Igłówka pod USB

Data: 2016-09-25 11:59:04
Autor: Kamil
Igłówka pod USB
Witam

Hardware do prowadzenia sprzedaży wymaga drukarki igłowej. Mam OKI ze
złączem równoległym. W nowym sprzęcie takowego złącza nie ma. Czy są
przejściówki umożliwiające podłączenie drukarki pod USB?

Pozdrawiam

Data: 2016-09-25 12:30:25
Autor: zhbick
Igłówka pod USB

Użytkownik "Kamil"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ns875g$qi8$1@node2.news.atman.pl...

Hardware do prowadzenia sprzedaży wymaga drukarki igłowej.

Skoro wymaga - to wymaga. Podłącz drukarkę do tego hardware.

Data: 2016-09-25 12:33:48
Autor: Adam
Igłówka pod USB
W dniu 2016-09-25 o 11:59, Kamil pisze:
[...]

Są dwa typy:
ze złączem Centronics
ze złączem DB-25

Te, ze złączem Centronics (krawędziowe, 36 pin) "udają" drukarkę, czasem ciężko się z nimi dogadać.
Dużo lepiej jest znaleźć ze złączem DB-25 - one udają po prostu LPT.

Przykłady:

http://www.i-tec.pl/?t=3&v=32

http://4world.pl/categories/product/54/133

oraz to, co działa bezproblemowo:
Kabel USB 1.1 Manhattan 336581, 1x Złącze męskie USB 1.1 A - 1x Złącze żeńskie D-SUB 25-pin, EAN 766623336581

Zamiast igłówki OKI możesz postawić "prawdziwą" drukarkę laserową - czyli nie urządzenie GDI, tylko sprzęt mający swój interpreter języka PCL i ESC/P2.

Inne rozwiązanie - przy korzystaniu z dwóch lub więcej stanowisk: wspólna drukarka (dowolna) podpięta do sieci LAN przez print-server. W komputerze od czasów DOS-a czy pierwszych MAC-ów można przechwycić port lokalny i przekierować go na print-server.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-09-25 13:51:15
Autor: ToMasz
Igłówka pod USB

[...]

właśnie chciałem zaproponować podbne rozwiazanie. postawić stareńkiego laptopa który posiada takie gniazdo, na tym laptopie drukarkę igłową, połączyć lapka z "hardwarem" za pomocą lan (albo wifi). dało by się przerobić lapka z win95/98/linuksem na printserwer?
może się okazać tanszy w zakupie :)

ToMasz

Data: 2016-09-25 16:56:09
Autor: Adam
Igłówka pod USB
W dniu 2016-09-25 o 13:51, ToMasz pisze:

[...]

W zależności od systemu operacyjnego.
Od Win3.11 do Windows 10 - włączasz "udostępnianie plików i drukarek".
W linuksach jest kilka możliwości, m.in. Samba.

Na kliencie mapujesz zasób - w zasadzie tak samo, bez względu na to, czym jest prnsrv - czy kompem, czy "pudełkiem".

Problem, gdy klient stary, typu czysty DOS.

Ale już od Win3.11 czy od Lantastica w górę raczej nie ma problemu, pomijając niektóre "mądrości" Win 8.x i 10.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-09-26 13:19:47
Autor: ąćęłńóśźż
Igłówka pod USB
Zanim popularne zrobiło sięUSB, to były routery z gniazdem drukarkowym ("równoległym") wyposażone w funkcję printserwera, router na pewno zużyje mniej prądu niż laptop.

-- -- -
postawić stareńkiego laptopa który posiada takie gniazdo, na tym laptopie drukarkę igłową

Data: 2016-09-27 16:20:37
Autor: Kamil
Igłówka pod USB
Użytkownik "Adam" napisał:

http://www.i-tec.pl/?t=3&v=32

http://4world.pl/categories/product/54/133

Dzięki za linki. Przejściówka LPT > USB kupiona i działa. Dziękuje pozostałym respondentom za podpowiedzi.

Jest kolejny problem. Kasa fiskalna ma słącze do COM'a szeregowego. Takowego nie ma juz w płytach nawet z przed kilku lat. A kasa jest nowa. Czy to musi działać na porcie COM? Kedy Urząd Skarbowy nauczy się czegoś? Przejściówki nie znalazłem. Dałem kartę na PCI, ale to paranoja. W płycie 8 USB i złącze do monitora. I to wszystko.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-27 07:35:48
Autor: sczygiel
Igłówka pod USB
W dniu wtorek, 27 września 2016 16:20:46 UTC+2 użytkownik Kamil napisał:
Użytkownik "Adam" napisał:

> [...]

Jest kolejny problem. Kasa fiskalna ma słącze do COM'a szeregowego. Takowego nie ma juz w płytach nawet z przed kilku lat. A kasa jest nowa. Czy to musi działać na porcie COM? Kedy Urząd Skarbowy nauczy się czegoś? Przejściówki nie znalazłem. Dałem kartę na PCI, ale to paranoja. W płycie 8 USB i złącze do monitora. I to wszystko.

Przejściówki usb-com/rs232 też są.
I trochę płyt jednak com-a też ma:
http://www.komputronik.pl/category/1/Sklep_internetowy.html?update%5B%5D=KtrAttribute_414&sb=&p=1&sa=true&go=&showProducts=1&vg=1&ot=22&attribute_enabled_414=1&a%5B414%5D%5B%5D=91

Szukac po dodatkowych złaczach na tylnym panelu, tam na dole w zaawansowanym filtrze w dziale plyt glownych.

Data: 2016-09-27 16:25:44
Autor: ąćęłńóśźż
Igłówka pod USB
COM szeregowy jest stosowany nawet we współczesnych / zaawansowanych urządzeniach.

-- -- -

Data: 2016-09-27 16:39:06
Autor: nadir
Igłówka pod USB
W dniu 2016-09-27 o 16:20, Kamil pisze:

[...]

COM jest nadal w wielu płytach, z tym że nie jest wyprowadzony bezpośrednio na zewnątrz i trzeba dorobić/dokupić śledzia.

Pierwszy, lepszy Asrock:
http://www.asrock.com/mb/Intel/H110M-HDV/index.pl.asp?cat=Specifications
i "1 x COM Port Header"

Jaką masz płytę główną, może wcale nie potrzebujesz karty na PCI?

Data: 2016-09-27 16:42:04
Autor: nadir
Igłówka pod USB
W dniu 2016-09-27 o 16:39, nadir pisze:

COM jest nadal w wielu płytach, z tym że nie jest wyprowadzony
bezpośrednio na zewnątrz i trzeba dorobić/dokupić śledzia.

Coś takiego:
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=%C5%9Bled%C5%BA+COM&bmatch=lm_v4_hou_sqm_sw-ele-1-1-0923

Data: 2016-09-27 22:30:58
Autor: Adam
Igłówka pod USB
Użytkownik "Adam" napisał:

[...]

(...)

Kasy i drukarki fiskalne sprzedaję od samego początku - miałem czwartą wydaną w Polsce legitymację.
Od wielu lat obsługuję tylko trzech producentów, ale wszystkie urządzenia mają i RS232 i USB.

Tak z ciekawości: jaką kasę (a może drukarkę?) fiskalną posiadasz?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-10-08 22:30:04
Autor: Kamil
Igłówka pod USB
Użytkownik "Adam" napisał:

Od wielu lat obsługuję tylko trzech producentów, ale wszystkie urządzenia
mają i RS232 i USB.

Strasznie Ci dziękuję za ten wpis. To nie mój sprzęt. Pomagam koledze.
Biegałem za przejściówkami, kartami rozszerzeń, itp. Potem się okazało, że w
oprogramowaniu brakuje jakichś składników, A to nie było polskich znaków
(Norton COmmnder), a to przelewy nie wychodziły. Skończyło się na wizycie w
firmie wdrożeniowej, dystybutorze tego oprogramowania i z tego wszystkiego
zapomniałem o tej kasie i Twoim pytaniu. Wczoraj obejrzałem brzuch tej kasy
i oczywiśie jest USB. Myślałem, że mu przxyłożę. Dziękuję za pomoc.

Pzdr

Data: 2016-10-25 17:11:27
Autor: Kamil
Igłówka pod USB
Użytkownik "Adam" napisał:

Tak z ciekawości: jaką kasę (a może drukarkę?) fiskalną posiadasz?

Posnet thermal FV, Po podłączeniu woła sterownika. Na stronie producenta nie znajduję. Jeśli miałbyś chwilę czasu i linnk to bardzo proszę o jego podanie.

Pozdrawiam

Data: 2016-10-25 18:10:40
Autor: Adam
Igłówka pod USB

http://www.posnet.com.pl/Do-pobrania/Dla-uzytkownikow

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-10-26 19:53:31
Autor: Kamil
Igłówka pod USB
Użytkownik "Adam" napisał:

http://www.posnet.com.pl/Do-pobrania/Dla-uzytkownikow

Dzięki za ten link. Już tam byłem, ale nie potrafiłem znaleźć. Wreszcie się
dopatrzyłem :) Jeszcze raz dziękuję.

Pozdrawiam

Data: 2016-10-30 15:32:27
Autor: Kamil
Igłówka pod USB
Użytkownik "Adam" napisał:

http://www.posnet.com.pl/Do-pobrania/Dla-uzytkownikow

Znalazłem sterownik, zainstalowałem w dwóch krokach:

1. Prawoklik na plikach inf. "zainstaluj"
2. Podłączam drukarkę, uruchamia się kreator, W automacie nie znajduje sterownika. Wskazuje likalizację, plik inf i po chwili mam komunikat, że urządzenie działa poprawnie.

Wchidzę w program sklepowy i w konfiguracji drukarki zmieniam COM1 na COM 3 (bo tak pokazuje menadżer urządzeń, są dwa COM-y 1 i 3). Skoro nie działa wychodzę ze sklepu i ponownie uruchamiam menadżer urządzeń. Tym razem są COM1 i COM2. Co jest grane? Co robię źle?

Pozdrawiam

Data: 2016-10-31 00:05:10
Autor: Kamil
Igłówka pod USB
Użytkownik "Kamil" napisał:

[...]

Zakręciłem się i nie napisałem dokładnie o co chodzi. Drukarka fiskalna podłączona przez USB nie drukuje.

Pozdrawiam

Data: 2016-09-25 13:13:16
Autor: Sebastian Biały
Ig³ówka pod USB
On 2016-09-25 11:59, Kamil wrote:
Hardware do prowadzenia sprzedaży wymaga drukarki igłowej.

Ej? A co to za hardware?

Data: 2016-09-25 17:01:06
Autor: Adam
Ig³ówka pod USB
On 2016-09-25 11:59, Kamil wrote:
Hardware do prowadzenia sprzedaży wymaga drukarki igłowej.

Ej? A co to za hardware?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Maszyna_do_fakturowania

Ale chyba nie ma LPT ;)

Początkiem lat 90-tych widziałem w jakimś GS-ie czy PSS-sie tego typu ustrojstwo.
Częściej jednak wtedy widywało się rejestratory mechaniczne - zapomniałem, jak to się nazywało. Robiły za mechaniczną "amerykankę".

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-09-25 19:43:45
Autor: Yakhub
Igłówka pod USB
Dnia Sun, 25 Sep 2016 11:59:04 +0200, Kamil napisał(a):

Hardware do prowadzenia sprzedaży wymaga drukarki igłowej. Mam OKI ze
złączem równoległym. W nowym sprzęcie takowego złącza nie ma. Czy są
przejściówki umożliwiające podłączenie drukarki pod USB?

Najpewniejszym rozwiązaniem będzie jakiś printserwer z gniazdem LPT, im
starszy, tym lepszy. Na Alledrogo kupisz stareńkiego HP JetDirect już za
kilkadziesiąt złotych. Może wymagać trochę gimnastyki konfiguracyjnej, ale
na pewno w końcu uda się to uruchomić:

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=lpt&search_scope=category-4438

Innym rozwiązaniem będzie:
- zakup kontrolera LPT na PCI-Express
np:
http://allegro.pl/kontroler-pci-express-pci-e-na-lpt-db25-i6099592094.html

- zakup kontrolera LPT na USB
np:
http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=lpt+usb&bmatch=base-relevance-ele-1-3-0923

Ale tego nie polecam - w zależności od tego, na jakie urządzenie trafisz,
czasami może okazać się, że nie uda Ci się zmusić do poprawnego działąnia
kompletu: drukarka=>kontroler=>współczesny komputer=>współczesny
OS=>archaiczny i egzotyczny soft.

Z góry uprzedzam - jeżeli ten "hardware do prowadzenia sprzedaży" oznacza
klucz HASP na LPT - to od razu zapomnij, i wyciągnij z szafy stary
komputer. Z moich doświadczeń wynika, że nie da się tego zmusić do
działania z jakąkolwiek przejściówką.

--
Yakhub

Data: 2016-09-25 21:40:39
Autor: Adam
Igłówka pod USB
W dniu 2016-09-25 o 19:43, Yakhub pisze:
[...]

HASP-y działają z kartami LPT na złączu PCI i PCI-expr.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-09-25 21:42:56
Autor: t-1
Igłówka pod USB
W dniu 25.09.2016 o 21:40, Adam pisze:

HASP-y działają z kartami LPT na złączu PCI i PCI-expr.

Czyli prawdziwymi LPT.

Data: 2016-09-25 22:02:54
Autor: Adam
Igłówka pod USB
W dniu 2016-09-25 o 21:42, t-1 pisze:
W dniu 25.09.2016 o 21:40, Adam pisze:

HASP-y działają z kartami LPT na złączu PCI i PCI-expr.

Czyli prawdziwymi LPT.

Nie wszystkie są na UART-ach, niektóre na dość dziwnych procesorach (jakieś DSP?), ale nie spotkałem takiego, co by nie chciał widzieć HASP-a.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-10-08 02:00:27
Autor: Kamil
Igłówka pod USB
Użytkownik "Yakhub" napisał:

Najpewniejszym rozwiązaniem będzie jakiś printserwer z gniazdem LPT

To jest sklep z jednoosobową obsługą i jednym komputerem. Ze względu na metraż drugi się nie zmieści :) Po żmudnych procesach dostosowywania sprzętu i oprogramowania wreszcie ruszyło. LPT i COM na kartach PCI. Na płycie jest złącze oznaczone JCOM1 9 PIN, ale nikt nie znalazł takiego śledzia i podobno nie to. Płyta MSI (syf na syfami, który ja omijam z daleka), ale to nie mój sprzęt. Napęd optyczny raz jest widziany, a innym razem nie. Procesor przy zerowym obciążeniu ma 55 st, a wiatrak wyje jak odkurzacz. Zmieniłem zasilacz i jest znaczna poprawa. Procesor 35 st, a wiatrak ucichł. TO jakies cuda niewidy. Zasilacz nówka 500 W. Napięcia pokazywane przez miernik cyfrowy prawidłowe, więc ...? Już mi ręce i nogi opadły i odpuszczam, bo można zwariować.

Dziękuje wszystkim za porady i pozdrawiam.

Data: 2016-10-08 15:03:05
Autor: Marsjanin
Igłówka pod USB
Dnia Sat, 08 Oct 2016 02:00:27 +0200, Kamil napisał(a):

Napięcia pokazywane przez miernik cyfrowy prawidłowe, więc ...?

Bez oscyloskopu nie podchodź. Średnia napięcia OK. Tętnienia olbrzymie.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin

Igłówka pod USB