Ignorancja czy zła wola pismaka?

Data: 2009-12-16 21:40:22
Autor: abc
Ignorancja czy zła wola pismaka?
Co za bzdety!
http://wiadomosci.onet.pl/2700,2096777,nie_mieli_koscielnego_slubu__ksiadz_ich_popedzil,wydarzenie_lokalne.html

Każdego księdza obowiązuje Kodeks Prawa Kanonicznego:
http://archidiecezja.lodz.pl/czytelni/prawo/k4t1r3.html
Kan. 868 -  § 1. Do godziwego ochrzczenia dziecka wymaga się:
 2° aby istniała uzasadniona nadzieja, że dziecko będzie wychowane po
katolicku; jeśli jej zupełnie nie ma, chrzest należy odłożyć zgodnie z
postanowieniami prawa partykularnego, powiadamiając rodziców o przyczynie.

Data: 2009-12-16 21:55:51
Autor: abc
[...]

Nie można przecież mieć uzasadnionej nadziei, że będą wychowywać dziecko po
katolicku ludzie uporczywie trwający w grzechu cudzołóstwa, czyli ewidentnie
odrzucający naukę katolicką i dający zły przykład.

Data: 2009-12-17 00:52:48
Autor: sofu

--

Zapominasz czarny kołtunie, że oni zawarli zwiazek małzenski w Urzedzie
Stanu Cywilnegoa wiec sa małzenstwem. Swoja paplanina sugerujesz ze kazde

 Zgadzam sie tylko z jedna rzecza z odmowa chrztu. KRK ma moim zdaniem do
tego prawo. I zupelnie nie rozumiem czemu ci rodzice nieomal na sile chca
unieszczesliwiac to dziecko, chrzczac go w nieswiadomosci tego faktu?

Znany mi jest przypadek sprzed 5 lat chrztu dziecka, ktorego rodzice żyja ze
soba w komkubinacie do dziś.  Nie bylo z tym zadnych problemów. Gdy tylko
ksiadz dostal odpowiednia forse ochrzcil dziecko w kosciele.
Rowniez powszechnie znane sa przypadki chrztu dzieci ze zwiazków zawartych w
USC. Z tym jest najmniej problemów.
Widac opisani rodzice nie mieli wystaczajacej forsy dla ksiedza,  zeby
ksiadz dobrodziej raczył przymknąc oczy i ochrzcic dzieciaka. Ksiezulek musi
byc bardzo pazerny na kase!? Ale moze ma własne dzieci albo kochanke
(kochanka) ktora go duzo kosztuje?

sofu

Data: 2009-12-17 08:06:52
Autor: abc
[...]

Dokładnie tak. Jedyną religią prawdziwą jest katolicyzm.

--
Extra Ecclesian nulla salus - Poza Kościołem nie ma zbawienia

Data: 2009-12-17 09:11:14
Autor: Konstanty Wycirowski

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hgclf3$bl9$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

A to jest taka religia - katolicyzm? Czym ta sekta się charakteryzuje?

Data: 2009-12-17 10:50:00
Autor: abc
Ignorancja czy zła wola pismaka?
Dokładnie tak. Jedyna religia prawdziwa jest katolicyzm.

A to jest taka religia - katolicyzm?

Tak. I to jest jedyna religia prawdziwa, prowadząca do zbawienia. Termin
katolicyzm pochodzi z greckiego oraz łacińskiego terminu - "catholicismus".
Wyrażenie to oznacza zarówno doktrynę religijna, moralna i społeczna
Koscioła katolickiego.

Jak to ujął Sobór Florencki:

"Nie należy wątpić, że nie tylko wszyscy poganie, ale i wszyscy Żydzi,
wszyscy heretycy i schizmatycy, umierający poza Kościołem katolickim pójdą w
ogień wieczny, przygotowany dla szatana i aniołów jego, jeżeli nie połączą
się z Kościołem katolickim przed swoją śmiercią."

--
Extra Ecclesian nulla salus - Poza Koœciołem nie ma zbawienia

Data: 2009-12-17 13:49:13
Autor: Konstanty Wycirowski

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hgcvgr$r57$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

A z kogo składał sie Sobór Florencki? I nie, nie muszisz odpowiadać, my wiemy, że z takich katabasów jak ty, co wymyœlali różne koszałki-opałki, żeby lepiej było strzyc owieczki. Więc nie pierdol tu głupot o jakiejœ jedynej prawdziwej religii, kiedy o jej jedynej prawdziwoœci zadecydowali jej funkcjonariusze.

Data: 2009-12-17 17:13:40
Autor: abc
Ignorancja czy zła wola pismaka?
Więc nie pierdol tu głupot o jakiejœ jedynej prawdziwej religii, kiedy o
jej jedynej prawdziwosci zadecydowali jej funkcjonariusze.

Od samego poczatku, dowodzac, że kto chce być zbawiony koniecznie musi
należeć do jednej wspólnoty, powoływano się - jak zaswiadcza Mateusz (Mt
18:17) - na wyrazne słowa naszego Pana: "Jesli ktos nie usłucha Koscioła,
niech ci będzie jako poganin i celnik", tzn. nie traktuj go już jako
chrzescijanina.

To najwczesniejsze, chrzescijańskie przeswiadczenie wyraził następniesw.
Cyprian (zm. A.D. 254) w jasnych zdaniu: "Nie ma zbawienia poza Kosciołem"
(Extra ecclesiam nulla salus). Czwarty Sobór Laterański w 1215 roku przejał
je dosłownie.

Jeszcze bardziej jednoznacznie wyraża się Sobór Florencki w 1439 roku.
Deklaruje się tam, iż wiecznego życia pozbawieni zostali wszyscy poganie,
żydzi, heretycy i schizmatycy, a spotyka ich kara wiecznego ognia.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Koscioła jest sztuczny.

Data: 2009-12-18 19:57:35
Autor: Konstanty Wycirowski

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hgdlgc$omr$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Wskaż jedno jedyne słowo w twoich mšdroœciach, co nie potwierdza mojej tezy. Ale ty przecież nie dyskutujesz, jak się ciebie zapędza w kozi róg, to albo milkniesz i zmieniasz temat, albo rzucasz paroma cytatami ni z gruszki ni z pietruszki. Zresztš.... Jak każdy inny ksišdz.

Data: 2009-12-17 15:06:41
Autor: sofu
> [...]

> cudzołostwie.

Dokładnie tak. Jedyną religią prawdziwą jest katolicyzm.

Zdradze ci małą tajemnice, to o czym piszesz (nie dotyczy to tylko
małżenstw) jest mi z grubsza znane od lat. Stad wynika właśnie moja głeboka
niechec do KRK ale tez do innych religii próbujacych petać ludzkość pod
pozorem ich dobra, szczescia i zbawienia. A wszystko to w oparach jawnego
złodziejstwa i pasozytnictwa.
Jesli z toba nazwijmy to polemizuje, to tylko dla pewnej zabawy,
podrażnienia moherowych głupoli na tej liscie  i uświadomienia
niebezpieczństw klerykalizacji kraju yum ktorzy choc troche myślą.  Wszystko
inne nie ma tu sensu.

To co mysli KRK to nic w porównaniuz tym co o całej ludzkosci mysla Żydzi
(ale tez muzumanie). Żydzi kierujac sie swoimi zasadami wiary, a zwlaszcza
talmudem uwazaja wszystkich ludzi za zwierzeta w ludzkiej postaci. Tak wiec
miejcie świadomosc katole, ze wasze śluby katolickie sa dla innych jak
igraszki małp na drzewach. Trzeba miec duzo buty w sobie i arogancji aby
odprawiajac szmanskie gusła nad mloda parą  twierdzić ze to ślub, a wszystko
inne to cudzołóstwo.
Osobiscie uważam, ze tylko zawarcie małzenstwa przed urzednikiem panstwowym
ze stosownymi wpisami do kartotek, daje powage i moc prawną instytucji
małżeństwa. Dla mnie katolicki slub czy jakikolwiek inny slub religijny jest
niepowazny i nie powinien miec zadnej mocy prawnej.

sofu

Data: 2009-12-17 17:13:45
Autor: abc
[...]

Prawdziwe małżeństwo zawiera się nie przed urzędnikiem tylko przed Bogiem i
na całe życie. Pan Jezus powiedział: "Co więc Bóg złączył, niech człowiek
nie rozdziela." (Mt 19:6)

Data: 2009-12-18 19:59:29
Autor: Konstanty Wycirowski

"abc" <abc@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hgdm0f$brp$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Co w takim razie powiesz o urzędnikach koœcioła udzielajšcych rozwodów koœcielnych? Oficjalnie nazywa się to "uznaniem małżeństwa za niebyłe". I nie gra roli, jaki dane małżeństwo ma staż.

Ignorancja czy zła wola pismaka?