Ikona prawicy.

Data: 2018-06-05 02:49:55
Autor: stevep
Ikona prawicy.
# "On nie był w stanie być premierem rządu koalicyjnego, bo wtedy nie byłby zbawcą ojczyzny. Ci ludzie z pokolenia '56 są ambitni na poziomie, który określić trzeba jako maniakalny" - tak w 1994 r. Jarosław Kaczyński scharakteryzował Jana Olszewskiego, gloryfikowanego dziś przez pisowską propagandę. Przedstawiamy nieznane dotychczas nagranie, które rzuca światło na to, jak Kaczyński pojmuje politykę i własną w niej rolę.
Wiemy to z zapisu rozmowy, którą w maju 1994 r. przeprowadził z Kaczyńskim polski politolog Tomasz Grabowski przygotowujący doktorat na Uniwersytecie w Berkeley. Rozmowa zapisana na czterech kasetach różni się od wywiadów prasowych Kaczyńskiego. Dzisiejszy prezes PiS nie był wtedy w parlamencie - w wyborach 1993 r. jego ugrupowanie Porozumienie Centrum nie przekroczyło progu wyborczego. Mógł więc mówić swobodniej, wiedząc, że jego słowa nie są brzemienne w skutki polityczne. Sądził, że rozmawia z naukowcem, i to życzliwym. - Mam nawet wrażenie, że uznał mnie za swojego zwolennika, czy wręcz apologetę - mówi dziś Grabowski. To poluzowało knebel politycznej autocenzury. #
Taśmy na stronie:
http://wyborcza.pl/alehistoria/7,121681,23479955,tasmy-kaczynskiego-ujawniamy-nieznane-wypowiedzi-prezesa-pis.html#Z_BoxGWImg

--
stevep