Ile bitów miesci sie na jednym DVD?

Data: 2019-12-18 11:53:12
Autor: ąćęłńóśźż
Ile bitów miesci sie na jednym DVD?
Chciałbym zgrać kilka filmów, w formacie zwykle mp4 i mkv, na płyty DVD.
Ogólnie pojemność płyty DVD jest znana, lecz rzecz w tym, jak dla filmów pomiędzy 4000000000 bitów a 5000000000 bitów dokładnie określić granicę, czy zmieści się na płycie DVD (jednostronnej), czy nie zmieści, żeby nie marnować płyt nieudanymi nagraniami?
Wielkość plików mp4/mkv podaje mi TC co do jednego bitu, przykładowo:
"Po rozum do mrówek (The Ant Bully, 2006), 4 533 885 323 b".
Nagrywanie najchętniej narzędziem wbudowanym w Win 10, choć jakby co mogę i Nero.

Data: 2019-12-18 16:19:01
Autor: nadir
W dniu 2019-12-18 o 11:53, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Za wikipedią.
DVD-R - 4 707 319 808 bajtów
DVD+R - 4 700 372 992 bajtów

Wielkość plików mp4/mkv podaje mi TC co do jednego bitu, przykładowo:
"Po rozum do mrówek (The Ant Bully, 2006), 4 533 885 323 b".

TC i nie tylko podaje rozmiar w bajtach.
Nie jestem pewien czy w ogóle da się na cokolwiek nagrać/zapisać 1 bit?
Każdy plik, to rozmiar 0 lub wielokrotność bajta.

Data: 2019-12-18 19:02:11
Autor: ąćęłńóśźż
Ile bitów miesci sie na jednym DVD?
A myślałem - skoro TC pisze małe 'b' - że chodzi mu o bity.

-- -- -
TC i nie tylko podaje rozmiar w bajtach.

Data: 2019-12-18 22:27:00
Autor: Marcin Debowski
On 2019-12-18, nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

To zapewne pojemność nośnika. Od tego trzeba odjąć nie tylko wielkość pliku, ale co zajmuje system plików. Nie chce mi się sprawdzać szczegółów, ale jest zapewne wiele czynników, które wpływają na ostateczną pojemność płyty, np. jakieś systemy korekcji itp. MZ to wcale nie muszą być trywialne obliczenia i jak juz komuś mocno zalezy to dla konkretnych ustawień powinien poświęcić 1-2 płyty i sprawdzić eksperymentalnie. Dalej już można sobie będzie obliczać.

--
Marcin

Data: 2019-12-18 23:37:57
Autor: Animka
On 2019-12-18, nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

To przecież program nagrywający wylicza. Ile dodałeś, ile jeszcze możesz dodać do płyty. Potem nagrywa płytę. Jak brakuje miejsca to nie nagra,

--
animka

Data: 2019-12-19 00:49:49
Autor: Marcin Debowski
On 2019-12-18, Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:
On 2019-12-18, nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

Czasami nie czasami tak. Jeśli wielkość plików jest zbliżona do pojemności dysku, bywa że wiele programów się zwyczajnie myli. A może nie tyle myli, co podaje jedynie dane orientacyjne. Wielokrotnie zdarzało mi się, że było rzekomo kilkadziesią MB wolnego a potem okazało się, że jednak nie.

--
Marcin

Data: 2019-12-19 20:48:29
Autor: Animka
On 2019-12-18, Animka <animka@tonie.ja.wp.pl> wrote:
On 2019-12-18, nadir <none@hell.org> wrote:
[...]

Rzadko teraz nagrywam, ale pamiętam, że program podaje informacje, ostrzega.
Jak zignorujesz to nagrywa, ale albo płyta pusta, albo coś nie tak (nie pamiętam dokładnie co).

--
animka

Data: 2019-12-19 20:54:54
Autor: ąćęłńóśźż
Ile bitów miesci sie na jednym DVD?
Już są komputery, które ostrzegają, że głowa pusta, albo coś nie tak (podają dokładnie co)
Co ciekawe, niebieskie sprzedają się dobrze, a różowe zalegają w magazynach.

-- -- -
Jak zignorujesz to nagrywa, ale albo płyta pusta, albo coś nie tak (nie pamiętam dokładnie co).

Data: 2019-12-20 12:09:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Ile bitów miesci sie na jednym DVD?

"ąćęłńóśźż" 5dfa0518$0$540$65785112@news.neostrada.pl

: Ogólnie pojemność płyty DVD jest znana, lecz rzecz
: w tym, jak dla filmów pomiędzy 4000000000 bitów
: a 5000000000 bitów dokładnie określić granicę,
: czy zmieści się na płycie DVD (jednostronnej),

Na DVD masz różne (także kontrolne) bity -- nie musisz
o nich wiedzieć zbyt wiele, aby coś na płycie umieścić...

: czy nie zmieści,

Możesz zbudować obrazek (ISO chociażby) i sprawdzić przed
wypaleniem, czy zmieści się na płycie. Nie wszystkie formaty
zezwalają, lecz czasami ;) można wypalić na niby -- wszystko
jest tak, jak przy prawdziwym wypalaniu, ale laserek nie wypala...

W ImgBurn to 'tryb testowy'.

: żeby nie marnować płyt nieudanymi nagraniami?

: Wielkość plików mp4/mkv podaje mi TC co do jednego bitu,

Raczej -- bajtu, ale nie jest to zbyt istotne,
gdyż płyta zawiera masę dodatkowej informacji.

Kiedyś ponoć ludzie omijali część nadmiarowych bitów i bajtów
kontrolnych CD, by zapisać więcej, ale bez możliwości naprawy
takiej, jak przy normalnym nagraniu -- nie wiem, ile w tym
prawdy, ale ponoć tak potrafili nagrywać (ja oczywiście nie
potrafiłem) i szczegółowo to nagrywanie opisywali.

: przykładowo:
: "Po rozum do mrówek (The Ant Bully, 2006), 4 533 885 323 b".
: Nagrywanie najchętniej narzędziem wbudowanym w Win 10,
: choć jakby co mogę i Nero.

Proponuję ImgBurn -- i włączenie w nim OPC:

  narzędzia/ustawienia/zapis/wykonaj_operację_OPC_przed_zapisem

by kalibrować na czas moc laserka...

Nero IMO jest dla ,,wytrwałych''. ;)

-=-

Są różne wersje TC -- ta, którą teraz mam pod ręką, pisze wyraźnie 'bajtów'.
Zwykle 'bajt' to 8 'bitów', ale do zapisania (czy przesłania) 1 bajta
czasami ;) potrzeba więcej niż 8 bitów. ;)

W bitach chętnie są podawane pojemności kostek (scalaków) RAMek -- by
było wiadomo, jaką naprawdę mają pojemność. Liczba tych bitów podzielona
przez 8 niekoniecznnie da liczbę bajtów modułu zbudowanego z tych kostek...

W bitach na sekundę podawane są szybkości/transfery -- z podobnego
(co nieco wyżej) powodu. (by przesłać 1 bajt -- musisz przesłać
więcej, niż 8 bitów)

-=-

Praktyczna rada -- obrazek ISO, ImgBurn i OPC.
By przetestować wszystko (komp+nagrywarkę+ciekawość) -- tryb testowy.

--

Ile bitów miesci sie na jednym DVD?