Idzie wiosna... Przypomnienie

Data: 2010-02-23 22:36:05
Autor: CUT_INZ
Idzie wiosna... Przypomnienie
Wiem, 偶e by艂o, ale z racji zbli偶aj膮cej si臋 wiosny polecam
http://www.youtube.com/watch?v=8o-u0RFtyGY

Data: 2010-02-23 23:40:23
Autor: DoQ
CUT_INZ pisze:
Wiem, 偶e by艂o, ale z racji zbli偶aj膮cej si臋 wiosny polecam
http://www.youtube.com/watch?v=8o-u0RFtyGY

Go艣膰 si臋 zatrzyma艂, w promieniu 150m nie wida膰 偶adnego pojazdu wi臋c wje偶d偶a na skrzy偶owanie i juz po niecalych 3s wjezdza na niego motocykl.   艢mieszna propaganda, utwierdzaj膮ca raczej przekonanie 偶e motocyklisci jezdza nieprzewidywalnie i za szybko w miejscach  niebezpiecznych...

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-23 23:54:57
Autor: CUT_INZ
W dniu 23-02-2010 23:40, DoQ pisze:
CUT_INZ pisze:
[...]

Wida膰 nie dostrzegasz problemu. Jad膮cy przy kraw臋dzi jezdni motocykl nie rzuca si臋 tak w oczy jak samoch贸d.
PS. Jad膮c 60km/h w 3 sekundy pokonujesz 50m

Data: 2010-02-23 23:06:30
Autor: to
CUT_INZ wrote:

Wida膰 nie dostrzegasz problemu. Jad膮cy przy kraw臋dzi jezdni motocykl nie
rzuca si臋 tak w oczy jak samoch贸d.

Problem polega na tym, ze du偶a cz臋艣膰 debili na moto zapieprza ok. 150-200 km/h slalomem, nie daj膮c szans wielu kierowcom, by ich zobaczyli.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-24 00:15:01
Autor: DoQ
to pisze:

Problem polega na tym, ze du偶a cz臋艣膰 debili na moto zapieprza ok. 150-200 km/h slalomem, nie daj膮c szans wielu kierowcom, by ich zobaczyli.

Dokladnie.
Nie inaczej jest w samochodzie. Szybsza jazda zwlaszcza w ruchu miejskim, w polaczeniu z agresywnym przyspieszaniem i ciagla zmiana pasow generuje X dodatkowych szans na stluczke czy wypadek. Trzeba miec tego swiadomosc, a nie traktowac sie jak swieta krowe...

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-23 23:24:39
Autor: to
DoQ wrote:

[...]

R贸偶nica jest jednak zasadnicza:

- Ma艂o kt贸ry samoch贸d ma osi膮gi zbli偶one do przeci臋tnego moto
- Prawie ka偶dy w miar臋 nowy samoch贸d hamuje du偶o skuteczniej
- Samoch贸d zajmuje ca艂y pas ruchu, nawet je艣li cz臋sto go zmienia to nie wyskoczy nagle z metrowej luki pomi臋dzy autami
- Samoch贸d jest wi臋kszy i du偶o lepiej widoczny

--
cokolwiek

Data: 2010-02-24 00:41:54
Autor: DoQ
to pisze:

[...]

Nie twierdze ze nie.
Pisze o moich obserwacjach zza kolka samochodu, przewidywalna jazda gwarantuje spokoj i mozliwosc bezproblemowego opanowania sytuacji. Jesli mam zamiar przeginac to moge miec pretensje g艂贸wnie do siebie. Kierujacy motocyklem przyspieszajacym "rzad wielkosci" lepiej (jak sam slusznie zwrociles uwage) powinien miec tego swiadomosc. Jesli nie ma, to jest zwyczajnie g艂upi.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-24 08:50:53
Autor: Maciek
W dniu 2010-02-24 00:06, to pisze:
Problem polega na tym, ze du偶a cz臋艣膰 debili na moto zapieprza ok. 150-200 km/h slalomem, nie daj膮c szans wielu kierowcom, by ich zobaczyli.
A ja bez kozery powiem: pi艅cet :-P

Maciek

Data: 2010-02-24 08:34:12
Autor: to
Maciek wrote:

Problem polega na tym, ze du偶a cz臋艣膰 debili na moto zapieprza ok.
150-200 km/h slalomem, nie daj膮c szans wielu kierowcom, by ich
zobaczyli.
A ja bez kozery powiem: pi艅cet :-P

Wsi膮d藕 w jakie艣 w miar臋 szybkie auto to si臋 sam przekonasz ile je偶d偶膮.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-24 09:05:11
Autor: DoQ
Maciek pisze:
W dniu 2010-02-24 00:06, to pisze:
Problem polega na tym, ze du偶a cz臋艣膰 debili na moto zapieprza ok. 150-200 km/h slalomem, nie daj膮c szans wielu kierowcom, by ich zobaczyli.
A ja bez kozery powiem: pi艅cet :-P

Nastepny co zaraz napisze o przepisowej i bezpiecznej jezdzie motocyklistow?
http://www.youtube.com/watch?v=a_4WDNLdSwk

Nie da sie?

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-24 09:05:51
Autor: kakmar
Idzie wiosna... Przypomnienie
Dnia 24.02.2010 DoQ <pawel.doq@gmail.com> napisa艂/a:
Maciek pisze:
[...]

No to to jeszcze nic, a zobacz tu, no i jeszcze bez kaskuff i 艣wiate艂.
http://www.youtube.com/watch?v=HS3VQHlgj8U
No koszmar poprostu.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-02-24 10:17:20
Autor: DoQ
kakmar pisze:
No to to jeszcze nic, a zobacz tu, no i jeszcze bez kaskuff i 艣wiate艂.
http://www.youtube.com/watch?v=HS3VQHlgj8U
No koszmar poprostu.

Troche ci sie rzeczywistosc z fantastyka miesza. Przyklej sobie naklejke "jestesmy fszendzie", albo lepiej dwie i to na czo艂o.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-24 10:49:11
Autor: kakmar
kakmar pisze:
[...]

A dzi臋kuj臋 za rad臋, napisz mi jeszcze koniecznie na chuj mi taka nalepka? A?

Skoro tak bardzo starasz si臋 wykaza膰 偶e ka偶dy kto jedzie na motocyklu, je藕dzi
niebezpiecznie, poszukaj lepszych przyk艂ad贸w. Ten ani st膮d, ani z miasta,
zupe艂nie bez sensu. R贸wnie 艂atwo mo偶na znale藕膰 wiele filmik贸w z
podobnymi zapisami z aut. I o czym to 艣wiadczy? 呕e wielu lubi sobie
czasem pozapierdala膰? Zw艂aszcza jak ma czym. A Ty?

Jako艣 znacznie rzadziej spotykam na drodze "szale艅ca" na motocyklu ni偶
w aucie, oczywi艣cie to kwestia skali i za艂o偶e艅. Bo oceniam tylko czy jest
dane zachowanie niebezpieczne dla mnie. Wielu cz臋sto zdarza si臋 nie
zauwa偶y膰 innego pojazdu, czasem nawet je艣li jest to tramwaj. A
mniejszego wielu nie zauwa偶a ot tak sobie. A dla wi臋kszej ekscytacji masz lepszego linka:
http://www.youtube.com/watch?v=9LB9Ehws_cU
Pami臋taj tylko 偶e taka jazda m臋cz膮ca dosy膰 jest i ci膮gle si臋 tak nie da.

A znowu takiego czego艣 nikt nie chce ogl膮da膰:
http://www.youtube.com/watch?v=OCt5zVFVPsg

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-02-24 11:48:46
Autor: Massai
kakmar wrote:

> [...]

mo偶na znale藕膰 wiele filmik贸w z podobnymi zapisami z aut. I o czym
to 艣wiadczy? 呕e wielu lubi sobie czasem pozapierdala膰? Zw艂aszcza

Widzisz, kwestia jest prosta.
Je艣li moto jedzie przepisowo, czy nawet "prawie przepisowo" - ryzyko
偶e kto艣 go nie zobaczy, 偶e zajedzie drog臋 - jest niezbyt du偶e.

Natomiast ro艣nie to ryzyko gwa艂townie gdy moto jedzie 2*ograniczenie
czy 2,5*ograniczenie, i skacze z pasa na pas.

W efekcie ci kt贸rzy p艂acz膮 "puszkarze nie patrz膮 w lusterka" - to
w艂a艣nie ci co "zapierdalaj膮".

Bo ci co je偶d偶膮 przepisowo, czy cho膰 "rozs膮dnie" na moto maj膮 ten
problem z zaje偶d偶aniem r贸wnie cz臋sto jak kierowcy samochod贸w.
Czyli - co jaki艣 czas si臋 zdarzy, ale nie jest to pow贸d 偶eby robi膰
akcj臋 "motocykle s膮 wsz臋dzie".

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-02-24 15:51:19
Autor: kan
On 2010-02-24 12:48, Massai wrote:
[...]

Niestety nie masz racji. Wypowiadasz si臋 na temat o kt贸rym nie masz zielonego poj臋cia. 3 razy mia艂em spotkanie bliskiego stopnia z samochodem bo szanowny kierownik nie raczy艂 zauwa偶y膰 motocykla a odbywa艂o si臋 to przy pr臋dko艣ciach 30-40km/h. W samochodzie zdarzy艂o mi si臋 to tylko raz mimo 10-cio krotnie wi臋kszego przebiegu.

Pozdrawiam,
kan

Data: 2010-02-24 20:53:02
Autor: DoQ
kan pisze:

Niestety nie masz racji. Wypowiadasz si臋 na temat o kt贸rym nie masz zielonego poj臋cia. 3 razy mia艂em spotkanie bliskiego stopnia z

Jasne, czyli mozna zapierdalac ile wlezie - wszyscy dookola maja uwazac na szanownego pana motocykliste.

samochodem bo szanowny kierownik nie raczy艂 zauwa偶y膰 motocykla a odbywa艂o si臋 to przy pr臋dko艣ciach 30-40km/h. W samochodzie zdarzy艂o mi si臋 to tylko raz mimo 10-cio krotnie wi臋kszego przebiegu.

Moja kolezanka tez nie umie jezdzic samochodem. Dwa razy w roku musi miec stluczke, nie zawsze z jej winy.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-24 20:56:11
Autor: CUT_INZ
W dniu 24-02-2010 20:53, DoQ pisze:
kan pisze:

[...]

艢lepy jeste艣 czy czyta膰 nie umiesz? Gdzie on tak napisa艂?

Data: 2010-02-24 21:06:20
Autor: DoQ
CUT_INZ pisze:

Jasne, czyli mozna zapierdalac ile wlezie - wszyscy dookola maja uwazac
na szanownego pana motocykliste.
艢lepy jeste艣 czy czyta膰 nie umiesz? Gdzie on tak napisa艂?

Chyba sam jestes slepy, bo jak widac niejaki kan nie umie jezdzic skoro 3x nadzial sie na samochod.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-24 21:17:56
Autor: CUT_INZ
W dniu 24-02-2010 21:06, DoQ pisze:
CUT_INZ pisze:

[...]

Wiesz, ty chyba motocykla w 偶yciu na oczy nie widzia艂e艣 (nie m贸wi膮c ju偶 o je藕dzie)

Ja uwa偶am si臋 za motocyklowego kapelusznika. Je艣li przekraczam pr臋dko艣膰 to max o 20km/h. Nie wyprzedzam na zakazie itp. Jednym s艂owem unikam problem贸w.

Stosuj膮c sie do moich zasad nieraz mia艂em wra偶enie, 偶e kierowcy samochod贸w albo mnie nie widz膮, albo s膮 tak zamy艣leni, 偶e nie maj膮 kontaktu ze swoimi m贸zgami...

Data: 2010-02-24 21:24:20
Autor: DoQ
CUT_INZ pisze:

Wiesz, ty chyba motocykla w 偶yciu na oczy nie widzia艂e艣 (nie m贸wi膮c ju偶 o je藕dzie)>

Opowiesz mi o tej trudnej sztuce?

[...]

Jasne. Nastepnym razem jak ktos wymusi na mnie pierwszenstwo, chwyce czerstwa bu艂k臋 i sie pochlastam. A jak nie uda mi sie zejsc z tego swiata,  zaloze stowarzyszenia pokrzywdzonych i zafunduje sobie naklejke "patrz dookola, DoQ jest wszedzie". Ile masz to PJ? Rok? Ja na poczatku tez przezywalem wszystko, jak 偶aba okres.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-24 21:27:24
Autor: CUT_INZ
W dniu 24-02-2010 21:24, DoQ pisze:

Ile masz to PJ? Rok? Ja na poczatku
tez przezywalem wszystko, jak 偶aba okres.

(Sugeruj膮c si臋 powy偶szym tekstem)
Prawo jazdy mia艂em zanim ty w og贸le by艂e艣 w planach.

Data: 2010-02-24 21:34:53
Autor: DoQ
CUT_INZ pisze:

Ile masz to PJ? Rok? Ja na poczatku
tez przezywalem wszystko, jak 偶aba okres.
(Sugeruj膮c si臋 powy偶szym tekstem)
Prawo jazdy mia艂em zanim ty w og贸le by艂e艣 w planach.

Widocznie czas zebys je oddal i przerzuci艂 sie na KM.
Nie zauwazysz samochodu, dojdzie do nieszczescia i wnukom sprawisz przykrosc.

Data: 2010-02-24 21:51:34
Autor: CUT_INZ
W dniu 24-02-2010 21:34, Doo pisze:

Widocznie czas zebys je oddal i przerzuci艂 sie na KM.
Nie zauwazysz samochodu, dojdzie do nieszczescia i wnukom sprawisz
przykrosc.

Nie b膮d藕 taki hop do przodu bo Ci z ty艂u zabraknie..

Data: 2010-02-24 21:58:51
Autor: DoQ
CUT_INZ pisze:

Widocznie czas zebys je oddal i przerzuci艂 sie na KM.
Nie zauwazysz samochodu, dojdzie do nieszczescia i wnukom sprawisz
przykrosc.
Nie b膮d藕 taki hop do przodu bo Ci z ty艂u zabraknie..

Jak to sie mowilo: nie strasz, nie strasz bo sie...

Data: 2010-02-25 09:13:18
Autor: kan
On 2010-02-24 21:06, DoQ wrote:
CUT_INZ pisze:

[...]

Twoja logika jest zadziwiaj膮ca. Odnios艂em si臋 tylko do stwierdzenia 偶e kierowcy samochod贸w nie zwracaj膮 uwagi na jedno艣lady i jest to fakt. Je藕dzi膰 na motocyklu potrafi臋 i zrobi艂em prawie 50kkm co daje mi podstawy do tego aby stwierdzi膰 偶e mam poj臋cie o realiach. Wprawdzie nie je藕dzi艂em ju偶 par臋 lat ale s膮dz臋 偶e je艣li co艣 si臋 zmieni艂o to tylko na gorsze. Stwierdzenie 偶e nie potrafi臋 je藕dzi膰 jest r贸wnie偶 艣mieszne poniewa偶 te wszystkie przypadki nie maj膮 偶adnego zwi膮zku z umiej臋tno艣ci膮 jazdy. Je艣li kto艣 wymusza pierwsze艅stwo wyje偶d偶aj膮c z podporz膮dkowanej drogi po same ko艂a to chyba tylko Batman unikn膮艂by st艂uczki.
Nigdzie nie napisa艂em 偶e popieram popierdalanie, w艂a艣ciwie inaczej je艣li kto艣 popierdziela to powinien uwa偶a膰 na innych u偶ytkownik贸w drogi i przekraczaj膮c pr臋dko艣膰 bierze na siebie odpowiedzialno艣膰 i dotyczy si臋 to zar贸wno samochod贸w jak i motocykl贸w.

--
Pozdrawiam,
kan

Data: 2010-02-25 10:33:18
Autor: kakmar
Idzie wiosna... Przypomnienie
Dnia 25.02.2010 kan <kan@onet.pl> napisa艂/a:

[...]

Widzisz tylko 偶e rozwini臋cie na kawa艂ku pustej 3pasm贸wki 200+, czy nawet
przys艂owiowych 300, jest zwykle znacznie bezpieczniejsze od przejechania
z maksymalnie dopuszczaln膮 pr臋dko艣ci膮 przez skrzy偶owanie z
podporz膮dkowan膮, przej艣cie dla pieszych, czy wjazd na posesje na kt贸rych
kto艣 akurat stoi.

Tak, zdaje sobie spraw臋 偶e obecnie "poprawna politycznie" teoria g艂osi co艣 zupe艂nie przeciwnego.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-02-24 20:42:51
Autor: masti
Idzie wiosna... Przypomnienie
Dnia pi臋knego Wed, 24 Feb 2010 11:48:46 +0000, osobnik zwany Massai
wystuka艂:

kakmar wrote:

> [...]

Je艣li moto jedzie przepisowo, czy nawet "prawie przepisowo" - ryzyko 偶e
kto艣 go nie zobaczy, 偶e zajedzie drog臋 - jest niezbyt du偶e.

powiedz to panu co mnie po艂o偶y艂 na 艁azienkowskiej w DC. Dobrze, 偶e jecha艂em ca艂e 30kmh

Natomiast ro艣nie to ryzyko gwa艂townie gdy moto jedzie 2*ograniczenie czy
2,5*ograniczenie, i skacze z pasa na pas.

moto zazwyczaj nie skacze bo porusza sie pasem dla motocykli :)

W efekcie ci kt贸rzy p艂acz膮 "puszkarze nie patrz膮 w lusterka" - to
w艂a艣nie ci co "zapierdalaj膮".

g贸wnia偶eria na plastikach nie p艂acze. Cz臋sto po glebie juz nie jest w stanie

[...]

oj pow贸d, pow贸d. Poje藕dzij troch臋 na moto po mie艣cie to zrozumiesz. Cho膰 teraz jest o niebo lepiej niz by艂o kilka lat temu. A jak kto艣 艣lepy to mu nic nie pomo偶e. Kolega na GoldWingu (moto wielko艣ci dostawczaka) z zapalonymi z przodu z 10 艣wiat艂ami zosta艂 skasowany podczas jazdy turystycznej (jakie艣 90kmh na szosie) bo samoch贸d wyskoczy艂 mu na czo艂贸wk臋. Na szcz臋艣cie sko艅czy艂o si臋 tylko na kasacji motocykla i po艂amanej nodze.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-02-25 07:02:45
Autor: Massai
masti wrote:

> [...]
> du偶e.

powiedz to panu co mnie po艂o偶y艂 na 艁azienkowskiej w DC. Dobrze,

No, ale co to za argument? Jad膮c samochodem 30km/h tez mozna mie膰
st艂uczk臋. Kto艣 wyjedzie, nie zauwa偶y.
Zdarza si臋.

> 2*ograniczenie czy 2,5*ograniczenie, i skacze z pasa na pas.

moto zazwyczaj nie skacze bo porusza sie pasem dla motocykli :)

Odnosi艂em si臋 do tych filmik贸w w w膮tku ;-)

> [...]

szosie) bo samoch贸d wyskoczy艂 mu na czo艂贸wk臋. Na szcz臋艣cie
sko艅czy艂o si臋 tylko na kasacji motocykla i po艂amanej nodze.

No ale to wszystko mo偶e si臋 zdarzy膰. Przy  konfrontacji samoch贸d -
samoch贸d przy 90km/h samochody te偶 p贸jd膮 do kasacji, a i kierowca
mog膮 si臋 nie wykpi膰 tylko z艂aman膮 nog膮.

Zdarza si臋, co te偶 napisa艂em.

Tym niemniej zapitalanie ile fabryka da艂a w g臋stym ruchu jest
proszeniem si臋 o k艂opoty, i nie mo偶na si臋 domaga膰 "motocykle s膮
wsz臋dzie", 偶eby kierowcy mieli 8 par oczu i jednocze艣nie obserwowali
wszelkie mo偶liwe kierunki. Spogl膮da si臋 w lusterko i potem do
przodu, wyprzedzamy. Jest moment kiedy po prostu fizycznie nie patrzy
si臋 w ty艂.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-02-25 21:10:08
Autor: masti
Idzie wiosna... Przypomnienie
Dnia pi臋knego Thu, 25 Feb 2010 07:02:45 +0000, osobnik zwany Massai
wystuka艂:

[...]

ta akcja wzi臋艂a sie od normalnych motonit贸w. G贸wnia偶eria na nierejestrowanych scigaczach bez prawka to inna sprawa. A potem i tak jest na wszystkich motocyklist贸w.

Data: 2010-02-26 08:35:32
Autor: Massai
masti wrote:

> [...]

ta akcja wzi臋艂a sie od normalnych motonit贸w. G贸wnia偶eria na nierejestrowanych scigaczach bez prawka to inna sprawa. A potem i tak jest na wszystkich motocyklist贸w.

Widzisz, ka偶dy normalny kierowca, kt贸ry normalnie patrzy na drog臋 -
uwa偶a na motocyklist贸w. Bo zdaje sobie spraw臋 z tego co taka maszyna
potrafi.

Problemem s膮 pa艅cie w s艂u偶bowych autkach, jakie艣 dziadki co z
trwog膮 p臋dz膮 30km/h, wpatrzeni w horyzont i tym podobni. Ale do
takich cho膰by艣 im programowanie neuro urz膮dzi艂 - te偶 nie trafi.

Jak widz臋 za soba moto przeciwskaj膮ce si臋 na 艣wiat艂ach, to
zje偶d偶am troch臋 w bok, 偶eby mia艂 miejsce. I tak robi wyra藕na
wi臋kszo艣膰 kierowc贸w, przynajmniej ja tak to widz臋 - ci przede mn膮
te偶 si臋 zazwyczaj odsuwaj膮.

Jak widz臋 soba moto na trasie, to nie wyprzedzam tego przede mn膮,
tylko czekam a偶 moto wyprzedzi mnie, zje偶d偶am do boku, 偶eby da膰 mu
sygna艂 "jed藕 je艣li chcesz".
Raz si臋 mi zdarzy艂o 偶e zajecha艂em drog臋 motocyklowi - jecha艂em
mi臋dzy dwoma tirami, poatrzy艂em w boczne lusterko - pusto, z przodu
pusto, sanda艂, lewy pas, a tu mi co艣 艣wieci w lusterku. Go艣膰
wyskoczy艂 zza tego drugiego tira i moment by艂 tu偶 za mn膮.
Docisn膮艂em gaz do dechy, zjecha艂em go艣c za mn膮 przez chwil臋 obok
mnie jecha艂 i patrzy艂, podnios艂em r臋k臋 przepraszaj膮c, on mnie
wyprzedzi艂, mign膮艂 kierunkami i poszeeeed艂...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-02-25 08:11:05
Autor: Axel
Idzie wiosna... Przypomnienie
"masti" <gone@to.hell> wrote in message

oj pow骴, pow骴. Pojezdzij troche na moto po miescie to zrozumiesz. Choc
teraz jest o niebo lepiej niz bylo kilka lat temu. A jak ktos slepy to mu
nic nie pomoze. Kolega na GoldWingu (moto wielkosci dostawczaka) z
zapalonymi z przodu z 10 swiatlami zostal skasowany podczas jazdy
turystycznej (jakies 90kmh na szosie) bo samoch骴 wyskoczyl mu na
czol體ke. Na szczescie skonczylo sie tylko na kasacji motocykla i
polamanej nodze.

Wypadki i kretynizmy na drodze sie zdarzaja, ale co to ma wspolnego z motocyklami?
No to Twoj kolega mial farta, bo w podobnej sytuacji samochod mojego kolegi z pracy zaczynal sie od tylnego slupka. Zginal on, jego zona i dziecko, osierocili dwojke dzieci.
Moze jednak nakleje sobie nalepke "nie patrz na motocykle w lusterkach, patrz przed siebie"?

--
Axel

Data: 2010-02-25 12:21:03
Autor: Bartek Kacprzak
Idzie wiosna... Przypomnienie

U縴tkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisa w wiadomo禼i news:hm33mu$vhs$1news.onet.pl...
Widzisz, kwestia jest prosta.
Je秎i moto jedzie przepisowo, czy nawet "prawie przepisowo" - ryzyko
縠 kto go nie zobaczy, 縠 zajedzie drog - jest niezbyt du縠.
Bzdura.
Natomiast ro秐ie to ryzyko gwa硉ownie gdy moto jedzie 2*ograniczenie
czy 2,5*ograniczenie, i skacze z pasa na pas.
Nie do konca prawda,
W efekcie ci kt髍zy p砤cz "puszkarze nie patrz w lusterka" - to
w砤秐ie ci co "zapierdalaj".
Bzdura
Bo ci co je縟勘 przepisowo, czy cho "rozs眃nie" na moto maj ten
problem z zaje縟縜niem r體nie cz阺to jak kierowcy samochod體.
Czyli - co jaki czas si zdarzy, ale nie jest to pow骴 縠by robi
akcj "motocykle s wsz阣zie".
Czesciej, uwiez mi, ze czesciej.

--
Bartek
Niebieska9'99

Data: 2010-02-25 12:52:26
Autor: Massai
Bartek Kacprzak wrote:

> [...]
> Je秎i moto jedzie przepisowo, czy nawet "prawie przepisowo" - ryzyko
> 縠 kto go nie zobaczy, 縠 zajedzie drog - jest niezbyt du縠.

Wiesz, motocykl to nie rower, 縠 ludzie "pomijaj go" patrz眂 na drog.

Zreszt
> Natomiast ro秐ie to ryzyko gwa硉ownie gdy moto jedzie 2*ograniczenie
> czy 2,5*ograniczenie, i skacze z pasa na pas.
Nie do konca prawda,

Nie ro秐ie wg. ciebie?

> [...]
> problem z zaje縟縜niem r體nie cz阺to jak kierowcy samochod體.
> Czyli - co jaki czas si zdarzy, ale nie jest to pow骴 縠by robi

No mo縠 ciut cz甓ciej, ale nie przesadzajmy 縠 ludzie poluj na
motocyklist體.

Je縟筷 czasem rowerem po ulicach, to jest dopiero hardcore.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-02-24 12:19:27
Autor: DoQ
kakmar pisze:

podobnymi zapisami z aut. I o czym to 艣wiadczy? 呕e wielu lubi sobie
czasem pozapierdala膰? Zw艂aszcza jak ma czym. A Ty?

Jak sobie lubisz pozapierdalac to bierzesz ryzyko na siebie. Tworzenie sloganow (jak i rzekoma niedola motocyklistow) jest po prostu 艣mieszne

Jako艣 znacznie rzadziej spotykam na drodze "szale艅ca" na motocyklu ni偶
w aucie, oczywi艣cie to kwestia skali i za艂o偶e艅. Bo oceniam tylko czy jest
dane zachowanie niebezpieczne dla mnie. Wielu cz臋sto zdarza si臋 nie

Znajomi motocyklisci, z kilkunastoletnim sta偶em je偶d偶膮 cali i nie brz臋cz膮. Najwi臋kszy problem maj膮 m艂odzi gniewni, ich codziennie kto艣 nie zauwa偶a i chce zabija膰.

zauwa偶y膰 innego pojazdu, czasem nawet je艣li jest to tramwaj. A
mniejszego wielu nie zauwa偶a ot tak sobie.

Wypadki byly i beda zawsze, tutaj nic sie nie zmieni.
Kazdy moze zginac, kwestia tego jak czesto ryzykuje i prowokuje sytuacje.

http://www.youtube.com/watch?v=9LB9Ehws_cU
Pami臋taj tylko 偶e taka jazda m臋cz膮ca dosy膰 jest i ci膮gle si臋 tak nie da.

LOL. Wystarczy 偶eby pierwszy lepszy 艂epek obejrza艂 takiego ach i och stritfajtera w akcji po czym pr贸bowa艂 go na艣ladowa膰. Wystarczy jedna pr贸ba i ko艅czy si臋 to dla niego tragicznie. Oczywi艣cie pow贸d jedynie s艂uszny: kto艣 go nie zauwa偶y艂, zajecha艂 drog臋 , zepchn膮艂 na barierki...

A znowu takiego czego艣 nikt nie chce ogl膮da膰:
http://www.youtube.com/watch?v=OCt5zVFVPsg

Ale gdzie ci 藕li katamaraniarze morduj膮cy motocyklist臋?

Pozdrawiam
Pawe艂

Data: 2010-02-25 10:07:40
Autor: kakmar
[...]

Tw贸j punk widzenia mia艂by uzasadnienie, gdyby na drogach by艂a sielanka,
zak艂贸cana tylko przez p臋dz膮cych motocyklist贸w. Niestety wszyscy p臋dz膮 o
ile sprz臋t pozwala. Masz powy偶ej bezsensown膮 pogo艅 do kolejnego
czerwonego. Nie jest te偶 tak 偶e na drodze kto艣 kogo艣 chce z premedytacj膮 zabi膰,
przynajmniej w mierzalnych statystyk膮 ilo艣ciach. Gdyby by艂o inaczej
drogi by艂y by puste a populacja znacz膮co mniejsza. Wypadki si臋 zdarzaj膮
g贸wnie dlatego 偶e nie po艣wi臋camy prowadzeniu pojazdu nale偶ytej uwagi.
Niestety staje si臋 to coraz powszechniejsze. Poczucie odpowiedzialno艣ci
za w艂asne zachowania zast臋powane jest prze艣wiadczeniem o bezpiecze艅stwie
w艂asnego auta i przekonaniem 偶e kto艣 inny powinien o moje bezpiecze艅stwo
dba膰. Dochodz膮 do tego zwyk艂e zachowania typu wi臋kszy ma racj臋 i robi
si臋 dosy膰 niebezpiecznie. Akcja typu "uwa偶aj na motocykle gdzie艣 tam" nie ma wi臋kszego sensu, bo trzeba patrze膰 te偶 w ka偶d膮 inn膮 stron臋 i na wszystko na drodze.
Mo偶e te偶 budzi膰 frustracje, i reakcje podobne to Twojej u kierowc贸w
kt贸rym zwraca uwag臋. Nikt nie lubi gdy mu si臋 m贸wi co ma robi膰 lub 偶e co艣 robi 藕le. Trudno jednak oczekiwa膰 偶e akurat motocykli艣ci b臋d膮 propagowa膰 co innego. Zreszt膮 mimo 偶e mog臋 si臋 przyzwyczai膰 偶e ten z przeciwka b臋dzie wyprzedza艂 na "czo艂贸wk臋" gdy jad臋 na motocyklu, spychaj膮c mnie na pobocze, to trudno mi to zaakceptowa膰 jako co艣 normalnego.

Propagowanie stereotypu szukaj膮cego 艣mierci motocyklisty nie s艂u偶y moim zdaniem nikomu i mo偶e by膰 przejawem frustracji. Tak samo jak t艂umaczenie przez policj臋 przyczyn wi臋kszo艣ci wypadk贸w przekroczeniem pr臋dko艣ci i 艣ciganiem g艂ownie w艂a艣nie tego
wykroczenia. Zw艂aszcza na co lepszych odcinkach dr贸g.

Problemem jest coraz powszechniejsze jest przekonanie 偶e wystarczy jecha膰 zgodnie z ograniczeniem i ju偶 si臋 jest bezpiecznym i zwolnionym z my艣lenia, patrzenia na drog臋 i okolice. --
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-02-25 13:16:57
Autor: DoQ
kakmar pisze:

Propagowanie stereotypu szukaj膮cego 艣mierci motocyklisty nie s艂u偶y moim zdaniem nikomu i mo偶e by膰 przejawem frustracji.

Ale przeciez motocyklisci, albo inaczej - pewna grupa motocyklistow sama wypracowala taki wizerunek motocyklisty, watpie zeby wzial sie on z powietrza. Modna, tania i szybka zabawka, wiec niemal kazdy dresik moze teraz jezdzic. Stereotypy nie zawsze biora sie z powietrza. To tak jakby wypatrzec 50 letniego biznesmena, w Golfie III z rozkreconym na maksa subem i choinka neonow.

Problemem jest coraz powszechniejsze jest przekonanie 偶e wystarczy jecha膰 zgodnie z ograniczeniem i ju偶 si臋 jest bezpiecznym i zwolnionym z my艣lenia, patrzenia na drog臋 i okolice.

Nikt nie mowi o turlaniu sie 50km/h, tylko o zachowaniu zdrowego rozsadku np. na skrzyzowaniach o czym juz sam wspomniales.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-25 13:31:21
Autor: Axel
Idzie wiosna... Przypomnienie
"kakmar" <kakmar+sp@gmail.com> wrote in message

Tak samo jak tlumaczenie przez policje przyczyn wiekszosci
wypadk體 przekroczeniem predkosci i sciganiem glownie wlasnie tego
wykroczenia. Zwlaszcza na co lepszych odcinkach dr骻.
Problemem jest coraz powszechniejsze jest przekonanie ze wystarczy
jechac zgodnie z ograniczeniem i juz sie jest bezpiecznym i
zwolnionym z myslenia, patrzenia na droge i okolice.

Zgadzam sie z powyzszym w 100%. Dodam jeszcze, ze bardzo pomaga na drodze, jak sie czlowiek postawi w sytuacji innego uzytkownika drogi. I zacznie sie zachowywac tak, jakby oczekiwal tego od innych.

--
Axel

Data: 2010-02-24 10:20:43
Autor: Krzysztof 45
Idzie wiosna... Przypomnienie
DoQ napisa艂(a):
Nastepny co zaraz napisze o przepisowej i bezpiecznej jezdzie motocyklistow?
http://www.youtube.com/watch?v=a_4WDNLdSwk

Takich debili spotykam 艣rednio raz w miesi膮cu
A troch臋 mniej pojebanych raz w tygodniu
http://video.google.pl/videoplay?docid=3154634218680987307#
--
Krzysiek

Data: 2010-02-24 10:38:13
Autor: DoQ
Krzysztof 45 pisze:

Takich debili spotykam 艣rednio raz w miesi膮cu
A troch臋 mniej pojebanych raz w tygodniu
http://video.google.pl/videoplay?docid=3154634218680987307#

Dlatego nie patrz na droge tylko wpatruj sie w lusterka. Zajedziesz mu niechcacy droge i bedzie mial bardzo sluszne pretensje co do twojego zachowania. Subaru jest wszedzie.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-24 10:50:42
Autor: Krzysztof 45
[...]
Lusterka s膮 dobre do pewnej granicy. Debile ja przekraczaj膮 i ju偶 nie zdaj膮 egzaminu.
Subaru jest wszedzie.
Nie Subaru jest wsz臋dzie, tylko debile s膮 wsz臋dzie, bez wyj膮tku czy na dw贸ch ko艂ach, czy czterech. A i na osiemnastu sie zdarzaj膮.
--
Krzysiek

Data: 2010-02-24 11:05:12
Autor: DoQ
Krzysztof 45 pisze:

Nie Subaru jest wsz臋dzie, tylko debile s膮 wsz臋dzie, bez wyj膮tku czy na dw贸ch ko艂ach, czy czterech. A i na osiemnastu sie zdarzaj膮.

Owszem. Dlatego ci co jezdza z glowa, jezdza dalej i nie dramatyzuja twierdzeniami ze co 100m ktos czyha na ich 偶ycie.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-24 10:53:00
Autor: Massai
DoQ wrote:

Krzysztof 45 pisze:

> [...]

Owszem. Dlatego ci co jezdza z glowa, jezdza dalej i nie dramatyzuja
twierdzeniami ze co 100m ktos czyha na ich 偶ycie.

Ja szczerze m贸wi膮c nie bardzo rozumiem takich "艣cigaj膮cych si臋".

Przecie偶 oni tez je偶d偶膮 g艂贸wnie samochodami, i wiedz膮 jak to
wygl膮da.
Jak kto艣 skacze pomi臋dzy pasami, w du偶ym t艂oku, to nie ma si臋 co
dziwi膰 偶e mu inny czasem drog臋 zajedzie.
Kierowca popatrzy w lusterko, pusto, zmienia pas, a tu dup, bo moto
wyskoczy艂 zza ci臋偶ar贸wki i w sekund臋- p贸艂torej z 90 km/h zrobi艂
140.
 --
Pozdro
Massai

Data: 2010-02-24 12:29:14
Autor: DoQ
Massai pisze:

[...]

Szkoda 偶e takie oczywisto艣ci nie do wszystkich trafiaj膮...

Pozdrawiam
Pawe艂

Data: 2010-02-24 12:07:10
Autor: Krzysztof 45
Idzie wiosna... Przypomnienie
DoQ napisa艂(a):
Dlatego ci co jezdza z glowa, jezdza dalej i nie dramatyzuja twierdzeniami ze co 100m ktos czyha na ich 偶ycie.
Dok艂adnie. Ale czasami ci co je偶d偶膮 z g艂ow膮, ze zm臋czenia lub pewnej rutyny, dopada ich rozlu藕nienie, i te偶 mog膮 sie wpakowa膰 w niez艂e g贸wno. Mo偶e nie ze swojej winy, ale jak trafi膮 rozlu藕nieni na 艣lepca, lub takiego co nie patrzy w lusterka, a takich teraz jest od cholery, to dzwonek gotowy.
--
Krzysiek

Data: 2010-02-24 12:23:43
Autor: DoQ
Krzysztof 45 pisze:

Mo偶e nie ze swojej winy, ale jak trafi膮 rozlu藕nieni na 艣lepca, lub takiego co nie patrzy w lusterka, a takich teraz jest od cholery, to dzwonek gotowy.

Jak ju偶 pisa艂em wyzej. Wypadki sa i beda zawsze.
Mo偶na przeoczy膰 samoch贸d, ci臋偶ar贸wk臋 czy nawet poci膮g (niekt贸rym sie zdarza). Po prostu trzeba patrze膰 na to co si臋 dzieje na drodze, niezale偶nie od tego czy korzystaj膮 z niej rowery, motocykle czy samochody.
Wkurwia mnie natomiast cz臋sta, bezmy艣lna "solidarno艣膰 jajnik贸w" motocyklowego 艣wiatka i g艂upie odpowiedzi typu "150km/h motocyklem w mie艣cie??? To si臋 nie da! Mo偶e pi艅cet od razu".

Pozdrawiam
Pawe艂

Data: 2010-02-25 08:22:33
Autor: to
Krzysztof 45 wrote:

Takich debili spotykam 艣rednio raz w miesi膮cu A troch臋 mniej pojebanych raz w tygodniu

Bior膮c pod uwag臋 fakt, 偶e og贸lnie rzecz bior膮c spotykasz pewnie z tysi膮c razy wi臋cej samochod贸w ni偶 motocykli to sam sobie oblicz jaka jest r贸偶nica w odsetku debili w obu tych grupach.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-24 20:36:50
Autor: masti
Idzie wiosna... Przypomnienie
Dnia pi臋knego Wed, 24 Feb 2010 00:06:30 +0100, osobnik zwany to wystuka艂:

CUT_INZ wrote:

[...]

zapomnia艂e艣 o gwa艂ceniu w przelocie staruszek na pasach jad膮c na gumie

Data: 2010-02-24 21:44:43
Autor: DoQ
masti pisze:

[...]

I o czlonkach instytutu niewidomych, gwalcacych biednych motorzystow na tylnych kanapach swoich niszczycielskich sedanow.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-03-10 16:45:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idzie wiosna... Przypomnienie

"to" 4b845f76$1@news.home.net.pl

Problem polega na tym, ze du縜 cz甓 debili na moto zapieprza ok. 150-200
km/h slalomem, nie daj眂 szans wielu kierowcom, by ich zobaczyli.

To nie s km/h, ale p蟪kilometry na godzin lub km na dwie godziny.
Ja nie widuj 縜dnych motocyklist體 przekraczaj眂ych szybko舵 150 km/h
i rzadko takich, kt髍zy zbli縜j si do tej szybko禼i.

Data: 2010-02-24 00:04:31
Autor: DoQ
CUT_INZ pisze:

Wida膰 nie dostrzegasz problemu. Jad膮cy przy kraw臋dzi jezdni motocykl nie rzuca si臋 tak w oczy jak samoch贸d.

Nie dostrzegam bo nie mam z tym problemu. Skoro uwa偶aj膮 偶e s膮 ma艂o widoczni to niech lepiej przewiduj膮 mo偶liwe sytuacje. Dlatego czas zeby motocyklisci przyjeli zasade "Je藕dzij przewidywalnie, samochody s膮 wsz臋dzie"

PS. Jad膮c 60km/h w 3 sekundy pokonujesz 50m

Jadac 60km/h motocyklista te偶 ma szanse na wykonanie manewru w tym wyhamowanie. Z tym ze jako艣 nie wida膰 tych jad膮cych 60tk膮.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-24 09:02:12
Autor: bratPit[pr]
[...]

no w艂a艣nie, pono膰 pojawi艂y si臋 naklejki na samochody tre艣ci
"nie patrz w lusterka na motocykle, tylko przed siebie 偶eby mi w d... nie wjecha膰"
gdzie to kupi膰?
brat

Data: 2010-02-24 09:07:48
Autor: DoQ
bratPit[pr] pisze:

no w艂a艣nie, pono膰 pojawi艂y si臋 naklejki na samochody tre艣ci
"nie patrz w lusterka na motocykle, tylko przed siebie 偶eby mi w d... nie wjecha膰"
gdzie to kupi膰?

Nie widzialem, ale chetnie sie wyposaze jak znajde;-)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-24 09:14:25
Autor: bratPit[pr]
[...]

hmm, obawiam si臋 偶e to by艂a wersja 'custom' :/
brat

Data: 2010-02-24 20:42:51
Autor: masti
Idzie wiosna... Przypomnienie
Dnia pi臋knego Wed, 24 Feb 2010 00:04:31 +0100, osobnik zwany DoQ wystuka艂:

CUT_INZ pisze:

[...]

i motocykli艣ci to wiedz膮. Zawsze jak wyje偶d偶am na moto to zak艂adam, 偶e wszyscy na oko艂o chc膮 mnie zabi膰. Dzi臋ki temu 偶yj臋 w jednym kawa艂ku. I nie m贸wi臋, 偶e kierowcy samochod贸w robi膮 to specjalnie, cho膰 widzia艂em ju偶 wyj膮tki.

PS. Jad膮c 60km/h w 3 sekundy pokonujesz 50m

Jadac 60km/h motocyklista te偶 ma szanse na wykonanie manewru w tym
wyhamowanie. Z tym ze jako艣 nie wida膰 tych jad膮cych 60tk膮.

bo zawsze tak jest, 偶e najbardziej w oczy rzuca si臋 idiota

Data: 2010-02-24 21:48:57
Autor: DoQ
masti pisze:

[...]

Milo ze wypowiadasz sie za wszystkich motocyklistow. Z moich obserwacji wynika jednak ze nie wszyscy to widza.

[...]

I akurat wlasnie taki idiota twierdzi, ze ktos sobie polowanie na niego urzadzil.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-25 11:35:50
Autor: Bartek Kacprzak
Idzie wiosna... Przypomnienie

U縴tkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:hm43ce$8v5$1mx1.internetia.pl...
masti pisze:

i motocykli禼i to wiedz. Zawsze jak wyje縟縜m na moto to zak砤dam, 縠 wszyscy na oko硂 chc mnie zabi. Dzi阫i temu 縴j w jednym kawa砶u. I nie m體i, 縠 kierowcy samochod體 robi to specjalnie, cho widzia砮m ju wyj眛ki.

Milo ze wypowiadasz sie za wszystkich motocyklistow. Z moich obserwacji wynika jednak ze nie wszyscy to widza.

PS. Jad眂 60km/h w 3 sekundy pokonujesz 50m
Jadac 60km/h motocyklista te ma szanse na wykonanie manewru w tym
wyhamowanie. Z tym ze jako nie wida tych jad眂ych 60tk.
bo zawsze tak jest, 縠 najbardziej w oczy rzuca si idiota

I akurat wlasnie taki idiota twierdzi, ze ktos sobie polowanie na niego urzadzil.
Bzdura, styl jazdy nie zalezy od ilosci zajezdzajacych.

--
Bartek
Niebieska9'99

Data: 2010-02-25 13:23:16
Autor: DoQ
Bartek Kacprzak pisze:

I akurat wlasnie taki idiota twierdzi, ze ktos sobie polowanie na niego urzadzil.
Bzdura, styl jazdy nie zalezy od ilosci zajezdzajacych.

Agresywny styl jazdy i zbyt szybka jazda w miejscach "kolizyjnych" znacznie zwieksza szanse na zaistnienie sytuacji nazywanej wymuszeniem pierwszenstwa.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-25 13:31:27
Autor: Bartek Kacprzak
Idzie wiosna... Przypomnienie

U縴tkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:hm5q3l$aoo$1mx1.internetia.pl...
Bartek Kacprzak pisze:

[...]

Pewnie tak, ale z drugiej strony normalna jazda nie zmniejsza ilosci takich zdazen.

--
Bartek
Niebieska9'99

Data: 2010-02-25 13:57:13
Autor: DoQ
Bartek Kacprzak pisze:

[...]

Bo wtedy to nie jest zdarzenie, najczesciej wystarczy zdjac noge z gazu. Poza tym jadac przewidywalnie, trafisz albo na gape albo zlosliwa mende ktora celowo na tobie wymusza.
Skaczac z pasa na pas stajesz sie nieprzewidywalny i nawet jak ktos sie obejrzy jest szansa ze cie nie zauwazy (przeciez to oczywiste). Tylko raz ze musisz wyhamowac z duzej predkosci, dwa nieraz trzeba szukac pasa awaryjnego i wtedy to juz jest zdarzenie.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-24 00:26:04
Autor: Tomasz Pyra
CUT_INZ pisze:
[...]

No to jest klucz do wi臋kszo艣ci niebezpiecznych sytuacji na drodze.

Bo jad膮c 60km/h to w 3 sekundy przeje偶d偶asz _tylko_ 50m (to nie jest wcale du偶o), w dodatku w takie 3 sekundy to jeden zd膮偶y si臋 w艂膮czy膰 do ruchu, a drugi spokojnie wyhamowa膰.

Problemy w ruchu miejskim zaczynaj膮 si臋 tam, gdzie pr臋dko艣膰 przekracza to 60km/h, cz臋sto znacznie.

Wtedy nagle z 3 sekund robi si臋 1.5s i wtedy to ju偶 faktycznie nikt nic nie zrobi.

Data: 2010-02-23 23:29:34
Autor: to
Tomasz Pyra wrote:

Problemy w ruchu miejskim zaczynaj膮 si臋 tam, gdzie pr臋dko艣膰 przekracza
to 60km/h, cz臋sto znacznie.

Problem jest przede wszystkim wtedy, gdy kto艣 jedzie znacznie szybciej, a przy tym s膮dzi, ze to inni powinni na niego uwa偶a膰. Tego typu postaw臋 prezentuje du偶a cz臋艣膰 debili na moto, tymczasem psim obowi膮zkiem kogo艣 jad膮cego w ten spos贸b jest uwa偶anie na wszystkich wok贸艂.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-23 23:24:10
Autor: badzio
On 24 Lut, 00:29, to <t...@abc.xyz> wrote:
Tomasz Pyra wrote:
> Problemy w ruchu miejskim zaczynaj si tam, gdzie pr阣ko舵 przekracza
> to 60km/h, cz阺to znacznie.

Problem jest przede wszystkim wtedy, gdy kto jedzie znacznie szybciej, a
przy tym s眃zi, ze to inni powinni na niego uwa縜. Tego typu postaw
prezentuje du縜 cz甓 debili na moto

Duza czesc grupowiczow pms uwaza ze jesli jada szybciej niz inni to
reszta kierowcow powinna na nich uwazach, ustepowac im i przewidywac
ze na drodze o ograniczeniu 50km/h bedzie jechac ktos z predkoscia
100km/h :)

Data: 2010-02-24 10:08:39
Autor: Arek (G)
Tomasz Pyra wrote:
[...]

Nie "reszta kierowc體", tylko "wstr阾ne kapeluchy".

A.

Data: 2010-03-17 14:08:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idzie wiosna... Przypomnienie

"badzio" 3a9e77ec-8078-4516-93d9-813d6a430f3e@c16g2000yqd.googlegroups.com

Problem jest przede wszystkim wtedy, gdy kto jedzie znacznie szybciej, a
przy tym s眃zi, ze to inni powinni na niego uwa縜. Tego typu postaw
prezentuje du縜 cz甓 debili na moto

: Duza czesc grupowiczow pms uwaza uwaza ze jesli jada szybciej niz inni to
: reszta kierowcow powinna na nich uwazach, ustepowac im i przewidywac
: ze na drodze o ograniczeniu 50km/h bedzie jechac ktos z predkoscia
: 100km/h :)

Bo ludzie uwa縜j jednocze秐ie, 縠:

 -- dziarsko jest, gdy kierowca jedzie 2 razy szybciej,
    ni wynosi ograniczenie szybko禼i

 -- piratami drogowymi s ci, kt髍zy przekraczaj szybko舵.

IMO to oczywiste, 縠 ten, kto przekracza jakiekolwiek przepisy,
musi bra na siebie skutki ewentualnych kolizji. Tymczasem obok
prawa oficjalnego (na przyk砤d ograniczenie szybko禼i) istnieje
tak縠 prawo ,,czucia'': gdy inni parkuj tam, gdzie jest to
zabronione -- mo縩a tam parkowa; gdy inni jad z szybko禼i
80 km/h tam, gdzie jest ograniczenie do 50 km/h -- nie tylko
mo縩a tam jecha z tak szybko禼i, ale nawet trzeba, o ile
inni chc tam tak szybko jecha...

BTW -- mam ju przekroczenie dwukrotne dozwolonej szybko禼i
w je糳zie na lodzie na 硊ku. :) Szybko舵 dozwolona to 70 km/h,
moja szybko舵 ponad 150 km/h, miejsce -- obwodnica Bia砮gostoku,
droga na August體. :) Rozwijanie wi阫szej szybko禼i uzna砮m za
bezpieczne, ale nie doci眊n背em do 160 km/h.

Poprzedni taki m骿 wyczyn to Panna Mercedes, obwodnica Radzymina, tak縠
na 硊ku, koniec syczenia roku 2001, pierwszy dzie po odzyskaniu prawa
jazdy; utraci砮m je, gdy zabrak硂 mi punkt體 -- prawie wszystkie
straci砮m za przekraczanie szybko禼i w czasie, gdy nie by硂 fotoradar體.
(wtedy nie mia砮m AC, ESP itp., poduszek powietrznych...)

Ultra Grip 7 + s niemal tak dobre, jak Pirelki, kt髍e mia砮m 10 lat temu.

Data: 2010-02-24 07:51:22
Autor: Marcepan
Idzie wiosna... Przypomnienie
Wiem, 偶e by艂o, ale z racji zbli偶aj膮cej si臋 wiosny polecam
http://www.youtube.com/watch?v=8o-u0RFtyGY

Popatrz jak filmik jest skonstruowany. Tego motocyklisty tam po prostu NIE MA szans zobaczy膰 bo filmowane zosta艂o to w ten spos贸b ze kierowca t膮 cz臋艣膰 drogi zas艂ania. W powt贸rce ju偶 motocyklista zosta艂 dorobiony.  Tani chwyt propagandowy.

Gdzie艣 by艂 zdecydowanie lepszy filmik 偶e kierowca nie zauwa偶y艂 jad膮cego obok POCI膭GU i wjecha艂 na torowisko. Choc poci膮g by艂o wida膰 jak na d艂oni przez d艂u偶sz膮 chwil臋 to i tak by艂o to zaskoczenie dla widza. Mechanizm przyzwyczajenia oka.

Data: 2010-03-17 13:39:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Idzie wiosna... Przypomnienie

"Marcepan" hm2iah$a5n$1@inews.gazeta.pl

Gdzie by zdecydowanie lepszy filmik 縠 kierowca nie zauwa縴 jad眂ego obok
POCIU i wjecha na torowisko. Choc poci眊 by硂 wida jak na d硂ni przez
d硊縮z chwil to i tak by硂 to zaskoczenie dla widza. Mechanizm
przyzwyczajenia oka.

Poci眊 czasami s硑cha. :)

Idzie wiosna... Przypomnienie