie na przejazd pociągu nie jest uzależnione od zamknięcia rogatek - jeżeli dróżnik przyjął polecenie zamknięcia ale ich nie zamknął (bo się potknął i złamał nogę, bo miał zawał, bo był pijany, bo zapomniał, bo został porwany, bo szlaban się zepsuł, bo samochód stanął na torach,...) to maszynista nic o tym nie wie. -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2014-09-11 12:40:23 | |
Autor: J.F. | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości
W dniu 11.09.2014 o 01:02 Grzexs <grzexs@g-a-zeta-apsik.pl> pisze: Jeśli świeci się czerwone, to stój, a jeśli nic się nie świeci to jedź albo… zepsute. Bo na takich przejazdach światło to tylko dodatek. Gorzej, że na przejazdach strzeżonych zezwolenie na przejazd pociągu nie jest uzależnione od zamknięcia rogatek - jeżeli dróżnik przyjął polecenie zamknięcia ale ich nie zamknął (bo się potknął i złamał nogę, bo miał zawał, bo był pijany, bo zapomniał, bo został porwany, bo szlaban się zepsuł, bo samochód stanął na torach,...) to maszynista nic o tym nie wie. Tak jest, te procedury kolejowe jakies dziwne. Po otrzymaniu telefonu ze pociag jedzie droznik ma ... wpisac do ksiazki informacje. No ale droznikow coraz mniej, teraz automatyka ... i wypadkow bedzie wiecej, jak automatyka zawiedzie :-) J. |
|
Data: 2014-09-12 23:08:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2014-09-11 12:40, J.F. pisze:
No ale droznikow coraz mniej, teraz automatyka ... i wypadkow bedzie Pytanie co ma większą zawodność - automatyka czy dróżnicy. Jakoś o wypadkach spowodowanych nieopuszczeniem się automatycznych szlabanów chyba nie słyszałem. |
|
Data: 2014-09-11 12:59:59 | |
Autor: Miroo | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2014-09-11 o 11:32, SW3 pisze:
W dniu 11.09.2014 o 01:02 Grzexs <grzexs@g-a-zeta-apsik.pl> pisze: Problemem są setki pięknie oznakowanych przejazdów kolejowych, na których nie było pociągu od 30-40 lat. Albo są to pozostałości wąskotorówek, albo trasa dostarczania węgla do fabryki, której już od 30 lat nie ma. Nierzadko zaraz koło drogi na torach stoi jakiś budynek albo jest zamknięta na głucho brama. Ba, czasami szyny są tylko w jezdni, a po bokach już ich dawno nie ma. Jak nie ma szlabanu lub świateł, to wielu kierowców sądzi, że dany przejazd nie jest używany i co gorsza w 90% przypadków mają rację, co ich tylko upewnia co do słuszności niezwalniania/niezatrzymania. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-09-12 23:00:34 | |
Autor: Grzexs | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
zamknięcia ale ich nie zamknął (bo się potknął i złamał nogę, bo miał Coraz częściej wie. Od jakiegoś czasu montuje się przy torach coś takiego jak tarcza przejazdowa: dwa białe pionowo - rogatki opuszczone, dwa żółte poziomo - rogatki nieopuszczone i wtedy pociąg V = 20 km/h. -- Grzexs |
|
Data: 2014-09-11 17:43:24 | |
Autor: spider | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
W dniu 2014-09-11 01:02, Grzexs pisze:
Tak sobie myślę, że sygnalizacja świetlna (i nie tylko) na polskich Nie jest to tak do końca niebezpieczny system. Maszynista zbliżając się do przejazdu kolejowego z samoczynną sygnalizacją dostaje sygnał na specjalnym semaforze czy jest ona sprawna czy nie. Jeśli sygnalizacja jest uszkodzona musi zachować szczególną ostrożność i zwolnić do 20km/h. Na samym dole: http://pl.wikipedia.org/wiki/Tarcza_ostrzegawcza |
|
Data: 2014-09-11 18:00:31 | |
Autor: SW3 | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
W dniu 11.09.2014 o 17:43 spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl> pisze:
Maszynista zbliajc si do przejazdu kolejowego z samoczynn sygnalizacj dostaje sygna na specjalnym semaforze czy jest ona sprawna czy nie. Jeli sygnalizacja jest uszkodzona musi zachowa szczegln ostrono i zwolni do 20km/h. Nie dotyczy to przypadkiem tylko przejazdw z zaporami? -- SW3 -- -- Pastwo to wielka fikcja, dziki ktrej kady usiuje y kosztem innych. /Bastiat |
|
Data: 2014-09-12 18:51:13 | |
Autor: Leszek Kowalski | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
Uytkownik "SW3" <sw3.spam.stop@poczta.fm.invalid> napisa w wiadomoci news:op.xl05e5tsctg864hopeit.linksys... W dniu 11.09.2014 o 17:43 spider <"spajder78[WytnijTo]"@wp.pl> pisze: Maszynista zbliajc si do przejazdu kolejowego z samoczynn sygnalizacj dostaje sygna na specjalnym semaforze czy jest ona sprawna czy nie. Jeli sygnalizacja jest uszkodzona musi zachowa szczegln ostrono i zwolni do 20km/h. Nie dotyczy to przypadkiem tylko przejazdw z zaporami? Dotyczy to take przejazdw wyposaonych tylko w SSP (samoczynn sygnalizacj przejazdow). Niestety duo jest jeszcze przejazdw stargo typu, gdzie nie ma wspomnianych tarcz ostrzegawczych przejazdowych (TOP) dla maszynisty. Jednak w takim przypadku na najbliszej nastawni s zamontowane urzdzenia potwierdzajce sprawno urzdze i w przypadku awarii, maszynista otrzymuje tzw. rozkaz pisemny gdzie ma podany kilometr szlaku w ktrym jest uszkodzona sygnalizacja i ma w tym miejscu jecha z prdkocia 20km/h i zachowac ostrono. Mimo wszystko, ostronoci na przejazdach nigdy za wiele... -- pozdrawiam Leszek Kowalski |
|
Data: 2014-09-11 18:29:19 | |
Autor: t-1 | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
Maszynista musi te trbi, nawet w rodku nocy, przed kadym przejazdem niezalenie czy jest sprawny czy niesprawny.
Doprowadza to goci okolicznych domw do szau, cho sami mieszkacy ju tego z przyzwyczajenia nie sysz. Jak wida nie sysz take kierowcy. Wic po co taki przepis kolejowy istnieje? |
|
Data: 2014-09-12 23:04:31 | |
Autor: Grzexs | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
Maszynista musi te trbi, nawet w rodku nocy, przed kadym przejazdem Nie ma takiego przepisu. Musi trbi, gdy widzi znak (biay trjkt ktem do gry z czarn obwdk wewntrz). Nie bdzie znakw, nie bdzie trbienia. Podoba mi si amerykaski zwyczaj naprzemiennego mrugania reflektorami przed przejazdem. Noc to by si moe sprawdzio. -- Grzexs |
|
Data: 2014-09-11 18:44:18 | |
Autor: Shrek | |
Idiotyczna i niebezpieczna (od zawsze) sygnalizacja na przejazdach kolejowych | |
On 2014-09-11 17:43, spider wrote:
Na samym dole: Z tym, że TOPy to tylko na nowszych liniach są chyba. Shrek. |