Idzie zima a Trzaskowski w lesie. Ratusz dotychczas nie przedstawił pomysłu na naprawę kolektora

Data: 2019-09-26 11:43:10
Autor: Lord Donald
Idzie zima a Trzaskowski w lesie. Ratusz dotychczas nie przedstawił pomysłu na naprawę kolektora
Idzie zima a Trzaskowski w lesie. Ratusz dotychczas nie przedstawił pomysłu na naprawę kolektora

O sytuacji związanej z awarią kolektora "Czajka" mówił dziś doradca prezydenta Paweł Sałek, wskazując na brak pomysłów ze strony warszawskiego ratusza. - Przed nadchodzącą zimą trzeba będzie coś zaproponować - mówił w TVP Info Sałek.

Do awarii dwóch kolektorów odprowadzających ścieki z lewobrzeżnej Warszawy do leżącej na prawym brzegu oczyszczalni "Czajka" doszło pod koniec sierpnia. W jej efekcie nieczystości były w całości zrzucane do Wisły. Wobec zagrożenia ekologicznego premier Mateusz Morawiecki podjął decyzję o budowie tymczasowego rurociągu, dzięki któremu część ścieków z lewobrzeżnej Warszawy jest przepompowywana do oczyszczalni "Czajka".

W sobotę szef KPRM Michał Dworczyk poinformował, że instalacja uzyskała 100-proc. wydajność i wszystkie odprowadzane ścieki trafiają już do oczyszczalni.

Pytany dziś o tę sprawę w TVP Info doradca prezydenta Andrzeja Dudy Paweł Sałek wyraził zadowolenie, że "przynajmniej do zimy" udało się rozwiązać problem z awarią kolektora.

"Wielkie podziękowania przede wszystkim dla żołnierzy, którzy zbudowali most pontonowy, a także dla wszystkich pracowników Wód Polskich i MPWiK"

- powiedział.

Wskazał równocześnie, że mimo tego, cały czas zachodzi pytanie: co dalej.

"Dlatego, że pamiętajmy o tym, że Wisła jest dziką rzeką, co oznacza, że różnego rodzaju korzenie, gałęzie przepływają, i tutaj w pewnym momencie może robić się swego rodzaju tama"

- powiedział.

Wskazał, że "kwestia nadchodzącej zimy jest trudną sprawą" i w najbliższym czasie trzeba będzie "coś zaproponować".

"Jednym z pomysłów jest to, ażeby dodatkowo na konstrukcji mostu północnego podwiesić kolejny rurociąg, kolejny bajpas, żeby można było te ścieki transportować"

- poinformował.

Dopytywany, kto powinien składać propozycje odnośnie dalszych rozwiązań, Sałek powiedział, że "przede wszystkim prezydent Warszawy, bo instalacja +Czajka+ i problem w pierwszej kolejności jest pana prezydenta (Rafała) Trzaskowskiego". Przyznał zarazem, że problem z lokalnego stał się ogólnopolskim.

"Do sprawy trzeba podejść odpowiedzialnie i jednocześnie zaznaczam, że w tej trudnej sytuacji, która jest - nawet, jeśli ten rurociąg funkcjonuje i ten most pontonowy także spełnia swoja funkcje - proponuję, żeby nie podkręcać emocji, tylko rzetelnie, inżyniersko i w sposób bardzo odpowiedzialny zadbać o to, ażeby cały ten odbiór ścieków następował i żeby nie było zrzutu awaryjnego"

- wskazał.

https://niezalezna.pl/288468-idzie-zima-a-trzaskowski-w-lesie-ratusz-dotychczas-nie-przedstawil-pomyslu-na-naprawe-kolektora?fbclid=IwAR0W-hTa2c6chA0IM-C-CaLKfOs8-jdktS1XVEwq2fYV6Sv5S9pya_H7iwo#.XYEwOVa7dH0.facebook

Data: 2019-09-26 03:07:15
Autor: Bruno Brunowski
W dniu czwartek, 26 września 2019 11:43:11 UTC+2 użytkownik Lord Donald napisał:
Idzie zima a Trzaskowski w lesie. Ratusz dotychczas nie przedstawił pomysłu na naprawę kolektora

24.09.2019
"Według Trzaskowskiego naprawa rurociągów w tunelu oraz budowa alternatywnej nitki będzie trwała równolegle. "W toku wszystkich analiz - ponieważ zdjęliśmy cały ten beton z rurociągu właściwego - okazało się, że te uszkodzenia główne, które stały się przyczyną awarii, one powstały na odcinku stumetrowym tego rurociągu i w związku z tym ten odcinek zostanie wymieniony na stalową rurę, i będą mogły popłynąć te ścieki właśnie w tunelu, dzięki naprawie tego rurociągu" - powiedział prezydent.

Reklama
Podczas wtorkowej konferencji prezydent Warszawy przekazał, że budowa nowej nitki i remont kolektora powinny rozpocząć się w ciągu najbliższych kilku dni. "W ciągu najbliższych dni zaczną się prace nad wymianą rur w tunelu. Są już zamówione między innymi stalowe rury. Zrobimy wszystko, żeby w przeciągu dwóch miesięcy zakończyć prace przy remoncie kolektora" - tłumaczył prezydent.

Dodał też, że "budowa nowej nitki pod dnem Wisły może potrwać trochę dłużej".

Miasto rozważało kilka scenariuszy w związku z tym, że zgodnie z deklaracją alternatywny rurociąg zbudowany z inicjatywy rządu na Wiśle ma działać przez dwa miesiące.

Trzaskowski podkreślił, że w związku z tym miasto zdecydowało się na wariant najmniej uciążliwy dla mieszkańców. "Podjąłem decyzję, że zostanie wybudowana dodatkowa nitka pod dnem Wisły" - poinformował. Inną rozważaną możliwością, gdyby przyjęte we wtorek rozwiązanie okazało się niemożliwe, było położenie rurociągu na Moście im. Marii Skłodowskiej-Curie.

Jak wyjaśnił prezydent stolicy, dodatkowa nitka nie znajdzie się w tunelu z kolektorami, lecz zostanie ułożona pod dnem Wisły poprzez tzw. przecisk. "Po to, żeby te dwa przesyły działały niezależnie" - wskazał."
https://www.gazetaprawna.pl/artykuly/1431567,trzaskowski-do-tej-pory-wydane-zostalo-7-milionow-zlotych-zeby-ustalic-przyczyne-awarii.html

--
Bruno

Data: 2019-09-26 06:45:47
Autor: Zenek Kapelinder
Idzie zima a Trzaskowski w lesie. Ratusz dotychczas nie przedstawił pomysłu na naprawę kolektora
Nie mieszkam nad Wisla, nie pije wody z Wisly. Kolo chuja mi ta peknieta rura lata.

Data: 2019-09-26 07:24:43
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Idzie zima a Trzaskowski w lesie. Ratusz dotychczas nie przedstawił pomysłu na naprawę kolektora
W dniu czwartek, 26 września 2019 15:45:49 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Nie mieszkam nad Wisla, nie pije wody z Wisly. Kolo wuja mi ta peknieta rura lata.

Sprawdź lepiej kaczylinder kto i kiedy budował oczyszczalnię w twoim mieście ;P

Data: 2019-09-26 16:32:00
Autor: Lord Donald
Idzie zima a Trzaskowski w lesie. Ratusz dotychczas nie przedstawił pomysłu na naprawę kolektora
Data: 2019-09-26 08:24:54
Autor: Zenek Kapelinder
Idzie zima a Trzaskowski w lesie. Ratusz dotychczas nie przedstawił pomysłu na naprawę kolektora
Do miasta Lodzi nie przywioza. Sram na nich z gory z palacu kultury.

Data: 2019-09-27 07:11:06
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu czwartek, 26 września 2019 16:32:01 UTC+2 użytkownik Lord Donald napisał:
> Nie mieszkam nad Wisla, nie pije wody z Wisly. Kolo chuja mi ta peknieta rura lata.
> https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/70175117_163514971465161_7059869689849053184_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_oc=AQkucBiy3ZXUVjO8edyOmHMqZm4njBWosFJbX1nILilzL1l14yMf8zETE7oPFFMQpJk&_nc_ht=scontent-waw1-1.xx&oh=28439650cdbfd67db9849c819343cfea&oe=5E2D04F4

O mało się nie POsikałem ze śmiechu/płaczu (wybierz właściwą sobie czytelniku wersję)
Poniżej superzeczowe wywiady z Inż Wasiem co to oprostestowywał 10 lat temu budowę Czajki:
https://www.youtube.com/watch?v=FfyoYYo7RIM
https://www.youtube.com/watch?v=eFOXiM2Bld8

Data: 2019-09-27 07:34:36
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu piątek, 27 września 2019 16:11:07 UTC+2 użytkownik mcmlx...@gmail.com napisał:

> [...]
Poniżej superzeczowe wywiady z Inż Wasiem co to oprostestowywał 10 lat temu budowę Czajki:

I jeszcze dwa wywiady z Wasiem o permanentnych zrzutach ścieków i o spalarni:
https://www.youtube.com/watch?v=DOIg3rQuYi4
https://www.youtube.com/watch?v=bS8z5VYyIok

Data: 2019-09-26 13:28:30
Autor: Runt
W dniu 2019-09-26 o 11:43, kremlowski troll Lord Donald pisze:
[...]

Jakiś Sałek, kolejny "geniusz" opłacany przez PiS! Co zaprPOnował Sałek? Koksowniki na ulicach?

--
Runt

Data: 2019-09-26 07:23:03
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu czwartek, 26 września 2019 13:28:22 UTC+2 użytkownik Runt napisał:
> [...]

Jakiś Sałek, kolejny "geniusz" opłacany przez PiS! Co zaprPOnował Sałek? Koksowniki na ulicach?

Cieszcie sie ze nie trybunały stanu albo co gorsza szubrawnice ;P

Data: 2019-09-26 16:29:23
Autor: Lord Donald
W dniu 26.09.2019 o 13:28, Runt pisze:
[...]

No to srajdak dawaj. Jakie to pomysły ma wasz POsraniec Trzaskowski? Będzie wszystkim łatwiej zrozumieć, twój tępy łeb. Po prostu przestań hejtować co ci nasrało TVN do łba i daj te pomysły. Nawet jak POsraniec Trzaskowki ich nie znał, to na pewno posłucha ciebie, wiernego wyznawcę i je zrealizuje. Jak na razie, w stosunku do Trzaskowskiego i jego pomysłów to byle żul z pod budki z piwem ma do powiedzenia niż on sam.

Idzie zima a Trzaskowski w lesie. Ratusz dotychczas nie przedstawił pomysłu na naprawę kolektora