Idzie zima

Data: 2011-09-29 23:36:14
Autor: Wojtas
Idzie zima
W dniu 2011-09-29 20:24, solar pisze:

http://interbike.mtbr.com/slipnot-bike-chains

Chyba wolę oponę z kolcami. Jakoś nie widzę sensu zastosowania powyższego.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

Data: 2011-09-30 09:21:24
Autor: Leszek 'QSi' Pasoñ
Idzie zima
Dnia 29-09-2011 o 23:36:14 Wojtas <wojtas@-niespamuj-rubikon.pl>  napisa³(a):

W dniu 2011-09-29 20:24, solar pisze:

http://interbike.mtbr.com/slipnot-bike-chains

Chyba wolê oponê z kolcami. Jako¶ nie widzê sensu zastosowania  powy¿szego.

zw³aszcza za sugerowan± cenê.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do £±cka http://www.lacko.pl/

Data: 2011-09-30 11:14:27
Autor: Tomasz Minkiewicz
Idzie zima
On Fri, 30 Sep 2011 09:21:24 +0200
Leszek 'QSi' Pasoń <cousie@wywalspam.o2.pl> wrote:

Dnia 29-09-2011 o 23:36:14 Wojtas <wojtas@-niespamuj-rubikon.pl>  napisaÅ‚(a):

> Chyba wolÄ™ oponÄ™ z kolcami. JakoÅ› nie widzÄ™ sensu zastosowania  > powyższego.

zwłaszcza za sugerowaną cenę.
 Trzysta zÅ‚otych? Raczej siÄ™ nie uda kupić za to pary przyzwoitych
zimówek. Przy tym te łańcuchy wyglądają na dużo trwalsze od opon.

Z tym, że to i tak nie dla mnie – ja drogowo-asfaltowy głównie jestem,
a na nasze zimy potrzeba czegoś, co da radę i na gołym asfalcie.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-09-30 03:17:45
Autor: Wilk
Idzie zima
On 30 Wrz, 11:14, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

Trzysta z³otych? Raczej siê nie uda kupiæ za to pary przyzwoitych
zimówek.

http://www.sklep.rowery.com.pl/index.php?products=product&prod_id=2605

Przy tym te ³añcuchy wygl±daj± na du¿o trwalsze od opon.

Przy czym s± produktem niesprawdzonym powoduj±cym potê¿ne opory na
asfalcie (a zim± nigdy nie je¼dzi siê tylko po lodzie), nie mówi±c ju¿
o ha³asie (nawet kolcowane opony mocno ha³asuj±). Dla mnie to raczej
ciekawostka, a nie powa¿na konkurencja dla zimowych opon
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-09-30 12:46:45
Autor: Tomasz Minkiewicz
Idzie zima
On Fri, 30 Sep 2011 03:17:45 -0700 (PDT)
Wilk <m-wolff@wp.pl> wrote:

On 30 Wrz, 11:14, Tomasz Minkiewicz <tomm...@gmail.com> wrote:

> Trzysta złotych? Raczej się nie uda kupić za to pary przyzwoitych
> [...]

A bo to poza sezonem. Do zimy zdrożeją o te dwa zyka. ;)

> Przy tym te łańcuchy wyglądają na dużo trwalsze od opon.

Przy czym są produktem niesprawdzonym powodującym potężne opory na
asfalcie (a zimą nigdy nie jeździ się tylko po lodzie), nie mówiąc już
o hałasie (nawet kolcowane opony mocno hałasują). Dla mnie to raczej
ciekawostka, a nie poważna konkurencja dla zimowych opon

Dla drogowych zimowych opon – oczywiście, że nie. Ale już w konkurencji
z terenowymi zimówkami oczekiwał bym, że te łańcuchy wypadną co najmniej
porównywalnie jeśli chodzi o zapewnienie trakcji, a uniwersalność mają
nie mniejszą albo niewiele – takie Nokiany Extreme też nie są
przewidziane na asfalt (myślałem o nich kiedyś i zrezygnowałem m.in.
dlatego, że podobno na twardej nawierzchni można je błyskawicznie
wykończyć (no i trochę też dlatego, że przy ich cenie cena tych
łańcuchów to fistaszki)).

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-09-30 12:54:06
Autor: Wojtas
Idzie zima
W dniu 2011-09-30 12:46, Tomasz Minkiewicz pisze:

A bo to poza sezonem. Do zimy zdrożeją o te dwa zyka. ;)

Pacz pan, ja kupowałem Ice Spikery zawsze po 150 PLN szt., i to w zimę.

Dla drogowych zimowych opon – oczywiście, że nie. Ale już w konkurencji
z terenowymi zimówkami oczekiwał bym, że te łańcuchy wypadną co najmniej
porównywalnie jeśli chodzi o zapewnienie trakcji, a uniwersalność mają

Nie sądzę aby zapewniały podobną trakcję. Kolce mają ostre kanty, są na całej powierzchni opony równomiernie rozłożone, a to to, tylko trochę daje jako taką stabilność na lodzie, zważywszy, że nie ma żadnych możliwości wbijania się w lód.

[...]

Kolcowane opony wcale tak szybko się nie zużywają na asfalcie.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

Data: 2011-09-30 12:54:44
Autor: Wojtas
Idzie zima
W dniu 2011-09-30 09:21, Leszek 'QSi' Pasoń pisze:

zwłaszcza za sugerowaną cenę.

Waga tego ustrojstwa, też jest pewnie "fajna".

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl

Idzie zima