Ile abonament贸w trzeba p艂aci膰

Data: 2014-09-22 22:15:59
Autor: Piotrne
Ile abonament贸w trzeba p艂aci膰
Przegl膮da艂em sobie teletekst na TVP1 i trafi艂em na informacj臋
o abonamencie - na stronie 355. Przeczyta艂em tam:

Wszystko o abonamencie

Odbiorniki radiowe i telewizyjne w firmach
i instytucjach nie podlegaj膮ce op艂acie abonamentowej:

Op艂acie nie podlegaj膮 odbiorniki radiowe i telewizyjne
1) wykorzystywane wy艂膮cznie przy tworzeniu audycji
lub innych przekaz贸w;
2) ...
3) ...

Firma nie ma obowi膮zku wnoszenia op艂at abonamentowych
za odbiorniki, kt贸re nie stanowi膮 jej wyposa偶enia
(b臋d膮ce w艂asno艣ci膮 pracownika). Je艣li pracownik
w miejscu pracy u偶ywa swojego odbiornika rtv - na nim
spoczywa obowi膮zek wnoszenia op艂at abonamentowych rtv.

Od tego obowi膮zku nie zwalnia pracownika fakt wnoszenia
op艂at za u偶ytkowanie odbiornik贸w rtv w miejscu
zamieszkania (zak艂ad pracy nie chodzi w obr臋b
gospodarstwa domowego).

Bardzo zdziwi艂a mnie ta zasada. Mam radio w smartfonie
i je艣li przynios臋 to urz膮dzenie do pracy, to musz臋 p艂aci膰
kolejny abonament? A je艣li p贸jd臋 na dzia艂k臋 - to jeszcze raz?
A je艣li pracuj臋 w dw贸ch miejscach - dwa abonamenty
w pracy, jeden w domu i jeden na dzia艂ce?
Czy informacje z teletekstu s膮 prawdziwe? A mo偶e s膮 jakie艣
graniczne parametry (masa, rozmiary, pob贸r mocy) urz膮dzenia,
powy偶ej kt贸rych trzeba p艂aci膰 abonament? A mo偶e trzeba
je nosi膰 ca艂y czas przy sobie, 偶eby abonamentu nie p艂aci膰
- i je艣li kto艣 zostawi odbiornik na weekend na stole w pracy,
to ju偶 musi p艂aci膰?

Piotr

Data: 2014-09-23 17:31:23
Autor: paskuda03
Ile abonament贸w trzeba p艂aci膰

U偶ytkownik "Piotrne" <piotr12ne@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lvq01u$jof$1node2.news.atman.pl...
[...]

Pa艅stwo ju偶 my艣li usilnie nad rozi膮zaniem tego problemu za klienta.
Podobno najnowsza definicja wygl膮da tak.
"P艂a膰 obywatelu razem z pr膮dem za potencjaln膮 mo偶liwo艣膰 ogl膮dania
re偶ymowej TV, czy masz na czym ogl膮da膰 czy nie,
to nie nasze zmartwienie."
http://media2.pl/media/109039-Oplata-audiowizualna-10-zl-od-kazdego-gospodarstwa.html
http://serwisy.gazetaprawna.pl/media/artykuly/748604,oplata-audiowizualna-nowa-ustawa-to-bat-na-firmy-nieplacace-abonamentu-rtv.html
http://di.com.pl/news/49339,0,Oplata_audiowizualna_zamiast_abonamentu_RTV_w_projekcie_ktorego_nikt_nie_widzial.html