Ile bierze notariusz?

Data: 2010-09-19 09:47:55
Autor: pkozik
Ile bierze notariusz?
Mam działkę kupioną przed ślubem, na której zaczynamy z żoną budować dom. Żona chce zostać współwłaścicielem, na co ja się godzę. Jakie będą koszty całej operacji? Notariusz, zmiana wpisu w księdzie wieczystej itp?

zależy od wartości przedmiotu czynności notarialnej - podanej przez stronę
czynności, można podać stosunkowo niską kwotę - I grupa podatkowa więc US nie
będzie raczej kwestionował podanej wartości. plus wpis w KW - 200 zł, i ok. 120
zł za odpisy /6 zł strona + vat/.

z innej strony gryząc, a może małżeńska umowa majątkowa rozszerzająca wspólność
majątkową na majątek nabyty przed ślubem będzie tańszym rozwiązaniem? /w
zależności od tego czy istnieje jeszcze inny niż ta działka majątek osobisty
małżonków i ewentualna chęć podzielenia się nim/.

--

Ile bierze notariusz?