Idol Kawsioka umoczony

Data: 2010-09-21 22:08:14
Autor: rAzor
Idol Kawsioka umoczony
http://niezalezna.pl/article/show/id/39207
No, PełObanda - kwiczeć! he he he
--
*...because, this time is all you have...*

Data: 2010-09-21 13:45:57
Autor: Antenka
Idol Kawsioka umoczony
On 21 Wrz, 22:08, rAzor <liejtienant.rzhevs...@kobylka.com.ru> wrote:
http://niezalezna.pl/article/show/id/39207
No, PełObanda - kwiczeć! he he he
--
*...because, this time is all you have...*

A  Palipies niech odszczeka hau hau

Antenka

Data: 2010-09-22 08:33:48
Autor: dK
Idol Kawsioka umoczony

Użytkownik "rAzor" <liejtienant.rzhevskij@kobylka.com.ru> napisał w wiadomości news:i7b3bd$qg4$2news.onet.pl...
http://niezalezna.pl/article/show/id/39207
No, PełObanda - kwiczeć! he he he
--

W 1982 r. każdy student i pracownik naukowy podpisywał taką ... lojalkę. Przychodził smutny gość na wykład i dyktował, a potem zbierał karteczki.
Tak przynajmniej było na polibudzie w Gdańsku. Jeśli to ma być współpraca z SB, no to ja też jestem Bolkiem :)))

dK

Data: 2010-09-22 06:47:14
Autor: Hans Kloss
Idol Kawsioka umoczony
dK <caria@wp.pl> napisał(a):
W 1982 r. każdy student i pracownik naukowy podpisywał taką ... lojalkę.

Kłamiesz. Na pewno nic takiego nie miało miejsca w żadnej z cywilnych
wrocławskich uczelni.
J-23

Data: 2010-09-22 09:08:40
Autor: dK
Idol Kawsioka umoczony

Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i7c8pi$eis$1inews.gazeta.pl...
dK <caria@wp.pl> napisał(a):

W 1982 r. każdy student i pracownik naukowy podpisywał taką ... lojalkę.

Kłamiesz. Na pewno nic takiego nie miało miejsca w żadnej z cywilnych
wrocławskich uczelni.
J-23

Pohamuj się z osądami gościu. To że tu jest dzień to nie znaczy, że kłamcą jest mieszkaniec antypodów, któy twierdzi że jest noc.
Nie wiem jak było we Wrocławiu, ale w Gdańsku na jesieni 1982 r. zbierano zbiorowo lojalki.

Ale, ale, facet !!!!
Proszę bardzo we Wrocławiu na UW były zbierane lojalki na Socjologii i Psychologii
http://www.psych.uw.edu.pl/o_nas.php?id=2&sub_id=3.9
Cytat
"24 listopada [1982]
    Prof. Dobrowolski przesuwa na późniejszą godzinę, a następnie odwołuje wyznaczone na ten dzień posiedzenie Senatu UW. Na spotkaniu z dziekanami wszystkich wydziałów prof. Dobrowolski informuje o decyzji ministra NSzWiT, zgodnie z którą zajęcia na Wydziale Psychologii zostaną wznowione jeżeli:
    1. dziekan i prodziekani podadzą się do dymisji;
    2. studenci Wydziału Psychologii i Instytutu Socjologii zobowiązą się pisemnie do przestrzegania ślubowania oraz nie uczestniczenia w żadnych manifestacjach. Studenci, którzy takiej deklaracji nie złożą, zostaną relegowani z uczelni. Niespełnienie obu warunków do dnia 1 grudnia spowoduje rozwiązanie Wydziału Psychologii."

To dokładnie te same lojalki podpisywali studenci PGdańskiej.

dK

Data: 2010-09-22 09:51:05
Autor: dK
Idol Kawsioka umoczony

dK <caria@wp.pl> napisał(a):

[...]

Przepraszam tu chodziło o Warszawę

dK

Data: 2010-09-22 13:04:21
Autor: rAzor
Idol Kawsioka umoczony
Darz bór! Użytkownik... he he - Hans Kloss raczył napisać:

Potwierdzam.
--
*...because, this time is all you have...*

Data: 2010-09-22 09:29:59
Autor: Tomek
Idol Kawsioka umoczony

Użytkownik "dK" <caria@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c99a35b$0$20996$65785112news.neostrada.pl...

[...]

W 1982 r. studiowałem na PW. Nic takiego nie było. Był tylko jeden taki wsiowy głupek, który nawoływał, żeby się zapisywać do ZSMP, bp "to się może przydać". Prawie nikt go nie posłuchał... Żadnych incydentó ze smutnymi panami nie było, nawet jak później zdarzyło mi się (w stanie wojennym) pracować w zmilitaryzowanej firmie (PKP).
Więc chyba nie "każdy student podpisywał"...
Tomek

Data: 2010-09-22 09:49:37
Autor: dK
Idol Kawsioka umoczony

Użytkownik "Tomek" <tentom@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4c99b2cc$0$22799$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Tak przynajmniej było na Politechnice Gdańskiej.

dK

Data: 2010-09-22 13:06:09
Autor: rAzor
Idol Kawsioka umoczony
Darz bór! Użytkownik... he he - dK raczył napisać:
[...]

Łżesz jak ostatnie bydlę - zaden z moich kolesiów, a miałem ich na PG trzech nie był ani zmuszany, ani nakłaniany do podpisywania lojalki.
--
*...because, this time is all you have...*

Data: 2010-09-22 21:25:44
Autor: dK
Idol Kawsioka umoczony

Użytkownik ".heRsk." <fullPiSbigbrednie@interia.pl> napisał w wiadomości news:pf8k961outl8ajj6u3088g239vupb7nd824ax.com...
On Wed, 22 Sep 2010 09:29:59 +0200, "Tomek" <tentom@tlen.pl> wrote:

> [...]

pracować w zmilitaryzowanej firmie (PKP).
Więc chyba nie "każdy student podpisywał"...

Wystarczylo raz byc na rozmowie ze smutasem, a musiales podpisac
papierek (w 2 czy 3 egz), ze po wyjsciu z wesolego domku nie pusisz
pary co tam widziales i slyszales. jezeli miales to w d... byles
zapraszany na kolejne rozmowy na ktorych uswiadamiono cie, ze ten
czy tamten powiedzial na ciebie to i to. pokazywano jakies akta
z rzekomymi zeznaniami. ta gnida rAzor alias Bula powinien to
wiedziec, on siedzial po tamtej stronie biurka... Co ciekawe,
wiekszosc smutasow miala jakies takie dzwine nazwiska jak np. bula.

U nas  przyszli po kolejnej zadymie w okolicach akademików przy Białej we Wrzeszczu.
Już nie pamiętam daty, ale był to albo koniec października, albo listopad - na pewno przed 13-ym czy 17 grudnia. Akcja represyjna była wobec całego rocznika.
Wspominano o ewentualności rozwiązania  naboru na naszym wydziale ale w sposób nie budzący wątpliwości, że są do tego zdolni.
Wiem że podobne akcje były na UG no i również w Warszawie. Wiem, że ponad wszelką wątpliwość zbierano różne oświadczenia i zastraszano uczniów przynajmniej w częsci szkół średnich. W lojalkach było wyraźnie napisane że np. uczestnictwo w nielegalnej demonstarcji, kolportaż ulotek skończy się relegowaniem ze studiów i jeszcze tam kilka szatańskich wersetów z dekretu i oczywiscie że przyjmujemy to do wiadomosci i zobowiazujemy się do postawy zgodnej z tym co było na ślubowaniu.  Cały glejt miał charakter, że przyjmujemy to do wiadomości i zobowiązujemy się do przestrzegania obowiazującego prawa. No i tekst w stylu, ze będą pod naszą opieką i żebyśmy nie panikowali jak np. od czasu do czasu zechcą z nami indywidualnie porozmawiać po ... przyjacielsku... czy z kimś od nas rozmawiano.. nie wiem... mnie nigdy nie zaproszono na takie ... konwersacje.

dK

Data: 2010-09-22 22:10:12
Autor: raff
Idol Kawsioka umoczony
> [...]

wiedziec, on siedzial po tamtej stronie biurka... Co ciekawe,
wiekszosc smutasow miala jakies takie dzwine nazwiska jak np. bula.

Heniek to byl ten w Tepsie co mowil "Rozmowa kontrolowana"

Sluchawa.

R.

Data: 2010-09-22 13:04:05
Autor: rAzor
Idol Kawsioka umoczony
[...]

Gówno prawda, matole.
--
*...because, this time is all you have...*

Data: 2010-09-22 13:07:43
Autor: rAzor
Idol Kawsioka umoczony
[...]

Co to znaczy podpisywał??? Albo się miało jaja i było uczciwym, albo się nie miało jaj i bylo kablem i kapustą i sie podpisywało.
--
*...because, this time is all you have...*

Data: 2010-09-23 03:50:39
Autor: zbig
Idol Kawsioka umoczony
On 22 Wrz, 08:33, "dK" <ca...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "rAzor" <liejtienant.rzhevs...@kobylka.com.ru> napisał w
> [...]

Tak przynajmniej było na polibudzie w Gdańsku. Jeśli to ma być współpraca z

Nie wiem na jakim wydziale studiowałeś, ala na moim w '82 na PG na
pewno takiego wydarzenia nie było.

Data: 2010-09-23 13:31:50
Autor: dK
Idol Kawsioka umoczony

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:0dd2f9e9-4310-4a46-aacf-e947f58eb3abt11g2000vbc.googlegroups.com...
> [...]

SB, no to ja też jestem Bolkiem :)))

dK

Nie wiem na jakim wydziale studiowałeś, ala na moim w '82 na PG na
================
Elektronika
Wiele osób mówi, że nie było bo albo nie pamięta, albo nie chce pamiętać, albo pamieta ale mówi, ze nie pamięta.
Osobiscie dobrze sobie to zapamiętałem.

dK

dK

Data: 2010-09-23 04:58:32
Autor: zbig
Idol Kawsioka umoczony
On 23 Wrz, 13:31, "dK" <ca...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "zbig" <zbigni...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:0dd2f9e9-4310-4a46-aacf-e947f58eb3abt11g2000vbc.googlegroups.com...
> [...]

===============> Elektronika
Wiele osób mówi, że nie było bo albo nie pamięta, albo nie chce pamiętać,

Nie chchcę ci zarzucać kłamstwa, ale wydaje mi się nieprawdopodobne,
ze na wykład dla tak dużego audytorium jak w przypadku Elektroniki
przychodzi ubek , deskonspirując sie w ten sposób przed taką liczbą
osób.
Ja pamiętam te czasy bardzo dobrze i przypominam sobie na PG
sprawdzanie listy obecności na wykładach (były w stanie wojennym
obowiązkowe) ale lojalek na 100% nie próbowano na nas wymuszać. Było
to tak na jednym z wydziałów "mechanicznych"

Data: 2010-09-23 14:19:38
Autor: dK
Idol Kawsioka umoczony

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:a1581699-a4e1-42a1-b7b0-41a9fe9cdf1bq2g2000vbk.googlegroups.com...
> [...]

ze na wykład dla tak dużego audytorium jak w przypadku Elektroniki
przychodzi ubek , deskonspirując sie w ten sposób przed taką liczbą
==============
A wiesz ilu SB-eków działało jawnie? Nie pamietam jak się przedstawiali, na pewno nie jako pracownik SB, byli natomiast po cywilnemu. Towarzyszył im pracownik dziekanatu, kto? Nie pamiętam. My mieliśmy wykłady dzielone na grupy  nie te takie jak na ćwiczenia, ale też nie wszyscy na raz.
To jak sobie przypomniam było na wykładzie z fizyki bo była to taka nieduża sala wykładowa w GG a nie w Elce. Było nas wtedy ok 40 osób.
Lista obecnosci oczywiscie była obowiazkowa. Mieliśmy jednak taką koleżankę, kóra starała się, żeby na liscie była zawsze 100% frekwencja :) Miała niesamowity dar do naśladowania cudzego pisma.

dK

Data: 2010-09-23 06:11:32
Autor: zbig
Idol Kawsioka umoczony
On 23 Wrz, 14:19, "dK" <ca...@wp.pl> wrote:

=============> A wiesz ilu SB-eków działało jawnie?
Nie słyszałem o takich przypadkach.

Data: 2010-09-23 15:18:33
Autor: dK
Idol Kawsioka umoczony

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:3bd46b24-a6b8-4d06-bf15-eee4e79a9b5bj19g2000vbh.googlegroups.com...
On 23 Wrz, 14:19, "dK" <ca...@wp.pl> wrote:

==============
A wiesz ilu SB-eków działało jawnie?
Nie słyszałem o takich przypadkach.
==========================
Choćby Czesław Kiszczak, czy Zenon Płatek. Nie słyszałeś o nich????

dK

Data: 2010-09-23 06:52:38
Autor: zbig
Idol Kawsioka umoczony
On 23 Wrz, 15:18, "dK" <ca...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "zbig" <zbigni...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:3bd46b24-a6b8-4d06-bf15-eee4e79a9b5bj19g2000vbh.googlegroups.com...
On 23 Wrz, 14:19, "dK" <ca...@wp.pl> wrote:

> [...]

Kiszczak nigdy nie był w UB, a Płatek został tylko dlatego ujawniony,
ze był oskarżony o współudział w morderstwie Popiełuszki.
Nie przypominam sobie nigdy żadnej wzmianki o tym, że taki to a taki
pan jest pracownikiem SB. Pracownicy tej formacji nie przedstawiali
się nawet na przesłuchaniach. Mnie np.przesłuchiwał gość , który mówił
o sobie per Jurek.

Data: 2010-09-23 18:46:24
Autor: dK
Idol Kawsioka umoczony

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:4eeceefd-d43b-4aab-afc8-04dadfa52681t3g2000vbb.googlegroups.com...
> [...]

Nie słyszałem o takich przypadkach.
==========================
Choćby Czesław Kiszczak, czy Zenon Płatek. Nie słyszałeś o nich????

===========

W UB nie, ale w SB tak. Był jej szefem z racji bycia Ministrem Spaw Wewętrznych. Podobnie wszyscy wiceministrowie tworzyli pion kierownictwa.
Nie myl SB-eków operacyjnych od tych co mieli zadania administracyjne. Ci drudzy nie musieli się działać tajnie. Często trafiali za biurko po dekonspiracji.

dK

Data: 2010-09-23 10:15:08
Autor: zbig
Idol Kawsioka umoczony
On 23 Wrz, 18:46, "dK" <ca...@wp.pl> wrote:
Użytkownik "zbig" <zbigni...@gazeta.pl> napisał w wiadomościnews:4eeceefd-d43b-4aab-afc8-04dadfa52681t3g2000vbb.googlegroups.com...
> [...]

> Użytkownik "zbig" <zbigni...@gazeta.pl> napisał w
> wiadomościnews:3bd46b24-a6b8-4d06-bf15-eee4e79a9b5bj19g2000vbh.googlegroups.com...

Kiszczak nigdy nie był w UB.
==========>
[...]

Ciężki z ciebie dyskutant. Idziesz w zaparte w sprawach kompletnie
przegranych. Powiedzieć o Kiszczaku, ze był w SB bo był ministrem SW,
ma mniej więcej tyle sensu co powiedzieć o Rakowskim,że był w SB, bo
był zwierzchnikiem Kiszczaka czyli MSW a więc i SB jemu podlegało.

Data: 2010-09-23 20:36:26
Autor: dK
Idol Kawsioka umoczony

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:3bb38369-8aea-41d6-a6ee-69992ff287e9k11g2000vbf.googlegroups.com...
> [...]

> Nie słyszałem o takich przypadkach.
> ==========================
> Choćby Czesław Kiszczak, czy Zenon Płatek. Nie słyszałeś o nich????

Kiszczak nigdy nie był w UB.

[...]

Rakowski to akurat nie musiał być w SB - struktura zaczynała się u góry od szefa MSW.

Powiem tak, żeby zakończyć dyskusję
1) Z pewnością nie wszyscy studenci w kraju podpisali lojalki. Nasz rocznik na tym wydziale i na tejże uczelni gdzie zaczynałem studencką karierę był do tego zmuszony groźbą rozwiązania roku i w efekcie mobilizacji do armii na dwa lata
2) Nie należy mylić lojalki ze zgodą na bycie TW.
3) Dobrze pamiętam okoliczności tego spontanicznego aktu wierności dla socjalistycznej ojczyzny. No bo ogólnie mam dobra pamięć do szczegółów z przeszłości.
4) Są relacje z innych uczelni potwierdzających, że lojalki były wymuszane - link podałem do akcji jaką przeprowadzono na UW (Warszawa)
5) Osobiście z czasów jeszcze późnolicealnych znałem kilku SB-eków, którzy choć pracując w MO byli jednocześnie nietajnymi SB-kami. Nie kryli się z tym za bardzo, można rzec że przynależność do SB traktowali jako rodzaj nobilitacji. Nie mniej ojciec wyczulił, żeby dialog zakończyć na "Dzień dobry" i nawet o pogodzie z tymi typami nie gadać.

dK