Idiotyczne zwyczaje s³owiañskie...

Data: 2009-09-11 07:09:15
Autor: Tzva Adonai
Idiotyczne zwyczaje s³owiañskie...
Swaæba - u S³owian tak nazywano ceremoniê za¶lubin. Ma³¿eñstwo w¶ród
S³owian zawierane by³o poprzez gwa³t dokonany na pannie m³odej.
Niewiasta by³a uprowadzana, a nastêpnie gwa³cona, co oznacza³o, ¿e
ma³¿eñstwo zosta³o przypieczêtowane. Uroczysto¶æ zwieñczona by³a uczt±
biesiadn±, podczas której ma³¿onkowie spo¿ywali posi³ek z jednego
talerza.

Postrzy¿yny - postrzy¿yny polega³y na obciêciu w³osów m³odemu ch³opcu,
którego od tego czasu zaczynano traktowaæ jak mê¿czyznê.

Stypa oznacza³a wieczerzê przygotowan± przy grobie zmar³ego. S³owianie
wierzyli bowiem, ¿e ich bliski po ¶mierci wci±¿ odczuwa g³ód. W takich
ucztach organizowanych przy miejscu wiecznego spoczynku uczestniczyli
zarówno znajomi jak i rodzina zmar³ego. Popularne by³o tak¿e
zakopywanie jedzenia w pobli¿u grobu.

Dziady - zwyczaj ten polega³ na zdobywaniu ¿yczliwo¶ci dusz zmar³ych
poprzez w³a¶ciwe ich ugoszczenie. Specjalnie dla duchów przygotowywano
potrawy, najczê¶ciej miód i jajka. Wykazywano tak¿e dba³o¶æ o to, aby
¿adna z dusz nie zagubi³a siê podczas poszukiwania drogi do domu - w
tym celu roz¶wietlano im drogi.

¦cinanie Kani - uroczysto¶æ, która mia³a miejsce w Noc ¦wiêtojañsk±. W
jej trakcie zabijano kaniê - ptaka, który wedle tradycji mia³
odpowiadaæ za ka¿de z³o. W obecno¶ci wszystkich przyby³ych go¶ci
odczytywany by³ wyrok, w którym wytykano wszystkie winy ptaka. Po
uroczystym odczycie, wyznaczona do tego osoba ¶cina³a g³owê ptaka.
U¶mierconej kani urz±dzano pogrzeb.

http://niewiarygodne.pl/gid,11457044,img,11457046,kat,1017185,page,10,title,10-dziwacznych-zwyczajow-Slowian,galeriazdjecie.html

Data: 2009-09-11 08:04:47
Autor: Antenka
On 11 Wrz, 16:09, Tzva Adonai <tzva.adon...@lycos.com> wrote:
[...]

Nie wspomnê ju¿ o komicznym i zarazem idiotyczny zwyczajem, kiwaniu
siê pod jak±¶ sterta gruzu, zwan±  ¶cian± p³aczu :D

Antenka

Data: 2009-09-11 18:20:59
Autor: Tzva Adonai
Idiotyczne zwyczaje s³owiañskie...
Nie wspomnê ju¿ o komicznym i zarazem idiotyczny zwyczajem, kiwaniu
siê pod jak±¶ sterta gruzu, zwan±  ¶cian± p³aczu :D

Idiotyczny dla idiotek, które nie wiedz±, co on oznacza...

Data: 2009-09-11 09:30:24
Autor: Antenka
Idiotyczne zwyczaje s³owiañskie...
"Idiotka" wie, co to oznacza, ale kiwanie kojarzy jej siê z wyj±tkowym
idiotyzmem.

:-P

Antenka

Data: 2009-09-11 18:31:45
Autor: Tzva Adonai
Idiotyczne zwyczaje s³owiañskie...
"Idiotka" wie, co to oznacza

No to powiedz, co oznacza...

Data: 2009-09-11 13:36:38
Autor: Antenka
On 11 Wrz, 18:31, "Tzva Adonai" <tzva_ado...@buziaczek.pl> wrote:
> "Idiotka" wie, co to oznacza

No to powiedz, co oznacza...

To odpowiadam, nie dlatego, ¿e nie wiedzia³am ale nie mog³am wcze¶niej
- nie siedzê ca³y dzieñ przy kompie tak jak ty, malutki :-P.
Ten kawa³ gruzu - mur to jedyny fragment dawnej ¦wi±tyni
Jerozolimskiej, któr± rozwi¶cieczeni Rzymianie rozwalili po
nieudacznym powstaniu , które ¯ydzi wzniecili w roku 70 po Chr. Jezus
widzia³ tê zburzon± ¶wi±tynie i p³aka³, wiedzia³ co siê z ni± stanie w
przysz³o¶ci. A teraz icki becz± pod jedynym fragmentem, co siê osta³ -
nawet ¶wiêto beczenia ustanowili  pod t± ¶cian±. A miêdzy kamienie
wciskaj± jak±¶ makulaturê. Ma³y, poczytaj sobie "Wojnê ¿ydowsk±"
Józefa Flawiusza.   shalom :D

Antenka

Data: 2009-09-11 13:47:24
Autor: Tzva Adonai
On 11 Wrz, 22:36, Antenka <sweet.blue_e...@wp.pl> wrote:

nieudacznym powstaniu , które ¯ydzi wzniecili w roku 70 po Chr. Jezus
widzia³ tê zburzon± ¶wi±tynie i p³aka³, wiedzia³ co siê z ni± stanie w
przysz³o¶ci. A teraz icki becz± pod jedynym fragmentem, co siê osta³ -

Pieprzysz bez sensu... To kiwanie siê to shuekling - s³owo zapo¿yczone
z jidysz, które w chasydzkiej tradycji symbolizuje próbê oderwania siê
duszy od cia³a i chêæ zjednoczenia z hashem opisane w Tanya... W ten
sposób cia³o ludzkie upodabnia siê do "drgaj±cego ¶wiat³a ¶wiecy"..
Bardziej wspó³czesne interpretacje k³ad± równie¿ nacisk na
fizjologiczne aspekty shueklingu, który u³atwia skupienie siê na
modlitwie...

Data: 2009-09-11 13:51:58
Autor: Antenka
On 11 Wrz, 22:47, Tzva Adonai <tzva.adon...@lycos.com> wrote:
> [...]

Bardziej wspó³czesne interpretacje k³ad± równie¿ nacisk na
fizjologiczne aspekty shueklingu, który u³atwia skupienie siê na

Nie uczêszczam do synagogi malu¶ki i mnie to powiewa, po co oni
wykonuj± tê kiwankê.

Antenka

Data: 2009-09-11 14:02:42
Autor: Tzva Adonai
On 11 Wrz, 22:51, Antenka <sweet.blue_e...@wp.pl> wrote:

Nie uczêszczam do synagogi malu¶ki i mnie to powiewa, po co oni
wykonuj± tê kiwankê.

Z ciebie to jednak typowa blondynka.. Druga Doda, tyle ¿e moherowa...

Data: 2009-09-11 14:20:12
Autor: Antenka
Idiotyczne zwyczaje s³owiañskie...

Z ciebie to jednak typowa blondynka..

Zrozum, ¿e twoje fascynacje nie s± moimi. To ty zachowujesz siê jak
kretyn. My¶lisz, ¿e nie ma innych interesuj±cych tematów oprócz
¿ydostwa?

Druga Doda tyle ¿e moherowa

To jest dla mnie komplement - fascynacja Dodusi±  na psp ci±ge trwa
hihi

Antenka

Data: 2009-09-12 04:34:02
Autor: Marek
> [...]

Bardziej wspó³czesne interpretacje k³ad± równie¿ nacisk na
fizjologiczne aspekty shueklingu, który u³atwia skupienie siê na

A ja myslalem, ze to objaw choroby sierocej...???

Data: 2009-09-12 09:54:41
Autor: konserwator
Idiotyczne zwyczaje s³owiañskie...

U¿ytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai1@lycos.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:ad16f50a-f3db-4835-b81c-850bf9616cb0w36g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

to takie "potrzasanie glowa" wywoluje psychosomatyczny efekt krecenia sie w glowie
cos jak derwisze krecacy sie w kolko.
- pewien rodzaj lekkiej narkozy...

Data: 2009-09-12 01:18:05
Autor: Antenka
[...]

Te¿ mi siê wydaje, ¿e to kiwanie ma ich wprowadziæ w trans...

Antenka

Data: 2009-09-12 11:03:16
Autor: Slavinka
Idiotyczne zwyczaje s³owiañskie...

U¿ytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

To tylko dla wywo³ania orgazmu - fujara bez napletka jest nie czu³a. Zauwa¿,
oni pó¼niej biegiem do hausu i do maciory...

Data: 2009-09-12 13:44:07
Autor: raff
Antenka pisze:
[...]

A nie przyszlo wam do glowy ze cos ich swedzi, jak maja wyciete to i owo, i dlatego sie kiwaj± ?

R.

Data: 2009-09-12 05:10:18
Autor: Antenka
Idiotyczne zwyczaje s³owiañskie...
A nie przyszlo wam do glowy ze cos ich swedzi, jak maja wyciete to i
owo, i dlatego sie kiwaj± ?

R.

:DDDDDDDD

Antenka

P.s. Albo robaki, no ten tego, no wiesz, no teee owsiki...:DDD

Data: 2009-09-12 14:14:34
Autor: Slavinka

[...]

Przecie¿ wiesz kto pisa³ o seksie analnym? Pewnie maj± w dupie samojebca
out-door...

Data: 2009-09-11 18:32:49
Autor: matador
Antenka pisze:

Nie wspomnê ju¿ o komicznym i zarazem idiotyczny zwyczajem, kiwaniu
siê pod jak±¶ sterta gruzu, zwan±  ¶cian± p³aczu :D

No bo gdyby mia³a z³ocenia, to wiesz co by siê z nimi sta³o..
Dlatego ci hipokryci oficjalnie zabraniaj± kultu "z³otego cielca".
Ale dla wybranych...

matador.

Data: 2009-09-11 16:20:18
Autor: games
Tzva Adonai pisze:
[...]

Pewnie slowianie to samo powiedzieli by o zarzynaniu baranka i innych barbarzynskich zwyczajach.

Data: 2009-09-11 16:25:06
Autor: jadrys
Tzva Adonai pisze:
talerza.

Postrzy¿yny - postrzy¿yny polega³y na obciêciu w³osów m³odemu ch³opcu,
którego od tego czasu zaczynano traktowaæ jak mê¿czyznê.

To chyba odpowiednik obrzezania niektórych nacji?

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2009-09-11 07:55:07
Autor: Antenka
On 11 Wrz, 16:25, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
Tzva Adonai pisze:

> [...]

To chyba odpowiednik obrzezania niektórych nacji?

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Nie, rzezanie jest ósmego dnia po narodzinach :-). Tzvelek tego nie
pamiêta bo by³ malutki. :)))

Antenka

Data: 2009-09-11 08:36:02
Autor: Antenka
Idiotyczne zwyczaje s³owiañskie...

O chol..ra nie wiedzia³em.. Czyli dzieciak nie ma ¿adnego wyboru?
barbarzyñstwo.

No nie, chyba nie bo ch³opczyk ma tylko osiem dni :) Jeste¶ taki
kulturalny a wymck³o Ci siê ..hihi  Musisz byæ spod znaku Ryb...

Antenka

Data: 2009-09-11 17:42:50
Autor: jadrys
Antenka pisze:
[...]

Rzeczywi¶cie wyrwa³o mi siê, a nie powinno - jestem spod "Wagi". :-(

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2009-09-11 09:32:15
Autor: Antenka
Idiotyczne zwyczaje s³owiañskie...

Rzeczywi¶cie wyrwa³o mi siê, a nie powinno - jestem spod "Wagi". :-(

Wow!  Spoko, jeste¶ jednym z najbardziej kulturalnych panów tutaj
pisz±cych :-)

Antenka

Data: 2009-09-12 22:15:21
Autor: jadrys
Antenka pisze:
Rzeczywi¶cie wyrwa³o mi siê, a nie powinno - jestem spod "Wagi". :-(

Wow!  Spoko, jeste¶ jednym z najbardziej kulturalnych panów tutaj
pisz±cych :-)

Antenka

Dziêki. :-)   Jednak nie jestem pewny czy "bycie kulturalnym" na psp to co¶ dobrego - zauwa¿y³em ¿e tutaj na uznanie mo¿na   zas³u¿yæ tylko bêd±c grubianinem.. :-(

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2009-09-11 19:28:03
Autor: Piotr
Idiotyczne zwyczaje s³owiañskie...
Dnia Fri, 11 Sep 2009 16:25:06 +0200, jadrys napisa³(a):

To chyba odpowiednik obrzezania niektórych nacji?

Jakby nie by³o, co¶ obci±æ trzeba.
Piotr

Data: 2009-09-11 19:27:27
Autor: Ensitherum
Idiotyczne zwyczaje s³owiañskie...
napisz co¶ o obrzezaniu, pajacu.

Data: 2009-09-12 04:42:04
Autor: Marek
[...]

Scinanie ptaka ?

A ty zrobiles pogrzeb twojemu napletowi ?
Na pewno nie - barbarzynco !!!

Data: 2009-09-12 05:01:56
Autor: Marek
[...]

Czytalem u Konecznego  , ze jednym ze zrodel sukcesu Imperium
Rzymskiego bylo to, ze po podbiciu jakiegos narodu, przyjmowano bogow,
w ktorych wierzyla ta ludnosc, w poczet wszystkich bogow, jakich
czczono w calym cesarstwie. W ten sposob podbite ludy, mogly cieszyc
sie dalej swoboda religijna.

Zrobiono tylko jedyny wyjatek: po podboju  Palestyny.

Widok kaplana zydowskiego, broczacego po kostki we krwi ofiarowanych
codziennie zwierzat budzil u Rzymian obrzydzenie.

Data: 2009-09-12 18:33:10
Autor: Krzysiek
Idiotyczne zwyczaje s³owiañskie...
Hallo,

"Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> schrieb im Newsbeitrag news:470c703b-6805-4011-a68d-fd3a5965cd21x37g2000yqj.googlegroups.com...

[...]

[...]

przyjmowanie bogow i Imperium Rzymskie trzeba widziec w kontekscie cesarzy,
ktorzy byli Bogami i Rowni Bogom, wiec nie jest to niczym dziwnym, dziwnym za to jest jak miala wygladac ta swoboda religijna skoro podbijajac Celtow
zabijano, bez wyjatku, kazdego schwytanego druida??
Czyzby zolnierze rzymscy "wyjasniali" pozniej Celtom ich zasady wiary??
Jezeli tak, to chyba recznie...

Zrobiono tylko jedyny wyjatek: po podboju  Palestyny.

Widok kaplana zydowskiego, broczacego po kostki we krwi ofiarowanych
codziennie zwierzat budzil u Rzymian obrzydzenie.

To zadziwiajace uczucie u ludzi dla ktorych widok gladiatora brodzacego
po kostki w krwi ludzkiej byl upragnionym i oczekiwanym widowiskiem.
A moze obrzydzenie wzudzilo u nich to, ze zabija zwierzeta, a nie ludzi??

Jak by nie bylo, p. Koneczny juz nie przemysli tego co pisal, za to Pan jeszcze
moze, a nie bezmyslnie powolywac sie na watpliwej jakosci twierdzenia.

MFG
Krzysiek

 --
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2009-09-12 11:32:57
Autor: Marek
Idiotyczne zwyczaje s³owiañskie...
On 12 Wrz, 18:33, "Krzysiek" <krzysi...@arcor.de> wrote:
Hallo,

"Marek" <mwisniewski2...@googlemail.com> schrieb im Newsbeitragnews:470c703b-6805-4011-a68d-fd3a5965cd21x37g2000yqj.googlegroups.com...

[...]

> [...]

jeszcze
moze, a nie bezmyslnie powolywac sie na watpliwej jakosci twierdzenia.

krzysi...@arcor.de

Jezeli nawet analiza Konecznego , co do powodow takiej decyzji u
Rzymian , byla bledna, to , przypuszczam ze fakty sie zgadzaja.
Czy w takim razie, Pan, ktory juz na pewno niejedno w zyciu
przemyslal, moglby powiedziec, dlaczego zydowska wiara nie byla przez
Rzymian uznawana ?

Co do walk gladiatorow, to nalezy chyba podziwiac, jak Rzymianie
potrafili oddzielic rozrywke od wiary.

Stosunek do niewolnikow nie powinien podlegac naszym ocenom w takim
kontekscie.

POzdrawiam, Panie MFG Krzysiek...

Data: 2009-09-12 20:37:13
Autor: Tzva Adonai
Idiotyczne zwyczaje s³owiañskie...
moglby powiedziec, dlaczego zydowska wiara nie byla przez
Rzymian uznawana ?

Bo ¯ydzi byli jedynym narodem podbitym przez Rzymian, który odmówi³ uznania
cesarza za istotê bosk± i nigdy nie z³o¿y³ ¶lubów lojalno¶ci wobec Imperium.. Po
prostu ¯ydzi jako jedyni mieli jaja...

Data: 2009-09-12 12:46:22
Autor: Marek
On 12 Wrz, 20:37, "Tzva Adonai" <tzva_ado...@op.pl> wrote:
> [...]

cesarza za istotê bosk± i nigdy nie z³o¿y³ ¶lubów lojalno¶ci wobec Imperium.. Po

Wys³ano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

Na pewno klamiesz...jak zwykle...
Musze to sprawdzic.

Data: 2009-09-12 13:50:40
Autor: Marek
Idiotyczne zwyczaje s³owiañskie...Tzvel - ty k lamco !!!
> [...]

cesarza za istotê bosk± i nigdy nie z³o¿y³ ¶lubów lojalno¶ci wobec Imperium.. Po

Znalazlem taki tekst:

"Poza Jude±, ogarniêt± przez niepokoje na tle niepodleg³o¶ciowym, na
pozosta³ych obszarach Cesarstwa ¯ydzi cieszyli siê wzglêdnym spokojem.
Chrze¶cijanom wiod³o siê gorzej, choæ w³adze niezbyt jasno dostrzega³y
ró¿nicê miêdzy nimi i wyznawcami judaizmu.

W oczach Rzymian ich religia stanowi³a jedynie now± odmianê
¿ydowskiego monoteizmu. Pierwszymi prze¶ladowcami chrze¶cijan byli
sami ¯ydzi. Pierwsze prze¶ladowania gminy chrze¶cijañskiej w
Jerozolimie podj±³ król ¿ydowski Herod Agryppa.

Niezale¿nie jednak od tego, jakie by³y przyczyny prze¶ladowañ by³ to
na d³ugi czas ostatni przypadek, zainteresowania siê w³adz rzymskich
chrze¶cijañstwem. Ich podejrzliwo¶æ rozwia³a siê w obliczu obojêtno¶ci
chrze¶cijan wobec powstañ ¿ydowskich.

Po raz kolejny chrze¶cijanie pojawili siê w zasiêgu zainteresowania
administracji rzymskiej na pocz±tku II wieku n. e. Przyczyn± by³ jawny
brak szacunku dla panuj±cej religii, polegaj±cy na odmowie sk³adania
ofiar na o³tarzach cesarzy i bóstw religii pañstwowej.

Na tym polega³a ró¿nica miêdzy po³o¿eniem chrze¶cijan i ¿ydów. Od tych
ostatnich nie wymagano sk³adania ofiar; mieli swój tradycyjny kult, do
którego Rzymianie odnosili siê z szacunkiem. Chrze¶cijan traktowano
natomiast jako ludzi odmiennego, nowego wyznania.

Pomimo to Rzym przyj±³ za³o¿enie, ¿e choæ religia chrze¶cijañska nie
by³a prawnie uznana, to nie nale¿y podejmowaæ przeciw jej wyznawcom
masowych prze¶ladowañ. Gdy jednak dochodzi³o do ³amania prawa, wówczas
obowi±zkiem w³adz by³o karanie ujawnionych i udowodnionych przed s±dem
wykroczeñ.

Takie by³y przyczyny wielu aktów mêczeñstwa, gdy¿ chrze¶cijanie
odrzucali czynione im w dobrej wierze przez urzêdników rzymskich
propozycje z³o¿enia ofiar lub wyrzeczenia siê swego Boga. Nie
podejmowano natomiast systematycznych dzia³añ zmierzaj±cych do
wytêpienia nowej sekty."

Ty zaklamana kurwo !
Obracasz kota ogonem przy kazdej okazji.

Data: 2009-09-12 22:54:00
Autor: raff
Marek pisze:
[...]

No a czego sie po nim spodziewales ?

Ja go przylapalem nie raz na chamskiej manipulacji.

R.

Data: 2009-09-12 13:59:46
Autor: Marek
On 12 Wrz, 22:54, raff <trytytyt...@autograf.pl> wrote:
Marek pisze:

> [...]

> Obracasz kota ogonem przy kazdej okazji.

No a czego sie po nim spodziewales ?

Ja go przylapalem nie raz na chamskiej manipulacji.

R.- Ukryj cytowany tekst -

- Poka¿ cytowany tekst -

Wlasnie tego sie spodziewalem - tak napisalem od razu !

Data: 2009-09-12 20:42:48
Autor: boukun
Idiotyczne zwyczaje slowianskie...

Uzytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisal w wiadomosci

POzdrawiam, Panie MFG Krzysiek...
-- -- -- -- --
"MFG" to skrót "Mit freundlichen Grüßen" (z serdecznymi pozdrowieniami). To takie prymitywne w Niemczech, taka sztuczna uprzejmosc...

boukun

Data: 2009-09-12 12:50:52
Autor: Marek
On 12 Wrz, 20:42, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Uzytkownik "Marek" <mwisniewski2...@googlemail.com> napisal w wiadomosci

[...]

Przy tobie, bekon to wielu rzeczy mozna sie nauczyc.

Na przyklad tego, ze czasem mozna sie wpierdolic w dyskusje, ktorej
sie nie rozumie...

Data: 2009-09-12 22:25:03
Autor: boukun
Idiotyczne zwyczaje slowianskie...

Uzytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:26933618-40c4-4e66-a092-8002dff387cac37g2000yqi.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -

Co tu duzo dyskutowac, tak bardzo sie Rzymianie bronili przed zydowska religia, az w koncu stali sie pierwszymi promotorami tej religii...

A propo, ten skrót równie dobrze moze oznaczac "Mit freundlichem Gruß" (z przyjaznym/serdecznym pozdrowieniem).

boukun

Data: 2009-09-12 13:56:57
Autor: Marek
On 12 Wrz, 22:25, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
Uzytkownik "Marek" <mwisniewski2...@googlemail.com> napisal w wiadomoscinews:26933618-40c4-4e66-a092-8002dff387cac37g2000yqi.googlegroups.com...
> [...]

az w koncu stali sie pierwszymi promotorami tej religii...

A propo, ten skrót równie dobrze moze oznaczac "Mit freundlichem Gruß" (z

A czy rozumiesz, ze dziwne byloby, zeby ktos , piszac na niemieckich
grupach, konczyl slowami:
"Serdecznie pozdrawiam"  ?

Data: 2009-09-12 22:29:15
Autor: Slavinka
Idiotyczne zwyczaje slowianskie...

Uzytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisal w wiadomosci

A propo, ten skrót równie dobrze moze oznaczac "Mit freundlichem Gruß" (z
przyjaznym/serdecznym pozdrowieniem).

Standardowe "wszystkiego najlepszego" nawet w listach biznesowych...

Data: 2009-09-12 23:52:23
Autor: Krzysiek
Idiotyczne zwyczaje słowiańs kie...
Hallo,

"Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> schrieb im Newsbeitrag news:a6f4ae43-507d-4ee6-9b70-b1941a76ed3bx37g2000yqj.googlegroups.com...

[...]

[...]

chodzi o fakty ksiazkowe, bo o takich Pan napisal i o takich odpowiadam,
a dopiero stwierdzane niezgodnosci ktore z nich wynikaja powinny Pana
sklonic do przemyslenia jak mogly wygladac fakty rzeczywiste.
I nie, wcale nie mam na mysli sobie troche pospekulowac, a rzeczowo
ocenic na ile i jakie fakty ksiazkowe da sie potwiedzic, bo zadne interpretacje
(takze p. Konecznego, Pana czy moje) nie sa dowodem na zaistnienie
badz nie jakiegos realnego zdarzenia. Niech Pan pamieta o Newtonie, ktory
juz przed 500 laty wyprowadzil empiryczny dowod (wlasnie - nie przypuszczenie
czy sugestie, a dowod) na falszywy obraz przekazywanych dziejow.

Zydowska wiare to Rzymianie mieli gleboko tam, gdzie i Zydow, Panu zapewne
chodzi o zydowskiego Boga, ale przeciez Zydzi nie mieli nic, co Rzymianie
mogli zintegrowac ze swoim panteonem, zydowski Bog nie ma posagu, obrazu,
imienia ani konkretnych przymiotow (no tak... oprocz Wszechmogacy), wiec
co tam mieli do pozyskania??
Mogli, co najwyzej, posluchac od kaplanow jakis Themurah, a to kiedys
wcale nie brzmialo madrzej niz dzis, wiec zapewne wzruszyli tylko ramionami,
a to przypuszczam dlatego, bo i dzis sie tak robi.

Co do walk gladiatorow, to nalezy chyba podziwiac, jak Rzymianie
potrafili oddzielic rozrywke od wiary.

Stosunek do niewolnikow nie powinien podlegac naszym ocenom w takim
kontekscie.

Wlasnie pokazuje, ze nie potrafili oddzielic - to nie byla ich wiara, wiec co ich
brzydzilo, o tym Pan przeciez pisal??
Widok krwi po kostki byl przeciez mily ich oku, dziwne raczej, ze obok nie
zorganizowali jakiegos festu, moze nawet z orgiami... to byly ich zwyczaje
i ich rozrywka.

Data: 2009-09-13 08:27:49
Autor: konserwator
Idiotyczne zwyczaje slowianskie...

Uzytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:a6f4ae43-507d-4ee6-9b70-b1941a76ed3bx37g2000yqj.googlegroups.com...
> [...]

Czy w takim razie, Pan, ktory juz na pewno niejedno w zyciu
przemyslal, moglby powiedziec, dlaczego zydowska wiara nie byla przez

to proste. Zeby rzymianie mogli zaakceptpowac wiare z zydoskiego boga musieliby wyrzec sie bogow pozostalych a co gorsza obciac sobie po kawalku fujarki.
To faktycznie moglo budzic u nich obzydzenie...

Idiotyczne zwyczaje s³owiañskie...